Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suomen ilmailuopisto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Suomen ilmailuopisto

Löytyykö joukostamme lentäjiä? Tarkemmin vielä juuri Suomen ilmailuopiston käyneitä?

Itsellä loppu juuri noi hakuprosessin toisen vaiheen psykologiset soveltuvuuskokeet ja kaipaisin kokemuksia kouluun hakemisesta ja ihan itse koulustakin. Kuinka koulun "asuntolassa" asuminen on onnistunut ja onko asuntolaan ollut paljon halukkaita? Minkä pituisia koulupäivät yleensä olleet ja kuinka joustavat opiskeluajat muutenkin?

Kaikki tieto tervetullutta, jos sitä vaikka pääsisi sisään. :)

Ei kokemusta koulusta mutta samaisissa psykologisissa soveltuvuuskokeissa tänään tuli oltua :). Aihe kiinnostaa siis täälläkin. Ihan mielenkiinnosta, haitko ensimmäistä kertaa Ilmailuopistoon nyt, ja yleisesti, jos niitä valmistuneita lentäjiä löytyy, oliko takana useampi yrityskerta ennen kouluun pääsyä? Itse olin nyt toista kertaa Tuusulassa testauttamassa pääkoppaa..

Comment

Itse hain joo ensimmäistä kertaa, mutta tasan samat (ja monet muutkin) "pällitestit" on tullu tehtyä intissä. :) Ihan mielenkiinnosta saako kysellä minkä takia ite olit kokeissa?

Comment

Toivotaan että on sitten töitäkin kun valmistuu. Itse opiskelemassa huoltopuolella ja näyttää että ulkomaille suunnattava valmistumisen jälkeen.

Comment

Kävin siis n.pari vuotta sitten samoissa testeissä paperikarsinnan jälkeen kun oli edellisen kerran haku Ilmailuopistoon. Silloin en päässyt näitä psykologisia-testejä pidemmälle. Ei siis ole itsestäänselvää että pääsee jatkotesteihin... Nyt siis uusi yritys ihan huvin vuoksi kun eipä siitä haittaakaan ole. Lentäjien työllisyystilanne on tällä hetkellä heikohko Suomen puolella, se on tiedossa, eli ulkomaiden suunta on siis otettava huomioon jos halu lentämään on polttava.

Comment

Ens viikollahan ne paperit mahdollisesta jatkosta tulee. :) Sitä odotellessa. Uskoisin että 3 vuoden päästä, kun koulusta valmistuu, olisi Suomessa tilanne parantunut ja töitä löytyisi. Onneksi lentokentällä työskentely antaa hyvää osviittaa erilaisista mahdollisuuksista.

Comment

Sitähän tässä odotellaan jännityksellä mikä tilanne on 2-3 vuoden päästä :) Itekki ois mukava työskennellä hetki ulkomailla huoltohommissa mutta mukava sieltä olisi takaisinkin tulla ja työllisyystilanne olisi parempi kotomaassa...

Comment

Asuntolassa asuminen on parhautta. Paikkoja ei tosin riitä kaikille, eli vanhimmat kurssit potkitaan vuokralle kun uusia tulee taloon. Omakotitalon vuokraus porukalla on hyvä vaihtoehto, Porissa on halvat vuokrat. Teoriakaudella ei häävisti ole akateemista vapautta, päivät yleensä 8-16, kohtuu tiivistä settiä. Lentokaudella hieman enempi vapaata eikä ehkä ihan jokapäivälle ohjelmaa. Viiksien kasvattelua kannattaa harjoitella jo etukäteen.

Comment

Kannattaa katsoa FlightForumin keskustelut aiheesta. Siellä on tämänkin vuoden SIO-haulle oma ketjunsa.

PPL-vaihe tehdään lienee yhä Malmilla Salpauslennolla tai Patrialla, joten muutto Poriin ei ole ihan heti edessä. Tietysti sinne pääkaupunkiseudullekin joutuu usein muuttamaan jostain.

Comment

Jees eipä ole enää itelle ajankohtaista, kun ei päässyt jatkoon.

Comment

Working...
                    X