Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jaahas auto tuli takas laakerien vaihdosta, mutta taitaa mun etupään kiljunta olla sittenkin etujarruista johtuvaa. Meinaan ei lakannut ulinat eestä ja nyt jarruttaessa huomaa paremmin tuon äänen käyttäytymisen. Samalla tuli huomattua, että nyt ottaa eestä jokin kiinni, kun hiljaa lipuu ja jarruttaa niin kuuluu metallinen hankausääni. Paloja on kyllä ainakin ulkopuolella, pitää siis koittaa tutkii pääsiäisen aikan, mikä siellä ottaa kii.

    Tulee kyllä ihan hyvään aikaan, kun aloitin jo nyt ton jarru modauksen. Clipsit on hankittu, pikkualella tiskiltä 100 ekee pari.
    Samalla alko levyjen mettästys EBC:llä olis levyi, mutta onpa tuskasen hintasia vähä yli 500 ekee pari! Normaalisti noi esim. zimmermanit pyörivät about 200 eken pari hinnassa. Meinasin lentää perseelleni ku kuulin hinnan. Onko joku tutkinut myös tuota puolat? Käsitääkseni hinta nousee siks ku on tolla levylläkin hieman kokoa ja on aika erikoinen koko 345 mm.
    Taakse noi pyörii muutaman satasen paikkeilla. Joutuu varmaan modaan eka etupään ja sit takapään.
    Samalla värjään kanssa satulat mustalla ja vaihdan nesteet + jarruletkut teräspunosletkuihin (noin 80 ekee).
    Et kyllähän tällekin modille näyttäs kustannuksia kasaantuvan :D mutta eikös ne kaikki harrastukset maksa ;)
    Muuta tulossa:
    Cupran etulippa odottaa asennusta.
    Plasti Dip musta on matkalla postin kyydillä, pitää kattoo kuinka tosta innostuu, mutta Jenkki poijaat on tuota kamaa käyttänyt vaikka mihin.
    Niin ja tuo imusarja mod pitäs kanssa toteuttaa, nooh jarrut ennen sitä ku kohtahan pitää laittaa kesäpöörätkin alle ;)

    Comment


    • Hö. Mulla on vaan toinen klipsu tallessa, toinen meni tehtaalle. Aika halvalla sait, tuossa ei liikeelle jääny katetta oikeestaan yhtään. Itekin meinasin ebc jarruja seuraavaksi, onneksi nykyisissä on kuitenkin pintaa vielä mukavasti.

      Comment


        Juu tuli hyvät alet ja oli viel hyllys.
        EBC palat olis jotain 175 € eteen ja taakke 85 € jos ottaa keltaiset. Pitääny kattoo punaset riittäs varmaan ittelle...

        Tepolta kysyin kans levyi ja Zimmermannin levyt olis Tepon mukaan eteen noin 300 € pari. Aika samat kuin EBC mutta taitaa noi urat vaan puuttua...

        Comment


        • Itselläkään ei ilmeisesti etupään ulahtelu johtunut laakereista, vaan sisemmästä vetarista on kumi poikki ja rasvat pihalla. Saa nähdä häviääkö äänet kunhan sen saa vaihtoon. Vielä on hieman selvittelyn alla että saako sitä sisempää niveltä ostettua erikseen vai pitääkö hommata koko akseli nivelineen...

          Comment


            Pistin clipsit jo paikalleen, kun tutkasin jarrurohinaa edestä. Hyvin meni ja istuu, tuo heti kyllä näköö tohon satulaan, vaikka olikin kulunut ;)
            Ittellä tuo etupää vaan ulisee, eli jarrulevyt on pikkasen kierot ja palat ei vapaudu kunnolla, joten vaudissa kuuluu tasainen ujellus. Toivottavasti tuo lähtee pois levyjen ja palojen vaihdolla, muuten saa ulista :D
            En ainkaan usko että tulee vetareista, kumit ehjät ja välyksii ei tunnu ainakaan pyörittämällä/heijaamalla olevan.
            Muuten laakerin vaihdossa, kannattaa samalla uusia napa, ei varmaan ole suuri kustannus enään siinä työssä ja on helpompi myös itte tehdä, kun vaan käy prässäämässä osat paikalleen ennen asennusta. Ittellä tuo navan pinta oli kyllä jo aika rupunen ja voi myös aiheuttaa vinoutta levyyn. Nyt vähän niitä hinkkasin puhtaaks, mut kuluneet ovat...

            Comment


              En ole koskaan törmännyt siihen, että napa aiheuttaisi puhtaana levyn vinoon menemistä. Jokusen olen näitä "kevytnapojen" laakereita uusinut ja vaikka toki napa on hieman ruosteessa, ei niistä ole puhdistettuna vaivaa aiheutunut. Aika paljon kuitenkin vaatii kulumista, ettei levy keskittyisi kunnolla napaan.
              Tietty tuossa vaiheessa uusimiskustannus on pienin.

              Comment


                Omiin kokemuksiin pohjautuen suosittelen ehdottomasti ebc:ltä keltaista. Eivät ole yhtä "pölyttömät" palat kuin punaiset, mutta purevat vielä -30 lämmöissäkin heti, eikä hetkenpäästä. Synkin pala itselläni ikinä on ollut mov'it vakio katupala. Kovilla pakkasilla tuntui, että edessä ei ole jarruja ollenkaan, vaikka takaata oli paineensäätimen jousi irti urssissa.

                Saman kylmätoimivuuden voi katsella ihan EBC:n omista lapuistakin, itsekin ovat todenneet, että keltainen puree kylmänä paremmin kuin punainen ;) EBC:n käsitys palojen pölyämisestä on myös hiukan vääristynyt, kun vihreä ja punainen ovat hyvinkin pölyttömät palat. Keltaiset siis heidän asteikollaan sotkuiset, mutta käytännössä ovat paljon puhtaammat palat kuin vakiot tai muut tarvikepalat.

                Comment


                • Tommonen ebc jarrukauppa tuli jossain yhteydessä esille niin laitoin muistiin.

                  http://www.ebcbrakeshop.co.uk/

                  En oo ite kokeillu, mutta tuolla sentään näkyisi löytyvän tähän rassiin tavarat.

                  Comment


                    Camskill toimittaa kanssa ebc palat. Camskillillä vaan pitää itse ensin kaivella EBC:n osanumero ja sitten kaivella listoilta.

                    Näköjään näyttää Camskill hiukan korkeampaa hintaa noille, mutta pricebeateria kehiin ;)

                    Comment


                      Tuolta kannattaa katsella myös EBC paloja ym. Rahti 16,95£, promotional code tradeclub2605 laittamalla saa vähän alennusta tavaroista (löytyi netin syövereistä).http://www.brakes4u.co.uk/
                      Tilasin kyseisestä puljusta, kun camskillä ei ollut omaan autoon sopivia etupaloja varastossa. Toimitus pelannut tosi hyvin, kahden kerran kokemuksella.

                      Comment


                        Päivitellääs tänne omaa kärryä; Nyt alla NewRS6 vanteet ja nuo jarrusatuloihin tulevat clipsit. Vielä odottellaan levyjä eteen ja sit maalailen satulat samassa remontissa. Mitä mieltä raati, mustalla vai hopeella?
                        EBC:n yellow palatkin on jo hyllyssä. Kesemmällä sit takapään kimppuun ;)
                        Attached Files

                        Comment


                        • Heitetääs tähän vähän öljynsyönnin seuraamisen väliaikatietoja. kohta 2000km edellisestä lisäyksestä ja pinta on edelleen sen tikun ylemmän oranssin palleron alareunassa. Näyttäs että venakopantiivisteiden vaihto kannattaa. Seuraavaan öljynvaihtoon on vielä 6-7 tkm jäljellä. Siihen asti seurataan ja aloitetaan alusta.

                          Sitten aiheeseen, etusatulat maalattu mustaksi ja klipsit asennettu. Alla pyörii nyt BBS CK 2 airit.

                          Click image for larger version

Name:	DSC00614.JPG
Views:	1
Size:	469,0 Kt
ID:	1607173

                          Musta satula on siistin näköinen mutta sen kokoa ei meinaa pystyä kunnolla hahmottamaan värin takia.

                          Comment


                          • Hieman alkanut mietyttää ässän esp toiminta. Pari kertaa oon tehnyt vähän ripeämmän ohituksen maantiellä, nopeuden ollessaan n.80km/h. Eli 6 vaihteelta olen tiputtanut 3 vaihteelle, esp valo vilkkuu n.3s samalla katkoen tehoja, ja sen jälkeen vasta alkaa vetämään. Onko tuossa joku voimansiirron "särkymisrajoitin" vai joku vika? Autohan on varustettu manuaalilaatikolla.

                            Comment


                            • Onko tuossa joku voimansiirron "särkymisrajoitin" vai joku vika?
                              Tuskinpa nyt sentään. Onko sulla alla kitkarenkaat? Jos, niin voihan olla, että lamellit alkaa vähän taipumaan, niin järjestelmä luulee, että alkaa sutimaan ja heittää "jarrua", vaikka ei tarvitsisikaan.

                              Comment


                              • Itseasiassa tuossa on kitkat viellä alla, en tuota tullut ajatelleeksikaan. Uusi testi, sitten kun on kesärenkaat alla.

                                Comment


                                • Itselläkin on alkanut vielä espi jarruttelemaan talvirenkaiden kanssa motarin rampilla 2->3 vaihdossa, kai tuo vaan vääntää sen verran iloisesti ettei oikein talvinakit meinaa pysyä mukana :)

                                  Omasta autosta poistettiin viikko sitten nuo edellisellä sivulla mainitut putkiston vaimennusläpät käytöstä. Ei mitään dramaattista vaikutusta äänimaailmaan kuten olikin odotettavissa, pikkukierroksilla autoa liikutellessa kuuluu kasin kurlutus vähän paremmin.

                                  Comment


                                  • Hieman alkanut mietyttää ässän esp toiminta. Pari kertaa oon tehnyt vähän ripeämmän ohituksen maantiellä, nopeuden ollessaan n.80km/h. Eli 6 vaihteelta olen tiputtanut 3 vaihteelle, esp valo vilkkuu n.3s samalla katkoen tehoja, ja sen jälkeen vasta alkaa vetämään. Onko tuossa joku voimansiirron "särkymisrajoitin" vai joku vika? Autohan on varustettu manuaalilaatikolla.

                                    Itellä tekee hakkapeliitoilla aivan samaa. 235 Nokian Z kesänakeilla ei espi vilku

                                    Comment


                                    • Sanokaas nyt ne joilla tuo milltekin non-res putkisto on aivan rehellisesti että tuleekos niin paljon muutosta ääniin et se olis ton 1000€ sijoituksen arvonen?

                                      Comment


                                      • Jopa resonoitu versio tuo paljon lisää ääntä. Ja se on matalaa. Periaatteessa plussaa on ettei mölise sisään vaan mekkala kuuluu vain ulkona. Siihen en osaa sanoa mitään miten tuo resonoidun ja resonoimattoman ääni eroaa.

                                        Comment


                                          Non resonated tuo ääntä, mutta ei liikaa, musta jus sopivasti tulee pöhinää pönttöön ;) Alakierroksilla mörisee kunnolla ja kun lyö urun auki niin äänimaailma enemmän rehellisen supercarin tyyliä. Seuraava asekel tosta on vaihtaa downpipet, mutta itse taitasin jo sillon ottaa lisävaimentimet matkalle mukaan.
                                          Tossa nyt vähän kuuluu äänimaailmaa: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=EE_QU3_M4Hs&feature=related[/ame] ja jos Heikki haluaa niin voin tulla demoomaan ;)

                                          Comment


                                          • Paljonko muuten ootte rullannu aina / öljynvaihtoväli? Itse käytän redlinen esteriä ja 8tkm välein vanhat huitsin nevadaan.

                                            Comment


                                              Nyt kun päässyt hieman jo sisään tämän auton "sielun elämään" niin 5 - 8 tkm taitaa olla paras. Viime vaihdon tein n. 6 000 km välillä.
                                              Viimeksi muokannut Calle; 28.4.2012, 20:16. Perustelu: Typoo

                                              Comment


                                              • Joo, samaa oon lueskellut kans et ei kannata tällä autolla välttämättä edes sitä kymppiä ajaa samoilla öljyillä. Samaa mieltä oli Myös lehtonen motorsportin huoltomies. Suositteli just 6-8tkm vaihtoväliä

                                                Niin ja halpaahan se esteriöljy on, vaan 19e litra ja ainoostaan 9 litraa menee kerrallaan... -_-

                                                Comment


                                                  No onhan se halvempaa ku Castrolin long life ;) Motulin 300V on kanssa samassa hinnassa RedLinen kanssa, ajattelin et jos sitä sit seuraavaks.

                                                  Mites käyttääkö jengi autojaan merkkihuollossa, jotta huoltokirja pysyy ajantasalla? Ajattelin vaan että itsellä viimeks Audi Centeris Long Life huolto öljyjen kanssa karvan vajaa 500 €. Tolla rahalla tekee jo paljon itte!

                                                  Alkaa muuten oleen jarru upgrade eteen valmis: http://www.audiclub.fi/audifinns/att...0&d=1335628273

                                                  Comment


                                                  • Itse olen merkkihuoltoihin tympääntynyt siinä määrin että auto on käynyt pienemmällä pajalla (JT-Carfix) viimeaikoina, ja samassa paikassa tulee käymään jatkossakin huoltojen osalta. Parempi laatu ja hinnat kohdallaan :)

                                                    Orkkis huoltokirjan lisäksi tulee muutenkin täytettyä omaa huoltovihkoa josta löytyy päivämäärien ja kilometrien kera huollot kuitteineen ja kaikki muukin mitä autolle on tehty, pesuista lähtien.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Calle Näytä viesti
                                                      No onhan se halvempaa ku Castrolin long life ;) Motulin 300V on kanssa samassa hinnassa RedLinen kanssa, ajattelin et jos sitä sit seuraavaks.
                                                      Jos noin usein öljyjä vaihtelee ja Castrol long life käy, niin sitä kannattaa tilata saksasta esim. tuolta ->http://www.ebay.de/itm/Castrol-SLX-5...ht_4197wt_1396
                                                      Hinnaksi tulee 8,25€/litra , kun ostaa 24-litraa kerralla.Itse olen toimittanut omat öljyt merkkihuoltoon. Säästyy nekin rahat muuhun :)

                                                      Comment


                                                        Joo no tota en lähde vääntään mitään öljyistä ;) mutta kiitos vinkistä :)

                                                        Comment


                                                          Miettikää nyt itse mikä on huoltokirjan arvo jossa on merkkarin leimat. Verrattuna siihen että jollain on esittää kaikki siinä välissä tehtyjen lisähuoltojen kuitit ja selostukset. Täysi huoltokirja ei mielestäni ole sinänsä niin arvokas, sehän osoittaa vain sen että autoa on huolettu viimeistään kun on "pakko".

                                                          Comment


                                                            Paitsi että normaalille autonostajalle täysi merkkihuollon huoltokirja on kultaakin kalliimpi, kuiteilla ei niin väliä.
                                                            Ja sitten ihmetellään kun eka vika tulee " miten voi tulla vika, tätä on käytetty vain merkkihuollossa".

                                                            Tämä ei ollut dissaus merkkihuoltoja vastaan, vaan monesti kuultu lausahdus asiakkaan suusta.

                                                            Comment


                                                              Ihan samaa kanssa itse ihmetelly. Edellisessä audis en teettänyt yhtään huoltoa liikkeessa vaan kaikki itse ja kaikki pikku huollotkin merkkasin kirjaan, mutta kun tarjosin autoa liikkeeseen vaihdossa, niin tyyliin totesivat, että tiedot eivät ole luettettavia, jos olisi tehty "merkkiliikkeessä" niin olisi luetettavia ja auton arvo olisi toinen. No nykyiseen teen itse ne mitä pystyy ja dokumetoin samalla tavalla, mutta nyt teen kaikki digitaalisesti ja lisään vaihdossa mukaan USB tikun, jossa kuvia todisteeksi tehdyistä huolloista ja selostukset km lukuineen ja päivämäärineen. Ja kun myyn niin myyn yksityiselle, jos liike ei usko minua. Tosin ajattelin kerran vuodessa hakea merkkiliikkeen leiman kirjaan ja vikahistorian mitä siinä huollossa tulee löydöksiä tehtyä. Tosin viime huollossa oli vain maininta apulaitehihnasta, eikä mitään mainintaa öljyvuodoista venttiilikopissa, eikä siitä että apusyylari oikealla puolella vuotaa nestettä, kyllähän nuo pitäs kuulua longlife tarkastukseen. Myöskään vikakoodeista ei ollut mainintaa, ei varmaan edes uskallettu lukea, kun mainitsin, että autossa on softa vaihdettu, jota ei saa hävittää tai liike joutuu korvaamaan sen. Mutta ei sekään pitäs mitään vaikuttaa vikakoodien lukuun! Ja tiedän että autossa on mm. repsikan penkin lämppärista jatkuva vikakoodi ja pari muuta pysyvää ongelmaa, kunnes ne saan korjattua... No joo menee taas valitukseksi, mutta kummallista touhuu on. Toiseksi kyllä itse luottasin henkilöön joka on kyseisen automerkin harrastaja klubissa mukana ja siihen että autossa on täydellistäkin täydellisempi selostus toimenpiteistä mitä siihen on tehty.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X