Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korjaamotakuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eikat ne asianajokulut nyt niin korkeaksi nouse.
    Muutama tunti asioiden hoitoa yms ja karäjaoikeuden istunto.
    Ei ne sielläkään kauhean korkeita kuluja hyväksy vastapuolelta vaikka olisi miä esittää.

    Itsellä aikoinaan 3 istuntopäivää yms niin voisi sanoa että noin donan per päivä.

    Comment


    • #32
      Alustavan selvityksen mukaan vastapuoli on kevyttä tönäisyä vailla konkurssissa. Jotenkin tuo V-käyrä pääsi hypähtämään...

      Comment


        #33
        No jos on valmis ottamaan asianajokulut omaan piikkiin, niin hakemus vetämään oikeuteen. Voi olla että rahat tulee tai sitten ei. Konkkapesästä on aika vaikea rahoja saada, saatika koko summaa.
        Sun persnetoksi tuo kuitenkin näyttäsi jäävän tuon konkurssiuhan takia.

        Comment


        • #34
          Jos tuo talousdata pitää paikkansa aika turha tuota on viedä mihinkään. Isot velkojat vie konkurssissa tuhkatkin pesästä ja siinä jää itselle vain ja ainoastaan maksettavaa. 500 euron kertakorvausta tuo tarjosi.

          Comment


            #35
            No ota se 500e ja thats it.

            Edit: Olisko nyt hyvä aika kertoa firman nimi, ettei kukaan tee virhettä ja osta sieltä autoa.

            Comment


            • #36
              Pitää kysellä asianajajan näkemys vielä asiaan mutta eihän tuo tällä tiedolla hääville näytä.

              Siinä on kuitenkin se että jos sen käräjille ajaa ja lafka menee joko jo siihen mennessä tai viimeistään siinä vaiheessa nurin, isot velkojat perinteisesti kahmii mitä on ja yksi muutaman tonnin saaja on ahtaalla siinä välissä. Ja jos pääomaa ei sitten ole minulle jää oman auton laitto, asianajokulut...

              Olisihan tuota voinut arvailla jo ennakkoonkin. Vauhtipyörä-kytkin remontin aikana käytössäni ollut sijaisauto on vieläkin niillä myynnissä. Ei taida hurjaa olla tuo liiketoiminta.

              Comment


              • #37
                Liekkö liike vuorelassa?

                Comment


                  #38
                  Ota se 500e ja purkuosana laatikko jostain mällätystä autosta ruotsista tai saksasta. Asennuttaa jossain halvemmassa(ja paremmassa) paikassa kun laakkosella jos ei omat skillit riitä.

                  Sanoppa se liike nytten. Tiedän parikin liikettä täällä päin jotka olevinaan ollut konkurssissa viimeiset 5 vuotta mutta silti nuo porskuttaa.

                  Comment


                  • #39
                    No asianajaja kaivaa talousdatat niin se todellinen taloustilanne selviää kyllä. Ei tuo asennus sinänsä kallis ole tuollakaan Laakkosella ja tulee 2v takuut päälle että pelaa.

                    Comment


                      #40
                      Nii suhteellinen käsite. Tuo 7755 egee on yli puolet koko auton arvosta.

                      Comment


                      • #41
                        Aski on tuosta 7755 eurosta 6845 euroa. Rapsakan hintainen tehdaskunnostettu. Aski, 200-300 eurolla asennushilppeitä ja asennus jo tehtyine vikadiagnosointeineen n 750 euroa. Eli asennus romuineen 2v takuulla on siinä tonnin huitteilla. Sillä siitä selviää. Purkuaskeja saa tietenkin hyvän matkaa edullisemmin kuin tuo Laakkosen vaihtoehto.

                        Comment


                        • #42
                          Joo. Eipä ne todelliset 09-11 taloustiedot niin synkkiä olleetkaan. Johan on vastapuolella keinot venkuilla.

                          Comment


                            #43
                            Sitäpä juuri tarkoitin.

                            Comment


                            • #44
                              Jos firma itse on sitä mieltä, että konkurssiin ollaan menossa, niin eikö siitä kannata kertoa laajemminkin, jotta ei kenelläkään jää tappioriskiä jos ostaa palveluksia tai tekee muuten yhteistyötä ko. yrityksen kanssa?

                              Onko muuten oikeusturvavakuutuksista tällaisiin tapauksiin apua kustannusten jakamisen suhteen?

                              Comment


                              • #45
                                Niinhän tuota luulisi että kannattaisi kertoa. Mutta lienee tässä tapauksessa vain oljenkorsi sopimusneuvotteluihin. Luottohäiriömerkinnät vielä selvityksessä. Jos sieltä ei löydy sen suurempia niin asia etenee. Oljenkorret alkaa kyllä pikkuhiljaa v*tuttaa. Mikä siinä on niin vaikeaa todeta että virhe saattoi sattua, pahoittelen ja asia hoidetaan kuntoon. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan ja kaikki ei kuitenkaan aina mene kuten Strömsössä.

                                Edit:

                                Niin ja kyllähän oikeusturvavakuutuksilla voidaan asioita hoitaa. Kotivakuutuksesta ei välttämättä kun auto-riidasta kyse mutta Kaskosta jos löytyy oikeusturva-osio niin siihen menee. Löytyy ns kevyt-Kaskostakin ainakin Pohjolassa.
                                Viimeksi muokannut LongJohn; 9.11.2012, 13:40.

                                Comment


                                • #46
                                  kuin tähän pitäs uus vaihdeloota saada? eikai vanhoja autoja muutenkaan korjata aina merkkikorjaamoossa.
                                  eiks käytetty vaihdeloota ois parempi kompromissi? vaikkei semmoostakaan taida 500 saada

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei se Laakkosen aski uusi ole vaan tehdaskunnostettu. Mutta toki käytettyhän se kannattaa olla. Tähän saakkahan kysymys on ollut siitä ettei se minun asiakkaana ole tarkoitus alkaa osia haalimaan. Toisekseen se että FTM askia ei löydy joka kiven alta tältä niemeltä, Saksassakin niitä oli ebay myynnissä vain kaksi. Mutta nyt on aski löytynyt ja saan sen maisemiin mahdollisesti viikonlopun aikana. Korjauksen jälkeen pääsee sitten tappelemaan kuluista käräjille.

                                    Comment


                                    • #48
                                      paljos käytetty loota maksaa? ihan sillä, että jos käytetty aski maksaa vaikka paritonnia luokkaa, voi olla vähän tyhmää tapella käräjillä.
                                      ainakin mua pelottais jos tulee häviö. sit tulee askille hintaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei kannata nimiä alkaan mainita, jos edessä on mahdollinen rosis juttu.
                                        Liike luottaa siihen, ettei pikkujutun takia ala riitelemään oikeusasteilla. Ei se varmana ole mikään kevyt prosessi kuitenkaan, joten joskus on ihan oman jaksamisen suhteen tietysti luovuttaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tekstistä ei ihan auennut että millä perusteella myyjäliike pesee vastuunsa 6kk virhevastuustaan? Lisäksi se voi olla jopa pidempikin kun se 6kk jos vika pystytään näyttämään olleen jo kaupantekohetkellä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Perusteina olen lukenut mm pultin löystyneen tärinästä (hassua ottaen huomioon että 6kk/15tkm takuu on nimenomaan sen takia ettei pultit putoile) ja että olen laiminlyönyt vaihteiston öljypinnan tarkkailun (joka on taas hassua ottaen huomioon että edes vuotoja ei tarkkailla kuin määräaikaishuolloissa max 30tkm/24kk auton huoltonäytön mukaan ja määräaikaishuoltoja en ole laiminlyönyt). Ja liitos vuotaa vaihteiston toimintaperiaatteen vuoksi vain ajaessa (öljypumppu pelaa kun auto liikkuu ja paineistaa tuon liitoksen) jolloin se ei lorottele parkkipaikalle kuin jonkun irtopisaran mitä ajossa on jäänyt ja nekin tipahtelee suojamuovien päälle. Katsastettu heinäkuun lopussa eikä inssinkään sanonut asiasta mitään.

                                            Parin tonnin luokkaa laittoineen jos summista puhutaan. Onko kysymys sitten enemmän siitä parista tonnista vai yleisestä periaatteesta moista asiakaspalvelu & huoltop*rseilyä kohtaan...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kyllä toi mun järjen mukaan menee silti myyjän piikkiin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                etkös sä vähän aikaa sitten kerjännyt liikkeeltä uutta asia melkein 8000 hintaan? Siihen työt päälle..

                                                ei mikään ihmekään, että liikkeeltä loppuu yhteistyöhalut heti alkuun kun asiakas vaati vanhan tilalle uutta. oletko kokeillut neuvotella kompromissiratkaisua?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No jos liikeen "kompromissiratkaisu" on se, että osta ite loota (~7ke) ja tuo tänne, niin he laittavat paikoilleen sen 200eurolla tai vaihtehtoisesti antavat 500e kouraan ja tee ite mitä lystää, niin eiköhän asiakkaallakin ala ne yhteistyöhalut loppua ja rosis kutsua pikkuhiljaa...
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 11.11.2012, 13:39. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    muokattu
                                                    Viimeksi muokannut Vieras; 8.12.2012, 08:49.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja mjarvine Näytä viesti
                                                      oletko kokeillut neuvotella kompromissiratkaisua?
                                                      Joka välissä on tiedotettu että neuvotteluratkaisua kaivataan. Nuo jo mainitut ovat ainoita tarjouksia mitä sieltä on tullut ja molemmat menevät lähinnä v*ttuiluksi paremmin kuin realistisiksi tarjouksiksi.

                                                      Tuo Laakkosen korjaustarjous tehdaskunnostetulla askilla on se mistä lakimies lähtee liikkeelle. On tarjottu kertakorvausta, askin toimitusta ja töiden maksamista ja viimeisimpänä osoitettu kädestä pitäen käypäinen aski, sen hankinta ja asennuksen maksu. Viimeisin kustannuksena luokkaa 2000 euroa. Ei kelpaa.

                                                      500 euron tarjous tuli siitä syystä että vastapuoli jätettäisiin rauhaan, ei siksi että myöntäisi olleensa asiassa väärässä.

                                                      Casen keskeiset seikat:

                                                      - 5kk ennen askin hajoamista aski irroitettu kytkin-vauhtipyöräremontin takia kahdesti (koottu ensin väärällä kytkinlevyllä)
                                                      - Vuotanut öljylinja on askia irroitettaessa avattava (kannassa avaimen jäljet jotka ei myöskään ilmesty yksinään)
                                                      - Banjoa avatessa tiivisterengas pitäisi aina vaihtaa ja sitten kiristää oikeaan momenttiin
                                                      - Vastapuolella ei työstä mitään rekisterimerkintää. Ei työvaiheita, ei osalistaa (jossa mm tiivisterengas näkyisi). Huoltokirjassa tehty työ ja kauppakirjassa sopimus jonka mukaan tärinä diagnosoidaan ja korjataan myyjän laskuun sekä osaluettelo Tepon sinne toimittamista osista (jossa ei tiivisterengasta mutta jonka asiansa osaava huoltamo osaisi sinne laittaa).
                                                      - Myöskään askin öljytason tarkistuksesta ei mitään tietoa (ulkomuistin lisäksi), myös tämä kuuluu työvaiheisiin
                                                      - Askin toiminnan vuoksi ko liitos paineistuu kun auto on liikkeellä, ei siis vuoda parkissa seisoessa
                                                      - Askissa ei öljynvaihtoa, öljytason tarkastus jos vuotoja havaittavissa. Vuodot tarkastetaan huolto-ohjelman mukaan määräaikaishuolloissa joita ei laiminlyöty ja joista seuraavaan auton ilmoitus on n 7000km / ½v.
                                                      - Käyttäjät ja kyydissä olleet eivät ole havainneet ongelmia sen paremmin vaihteiston toiminnassa, vaihteenvaihtajan toiminnassa tai myöskään havainneet mitään sivuääniä. Tähän vastapuoli on vedonnut mutta väite on suunnilleen yhtä virkeä kuin sanoa että tahallaan ajanut rikki että pääsee tappelemaan korjauksesta - onkohan minulla jotain muitakin kinkyjä taipumuksia tämmöisen S&M piilevyyden lisäksi?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
                                                        Kyllä toi mun järjen mukaan menee silti myyjän piikkiin.
                                                        Edelleen sama lafka. Minulle ihan sama miten kirjanpitoon merkitään.

                                                        Koska työstä ei ole merkintää firman kirjanpidossa vastapuoli ei saa vastuuvakuutuksesta mitään joka varmasti närästää mutta ei ole minun huoleni. Vastapuoli vedonnut että jos olisi maksanut edes työstä hän saisi vakuutuksesta mutta miksi olisin maksanut mitään kun nimenomaan on sovittu että vastapuolen laskuun hoidetaan asia kuntoon.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          No aski on nyt Laakkosella ja asennus viikon päästä. Kokonaiskulut jotain 1900-2000 euron luokassa plus jo kertyneet asianajokulut ym.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jep jep. Kolme kytkinasetelman pulttia nylpätty kiinnitellessä, saas nähdä mitä vauhtipyörän momenttiin käännettävistä pulteista löytyy. Kyllä on pro touhua ollut asennellessa...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Huomenna saa virallisen listan mutta päällisin puolin: kytkinkehältä puuttui ainakin kolme pulttia kokonaan, joku oli löysässä, kolme paineasetelman pulttia nylpätty kannastaan...

                                                              Hmm, tämä on näitä Pärnäsen korjaamoja, jää kourallinen osia asennuksen jälkeen mutta mittee tuo haittaa. Ei ole todellista.

                                                              No toisaalta työvirheiden osoittaminen ei voisi enää helpommaksi tulla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X