Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierrosaikoja eri radoilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pärnu 10.6.22, ilma +20 noin öbaut.

    Autona A3 8V SB. S-Line alusta, Dunlopin Sportmaxxit 225/40-18 ja paisto vuodelta -16. Vakiojarrut perusnsteillä ja Ferodon hinnat alkaen eco-malliset palat.

    1.40.825, kun ei liikaa yrittänyt ja aika mitattu ratayhtiön ponderilla.

    Comment


      10.6 Pärnu ja olosuhteet kuten edellisellä.

      S5 B9
      1.28.xx ponderilla

      255/19 katurenkaat ja vakio jarrut. Revo stage1 softa. Ihan hyvin toimii arkiauto kyllä.

      Comment


        Pärnu 10.6, 20 ripaa plussan puolella.
        Vakio manuaali 3.2 TT kipitti 235/40 17 Nangang AR1:llä 1.34.xx kierroksen. Race Chrono Pro ja 10Hz mokkula.

        Comment


          6.8.22 Kemora, kuivalla kelillä TT3.2 semeillä 1.26.29

          Comment


            18.7.2022 Kymiring: 2:24,61
            6.8.2022 Kemora: 1:26,15

            Autona A5 B8.5. Renkaina Michelin Pilot Sport 4S, alustana Eibach Pro-Street-S. Kymiringillä vakiopalat, mutta Kemoralla oli jarrupaloina Ferodon DS2500. Kymiringillä vakiopalat antautuivat melko ripeästi. Kymiringillä huiput 194 km/h eli kulkupuolelle kaipaisi jotain lisää. Kymiringillä oli myös vähän hakusessa automaattilootan toiminta, joten mutkista lähteminen ei ollut kovin ripeää, kun ei ollut oikea vaihde juuri koskaan sisällä.

            Comment


              1.9.22 Kemora 1.31

              Bmw 320i e90 vakio muuten mutta eibach jouset ja m3 cabrio takavakaaja, niin ja etu camberia lisätty. 225/40r18 landsail. Pelko oli että lukoton sisäkurvin pyörä sutii ilmassa jäykästä vakaajasta johtuen, mutta huoli oli turha. Makeaksi osoittautui ajettavuus ja yllätti että tehoton peli voi olla noin ratakelpoinen. Kemoran s-syherössä pystyi sladittamaan joka mutkassa jos halusi.
              Viimeksi muokannut pv; 2.9.2022, 19:52.

              Comment


                Ahvenisto 10.9.2022 1:36,90
                Alastaro 15.4.2023 1:35,83

                A5 B8.5 2.0TFSI Quattro Sportback, Michelin Pilot Sport 4S, Eibach Pro-Street-S, APR Stage 1 (~300 hv/500 nm).

                Mittalaitteena RaceChrono Pro + Garmin GLO2 (10 Hz)

                Comment


                  Alastaro TT3.2 man, semit ja tällä kertaa fedoron palat. 1.37.90
                  Viimeksi muokannut JPohja; 19.5.2023, 00:27.

                  Comment


                    Kymiring 2.27,64 kuiva 10 astetta, 18.5.2023.
                    TT 3.2 automaatti, uusitut vakiojarrut, magride, Pirellin pzerot.
                    Racechrono pro iphonessa.

                    Comment


                      Motopark 27.5.23

                      Aika: 1:41.xx1ja huiput 230-240 välissä.

                      Audi S4 B5 polttoaineena E85 ja kahden henkilön kuormalla cruisien. Ahdot 2.2-1.8 bar tippuvalla ohjelmalla eli 0.5 bar pois kadulta. Lämmöt tai jarrut ei ollut moksiskaan, noin 8-10 nopean kierroksen seteissäkään. Palat niin ikään 4 vuotta vanhat ebc yellow eli vähän osien loppuun ajoa tällä kertaa.

                      235/40 18 kolme ratakesää vanhan Nankang ns-2r jotka toimi kyllä yllättävän hyvin vielä, toki tiukat mutkat oli hitaita, kuten aina tuolla panssarivaunulla :)

                      Comment


                        On taas pärnuiltu. +20 lämmintä ja jonkinmoinen tuulenvire.

                        Skoda Superb Combi 3V 2.0TSI

                        Vakio hiluilla moottorin osalta, Sava Intensa Uhp 2 renkaat, HR jouset, EBC levyt ja Greenstuff palat.

                        1.37.339 ilman sen suurempia yrittämisiä.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                          Edelleen samat kekkerit ja mittaustapa. Autona 155hv vaparihäristin jossa pari vuotta vanhat Toyo R888R:t alla.

                          1:32,497
                          Päivitys tähän. Auto vanhenee, kuski vanhenee, renkaat vanhenee... 1:34,317.

                          Comment


                            18.5.2023 Kymiring: 2:21,55. Kolmen session aikana muutama ehjä kierros. Ajolinjat melko hukassa tuolla edelleen.
                            9.6.2023 Porsche Ring (Pärnu): 1:33,25. Jokunen kierros kyytiläisten kanssa rataan tutustuen ja sen jälkeen parin setin aikana yhteensä 3-4 ehjää nopeampaa kierrosta yksin ajaen. Mukavan oloinen rata. Jos järjestetään ensi vuonna, niin pitää olla pidempään ajelemassa. Nyt oli kavereilla kiire Grillfesteille.

                            Autona edelleen sama kikotin eli hieman piristetty A5 B8.5 2.0TFSI Quattro Sportback. Renkaat alkaa olla jo parhaat päivänsä nähneet, mutta kyllä noilla vielä pari ratapäivää ehkä menee.

                            Mittalaitteena RaceChrono Pro + Garmin GLO2 (10 Hz).

                            Comment


                              Alastaro, puoli pilvinen 20-22 lämmintä.
                              Audi s3 8v sedan manuaali
                              - jarrut vakio 1-mäntäiset satulat, ebc keltaiset jarrupalat edessä ja takana, oem jarrulevyt takana ja edessä mk7 golf gti clubsportin oem jarrulevyt ( 900g kevyemmät ja paremmin toteutettu jäähdytys )
                              - 245/40/18 nankang ar1 ja pro track vanteet
                              - h&r coilisarja, monotube
                              - tvs e85 flex fuel softa

                              Päivän paras 1.31.81

                              Comment


                                Kemora 9.7.2023, sää suunnilleen sama kuin Alastarolla on ollut. Autona Ford Fiesta endurance saloon -luokkaan tehtynä.

                                Aika hakemista oli ajaminen kun en ole pitkilleen Kemoralla käynyt enkä tuolla autolla muutenkaan ajanut mahdottomasti.

                                Päivän paras itse ajettu 1:27.806 ja tiimikaveri huimaili 1:25.040.

                                Comment


                                  26.7.2023 Nordschleife BtG 9:25.21
                                  Kuiva keli, radalla ruuhkaa ja Schwedenkreuzessa ulosajon siivouksista keilat ja imeytyshiekkaa ajolinjalla.

                                  S4 Avant B8.5 erikoismoottorin softalla, renkaat Contin SportContact 255/35/19.
                                  Ajanottovälineenä OnePlus 7t pro ja Harry's Lap Timer.

                                  Ärsyttävän paljon porukkaa radalla, sai koko ajan väistellä nopeempia ja ohitella hitaampia. Olettaisin tungoksen johtuvan loppu viikolle luvatuista sateista. 5 kierrosta iltaan oli kuitenkin ihan hyvä suoritus, kun ekan puolen tunnin jälkeen oli rata jo hetken kiinni ja sen jälkeen lähes koko illan keltaset Schwedenkreuzessa.

                                  Comment


                                    Botniaring 2.10,72 kuiva 20 astetta, 27.8.2023.
                                    TT 3.2 automaatti, magride, vakiojarrut + DS2500 palat, yokohama ”semit”. Racechrono pro iphonessa.

                                    Comment


                                      TaoTao kiersi 27.08.23 pitkän radan Botniaringillä 2:03,13.
                                      Vakio 3.2 manuaali, DS2500 ja nangang semit.

                                      Comment


                                        Botniaring 27.8.2023 RS5 B8 normi Nokiat alla 2:04.92. Ajanottajana toimi LapTrophy.

                                        Comment


                                          Botniaring 26.8.2023, S4 B5 + k04 (heat soak kiusana), Federal 225/40 semit: 1:57,8, Dragyllä mitattu.
                                          Viimeksi muokannut AdeR; 29.8.2023, 13:22.

                                          Comment


                                            Botniaring 26.8.2023 aikaan 2:05:21 (RaceChrono Pron optimal 2:03,46)
                                            B6 sedan 1.8tq @340hp, DS2500 ja 3 vuotta vanhat Nankang NS-2R luistimet koossa 225/40

                                            Comment


                                              Nürburgring Nordschleife 27.8.23

                                              Audi S5 B9 255/19 Federal 595 kumeilla. Vakio alusta ja Revo softa. +22 astetta ulkona.

                                              Paras tallenteeseen jäänyt ruuhkakierros oli 8:28 min ja kuten selitteestä lukee, tehot loppui ylämäessä kun lämmöt nousi liikaa niin hetki kruisattiin :)
                                              https://youtu.be/Dqh4X0gjSaw?si=8pciBBVzOesfcAlq

                                              Jokunen vapaampi kierros jäi nauhalta pois, kun ei aina tullut viritettyä kameraa.

                                              Comment


                                                Alastaron uusi pitkä lenkki 2.28,7. Takasuoralla max 165.
                                                Kuiva 15 astetta, 25.9.2023. Kylmät renkaat. ”Nopeemmilla” kierroksilla tapahtumia eikä vertailukelpoisia aikoja.
                                                TT 3.2 automaatti, magride, vakiojarrut + DS2500 palat, yokohama ”semit”. Racechrono pro ja iphone.

                                                Comment


                                                  Tänään 1.10.2023 Alastaron uusi pitkä lenkki 2.20,425 transponderilla mitattuna. Sää noin +10 astetta ja kuiva keli. Autona Endurance Saloon -luokan Fiesta eli kahden litran vapari. Tehoa 217hv/7677rpm ja vääntöä 236Nm/4477rpm. Renkaina Nankang R2R. Vähän Alconin jarrua yms.

                                                  Tiimikaveri ajoi heti 6h kisan alussa uusilla renkailla 2.18,676 samalla autolla. Oma aika tuli noin 5,5h kisaamisen jälkeen joten esim. renkaista oli paras terä jo poissa.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                    Motopark 27.5.23

                                                    Aika: 1:41.xx1ja huiput 230-240 välissä.

                                                    Audi S4 B5 polttoaineena E85 ja kahden henkilön kuormalla cruisien. Ahdot 2.2-1.8 bar tippuvalla ohjelmalla eli 0.5 bar pois kadulta. Lämmöt tai jarrut ei ollut moksiskaan, noin 8-10 nopean kierroksen seteissäkään. Palat niin ikään 4 vuotta vanhat ebc yellow eli vähän osien loppuun ajoa tällä kertaa.

                                                    235/40 18 kolme ratakesää vanhan Nankang ns-2r jotka toimi kyllä yllättävän hyvin vielä, toki tiukat mutkat oli hitaita, kuten aina tuolla panssarivaunulla :)
                                                    Tänään 1.10.23 sama paikka Motopark mutta S5 B9 Revo stage 2 osilla/softalla: 1:40.x Huiput mittarissa 220.

                                                    255 19 Federal 595 renkailla. Ulkona noin +12.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X