Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokkolan Auto-team: varoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kokkolan Auto-team: varoitus

    Varoittaisin porukkaa oman kokemukseni pohjalta otsikon paikasta. Olen autoa myymässä ja itseään tarkemmin esittelemätön "Seppo" rupesi mulle autosta soittelemaan kysyen aina samat kysymykset ja tarjoten autosta suolarahoja. No viikon ja noin viiden puhelun jälkeen pääsimme johonkin kompromissiin hinnasta, jolla lupauduin myymään sitoutuneelle käteisostajalle nopealla kaupalla. Vastapuoli ilmoittikin, että kaupat on li sitovasti sovittu, mikäli autosta ei paikan päällä löydy moitittavaa - ja hän tulee junalla auton hakemaan viikonlopun aikana. Myöhemmin tarkentui ajankohtakin (Seppo ostanut kuulemma lipun ennen kuin sopi kanssani ajnkohdan tarkemmin) ja puoli tuntia ennen kuin mun piti olla juna-asemalla miestä vastassa, soitin varmuuden vuoksi hänelle. No kaverin luuriin vastasi emäntä ja herra olikin kotona Kokkolassa. Sain puhuttua luurin "Sepolle", joka vastasi suunnilleen "Mersun avaimet, kiire junalle, kuviot muuttui... tuun 12n junalla, soitan ihan kohta". No pistin perään viestiä, että missä mennään kauppojen kanssa, kun kolme soittajaa oli ollut edellisenäkin iltana. Pian soitan vielä perään saman asian ja kaveri tokaisee "myy pois vaan muille autos, jos ostajia on" ja löi luurin korvaan. Pistin perään viestin, että suullinenkin sopimus pätee Suomen lain edessä ja ilmoitin, että vaikka vastapuoli salaisesti numerosta juttua hoitelikin nimellä "Seppo", niin netistä löytyi kyllä numerolla jäljet Kokkolan Auto-teamiin. Pian tulee soitto ja vastapuoli rupeaa selvittämään että aiemmin salailematta kertomani faktat autosta ovatkin tulleet "yllätyksenä". Kun tämä ei mene läpi, niin alkaa säveltää omistajahistoriasta täysin omiaan ja pyrkii purkamaan kauppaa. Heittelee samalla koko ajan täkyä, että alhaisemmalla hinnalla voisi vielä hakea pois. Välillä emäntäkin käy luuriin puhisemassa, että "Sepon tekemät sopimukset ei sido autoliikettä, koska Sepolla ei ole valtuuksia tehdä niin isoja kauppoja yksin". Vastaan että olen jutellut Sepon, en autoliikkeen kanssa. Puhelun aikana tulee lahjakkaasti juttua siitä kuinka serkkupoika on kuollut ja hautajaiset on heti maanantaina, kun kauppaa pitänyt tehdä sunnuntaina. Näin Seppo ei pääse paikalle. Lopulta sovitaan vielä hieman alemmasta hinnasta ja siitä, että Sepon tuttava tulee hakemaan auton pois. Kaupat on taas sovittu yhteyisymmärryksessä.

    Menee noin 5 min ja saan puhelun, tällä kertaa "Sepon veljeltä", joka ilmaisee että hänen pitäisi auto hakea pois (alun perin Seppo sopi ihan toisen miehen tulevan paikalle). No kaveri kyselee autosta (Sepon monta kertaa kysymät asiat) haukkuen sitä samalla ja koittaa taas kysellä, että oltiinko sovittu hinta X (joka viimeisintäkin sovittua hintaa alempi). Puhelu jää lyhyeksi, koska räjähdän sen äijän korvaan. Pian soittaa Seppo ja kysyy "soittiko velimies" ja rauhoittelee, kun kerron mielipiteeni tilanteesta. Sovimme, että veli tulee hakemaan auton pois seuraavana päivänä aiemmin sovittuun hintaan. Hetken kuluttua saan uuden hätäisen puhelun, että "älä missään nimessä kerro muille ostajakandidaateille kauppahintaa". No menee jokunen tunti kun Seppo soittaa, että hän on rahaton, eikä vel suostu antamaan rahaa millään, joten kaupoille ei voida lähteä. Soitto tulee selkeästi kotoa (akka motkottaa taustalla jne.) ajankohtana, jolloin Sepon piti olla junamatkalla hautajaisiin. Puhelu päättyy aika suorasanaisesti ja ilmoitan, että selvitän virkavallalta voiko autoliike toimia näin Suomessa ilman jälkiseuraamuksia.

    Tässä tarina pääpiirteittään ilman nyansseja. Mies puhui ihan selvää Suomea, joskaan ei oikein kirjoittaa osannut. Aluksi luulin, että olen tekemisissä vain jonkun "hieman hitaan" kanssa, mutta asian edetessä kävi toki hyvin ilmi, että hevosmieshän siellä toisessa päässä "bisneksiä pyöritteli". Äijästä ei oikeasti ottanut selvää, että oliko loppupeleissä autoa ostamassa - ja jos, niin mihin hintaan olisi sitten hakenut sen pois. Totta kai tuossa hälytyskellot soi moneen kertaan, mutta ajattelin ettei kukaan nyt lämpimikseen soittele, kaupoista sovi ja varoittele kertomasta myyntihintaa eteenpäin jne. Ja tarina tiedoksi ihan muille, joille puolianonyymi "Seppo" soittaa, tai joilla tulee asiaa Kokkolan Auto-teamiin muuten. Tässä vielä linkki nettiautoon firman sivuille sekä johonkin suomi24:n keskusteluun, jossa joku autonostaja taas kertoo kokemuksensa ko. liikkeessä asioinnista:

    [COLOR=#5b98ae]http://www.nettiauto.com/yritys/kokkolanautoteam[/COLOR]

    [COLOR=#5b98ae]http://keskustelu.suomi24.fi/node/10506650[/COLOR]

    PS. Herran numero näkyy sitten tuossa nettiauton sivustolla. Numerohaulla googlesta löytyi mm. jotain hevoskauppaa (yllättäen), jossa myyjänä "Seppo" numeroineen...

  • #2
    siis kerrotko vielä mikä on ongelmana? olen minäkin monta autoa myynyt, ja sitäkin useampi on nettiautossa tarjonnut autosta XX euroa jolla voisi auton tulla huomenna noutamaan. johon olen vastannut että selvä homma, tervetuloa noutamaan. huomista ei sitten koskaan näille herroille ole tullut.
    jos kerran sulla muitakin kiinnostuneita ollut, mikset ole muille sitten myynyt?

    sinuna olisin varuillani jos alat tuota firmaa haukkumaan, se jos joku seppo on sulle soitellut, ja hänellä sattuu olemaan firman nimissä oleva numero hallussaan, ei taida oikeuttaa yrityksen haukkumiseen.

    Comment


      #3
      Itse väänsin tässä taannoin kauppaa eräästä Passatista. Oli puhetta vaihtokaupasta, jossa ko. vehje oli vaihtumassa Ventoon, hinnoista ei vielä siinä kohtaa puhuttu sen tarkemmin. Näyttö oli sovittu perjantaille Jyväskylään, toinen osapuoli piti majaa ilmeiseti Kokkolassa (kappas). Sattuipa niin, että olin perjantaina flunssainen ja ilmoitin, etten pääse lähtemään, kipeänä kun ei huvittanut lähteä liikenteeseen.

      Seuraavana päivänä soitteli eräs paikallinen heppu autosta ja tuli sitä katsomaan. Kaupat tehtiin seuraavana päivänä tämän paikallisen kanssa. Tämän ilmoitettuani aiemmin mainitulle kauppakumppanille, sain perään uhkailua ja luurin korvaan.

      Oli muuten viimeinen kerta kun teen kauppaa romanien kanssa. Toinen kokemus ko. kansan osasta on kaverilta, jota romanit ajattivat ensin sovitusta puolivälin tapaamispaikasta ihan perille asti ja ilmoittivat vielä kohteessa, etteivät aio autoa ostaa. Kaverille tästä hukkakilometrejä muistaakseni kuutisen sataa.

      Comment


        #4
        Sietää vähän peiliinkin katsoa jos pihtaa autoaan jollekin ketä on puhelimessa luvannut jotain.
        Itse olen myynyt aina auton sille joka tuo ensimmäisenä rahat kouraan, koska noita puhelinvaraajia on vähän liiaksikin. Välillä tuntuu että se on joillekin harrastus.
        Asia erikseen, jos joku maksaa varausmaksun ja sovitaan, että auto on tälle varattuna päivään x asti. Jos noutajaa ei näy eikä kuulu, niin varausmaksu jää myyjälle ja auton myynti voi jatkua.

        Comment


        • #5
          Sama juttu täällä. Kaupat tehdään paikan päällä ja jos sovitaan tapaaminen johonkin niin olen aina puhelimitse vielä varmistanut asian ennen lähtöä kotona. Hevosmiesten kanssa en ole tehnyt kauppaa.

          Comment


          • #6
            Juuri näin.. Yksi veijari aikanaan löi kättä päälle kaupan merkiksi ja lähti hakemaan rahoja, mutta hävisi sille tielleen.. :)

            Ei käytetyn auton kaupassa kannata mieltään pahoittaa, kauppa on mielestäni tapahtunut silloin kun raha on vaihtanut omistajaa.. Puheet on puheita.. Vaikka itse pyrinkin olemaan sanojeni mittainen mies niin tuntuu lupauksista kiinnipitäminen olevan katoava luonnonvara tässäkin maassa.. En kuitenkaan mustamaalaamaan lähtisi ketään tästä syystä..

            Comment


            • #7
              Tämä kyseinen seppo on "tummempaa sukua" ja täysi huijari. en suosittele tekemään minkäänmoista yhteistyötä eikä suosittele kovinmoni muukaan...

              Comment


                #8
                Inoan päättäjähakuun Kokkolan Autoteam ja alkaa löytymään mukavan oloisia sukunimiä.

                Comment


                • #9
                  Yleensä olen luvannut pitää auton varattuna sen ajan kun matka tänne vaasaan kestää. Kehoittanut soittamaan ennen lähtöä ja pitänyt sitä varattuna kunnes juna tms on saapunut vaasaan. Myöskin rahat kannattaa olla mukana ettei automaatilla sitten tule itku kun onkin nostoraja... Kerran annoin autoon mukaan kun tonnista jäi maksu vajaaksi mutta en 2 osaa antanut. Sovittiin että kun maksu näkyy tilillä niin lähetän 2, osan postissa.

                  Tällä tavoin myös maksoin nykyisen perheautomme. Puolet rahoista käteen ja puolet viikon päästä kun sain edellisestä autosta rahat. 2.osa rekisteriotteesta tuli sitten postissa..

                  Yleensä, joskin ei aina, kauppa on jo hyvällä pohjalla kun ostaja soittaa ja vieläpä numerosta joka ei ole salainen/prepaid.

                  Comment


                  • #10
                    Ite kokkolalaisena en oo kans tohtinu tehä kauppaa tuolla, tiiä sitte...

                    Comment


                    • #11
                      Yhden firman nimissä olevaa autoa myin ja kyseisestä puljusta soitettiin ja kyseltiin autosta ja sovittiin sitten kauppahinta ja hakupäivä. No eihän sitä kukaan tietenkään hakenut, eikä kyllä vastattu puhelimeenkaan sinä päivänä, tai sen jälkeen. Sitten laitoin vähän myöhemmin, ehkä noin parin viikon päästä toisen auton saman yrityksen nimissä myyntiin ja ei mennyt kuin 5 min ja sama heppu soittaa. Pääsi hyvin kuittaileen edellisestä kerrasta ja voitte arvata annoinko tarjousta tästä autosta :)

                      Comment


                      • #12
                        ...Ja tarina jatkuu. Viime viikonloppuna Sepon kanssa sovittiin, että jätetään homma sikseen kun ei kauppaa synny. Tuli aika kärkkäästi kieltä käytettyä ja aika tiukasti jatkotoimista vihjaistua. Näin ollen oletin että homma saa olla, kun Seppo lopulta tyytyi siihen (meillä ei ole enää asiaa toisillemme) "torjuntavoittona". No sitten vielä maanantaina tulee soitto ja vastaan puhelimeen nopeasti sen kummemmin katsomatta. Joku kaveri esittäytyy uutena ostajana ja tarjoaa autosta tonnia vähemmän, mitä Sepon kanssa viimeisin sopimus oli. Puhelu jää lyhyeksi puoleltani. Tsiigaan sitten puhelimen muistia, niin oli tää samainen kaveri kun soitti eilen "Sepon veljenä". Soitimpa sitten takaisin ja kysyin oliko aiemmin soitellut. Sanoi, että viikko sitten oli soitellut. Kun kysyin suoraan oliko soitellu Sepon veljenä, niin kielsi ensin asian. Kun kysyinm mistä päin soittaa, niin Kokkolasta oltiin ja sitten pienen tivaamisen jälkeen kaveri myönsikin Sepon velipoikana soittaneensa. Olikin edelleen tekemässä kauppaa - äkkiä pienen yrityksen jälkeen jopa aiemmin sovittuun hintaan. Ilmoitin kuitenkin kaverille, että saa kaupat olla nyt ja otin puhelun kuningas-Sepolle.

                        Soittipa Seppo vielä eilen illalla valitytaakseen saamastaan "nettijulkisuudesta". Vastasin, että on parempi tehdä bisnestä mallilla, joka sietää päivänvaloa, koska sana kiertää...

                        PS. Privan perusteella en ole ensimmäinen foorumilla Sepon toimitapoihin tutustunut myyjä.

                        Comment


                          #13
                          Kannattaako noiden kanssa enää vääntää. Jos nyt on vaikeaa niin uskotko miten paljon sitä paskaa alkaa valumaan niskaan ja puhelin soimaan jos tuollaiselle menet autosi myymään? Sanot vaan että parempi kun ostavat autonsa muualta.

                          Comment


                          • #14
                            +1

                            Tuosta ei saa kuin harmia itselleen ja jälkeenpäin muistelee näitä myyntiä edeltäviä aikoja "vanhoina hyvinä aikoina".
                            Viimeksi muokannut okkim; 14.12.2012, 09:11. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                            Comment


                              #15
                              Joku soitti tuolta Kokkolan auto-teamilta äsken. En jaksanut vastata ennen yhdeksää, mutta soittelin pian perään tämän ketjun lukeneena. Kaveri vastasi huutamalla puhelimeen:
                              -MIKÄ AUTO?!
                              Johon totesin, että itse juuri taisit olla soittanut tänneppäin tuosta golfista.
                              -Myytkö sen viiteentonniin?! (pyyntihinta kohtuu edullinen 7200€)
                              No en todellakaan!
                              -No EI SE SITTEN KIINNOSTA! Ja löi luurit :D

                              Comment


                                #16
                                Minä myin joskus C2 satkua, oli ilmoitus lehdessä ja sovittu milloin voi tulla katsomaan. Paikan päälle tuli ensin vanhempi herrasmies katsomaan autoa. Vaikutti kiinnostuneelta. Sitten nuorempi mies, joka käveli auton ympäri ja sanoi, että minä ostan. Vanhempi mies sanoi, ettei se noin käy, hän oli täällä ensin. Minä totesin, että mulle on ihan sama kuka tuon vie ja kun tuo nuorempi (ilmeisesti -kin) oli valmis maksamaan pyynnin, niin minä kerroin myyväni auton sille joka enemmän tarjoaa. Nuorempi sanoi, että hän maksaa satasen (markka-aikaa elettiin) yli pyynnin ja minä kysyin vanhemmalta, että mites on. Hän tuhahti, että kaikenlaisia kauppamiehiä ja lähti jupisten pois. Harmi kun ei syntynyt kunnon huutokauppaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Tähän sylttytehtaaseen johtaa puhelinnumero joka haluaisi viestillä ostaa autoa... taidanpa jättää vastaamatta kokonaan, en ihan niin rahapulassa vielä ole että jaksan aloittaa kuvattua osto/myntiprosessia :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    www.protestilista.com

                                    Comment

                                    Working...
                                    X