Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakuutusten hintakeskustelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ja taas niin väärässä ... I'll get mi coat.

    Comment


    • Ja taas niin väärässä ... I'll get mi coat.
      Ei se mitään...niin luulin minäkin ennenkö työkseen niitä alkoi tekemään!:)

      Suurimmalla osalla ihmisistä on luulo, että kun on lakisääteinen niin sama hinta, joka tuntuisi loogiselta. Joka yhtiön oma riskianalyytikkoryhmähän nuo hinnat arpoo.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
        Osui silmiin POPin mainos, uusille auton kaskovakuutuksille -20% alennus:
        https://www.popvakuutus.fi/

        Kannattanee pyytää tarjous.
        Hmh... melkein tonnin kalliimpi kuin Fenniassa... joka ei ole halpa sekään....

        Comment


        • Viime vuoden oli Lähitapiolasta loistokasko eka vuosi -50% kampanjalla ja liikennevakuutuksen kanssa hintaa joku vajaa 800€. Vaihdoin tuossa reilu viikko sitten Ifiin missä täyskasko ja liikennevakuutus samaa luokkaa -10% nettialennuksella. Lähitapiolan loistokasko + liikennevakuutus olis ollut seuraavan vuoden jotain 1300€ ja täyskasko + liikennevakuutuskin yli 900€.
          Noh, nyt taas näköjään Lähitapiolalla alkanut kampanja loistokasko -50% eka vuosi. Taidanpa vaihtaa sinne takaisin, kun menee taas jopa vähän alle tuon Ifin 800€ vuosi ja saahan siitä vielä muutamaan kympin S-bonustakin + toki parempi kasko.

          Comment


            Hirmuvaikeeks tehty tuolla lähitapiolassa, kun ei netin kautta saa ässään edes laskettua vakuutuksia.

            Comment


              Ota hyvä ote jostain ennen kuin kuulet hinnan. Tapiola on perinteisesti rokottanut isompimoottorisia aika kovalla kädellä.

              Comment


                No sepä se kun en jaksa alkaa soittelemaan itse perään, jos ei netissä saa laskettua hintaa.

                Comment


                • Mulla vakuutukset lähitapiolassa tuohon audiin, eikä siinä ainakaan mitkään kovin pahan hintaset ole.
                  Taitaa jopa olla halvemmat kun yhdessäkään muussa missä noin vanhaan sai laskettua nuo.

                  Comment


                    Omaan urssiin taisi olla kasko melkein 2000€ ennen bonuksia.

                    Comment


                      3:lla alkoi kun tuohon Riston ässään aikoinaan pyysin parhaan tarjouksen. Eikä edes ollut paras kasko ja bonuksia noin 20 ja 70. POP:ssa oli alle puolet hintaa kattavammalla turvalla. :) Nykyisessä starttimoottori-B6:ssa LähiTapiola taas antoi halvimman hinnan. Eli melkein uskallan olla samoilla linjoilla hopsiksen kanssa.

                      Comment


                      • Saapa nähdä millainen setti lähitapiolasta tulee tarjoukseksi, missä tänään kävin
                        Nyt if, jossa myös muut vakuutukset.
                        Autot C6 3.0tdi -06
                        Liikenne ja säästökasko. Bonarit 75 ja 70
                        670e

                        Bmw 320ci cabrio -03
                        Liikenne ja osakasko bonarit 50
                        480e

                        Comment


                          Omalla kohdalla taas LähiTapiola oli se edullisin, tähän 3 litran starttimoottorilla varustettuun, eikä hinta edes sisältänyt mitään kampanjatarjouksia. Toki hinta oli henkilökohtaisesti neuvoteltu, eikä laskurin antama.

                          Comment


                          • Alkuvuodesta järjestelin kaikkia vakuutuksi, ifiltä tuli oikeen myyjä/edustaja käymään. Kirosi tuo profiili kutosen pop vakuutuksen antamaa hintaa. Loppujen lopuksi oli 10€ kalliimpi, mutta kun aikani tuumasin niin myyjältä meni hermo ja läväytti 10pinnan alet osakaskoihin kaikkiin 3 autoon a6, astra ja octaviaan. [emoji2]

                            Comment


                              Dls nelikko golffi 103kw, liikenne ja laaja kasko maksimibonareilla lähitapiolasta yht 388eur/vuosi. Tippui iffin hinnoista reilut 200eur/vuosi

                              Comment


                              • Otin tuon Lähitapiolan Loistokaskon nyt vuodeksi ainakin autoon kun oli -50% tarjouksessa uusille asiakkaille. Vakuutusehdot paranivat ja säästän 340€ autovakuutuksessa (liikenne+kasko). Vuoden päästä sitten taas takaisin Pohjolaan uudeksi asiakkaaksi 50% alennuksella :)

                                Comment


                                • Tämä on kyllä jännä juttu. Mulla on vakuutukset Fenniassa ja eroa Lähitapiolan tarjoukseen tulisi n. satanen. Onhan sekin rahaa, mutta ei jaksa tuolla hintaa alkaa vaihtamaan.

                                  Ja tuo satasen alennuskin tulisi vain, jos siirtäisi kaikki vakuutukset.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 25.4.2016, 15:02. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                    Minä vaihdoin lähitapiolaan ifistä kesällä. Tuli vähän halvemmaksi.

                                    Kävin ihan naamatusten juttelemassa ja sanoin suoraan että tulen asiakkaaksi jos saadaan halvempi hinta. Kysyi ensiksi auton ja vähän meinasi vakuutustädillä hymy hyytyä, kun samalla totesin että autovakuutuksen hinta pääosin määrää minun yhtiön. Se vähän aikaa naputteli ja lisäili erilaisia alennusprosentteja, kunnes saatiin 50€/vuosi halvempi hinta ja kahvipakka.

                                    Myöhemmin syksyllä soiteltiin fennialta, mutta työreissut ja aikataulut estivät käymisen konttorilla. Minulla olisi ollut suoraan heittää lähitapiolan paperit tiskiin ja sanoa että laskevat halvemmaksi.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja TN69
                                      Otin tuon Lähitapiolan Loistokaskon nyt vuodeksi ainakin autoon kun oli -50% tarjouksessa uusille asiakkaille ... Vuoden päästä sitten taas takaisin Pohjolaan uudeksi asiakkaaksi 50% alennuksella
                                      Näinkö niitä vuotuisia ilmoituksia maksujen korotuksista saadaan aikaan? Tuo on minusta niin väärin. Jos menet oman yhtiön juttusille ja sanot, että saanko tuosta loistokaskosta nyt vaikka ensi vuonna -50 pinnaa kun olen 10 vuotta ollut teillä asiakkaana ilman tällejä, niin miten luulette käyvän?

                                      Comment


                                      • Minä vaihdoin LähiTapiolasta Iffiin kaikki vakuutukset, viimeisessä keskustelussa antoi vielä 10% lisäalennusta. LähiTapiola ei pystynyt samaan vaikka kuinka laski. Nuo 50% alennukset vaikuttavat kyllä helposti valintaan. Tällä vaihdolla reilu tonni säästöä ekana vuotena.

                                        Comment


                                          Otin tuon Lähitapiolan Loistokaskon nyt vuodeksi ainakin autoon kun oli -50% tarjouksessa uusille asiakkaille. Vakuutusehdot paranivat ja säästän 340€ autovakuutuksessa (liikenne+kasko). Vuoden päästä sitten taas takaisin Pohjolaan uudeksi asiakkaaksi 50% alennuksella :)
                                          Yritin tätä muutama vuosi sitten. Ei muuten onnistunut.

                                          Syynä tähän oli se, että minulla oli Pohjolassa ns. etuasiakkuus (kolmen eri vakuutusryhmän vakuutukset siellä) olemassa ja uuden autovakuutuksen -50% alennus koski vain vakuutuksia, joilla tulee uusi etuasiakkuus. Pelkkien autovakuutuksien veivaus yhtiöiden välillä ei siis riittänyt -50% uuden autoakuutuksen alennukseen.

                                          Comment


                                            Vakuutusyhtiön kilpailuttamisesta ja vaihtamisesta vuoden välein on tullut jo ihan rutiinia.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                              Yritin tätä muutama vuosi sitten. Ei muuten onnistunut.

                                              Syynä tähän oli se, että minulla oli Pohjolassa ns. etuasiakkuus (kolmen eri vakuutusryhmän vakuutukset siellä) olemassa ja uuden autovakuutuksen -50% alennus koski vain vakuutuksia, joilla tulee uusi etuasiakkuus. Pelkkien autovakuutuksien veivaus yhtiöiden välillä ei siis riittänyt -50% uuden autoakuutuksen alennukseen.
                                              No pahus vieköön. Anyway, vuoden päästä katson taas uudestaan tämän. Saattaahan olla, että tässä siirtyy vuoden aikana muutakin pois Pohjolasta jos tulee hyviä tarjouksia :)

                                              Comment


                                                No kannattaa sitä kokeilla. Tai veivaat kaikki vakuutukset toisen yhtiön kautta takaisin Pohjolaan.

                                                Comment


                                                  Onko kellään kokemusta nyt kun normaali liikennekäytöstä poisto laajenettiin koskemaan myös moottoripyöriä (eli onnistuu netissä ilman kilpien palautusta kuten autojen kohdalla) niin miten vakuutusyhtiöt suhtautuu tuohon?

                                                  Mulla on moottoripyörä pohjolan vakuutuksissa niin en heidän sivuiltaan ainakaan löytänyt mitään tietoa että katkeaako liikennevakuutus kun tehdään liikennekäytöstä poisto? Noissa kun on se vuodenaikahinnoittelu eli kesällä joutuu maksamaan isommat erät kuin talvella niin vetoaakohan jotenkin siihen ja pitää liikennevakuutuksen voimassa?

                                                  Pitänee varmaan soitella sinne jos ne vielä lähettää laskuja kun ainakin minusta on vähän tyhmää maksaa liikennevakuutusta ajoneuvosta jolla ei saa liikenteessä ajaa. Otin siis pois liikennekäytöstä tuon pyörän heti kun se uus käytäntö tuli voimaan 16.11 ja eivät ole mulle ainakaan vielä palauttaneet mitään siitä edellisestä maksusta mikä menee yli tuon ajan..
                                                  Viimeksi muokannut Fenrir; 7.12.2015, 15:11.

                                                  Comment


                                                    Se vakuutus pitää todennäköisesti päättää erikseen. Asia sitten erikseen, mitä hyötyä sillä saavutetaan noissa vuodenaikahinnoitelluissa vakuutuksissa. Ajokauden ulkopuolella kuukausimaksu on varmasti jotain 1-2% luokkaa koko vuoden maksusta..

                                                    Comment


                                                    • Yritin tossa ostaa verkkopalvelun kautta (lähitapiola) uutta vakuutusta koska halpa.
                                                      No olen siis tapsassa jo asiakkaana ja nyt ostaessani (kirjautuneena) alkaa pyytelemään valmiiksi rekisteröidyn auton rekisteröimistä? Joku hel*etin koodi pitäs laittaa siihen kennttän?
                                                      V*ttu mä sanon näitä hienoja uudistuksia.

                                                      Verkkokaupasta löytyy tarjoushintana vanhoillekin asiakkaille tuo 50% alennus loistokaskosta. Pitäisihän sen toimia mullekkin :D

                                                      Comment


                                                        Mulla on aina ollut pyörässä seisonta-ajallinen vakuutus. Mulla ainakin tuli halvemmaksi kuin ympärivuotisella kun vertaili tarjouksia. Minua kun ei huvita enää ajella jossain alle +10 asteen lämpötiloissa niin ajokausi on käytännössä 4,5- 5kk luokkaa.

                                                        Comment


                                                        • Osa vakuutusyhtiöistä ei hyvitä liikenteestä poistettua prätkää. Vaihtoehdot joko kilpien palautus tai vakuutuksen katkaiseminen jos haluaa että maksut katkeaa!:D

                                                          Mitä hyötyä on Liikenteestä poistetulla prätkällä jos ei vakuutusmaksut katkea...hyvä kysymys!:)

                                                          Varmaankin valmistelee prätkien käyttöveroa eli katkasee ainoastaan sen käyttöveron.

                                                          Comment


                                                          • Liittyykö tuo Hallikaisen ongelma siihen Trafin "sähköistymiseen"? Eli normaalisti jos vaihdat vakuutusyhtiötä niin siitähän taitaa tulla uusi rekisteriote ja ennenhän vakuutusyhtiö hoiti sen asian. Nyt sekin on tainnut siirtyä asiakkaan kontolle ja sillä koodilla saa hoidettua sähköisesti sen rekisteröinnin. Eli tuon sähköisen varmenteen saa ilmeisesti Trafin verkkopalvelusta millä asian pitäisi sitten hoitua.

                                                            Comment


                                                            • Ei tarvi asiakkaan tehä mitään kun vaihtaa yhtiötä. Menee sähkösesti tieto yhtiöstä toiseen. Ainoostaan jos vaihtaa haltija/omistajarooleja tai myy/ostaa kulkupelin niin sit pitää hoitaa rekisteröinti itse sähkösesti sillä koodilla tai old schoolista konttorilla.

                                                              Oisko Hallikaisella ollu niin että haltija tai omistajaroolit ei täsmää?!? Sillon herjaa ainakin kone, että rekisteröinti tehtävä uudelleen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X