Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APR Motorsportin uusi R16 matkalla Daytonaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • APR Motorsportin uusi R16 matkalla Daytonaan

    Laiteltiin tuossa työkavereiden kanssa pari kilpuria valmiiksi ja meinattiin lähteä hippasille Daytonaan. Ajattelin, että voisin uppailla kuvia ja muutaman sanan verran sillontällön koko reissusta.

    R8:han on aivan uusi, yksi neljästä US Spec R16 - kilpurista, joka valmistui Quattrolla noin viikko ennen joulua.

    Debyytti radalla oli jokin aika sitten Roar Before Daytona testeissä.

    Eroa Euro GT3-kilpuriin on mm. pienemmät kuristimet (joskin isommat tulossa Daytonaan), pienempi siipi, matalampi maavara, ei ABS:ää, ei luistonestoa, ei sivuikkunoita.

    Jos tällänen kapina ja matkapäiväkirja kiinnostaa, niin postailen mielelläni.
    Attached Files

  • #2
    Reipasta. Minkälaisella tekniikalla tuo on suurinpiirtein varustettu? Itse en tiedä noista euro-mallin kilpureistakaan mitään.

    Comment


    • #3
      Vapari vajaavetohan tuo.

      Tuolle Euroopassa tutumpi nimitys lienee R8 LMS.

      Eli sama moottori kuin Lamborghini Gallardo LP560:ssä, mutta kuristettuna.

      Euroopassa tehoa on ilmotettu 500hv, jenkkiversion tehoa ei ole ilmoitettu, koska teho tulee olemaan joka kisassa joka tapauksessa eri.

      Vaihdelaatikkona on Xtrac sekventaali rattivalitsimilla, auto on takaveto, kun katuauto on nelikko.

      Comment


      • #4
        Täytyy sanoa, että mulle tulee vapari vajaavedosta jotain ihan muuta mieleen kuin otsikon auto :)

        Lisää tarinaa ja kuvia vaan reissun edetessä. Itseäni ja uskoisin, että monia muitakin kyllä kiinnostaa lueskella.

        Comment


        • #5
          tääkö on joku jenkkien aivopiearu että pitää koheltaa ilman ikkunoita?

          Comment


          • #6
            Ei sentään jenkkien ratakisoja varten tarvinnut venttiileitä muuttaa työntötanko-ohjatuiksi?

            Comment


            • #7
              Joo, Grand Amissa ajellaan ikkunat auki. Ikkuna on korvattu tupla ikkunaverkolla.

              Nascarissahan ajellaan keppikoneilla ja kaasareilla. Lisäks niillä on oikeasti vanerinen sapluuna, jonka läpi auton pitää sopia. Grand Amissa ei niska ihan niin pahasti punota, joskin melko kummalliselta näin eurooppalaisen silmiin homma näyttääkin.

              Comment


              • #8
                Joo, Grand Amissa ajellaan ikkunat auki. Ikkuna on korvattu tupla ikkunaverkolla.
                Tätä olen monesti ihmetellyt.

                Mikä mahtaa olla syynä ilman ikkunoita ajeluun, kait siihen joku järkiselitys on?

                Comment


                • #9
                  Liittynee kuljettajan pelastamiseen onnettomuustilanteissa, erityisesti tulipaloissa.

                  Alunperinhän ei käytetty edes noita verkkoja.

                  Comment


                  • #10
                    Aika pitkää siivua mennään läpät auki.
                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=93Vat4Q-2mE[/ame]

                    Comment


                    • #11
                      Jotain hyötyä(?) GT5:n pelaamisesta, pleikkarista tuttu rata :)

                      Comment


                      • #12
                        Joo, toi ykkösmutkan jarrupaikka on vähän jännä. :)

                        Comment


                        • #13
                          Pistää silmään nuo tuulilasin sisäkalterit. Ymmärrän että urkuharmooniaerodynaamisessa amerikkalaisautossa kiilakumikiinnitteinen tuulilasi voi tulla tupaan 300kmh:ssa. Mutta mitä varten ne ovat liimalasiautossa?

                          Comment


                          • #14
                            Tuohan on tosi vauhdikkaannäköistä! Millaisia nopeuksia tällä radalla? Enempää ei ainakaan tuntunut Audi enää keräävän.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                              Pistää silmään nuo tuulilasin sisäkalterit. Ymmärrän että urkuharmooniaerodynaamisessa amerikkalaisautossa kiilakumikiinnitteinen tuulilasi voi tulla tupaan 300kmh:ssa. Mutta mitä varten ne ovat liimalasiautossa?
                              Kai ne on sen takia ettei edellä ajava tule siitä tuulilasista syliin jos tulee peräänajo/kolari.

                              Comment


                              • #16
                                Vauhdikasta menoa (hyvä äänimaisema autossa), mutta eikö tuo Audi jäänyt hiukan jalkoihin tuossa. Moni meni ohi ja ketään ei saatu kiinni. Vai oliko kyseessä vasta joku "warm-up" ajelut...

                                Comment


                                • #17
                                  Siellä taitaa olla aika monta erilaista luokkaa ajossa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nonii, kaks päivää ja about 36 tuntia race preopiä takana. Sen verran teettää uus auto ylimäärästä duunia, että omasta aika-ajosijoituksesta ei ole tässä kohtaa varmuutta.

                                    Koska auto on aivan uusi, käytettiin esim 15minuutin aika-ajo testaamiseen, koska harjoitussesiot alkoivat loppua käsiin.

                                    Tänään tehtiin työläs, yli 4h ottanut bensatankin tilavuuskatsastus, eikä kierroksia kertynyt kuin kolme koko päivänä.

                                    Pakko mainita, Dion von Moltke ajoi eilen 0,7sek päähän paaluajasta pitäen oikean käden paukaloa radionappulalla ja kuvaillen auton käytöstä, eikä tarina katkea edes kovimpiin jarrutuksiin. Uskomaton äijä.

                                    Huomenna kiva 40h työpäivä edessä. Pitäkäähän peukkuja.

                                    Ketkä haluaa reaaliaikaisia sisäpiirin juoruja, voi käydä fanittamassa apr:n facebook sivua, uutisia tulee varmaan vartin välein läpi kisan. Eilen tykkääjiä oli 19000, tänäön vissiin muutama enemmän...

                                    Iphonesta ei saa lisättyä kuvia, joka on harmi. Muunlaista nettiä ei allekirjoittaneella ole tässä kohtaa käytettävissä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Laitetaanpa yksi kuva apr:n galleriasta. Mites se lähtö on suomenaikaa?
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        3:lta täkäläistä aikaa, suomen aikaa siis vissiin iltakymmeneltä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Huomenna kiva 40h työpäivä edessä. Pitäkäähän peukkuja.
                                          Ameriikassa kaikki on suurta, työpäiväkin on 5 kertaa pidempi kuin muualla :) Joo, peukkuja pidetään!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lähtö tapahtui ja live kuvaa näkyvissä http://stream.speedtv.com/rolex24. Juuri nyt kameran 4 edessä tuo APR nro 51.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eurosport 2 näkyy myös näyttävän tuota livenä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Molemmista Audeista petti kytkin kymmenen minuutin sisällä. APR:n tiimi vaihtoi kytkimen noin 40 minuuttia nopeammin kuin Oryxin tiimi. Meillä meni noin 90 minuuttia, Oryxilla reilusti yli 2h.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sähäkähköä.. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Monien vaikeuksien kautta, mutta maaliin asti!
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kunniakkaasti ajamalla maaliin.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo, mulla hajos puhelin joskus tänään/eilen, eikä voinu statukisa päivitellä. Nyt kello kai puol yksitoista, hereillä oltu siis kohta 40h. Koetan näpelöidä huomenna pikakatsauksen. Toivotaan et saan kuvat ulos hajonneesta luurista.

                                                        Maaliin tultiin ajamalla, ei helposti, mutta tultiin. Joskus yöllä Ganassin dp törmäsi auton takakulmaan ja vaurioita korjattiin kolmeen eri otteeseen yli 6h, joten kärestä jäätiin jotain 300 kierrosta, sijotuksen ollessa jotain 30 pintaan, el ei läheskään viimenen.

                                                        Tärkeintä oli, että kilpailev auditiimi voitettiin yli 50 kierroksella.

                                                        Nyt unta kuulaan, huomenna tarkempi raportti.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Löyty video siitä laatikon vaihdosta, aika nopeesti käy. (hymynaama)
                                                          http://www.youtube.com/watch?v=YfjaI...ature=youtu.be

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Asiallista meininkiä ja mielenkiintoista seurattavaa! Vauhtikin näyttää olevan varikkotiimillä ihan kohillaan. Arvostan!
                                                            Laitahan toki lisää raporttia!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X