Mielummin ässä kuin rahaa syövä emäntä.. harkitkaa emännän vaihtoa mutta älkää ässänne vaihtoa ja kaikenkukkuraksi jos haluaa ässältä kyydit niin ässä ei valita väsymystä/pääkipua.. =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ässä vie lomarahat.. prkl
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiHyvin tuntui ikkunaremppa sujuvan. ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viestiJoo, saa yleisöä ja hyviä neuvoja paikallisilta holisteilta ;) Jouduin ajamaan nytkin auton firman parkkihalliin ja jatkamaan siellä kun alkoi satamaan. Tossa kadunvarressa on se huono puoli, että hommaa ei voi jättää kesken.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viestiEtkä prkl sottaa siellä hallissa sitten! ;D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viestiEikös toi ole hyvä puoli? Tulee kerralla kuntoon.. ;)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiHöpö höpö. Mäntä joka liikkuu 1-2mm lähtee nestepainella, eli poljinta painamalla, aina.
Comment
-
Vaihteeksi iloinen yllätys, ei ässä vuodakkaan jäähdytysnestettä. Eilen heitin 200km lenkin ja nestetasot ei muutu/maahan ei valu muuta kuin kondensaatiovettä ilmastoinnista. Paniikin aiheuttanut punainen nesteenväri lienee johtuneen ilmastoinnin apukuskin etukulman putkien kondensoinnista, joka huuhtoi mukanaan jotain vanhoja vuotojen jäämiä muoveista. Toivotaan ettei tilanne muutu.
Comment
-
Tuossa olen pitänyt kirjaa huolloista ja korjauksista, niin kahden vuoden aikana menny noihin yhteensä noin 4000€. Tuo sisältää mm. jakohihnanvaihdon, renkaat, öljyjenvaihdot + muut suuremmat tai pienemmät korjaukset/osien vaihdot. Onko se sitten paljon tai vähän, niin sitä en tiedä
Comment
-
Itse lopetin huoltojen ja korjausten edes summittaisen laskemisen jossain 5.000 euron kohdalla. Auton ostin tasan vuosi sitten ja siihen ei ole tehty mitään muuta moottorille kuin vaihdettu öljyt ja bypass. Viimeisin episodi oli ilmastoinnin kunnostus (kompura + kenno + aineet + työt) joka maksoi osapuilleen 1000 euroa vaikka käytin tarvikeosia.
Comment
-
Jossakin vaiheessa tuli apukuskin etukulmasta mutta en ole avannut suojamuoveja, jotta näkisi todellisen vuotopaikan. Se voi olla se kuuluista öljynlauhduttimen putkenpätkä, jolloin saa odottaa jakopäänhihnan vaihtoon saakka. MJFixaus saa vilkaista muovien taakse jos näkisi mistä valuu. On muutenkin ässä menossa sinne vaihteistoöljyjen ja suodattimen vaihtoon + jarrulevyt kaikkiin kulmiin.
Comment
-
Väittäisin että 100% varmuudella vuotaa sieltä jos apukuskin nurkasta pudottaa. Minulla on sieltä kuiva kuin latinan kielioppi mutta tulipellin vieressä oleva muovinen T-haara vuotaa. Varmasti markan osa mutta niin ahtaassa paikassa että pitäisi melkein kansi irrottaa että pääsee kunnolla käsiksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viestiTiedä niistä nivelistä, mutta meidän rouvan maku on sellaista tyyliä, että aina löytää sen valikoiman kalleimman. Mutta hyvähän se maku silti on, sitä ei voi kiistää.
Comment
-
Nyt kyllä valuttaa nestettä jo turhan paljon, ja näyttäisi tulevan kenties moottorin takapuolelta. Jos edestä katsoo niin vasemman lohkon takaosa on kosteena, onko siellä jotain jäähdytysjärjestelmään liittyvää?
edit: onko siellä joku vesipumppu?Viimeksi muokannut TN69; 29.9.2012, 16:41.
Comment
-
Harjoitelkaa nyt se homma ensin irrottamatta konetta tai keulaa niin tuun sitten teettämään saman homman. Eilen purin airboxin ja kaikki imuputket kaasuläpälle asti. Toiseltä puolelta irrotin paisarin ja lampun kanssa kurkin koneen taakse mutta konehuone on yläpuolelta katsoen kuiva kuin latinan kielioppi. Kai se on uskottava että samasta paikasta se on sitten alkanut vuotamaan minullakin eikä siitä helpommasta kohdasta mitä hovimekaanikko ensin tarjosi.
Comment
-
Harjoitelkaa nyt se homma ensin irrottamatta konetta tai keulaa niin tuun sitten teettämään saman homman.
Suht simppeli homma kyseessä, saksalainen on taas suunitellut homman niin että se ei tule olemaan ikuinen, eli jäähdytin paketti lähtee kyllä pois kunhan on tarpeaksi rekvisiittaa irroittanut ympäriltä.
Milloinkas tuut pk-seudulle ;)
Comment
-
Aikalailla päivän homma kaikkineen säätöineen.
Katso joku kerta alhaalta vuotoa, Tepon ässässä ei näkynyt missään muualla vuotoa, muuta kuin öljypohjassa/öljypohjan pulteissa. Punaisen clykolin ihanuus on kuivuessaan jättää punaista "karstaa".
Tosin kun tuo auto sai nosturilla roikkuessaan jäähtyä niin sieltä rupesi ihan hyvää tahtia tiputtelemaan tippoja. Joten tuolla tavoin sain tupla varmistuksen vuoto kohdasta.
Comment
Comment