Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2 hankkimassa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ei taida 10k€ riittää edes todella huonoon kilvissä olevaan rs2:n, nyt eikä tuskin koskaan. Ottaen huomioon, että noista menee veroa 3-4k€ luokkaa.

    Ässä taasen projekti-ok ois 6-10€ ja ok-hyvä 10-15k€.
    15k€ taitaa ainakin näillä markkinoilla olevan liikaa. Laitoin huippukuntoiseen, hiton vähän ajettuun aitoon S2 Sedaniin 15k€ käteispyynnin ja vielä se tuossa pihassa seisoo ;)

    Comment


    • #62
      Ei taida 10k€ riittää edes todella huonoon kilvissä olevaan rs2:n, nyt eikä tuskin koskaan. Ottaen huomioon, että noista menee veroa 3-4k€ luokkaa.
      Juu ei. Halvin risa mobilessa 12900€, joten jos ei halvinta halua, niin helposti uittamiseen kuluu vajaa pari kymppiä. Ja ehkä parempi niin, eipähän jokainen tuning-tero ole raiskaamassa ku halvalla sai.

      15k€ taitaa ainakin näillä markkinoilla olevan liikaa. Laitoin huippukuntoiseen, hiton vähän ajettuun aitoon S2 Sedaniin 15k€ käteispyynnin ja vielä se tuossa pihassa seisoo ;)
      Kotimaassa sen verran suppeat markkinat, että vaatii aikaa ennen kuin se yksi ja oikea ostaja ilmaantuu. Tuommoista autoa kun ei olla joka päivä ostamassa. Autossasi on muuten yksi jännä ominaisuus: perus penkit. En ole ässään törmännyt, missä ois varustelistalta raksittu pappa jakkarat.

      Comment


      • #63
        Re: RS2 hankkimassa...

        Mä hiukan katselin tuota Mikon S2:sta jo sillä silmällä, mutta ei mahdu enää talliin. Pitäisi rakentaa joko isompi talli tai myydä jotain pois (sulaa hulluutta moinen) RS2 vielä puuttuu ja sellaista haetaan koko ajan...vain priimaa. Nuo Audit kun tuntuu olevan melko rahareikiä...

        Comment


        • #64
          Jari74: Oulussa on noita talliosakkeitten mainoksia melkein jokaisessa ilmaispaikallislehdessä; sellaisesta projektitalli ja kotiin käyttöautotalli. Mitä sinä vielä odottelet.. =)

          Comment


          • #65
            Re: RS2 hankkimassa...

            No kotona on ns. Käyttötalli ja sen lisäksi löytyy 2kpl konehalleja jotka on täynnä ties mitä (kelkkoja, traktoreita, mönkijöitä ym. Tarpeellista) siihen autot päälle. Johonkin on raja vedettävä :D

            Comment


            • #66
              15k€ taitaa ainakin näillä markkinoilla olevan liikaa. Laitoin huippukuntoiseen, hiton vähän ajettuun aitoon S2 Sedaniin 15k€ käteispyynnin ja vielä se tuossa pihassa seisoo ;)
              Menee jo offtopiciksi, mutta sivuaa aihetta kuitenkin. 2009 myin oman (myös huippukuntoisen) S2:sen pois. Auton huoltoon, kunnostamiseen ja varusteluun meni pitkälti yli 10k sinä aikana, kun auto minulla oli. Se oli runsaasti varusteltu ja kaikki vehkeet toimivat, ei ainuttakaan vikaa ja lisäksi autoon oli tehty nämä peruspäivitykset; Porschen monoblockit isoilla levyillä, bilsteinin Sportit, RS-vakaajat ja alla oli huippuvanteet&renkaat yms. Auto oli myynnissä yli 8kk, ennen kuin teki kauppansa. Alkuperäinen hintapyyntö oli muistaakseni 12k ja siitä joutui vielä tinkimään, jotta kaupat syntyivät, eikä kyseessä ollut edes suora kauppa vaan vaihdokin kautta mentiin. Tämä oli siis tuota RS2:sta valmistusmääriltään harvinaisempi S2 Avant, joskaan ei niin haluttu mitä RS2.

              Joskus vaan joutuu tinkimään aika paljon, jotta auto lopulta kauppansa tekee. Myyntihinta ja pyyntihinta on kaksi eri asiaa.
              Viimeksi muokannut Ilkka L; 8.2.2013, 15:59.

              Comment


              • #67
                Jahas täälä ollu paljonkin asiaa!
                (prkl ei tuu ilmotusmailia en vissiin osaa...)

                Joo näyttäis RS2 kallistuvan pikkuhiljaa ja mun oma sattu oleen "halpa",
                mutta kyllä se huoltojen, verojen(alennuksineen) ja hakukustannusten kanssa
                menee väkisin lähelle 20k euroa. Ei varmaankaan tule saamaan alle 15k
                suomen kilpiin yhtäkään ehjää RS2:sta muutamaan vuoteen ja tuskin
                myöhemminkään, jos ei lasketa "leskien halvalla tallista pois" myymiä yksilöitä.

                ps. Muutamanvuoden päästä ei varmaan oo sitäkään vähää tarjontaa,
                kuin nyt, kun jenkit rynnistää näitä hakemaan, kun niiden 25v ikä kumoaa
                maahantuontikiellon lätäkön takana...

                psps. Näyttäis olevan saksassa noi S2:set kovemmassa arvossa, kuin suomessa
                ja varsinkin ruotsissa??? Ruotsin halvat S2:set varmaan vaikeuttaa niiden
                myyntiä suomessa...

                Comment


                • #68
                  Monen erikoisemman auton hintakehitys laahaa Suomessa muuta Eurooppaa perässä. Luulen että jos Mikkokin laittaisi Mobileen tuon hienon S2 sedanin niin se haettaisiin varsin nopeasti Saksaan takaisin. S2:n hinnat on siellä oman seurannan mukaan loivassa nousussa mutta vain hyväkuntoisten yksilöiden osalta. S2 Coupeja on valmistettu sen verran paljon että halvimmat ja huonoimmat yksilöt pudottavat edelleen arvoaan. Sen sijaan mahdollisesti ABY-moottoriset coupet (joita valmistettu 1901 kpl) saattavat mennä hintahississä toiseen suuntaan, osin juuri tuon vähäisemmän valmistusmääränsä takia. Aloitteleva harrastaja kuitenkin niputtaa sekä 3B että ABY-moottoriset (ainakin etsinnän alkuvaiheessa) samaan nippuun.

                  Puolitoista vuotta sitten luulin ostaneeni markkinoiden parhaan S2 coupen. En tiedä oliko se oikeasti sitä mutta kunnostusprojektissa lopetin eurojen laskemisen jossain 5.000 euron kohdalla. Tuolla rahalla ei vielä tehty mitään erityisempää ulkokuorelle (pl. uudet ajovalojen lasit, vanteet ja renkaat) eikä voimansiirrolle/moottorille (pl. pakoputki ja bypass). Tuskin koskaan näiden hinnat kuitenkaan niin ylös nousee että saisin lähellekään omiani pois jos myisin ko. keksinnön pois. Etenkin kun laittamista on edelleen ja varsinkin ulkokuoressa.

                  Comment


                  • #69
                    Puolitoista vuotta sitten luulin ostaneeni markkinoiden parhaan S2 coupen. En tiedä oliko se oikeasti sitä mutta kunnostusprojektissa lopetin eurojen laskemisen jossain 5.000 euron kohdalla. Tuolla rahalla ei vielä tehty mitään erityisempää ulkokuorelle (pl. uudet ajovalojen lasit, vanteet ja renkaat) eikä voimansiirrolle/moottorille (pl. pakoputki ja bypass). Tuskin koskaan näiden hinnat kuitenkaan niin ylös nousee että saisin lähellekään omiani pois jos myisin ko. keksinnön pois. Etenkin kun laittamista on edelleen ja varsinkin ulkokuoressa.
                    Älä masennu, toiset laittaa perus pskarotteloiden huoltoihin parissa vuodessa tollasen rahan
                    ja samalla niiden arvo on tippunut jo vähintään 15k euroa ostohetkestä ;)

                    RS2
                    Pasi Auvinen
                    ACF jäsen
                    Sijainti: Lempäälä, Ahtiala

                    RS2 -94 *****343
                    Heh jos toi *****343 tarkottaa runkonumeroa, niin on melko sattuma kun mulla on *****434 xD

                    Comment


                    • #70
                      Arvonkehitys ei mene pelkästään tuotantomäärien mukaan. Eli vaikka S2 Avant olisi käynyt kaupaksi huonommin kuin RS2, niin se ei välttämättä tule menemään hinnassa ohi. RS2:ssa on palikat, historia ja yleinen arvostus (lehdistöarviot yms) kohdillaan, ja se on urkin lisäksi mielestäni Audeista potentiaalisin arvonnostaja. Itse luulen, että orkkiskuntoiset, siistit RS2:t ovat jo pohjanneet hinnoissa muutama vuosi takaperin, ja hinta tulee jatkamaan suhteellisen stabiilina / nousevana.

                      Siitä olen samaa mieltä Teron kanssa, että tuo keräilyarvopohjainen arvonmuodostus on Suomessa jälkijättöistä, Härmässä on niin vähän harrastajia, että erikoisemman laitteen arvo saattaa olla sama tai matalampi Suomessa kuin Saksassa, Porscheissa esim 968 CS voi olla veroineen halvempi nettiautossa kuin mobilessa.

                      Comment


                      • #71
                        Näiden harvinaisempien autojen kohdalla tuo hinnan määrittely onkin erityisen vaikeaa. Mikä on auton käypä arvo? Se jolla omistaja suostuu siitä luopumaan vai se, jonka joku siitä suostuu maksamaan? Jos auto (siis tuollainen harvinaisempi tapaus) on myynnissä, sanotaan nyt vaikka yli 6kk, niin onko siinä hinta silloin oikeasti kohdallaan?

                        Comment


                          #72
                          Kai siinä pätee se, ainakin Suomessa, että ostajia on vähän, ellei jopa ole niin, että kaikilla on jo, ketkä haluavat ja ovat valmiita siihen panostamaan.
                          Sama auto voi mennä Saksassa kaupaksi nopeastikkin, jos kunto on kohdillaan.
                          Tuo Mikon S2 voisi olla kovaa kamaa Ebayssä tai Mobilessa. Minusta sen hinta on kohdillaan, ostajia on vain vähän Suomessa? toki se menisi kaupaksi heti, jos hinnan laittaisi numeroon 8ke, mutta ei se minusta sen arvo ole.

                          Comment


                          • #73
                            Hinta on silloin kohdallaan kun ostaja haluaa sen siitä maksaa.

                            Omasta maksoin Hollannin kaverille 16900, hakukustannus n. 2000, verot 4911, katsastus n. 300...ja kilvet oli se 900 mutta ne olivat melkein pakollinen ostos hienoon projektiin. Tänään hain alumiinistä työstetyt kilpitelineet Saloteamilta.

                            Auton orkkiskuntoon laittoon varaan 5-10 k€. Edellinen omistaja oli siihen jo kuittien mukaan laittanut n. 4000 v. 2011-2012. Alustan osat sain eilen ja siinä ei vielä ole aivan kaikkia, näihin meni 1490.

                            Alusta kun on laitettu niin koko auto maalautetaan ja tuulilasi vaihdetaan. Sisustaan ei tarvitse tehdä mitään. Aikaa koko urakalle varaan n. 2 vuotta.

                            Auto on mallivuotta 1996 numeroltaan ***244, muutama kymmenen on vielä tehty tämän jälkeen.

                            Jos vastaavan yksilön saa 10-15 k€ hintaan niin hienoa.

                            Comment


                              #74
                              Täytyypä tarkastaa omasta numerot, muistelen että 4xx on omassa vikat numerot.
                              Sinunkin auto kuuluu siihen ylimääräiseen valmistussarjaan, joka tehtiin kovan kysynnnän vuoksi. Ilmeisesti osa vuosimallia 1995 ja loput 1996. Tästä en tosin ole aivan varma, tietävät korjatkoon.

                              Comment


                                #75
                                Onko kellään RS2:sta uudemmalla kojelaudalla, kun vuosimalli on vielä 1994? Procontenia ei mulla enää oo.

                                Comment


                                • #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                  Minusta sen hinta on kohdillaan, ostajia on vain vähän Suomessa? toki se menisi kaupaksi heti, jos hinnan laittaisi numeroon 8ke, mutta ei se minusta sen arvo ole.
                                  Tämä oli yllättävän hauskasti sanottu. Kyllä varmasti menis tuollasella summalla :)
                                  Viimeksi muokannut porkkis; 9.2.2013, 00:12.

                                  Comment


                                    #77
                                    Oman loppu on 488, käyttöönotto 16.8.1995, lienee ihan viimeisiä?

                                    Matts, minkä tunnuksen ostit?

                                    Comment


                                    • #78
                                      31.07.1995 8C-T-001000

                                      Tuommonen löytyy etkan vin-numbers overview kohdasta.

                                      Viimeinen MOOTTORI samalle päivälle ADU 004201

                                      Comment


                                      • #79
                                        Aika mielenkiintosta, että numeroista pääteltynä 2500 autoon on tehty 4200 moottoria.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ei minustakaan 8k ole aidon S2 sedanin todellinen arvo. Niin harvinainen auto kuitenkin kyseessä. Itse arvostan S2 sedanin, sen harvinaisuuden vuoksi RS2:sta korkeammalle, mutta enpä ole kumpaistakaan nyt ostamassa/myymässä.

                                          Toivottavasti Mikon auto menee sopivalla hinnalla kaupaksi.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                            Oman loppu on 488, käyttöönotto 16.8.1995, lienee ihan viimeisiä?

                                            Matts, minkä tunnuksen ostit?
                                            Tämän https://plus.google.com/photos/11619...CNHz5KaSvOL7GQ
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut Matts; 26.12.2013, 21:26. Perustelu: kuvan lis'ys

                                            Comment


                                              #82
                                              Saako jostain selvitettyä, ilman maksua, onko joku tunnus vapaa?
                                              Sori, ei liity suoraan aiheeseen.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tuolta muistaakseni kysyin maililla. RSS-2 oli vapaana, se oli minun toinen vaihtoehto.

                                                Yhteystiedot
                                                Rekisterikilpiasiat
                                                Puhelin 029 534 5110 (pvm/mpm)
                                                kilvet (at) trafi.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Toivottavasti Mikon auto menee sopivalla hinnalla kaupaksi.
                                                  Ellei se tuolla hintaa kelpaa niin lähtenee saksaan keväällä. Toki sen voisi edullisemminkin myydä heti, muttei tuon kanssa ole mikään stressi. Hommasin sen edukkaasti pikkuvikaisena, kuvittelin että tuosta saisi edes kohtuullisen harrasteauto fiiliksen, mutta moottori on väärässä päässä autoa. Harvinaisuutensa puolesta menee monen mallin edelle, muttei tuollaista osaa arvostaa kuin pidemmän linjan audi harrastajat.

                                                  Eikö noihin erikoiskilpiin saanut ääkkösiäkin, Ärs-2 vois olla kans melko menevä :D

                                                  Olisi mielenkiintoista järjestää topic jossa näitä eri mallien hintakehitystä voisi puida enemmänkin. Audin hinnoilla on melko tyypillistä muuttua melko nopeasti, sport quattrot kolmikertaisti hintansa muutamassa vuodessa, samassa ajassa urkit vähintään tuplasi.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    sport quattrot kolmikertaisti hintansa muutamassa vuodessa
                                                    Ja niiden hinnat on tullu nyt takas ales, muutama vuos sitten ei löytäny millään alle 100k spq:ta, nyt niitä näyttäisi olevan vähä inhimillisempään hintaan kaupan.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Onko jossain aito SQ alle 100k€ myynnissä?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Pari kk takaperin oli muutama yksilö ~70-90k haarukalla myynnis ja näytti olevan aitoja. Nyt ei näytä mobiles olevan yhtään SPQ:ta, ainakaan heti ei osunu silmään

                                                        Oletetaan, että puhutaan ihan samasta autosta, eli Sport quattrosta ilman rallivarusteita :)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Ei pahan hintaisen sedani jos vaan ilmoitus pitää paikkansa

                                                          http://fin.auto24.ee/used/1182563

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Samaa katselin pari päivää sitten, mutta sedanin valmistus taisi alkaa joskus -93 ja tuo on jo rekisteröity 6/92.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ovipahvit on ainakin typ89-malliset. Siisti kuitenkin!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X