Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ässä vie lomarahat.. prkl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mielummin ässä kuin rahaa syövä emäntä.. harkitkaa emännän vaihtoa mutta älkää ässänne vaihtoa ja kaikenkukkuraksi jos haluaa ässältä kyydit niin ässä ei valita väsymystä/pääkipua.. =)

    Comment


    • #32
      No niin, 3 tuntii meni ja nyt apukuskin ikkunan jumitus korjattu. Vaihdoin ne muovipalat, joista toinen oli hajonnut. Youtubessa oli video kuinka homma tehdään. Mulla on yksi ehjä käytetty muoviohjain jos joku tarttee.

      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=9UP1Rn7Wj3s[/ame]

      Comment


      • #33
        tässä keskustan kadunvarressa on vähän huono tehdä autoremppaa
        Hyvin tuntui ikkunaremppa sujuvan. ;)

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
          Hyvin tuntui ikkunaremppa sujuvan. ;)
          Joo, saa yleisöä ja hyviä neuvoja paikallisilta holisteilta ;) Jouduin ajamaan nytkin auton firman parkkihalliin ja jatkamaan siellä kun alkoi satamaan. Tossa kadunvarressa on se huono puoli, että hommaa ei voi jättää kesken.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
            Joo, saa yleisöä ja hyviä neuvoja paikallisilta holisteilta ;) Jouduin ajamaan nytkin auton firman parkkihalliin ja jatkamaan siellä kun alkoi satamaan. Tossa kadunvarressa on se huono puoli, että hommaa ei voi jättää kesken.
            Etkä prkl sottaa siellä hallissa sitten! ;D

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viesti
              Etkä prkl sottaa siellä hallissa sitten! ;D
              Vähän vaan nesteitä lattialle päästelin... oli muuten hiukan ärsyttävää se valojen sammuminen aina 15 min välein...

              Comment


              • #37
                Tossa kadunvarressa on se huono puoli, että hommaa ei voi jättää kesken.
                Eikös toi ole hyvä puoli? Tulee kerralla kuntoon.. ;)

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
                  Eikös toi ole hyvä puoli? Tulee kerralla kuntoon.. ;)
                  Varmaan, mutta hommilla ei ole tapana mennä kuin Strömssöössä...

                  Comment


                  • #39
                    Niin totta. Siksi laitoinkin.. :D

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel
                      puolisoon jolla on rasvatut kukkaron nivelet
                      Tiedä niistä nivelistä, mutta meidän rouvan maku on sellaista tyyliä, että aina löytää sen valikoiman kalleimman. Mutta hyvähän se maku silti on, sitä ei voi kiistää.

                      Comment


                        #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                        Höpö höpö. Mäntä joka liikkuu 1-2mm lähtee nestepainella, eli poljinta painamalla, aina.
                        Joo jos liikkuu millin kaksi, mutta jos ei liiku, niin ei nesteetkään auta. Enpä kommentoi enempää, kun en ole itse henk.koht. tapausta nähnyt.

                        Comment


                        • #42
                          Vaihteeksi iloinen yllätys, ei ässä vuodakkaan jäähdytysnestettä. Eilen heitin 200km lenkin ja nestetasot ei muutu/maahan ei valu muuta kuin kondensaatiovettä ilmastoinnista. Paniikin aiheuttanut punainen nesteenväri lienee johtuneen ilmastoinnin apukuskin etukulman putkien kondensoinnista, joka huuhtoi mukanaan jotain vanhoja vuotojen jäämiä muoveista. Toivotaan ettei tilanne muutu.

                          Comment


                          • #43
                            Laittaisin loton vetämään... Ei vaan, mukavaahan tää on kohtalotoverin tarinoita lueskella : )

                            Comment


                            • #44
                              Jos noin helpolla olet päässyt, niin turha sitä lottoa on enää sisään laittaa... Loppu elämän tuurit on jo käytetty :>

                              Comment


                              • #45
                                Tuossa olen pitänyt kirjaa huolloista ja korjauksista, niin kahden vuoden aikana menny noihin yhteensä noin 4000€. Tuo sisältää mm. jakohihnanvaihdon, renkaat, öljyjenvaihdot + muut suuremmat tai pienemmät korjaukset/osien vaihdot. Onko se sitten paljon tai vähän, niin sitä en tiedä
                                Viimeksi muokannut Maxpres; 10.7.2012, 12:47. Perustelu: tietoja muutettu..

                                Comment


                                • #46
                                  Itse lopetin huoltojen ja korjausten edes summittaisen laskemisen jossain 5.000 euron kohdalla. Auton ostin tasan vuosi sitten ja siihen ei ole tehty mitään muuta moottorille kuin vaihdettu öljyt ja bypass. Viimeisin episodi oli ilmastoinnin kunnostus (kompura + kenno + aineet + työt) joka maksoi osapuilleen 1000 euroa vaikka käytin tarvikeosia.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vuotaa se sitä jäähdytysnestettä kuitenkin, prkl. Eli voi taas lotota...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ootko tutkinut tarkemmin mistä vuotaa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jossakin vaiheessa tuli apukuskin etukulmasta mutta en ole avannut suojamuoveja, jotta näkisi todellisen vuotopaikan. Se voi olla se kuuluista öljynlauhduttimen putkenpätkä, jolloin saa odottaa jakopäänhihnan vaihtoon saakka. MJFixaus saa vilkaista muovien taakse jos näkisi mistä valuu. On muutenkin ässä menossa sinne vaihteistoöljyjen ja suodattimen vaihtoon + jarrulevyt kaikkiin kulmiin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Väittäisin että 100% varmuudella vuotaa sieltä jos apukuskin nurkasta pudottaa. Minulla on sieltä kuiva kuin latinan kielioppi mutta tulipellin vieressä oleva muovinen T-haara vuotaa. Varmasti markan osa mutta niin ahtaassa paikassa että pitäisi melkein kansi irrottaa että pääsee kunnolla käsiksi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                                            Tiedä niistä nivelistä, mutta meidän rouvan maku on sellaista tyyliä, että aina löytää sen valikoiman kalleimman. Mutta hyvähän se maku silti on, sitä ei voi kiistää.
                                            Kyllä sulla on Hannu käyny hyvä tuuri kun olet löytänyt sellaisen vaimon. Omani on ihan samanlainen...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Nyt kyllä valuttaa nestettä jo turhan paljon, ja näyttäisi tulevan kenties moottorin takapuolelta. Jos edestä katsoo niin vasemman lohkon takaosa on kosteena, onko siellä jotain jäähdytysjärjestelmään liittyvää?

                                              edit: onko siellä joku vesipumppu?
                                              Viimeksi muokannut TN69; 29.9.2012, 16:41.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Syyksi paljastui kuitenkin se kuuluisa öljynlauhdittimen muoviputki. How nice. No Mikolle riittää töitä ensi viikoksi...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Harjoitelkaa nyt se homma ensin irrottamatta konetta tai keulaa niin tuun sitten teettämään saman homman. Eilen purin airboxin ja kaikki imuputket kaasuläpälle asti. Toiseltä puolelta irrotin paisarin ja lampun kanssa kurkin koneen taakse mutta konehuone on yläpuolelta katsoen kuiva kuin latinan kielioppi. Kai se on uskottava että samasta paikasta se on sitten alkanut vuotamaan minullakin eikä siitä helpommasta kohdasta mitä hovimekaanikko ensin tarjosi.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Harjoitelkaa nyt se homma ensin irrottamatta konetta tai keulaa niin tuun sitten teettämään saman homman.
                                                    Nyt on homma tehty, eikä tarvinut ottaa huolto moodia mutta korin nostin pois moottorin edestä...

                                                    Suht simppeli homma kyseessä, saksalainen on taas suunitellut homman niin että se ei tule olemaan ikuinen, eli jäähdytin paketti lähtee kyllä pois kunhan on tarpeaksi rekvisiittaa irroittanut ympäriltä.

                                                    Milloinkas tuut pk-seudulle ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mitäs se homma maksaa? Ajoja on niin vähän että jos saan samalla rahalla viiden vuoden jäähdytysnesteet niin jää tekemättä :)

                                                      Pitää nyt ensin varmistua että vuotaa juuri siitä kohdasta. Toissa kesänä oli nokka huoltoasennossa ja silloin ei ölynjäähdyttimen putki vuotanut.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kiitos Mikolle. "Nätisti" oli se muoviputki katkennut ja Mikko joutui sentin palan kaivamaan lohkosta ulos. Päivän homma tuo taisi olla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Aikalailla päivän homma kaikkineen säätöineen.

                                                          Katso joku kerta alhaalta vuotoa, Tepon ässässä ei näkynyt missään muualla vuotoa, muuta kuin öljypohjassa/öljypohjan pulteissa. Punaisen clykolin ihanuus on kuivuessaan jättää punaista "karstaa".

                                                          Tosin kun tuo auto sai nosturilla roikkuessaan jäähtyä niin sieltä rupesi ihan hyvää tahtia tiputtelemaan tippoja. Joten tuolla tavoin sain tupla varmistuksen vuoto kohdasta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Harjoitelkaas vielä, niin sitten kun omaan joskus tulee tarvetta, homma sujuu parissa tunnissa :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X