A6 4F Avantin takaluukun lasin alla oleva rako kerää esim. sateella tai pestessä vettä niin paljon, että kun luukun nostaa ylös, niin vettä lorisee auton katolle ja roiskeet myös takakonttiin sisälle. Ärsyttävää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Insinöörien suunnitteluvirheet
Collapse
X
-
Joo, tai siinä vaiheessa jos käsijarru on muuten ollut siinä ja siinä toimimattomuuden rajoilla jo vuosikausia ja satulat on vaihdettu samana aikana uusiin. Nyt kun vaijeri ja mekanismit liikkuisivat muuten vapaasti niin vaijerissa ei riitä enää mitta kuin yhdelle satulalle kerrallaan. Pitäisi päästä se perussäätö tekemään.Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viestiEikös C4 ole jo itsesäätyvä käsijarrumekanismi? Tietääkseni tuohon kardaanitunnelissa olevaan "säätöön" ei pitäisi tarivita koskea muulloin kuin uuta vaijeria asentaessa.
Comment
-
ei ole muuten ainoa jossa noin käy, eiköhän kaikki porrasperäiset kärsi tästä ongelmasta. Itse muistan porrasperä 3b Passatin kanssa kironneen eräitäkin kertoja kun talvella aukaisee takaluukun jonka päällä on lunta/jäätä niin kaikki kolahtavat takalasille ja siitä edelleen takakonttiinAlkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viestiA6 4F Avantin takaluukun lasin alla oleva rako kerää esim. sateella tai pestessä vettä niin paljon, että kun luukun nostaa ylös, niin vettä lorisee auton katolle ja roiskeet myös takakonttiin sisälle. Ärsyttävää.
Comment
-
Jääharja odottaa vielä keksimistään ;=). Taidan pistää tätä hemmetin hellettä jätesäkkiin ja sitähän vois vaikka sitten kipata talvella auton päälle.
Comment
-
Tuossa profiilini autossa on selvä suunnitteluvirhe aerodynamiikan osalta. Tuon korimallin omistajat ovat varmaan huomanneet, ettei kannata takaoven laseja aukoa satasen vauhdissa. Ilmavirran jytke on aivan käsittämätön. Repii korvat irti. Eipä sen puoleen ole muutoinkaan tarvetta ollut ikkunat auki ajella.
Comment
-
Pakko laittaa tähän ketjuun edes yksi pakollinen onnistuminen ettei mene ihan insinöörien haukkumiseksi.
C4-koristen Audien etuiskunvaimentajien vaihtotyö on tehty helpommaksi kuin missään muussa automallissa. Eli auto parkkiin, konepelti auki, pari mutteria konehuoneen puolelta auki ja erikoistyökalua käyttäen vaihtuu patruuna yläkautta. Tuon mallin olisivat saaneet kopioida muihinkin Audeihin.
Comment
-
Ei oikein lyö leiville tehdä sitä työkalua eli tuollainen :
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...y-Audi-191256/
Comment
-
No kyllä tuo kuuluu sarjaan suunnitteluvirhe. Äsken testasin asiaa satasen vauhdissa ja ikkunaa ei tarvitse avata kuin n. 15 cm alaspäin kun jytinä alkaa. Ääni on noin 15-18 Hz:n luokkaa. Ilmavirta repii ikkunan reunaa arviolta 5mm edestakaisin. Testaa, kun pääset tämän korimallin auton kyytiin.Taitaa olla just päinvastoin. Jos ison luukun avaaminen keskelle kylkeä ei aiheuttaisi ajoviiman äänen mitään muutoksia, olisi tuulitunnelitestit menneet vähän hukkaan :)
Comment
-
Pitäisi olla jossain vaihdelaatikon sisälle se säätö. Mielellään niin, että pidetään vastaan moottorin sisältä. Sitten ei tarvitsisi satularemontissa olla aina ensimmäisenä palauttamassa säätöä alkuperäiseen kohtaan, kun ei olisi käyty kiristelemässä turhaan. - Siihen säätöönhän ei oikeasti tarvitse koskea vanhemmankaan Audin elinikaaren aikana.Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiJoo, tai siinä vaiheessa jos käsijarru on muuten ollut siinä ja siinä toimimattomuuden rajoilla jo vuosikausia ja satulat on vaihdettu samana aikana uusiin. Nyt kun vaijeri ja mekanismit liikkuisivat muuten vapaasti niin vaijerissa ei riitä enää mitta kuin yhdelle satulalle kerrallaan. Pitäisi päästä se perussäätö tekemään.
Nimim: C4:n satularemontti menossa ja kas kummaa, kun on joku käynyt kirimässä siitäkin vaijeria.
Comment
-
-04 vielä C5 koppaa? Jos on niin enemmän tai vähemmän pari vuotta jo moisella ajanut. Kuten myös C4 kopalla ja C3 kopalla. Ynnä muutamilla kymmenillä muilla erimerkkisillä autoilla. Kyllä ne kaikki jyskyttää ihan samalla tavalla. Joku 70-luvun auto ehkä ei mutta niissä ei ne ilmanvastukset olekaan olleet mikään suunnittelukriteeri.No kyllä tuo kuuluu sarjaan suunnitteluvirhe. Äsken testasin asiaa satasen vauhdissa ja ikkunaa ei tarvitse avata kuin n. 15 cm alaspäin kun jytinä alkaa. Ääni on noin 15-18 Hz:n luokkaa. Ilmavirta repii ikkunan reunaa arviolta 5mm edestakaisin. Testaa, kun pääset tämän korimallin auton kyytiin.
Comment
-
Voi vitalis minä sanon taas.
Itsekin saatan joku kaunis päivä olla ingenjör tittelin omaava henkilö ja vieläpä sellainen jolla on hyvin hatara pohja koneen suunnitteluun.
Siksi ei voi kuin ihmetellä miksi ei pulttiliitoksen pulttien ympärille voi jättää kunnon tiloja avaimille.
Oli taas joka vuotinen kissojen asennus/poisto urakka emännän autossa. 4/6 pulttia lähtee n. 10min mutta loppujen kahden kanssa joutui sitten taistelemaan tunnin per pultti. No onneksi sai taas homman tehtyä ilman että kannat pyöristyi. Ensi vuodeksi voisi laittaa tilalle kuusiokolopultit niin homma helpottuisi melkoisesti.
Emäntä saa kyllä tästä hyvästä viedä mut Ikeaan ostamaan uuteen kämppään verhot.Viimeksi muokannut Lipponen; 7.8.2013, 20:54.
Comment
-
A3:ssa aivan sama juttu.. Käsittämätön jumpe, alkaa vähän vaisuna mut sit kovenee kyl ihan älyttömäks..:DNo kyllä tuo kuuluu sarjaan suunnitteluvirhe. Äsken testasin asiaa satasen vauhdissa ja ikkunaa ei tarvitse avata kuin n. 15 cm alaspäin kun jytinä alkaa. Ääni on noin 15-18 Hz:n luokkaa. Ilmavirta repii ikkunan reunaa arviolta 5mm edestakaisin. Testaa, kun pääset tämän korimallin auton kyytiin.Taitaa olla just päinvastoin. Jos ison luukun avaaminen keskelle kylkeä ei aiheuttaisi ajoviiman äänen mitään muutoksia, olisi tuulitunnelitestit menneet vähän hukkaan :)
Comment
-
Kuten tästä jo joku mainitsi, kysymys ei todellakaan ole suunnitteluvirheestä vaan ihan aerodynaamisista ominaisuuksista. Nykyautot (jo parikymmentä vuotta) on suunniteltu ajettavaksi ikkunnat kiinni. Ei ole todellakaan järkeä uhrata litra satasellla (tai enemmän) kulutusta vain sen vuoksi, että tuota meteliä ei tulisi. Ilmastointikin kun vie paljon vähemmän.Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viestiA3:ssa aivan sama juttu.. Käsittämätön jumpe, alkaa vähän vaisuna mut sit kovenee kyl ihan älyttömäks..:D
Enpä ole viimeiseen 20 vuoteen ajanyt yhdelläkään autolla, millä kyseistä "ominaisuutta" ei olisi. Paitsi vanhalla Fiat 127:lla.
Comment
-
Heh, allekirjoittaneella toi on käyny autonavainten kanssa sateella. Näppärästi kun niillä sulku ja avausnapeilla kun saa laseja koko autosta kii ja auki :)
Comment
-
Itse olen nyt työssäni päässyt ihmettelemään yhtä jos toista omituista ratkaisua, mutta eniten minua ihmetytti Nissan Qashqai-mikä-lie avaimeton käynnistys. Avain voi olla taskussa, mutta normaalin virtalukon päässä on litteä kytkin, jota käännetään kuin avaimella startattaisiin.. MIKSI?! Minkä takia ei voinut vain tehdä "Engine-Start-Stop"-nappulaa kojelautaan tai keskikonsoliin.
http://chinaautoweb.com/blog1/wp-con...ashqai-007.jpg
Tuosta kuvasta näkee sen lituskan.
Toinen ihmetystä herättänyt käynnistysjärjestelmä on 8. sukupolven Honda Civicissä. Miksi olla virtalukko, johon avain työnnetään ja siitä käännetään virrat päälle, mutta moottori pitää startata napista?
Comment

Comment