Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APR Motorsportin uusi R16 matkalla Daytonaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Toni, tuo video oli kuin laakkosella konsanaan :)

    Comment


    • #32
      Noniin, nyt löyty läppäri, missä on skandit, niin ilkee jotain näppäillä.

      Tosiaan, noin kaksi tuntia startin jälkeen Oryx teamin auto hinattiin "tallille" (carage)

      Kahdeksan minuuttia tämän jälkeen Pirro veti radan sivuun ja ilmoitti radiolla, että meiltä petti kytkin myös.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...992177/Medium/

      Kytkin on siis erilainen kuin euro Gt-autossa, eikä se kestä tälläsiä touhuja, toivotaan, että Grand Am luokittelee seuraavaan kisaan uuden kytkimen.

      No, uudella kytkimellä veivatiin muutama tunti ja kaikki näytti toimivan jokseenkin hyvin, erityisesti tiimin varikkotyöskentely oli ammattimaista eikä virheitä tapahtunut. Varikkopysähdyksissä on pilkuntarkat säännöt mitä saa tehdä ja missä järjestyksessä, ja Grand Am antaa pienestäkin virheestä läpiajo tai stop and go - penaltin. Varikkotiimi ei saanut yhtään rangaistusta koko kisassa, vaikka kahta ukkoa lukuun ottamatta koko tiimi on täysin kokematon.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...995467/Medium/

      No, jossakin vaiheessa keskellä yötä Ganassin Daytona Prototype törmäsi Nelson Canachen ajovuorolla R8:n oikeaan takakulmaan, ja Nelson spinnasi ulos.

      Auto tuotiin tallille, takaripustus romuna, edestä raidetanko ässällä.

      Takaripustus purettiin Audin testimuulista

      http://www.goapr.com/media/photos/72...318427/Medium/

      Eteen vaihdettiin uusi raidetanko, jonka jälkeen renkaat suunnattiin ja matka jatkui. Ratissa Dion von Moltke.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...319255/Medium/

      Ensimmäisen kierroksen puolivälissä Dion ilmoitti, että ohjaustehostin potkii vastaan, pian se lopetti toimintansa. Dion ajoi varikolle, ja autoon vaihdettiin uusi hammastanko.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...317069/Medium/

      Dion lähti radalle, mutta tehostin lopetti toimintansa melkein välittömästi, ja atuo tuli takaisin talliin. Hammastangosta irronneet hampaan palaset löysivät tiensä pumpun imupuolelle, ja pumppu kavitoi itsensä paskaksi.

      Uudella pumpulla ajeltiin melkein maaliin kierrosaikojen ollessa tasaisesti samalla sekunnilla luokkakärjen kanssa, vaikka ihan täysiä ei enää tässä vaiheessa ajettu, olimmehan jo yli 250 kierrosta kärkeä jäljessä. Kärki ajoi kisaa sekunneista, joten vertailukohta on ihan realistinen.

      No, vajaa 2 tuntia ennen maalia uusikin tehostinpumppu hajosi, ja se vaihdetiin. Tässä vaiheessa Audi Sportin mekaanikotkin tuumasivat, että on satanut riittävästi lantaa näiden niskaan, ja tulivat apuun.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...318551/Medium/

      Kaikki näytti hyvältä kunnes Jim Normanin ajovuorolla apukuskin puoleinen sivupaneeli irtosi. Yksi kiinnikkeistä oli murtunut kolarissa, ja paneeli kaappasi ilmaa allensa ja lensi radan varteen.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...062305/Medium/

      Auto tuotiin varikolle, ja avonaisena leuhottavat takaponttoonin etureunat teipattiin leveällä bitumimatolla, jotta matka voisi jatkua.

      Muutaman kierroksen jälkeen bitumimatosta kuitenkin irtosi iso, parin kilon palanen, joka tarttui kuumaan slicksiin, ja veti renkaan ensinnäkin niin pahasti epätasapainoon, että Norman kadotti näkyvyyden, ja toiseksi takertui renkaaseen, joka menetti kaiken pidon, ja Jim ajautui nurmikolle.

      Irronnut bitumi myös murjoi ilmanohjaimia solmuun, joita väänneltiin varikolla sorkkaraudalla suoraksi. Irronneiden bitumien tilalle paineltiin uudet, sillä ilman niitä iso takakate olisi irronnut ja/tai hajonnut isoissa nopeuksissa.

      Matka jatkui, kunnes 8 minuuttia ennen maalia sama bitumipaikka teki saman tempun ja Norman ajautui syvälle turva-alueen hiekalle.

      http://www.goapr.com/media/photos/72...389207/Medium/

      Kun tällainen auto päätyy hiekalle, se kouhaisee syylärin ilmanohjainkanavaan 20kg soraa. Kuvassa Steve Gysin pyytää varikkoboksista työkaluja, että saa 1600 dollaria maksavan maskin irti rikkomatta, jotta voi puhdistella enimmät pois.

      Vajaa 4 minuuttia ennen maalia Norman pääsi takaisin radalle, ja auto tuli siis ajamalla ruutulipulle luokassa 31:nä

      e: jasiis, tämä olis tullu reaaliaikaisena, jos ois luuri toiminu, mutta minkäs teit. Olin ottamassa la - su yönä kuvaa vääntyneestä raidetangosta, kun puhelin sanoi naks, eikä se sen jälkeen ole syttynyt.

      Comment


      • #33
        Johan on riittänyt tilanteita! Mutta ilmeisesti vauhtikin oli kohdillaan silloin kun sai keskittyä ajamiseen. Mielenkiintoista seurattavaa ja toivottavasti saadaan raportteja jatkossakin.

        Comment


        • #34
          Ihan rivakkaa huoltoa, kiva vertailla mitä kestäisi marmorilla/muussa pajassa R8:siin vaihtaa vastaavat osat. Ei varmaan viikko riittäis.

          Comment


          • #35
            Todella mielenkiintoinen juttu, Jyrkille GoPro rintaan kiinni sitten seuraavaan kisaan. ;)

            Comment


            • #36
              On se sittenkin ihan ehta Audi, kerran ohjauksen tehostusosat pettävät :)

              Comment


              • #37
                Kuulostaa melkoisen vaiherikkaalta kilpailulta, ollut tapahtumaa ihan kiitettävästi! Odotellaan innolla jatkoa.

                Niin olikos näitä kisoja mahdollista seurata töllöstä? Lähettääkö joku kanava näitä ajoja?

                Comment


                • #38
                  MotorsTV lähetti tuolta jotain. Myös joitain heikkoja nettilähetyksiä oli tarjossa.

                  Comment


                  • #39
                    Tänä vuonna jouduin itse seuraamaan kisaa kotoa.

                    Tuossa kuitenkin ok toimiva nettistreami Speedin live - lähetykseen.

                    http://www.firstrow1.eu/watch/165887...-24-hours.html

                    Stephen Hooks kommentoi liveblogiin suoraan APR:n pilttuusta:

                    www.goapr.com

                    Ja tulokset livenä:

                    http://www.grand-am.com/LiveTimingScoring.aspx

                    Tätä kirjoitettaessa Neljä tuntia kisaa jäljellä, kaikki neljä kisaan ilmoittautunutta Audia mukana.

                    Olivier Jarvis AJR tiimin R8:lla toisena alle sekunnin päässä johtavasta Porschesta

                    Frank Stippler APR #52 autolla viidentenä, nousemassa lujaa kohti kärkeä. Seitsemän tuntia auto oli kolme kierrosta kärkeä jäljessä.

                    Rum Bum Racingin Audilla Frank Biela kahdeksantena

                    Ja APR #51 Audilla kahdentenatoista.

                    Audeilla täydet saumat vetää kaksoisvoitto koko kisasta. Kisan nopein GT kierros tässä vaiheessa APR #52 audilla, silloin kuskina Rene Rast.

                    Comment


                    • #40
                      Jos joku muu seurasi kisan loppuvsaiheita, niin voinee vahvistaa, että viimeiset puolitoista tuntia olivat moottoriurheilua parhaimmillaan.

                      Lopputulosena Audit olivat kolmoisjohdossa 10 sekuntia ennen maalia, ja kärkiviisikko muutaman sekunnin sisällä toisistaan, kunnes Rum Bum Racingin autosta loppui bensa, ja se joutui rullaamaan maaliin, Ferrarin päästessä ohi viime metreillä.

                      AJR voitti, APR toisena, Rum Bum neljäntenä.

                      Comment

                      Working...
                      X