Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4,2 vm.04---->

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4,2 vm.04---->

    Terve,

    tuollainen audi kiinnoistaisi kovasti, onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä laitteesta. Ajoa ei tule paljon vuodessa joten v8 saattaisi käydä.

    Millaisia määriä soppaa tuollainen vie? Seka ajo lähinnä kiinnostaa kun sitä pääasiassa ajetaan, 2km sinne ja 2km tuonne tyyliin..

    Onko tyyppivikoja, kestääkö laatikko mitenkä?
    Tarjonta aika vähäistä suomessa mutta jokunen yksilö näytti olevan myynnissä, vaihdossa kun tuo oma kippo pitäisi antaa.

    Pistäkäähän kokemuksia!

  • #2
    Moi, mulla oli vm. -01 avant

    maantie 10l/100km seka pyörii 12-16l/100km ja kaupunki yli 20l/100km.
    Tippi oli itellä, se toimi ongelmitta (160tkm ajettu). Mutta onhan tuosta saanu lukea jos jotakin.

    Ihan mukava auto oli ajaa, ittellä tosin maavara oli edellisen omistajan toimesta jotakuinkin 4cm,
    piti vähän nostaa että pääs hidasteista ja kauppakeskuksissa paremmin liikkumaan.

    Putkiston vaihdolla tosta saa mukavasti 8 äänet ilmoille. Milltek voin ainakin suositella.
    Webastoa suosittelen myös, oli oikeni mukava lisä. Tuohon ei taida muuta lämppäriä saada kun webaston tai letkun.

    Ostaessa kannattaa huomioida onko jakopää tehty, siihen saa uppoamaan tonnin jos toisen.

    0-100 pysyy tipillä nätisti civic type-r kanssa aika tasoissa. 100 jälkeen rupee civic etuvalot jäämään.
    eli ei tuo mikään älytön ohjus ole. Mutta jaksaa vääntää kuitenkin ihan kivasti kovemmassakin vauhdissa, ohitukset onnistuu ongelmitta.

    Ainoa ongelma mitä tulee mieleen niin molemmat etuvetarit sano ittensä irti, meni liikkeen takuuseen.

    Comment


    • #3
      Ok, autosi taitaa kuitenkin olla eri moottorilla jos oikein olen ymmärtänyt.
      Yritin etsiä netistä jotain tietoa tuosta moottorista mutta eipä löytynyt, ilmeisesti kuitenkin sama kuin A8:ssa.
      Yhtä kävin tuossa koeajamassa ja kulutusmittari näytti 12,5 kaupunki/seka ajoa kuulemma.. kuulostaa aika vähältä.

      Hyvät pörinät oli kyllä!

      Comment


      • #4
        Jaa aika hiljaista... laittakaahan nyt tietoa tuosta koneesta jos jollakulla on..

        Comment


        • #5
          motor-talk.de:stä varmaan löytyy eniten kokemusta tosta koneesta, aika harvassa ovat kasikoneiset ainakin tällä harrastajapalstalla.

          Samat ketjunkiristäjäpotentiaalit siinä on kuin esim 3.2/2.4/3.0TDI:ssä kun perussuunnittelu on sama. Sopansyönnistä mulla on hämärä muistikuva juuri motortalkista että reilu 15 kaupungissa on lähellä totuutta.

          Comment


          • #6
            Minä hommasin otsikon mukaisen auton viime syksynä, 4f-korimallia, sedan, -05. Mittarissa nyt 190tkm.

            Kulutus on ollut 12.1 l/100km ekat 3000km, laskettu tankkauksista käsikirjanpidolla. 80% maantietä, loput kaupunkia. Kaupunkipyörityksessä kulutusmittari näyttää helposti yli 20l lukemia.

            Etupyörien laakerit on pitänyt vaihtaa, kun rupesivat talvella ulisemaan. Keskustelupalstojen perusteella niitä taitaa joutua vaihtamaan silloin tällöin. Oikea takavalo alkoi reistailla syksyllä, viaksi paljastui hapettunut maajohto umpion sisällä, tuttu vika tässä korimallissa.

            Varustekommentteja: Ajattelin Bosea pakollisena varusteena, mutta omani pykälää halvemmat stereot on todella hyvät verrattuna mihinkään aiemmin omistamani auton äänentoistoon. Eli Bosea ei minusta kannata pitää valintakriteerinä. Panostaisin sporttijakkaroihin, ne antaa paramman sivutuen (jota omaani kaipaisin). Auton perusvarustelu on hyvä jo Suomiautoissakin, mutta saksantuonneissa vielä parempi.

            Kysyin automaattilootan öljynvaihdosta Auto Berneriltä. Sanoivat että ei kannata tehdä, lika saattaa lähteä liikkeelle niin että lopputulos saattaa olla nykytilannetta huonompi.

            Onnea auton hankintaa, V8 on mahtava!

            Comment


            • #7
              Riippuu ihan kilometreistä kannattaako lähtä laatikon kohdalla ns "perus" öljynvaihtoon, eli tyhjennetään öljypohja, vaihdetaan suodatin ja täytetään ohjeen mukaan. ZF (laatikon valmistaja) sanoo, että jos on normaalista poikkeavaa käyttöä, vaihda ölpät 100tkm välein (normi vaihto).

              Sitten taas jos tehdään ns "huuhteluvaihto", jossa kuluu sitten huomattavasti enemmän öljyä, kun sitä pumpataan laatikon läpi reilummalla otteella, en näkisi riskiä öljynvaihdossa (siis laatikko huuhdotaan puhtailla öljyillä lämpöisenä). ZF sanoo omissa huolto-ohjeissaan, että käytön muuttuessa rajummaksi, tee huuhteluvaihto ja sitten 80-100tkm välein perusvaihto. Tämä vaihtoehto vain lisää toki sitten hintaa vaihdolle, jumpan hinta on luokkaa 500-1000€ riippuen siittä kuinka huolella asiakas haluaa huuhtelun ;)

              Comment


              • #8
                Mitenköhän määritellään tällainen rajumpi käyttö? Ihan katuauto kuitenkin kyseessä. Tarkoittaa se sitten satunnaista ajoharjoittelua radalla vai mitä?

                Comment


                • #9
                  Ei tuo perusvaihto ole myöhäistä 190tkm kohdalla vielä. Ehkä josku 250tkm päälle mentäessä. Vaihdatat vaan suodattimen myös. Itse vaihdatin jossain 183tkm kohdilla öljyt ja suodattimen, ei huuhtelua. Nyt kymppitonni myöhemmin ei minkäänlaista ongelmaa. Toki huuhtelu on varmempi.

                  Comment


                  • #10
                    Kuikelo, no siinäpä se, mikä se "standardikäyttö" sitten on, ja millaisissa olosuhteissa.

                    Comment


                    • #11
                      Niinpä. Itselläkin tuo malli on siis yksi vaihtoehto seuraavaksi peliksi muiden muassa. Pitäisi vaan olla Avant ja kun Nettiauton listaa seuraa niin uittamiseksi menisi taas.

                      Comment


                      • #12
                        A8 D3

                        Mulla tarkoitus hankkia ensi keväänä A8 tuolla 4.2 koneella. Pidän sen sisustuksesta enemmän. Odottavan aika on pitkä.

                        Comment


                        • #13
                          Palaten tuohon tomaatin öljyn vaihtoon. Omassa oli huoltokirjan mukaan vaihdettu 120 tkm kohdalla. Itse vaihdatin noin 200 tkm paikkeilla ja oli kuulema jo aikakin vaihtaa. Vaihto tehtiin huuhtelemalla ja muistaakseni litkua kului noin 11l. tais maksaa jotain 350e paikkeilla, joka oli vielä jonkin verran arvion alle :)

                          Comment


                          • #14
                            Kevät 2013 tulikin kumman aikaisin... Talliin tuli hankittua S6 -01. Keskikulutus noin >12l/100km. Mulla tipin öljyt meni juuri vaihtoon 170tkm kohdalla. Ei tehdä huuhtelemalla vaan 1. kerralla vaihdetaan vaan uudet öljyt, 1000km ajoa ja sitten vaihdetaan uudestaan öljyt ja nyt myös suodatin. Tämä on kuulemma myös hyvä tapa tehdä tuo, koska lämmin öljy irroittaa likaa paremmin kuin kylmä (huuhtelu). Pois lasketut öljyt ei kuulemma olleet pahan näköiset joten noita lienee vaihdettu jo aikaisemminkin.

                            Comment


                            • #15
                              Mitäs tuli huuhtelulle hintaa, missä teetit?

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja ziree Näytä viesti
                                Mitäs tuli huuhtelulle hintaa, missä teetit?
                                MJFixaus hoiti homman mulla, tai tuo 2. kierros on vielä tekemättä kun en ole saanut ajettu kilometrejä vielä tarpeeksi. En nyt osaa sanoa mitä tuolle tulee yhteishinnaksi, voit kysellä sitä Mikolta (nim.merk. Metsässä)

                                Comment

                                Working...
                                X