Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ensinmäinen audi hakusessa - S2 ostettu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ensinmäinen audi hakusessa - S2 ostettu

    Morjens, olen aikomassa ostaa tollasen Audi S2 ja muutamaa olen jo käynyt kattomassakin. Molemmat vaikutti ihan siisteiltä peleiltä ja voimaa tuntu olevan, mutta eroavaisuuksiakin oli. Ja niihin liittyen olisi muutama kysymys:

    Toisessa oli se "iso ja paksu" ratti ilmeisesti airback ja toisessa 3 puolainen ratti jossa s2 logo. Uskoisin syyn olevan varuste tasossa?

    Mutta konehuoneessa tässä omasta mielestä "paremmasta" yksilöstä löytyi 2 syyläriä toinen konehuoneessa normaalissa paikassa ja maskin takaa toinen pienempi. Miksei tossa toisessa S2 ollut lainkaa sitä?

    Toisessa autossa syyläri vuotaa kuin seula, mistä tollasia olis saatavilla? Nisseniltä 270e mut KUULEMMA saa halvemmallakin.

    Ja entäpä tuo peränlukon toiminta tuntui koe ajon aikana siltä ettei myyjäkään täysin tiennyt miten sen saa toimimaan ja miten sen saa pois, aika monta kertaa joutui rämppäämään kytkintä että sai päälle ja pois. Voisko esim alipaine letkut vaikuttaa tähän vai eikö me vaan osattu käyttää sitä :D

    Ja tässä missä se syyläri vuosi niin omistaja sanoi ettei pysty kierrättämään kuin hetken kunnolla ja sen jälkeen se ei ota kierroksia yli 3500rpm tämän syylärin takia, onko näin? (en koe-ajon aikana uskaltanut polkea sen takia)

    Varaosat näihin maksaa tietenkin enemmän kuin perus autossa ja aika hyvin noita kulutus osia on saatavilla, mutta niveliä ja tukivarsia en löytänyt vaikka kuinka hain. Mistä niitä vois ettiä kun kuitenkin joskus nekin pitää uusia. Meneekö saksan tilaukseksi vaiko Audin marmori tiskiltä haettavaksi?

    Entäs nämä kilometri ja trippi mittarit? Toisessa autossa jämähtänyt 150tkm kohdalle ja toisessa 156tkm mutta se liikkuu vielä kylläkin hieman hitaamman puoleisesti. Kaikki muut mittarit siis toimii paitsi nuo, onko jokin tyyppi vika joka korjattavissa kolvilla tai muulla ns. pikku hommalla?

    Varmasti muitakin kysymyksiä tulee vielä mieleen ja lisäilen niitä sitten tänne. Nyt tarvis tosiaan audi guruilta pientä opastusta ettei mene rahat ihan hukkaan, tyyppi vikoja yms saa myöskin kertoa ja mitä olisi järkevintä huomioida autossa kun tarkastelee ennen ostopäätöstä. Itellä kun ei aikaisempaa kokemusta ole kuin 70-90 luvun opeleistä ja ne on kuitenkin ihan eri maata näiden kanssa.

    Ps. Molemmat autot oli samaa vuosmallia -92 ja molemmat 3b moottorilla.
    Viimeksi muokannut JokkeJ; 1.10.2011, 21:15.

  • #3
    Ratteja noihin on saanut ainakin 3 tai 4 erillaista. Paksummat bägillisä ja ohuet ilman.

    Se lisäsyyläri on jossain tapauksissa poistettu sieltä, yleensä vuodon takia, ei tarvitse välttämättä sitä. Vakiona kuitenkin se siellä majaillut. Uusi syyläri tarvikkeenakin tosiaan sen 250€, ulkomailta voi saada halvemmalla, mielestäni pieni hinta joka tapauksessa.

    Mitä tarkalleen ottaen tapahtuu jos yrittää kierrättää yli 3500? Rupeeko pätkimään?

    Perälukko putoo pois kun nopeus ylittää ~25km/h.

    Varaosia saa ässään ihan siinä missä muihinkin. Yleensä tarvikemyyjät eivät vaan osaa oikeasta paikasta etsiä, jotein tarvitsee vähän oma-aloitteisuutta(etka ja internet). Ei ole vielä alustan tai voimansiirron osaa tullut vastaan mitä ei tarvikkeena saisi

    Mittariston kolvausten tarkistus yleensä auttaa moneen vaivaan, tosin voi olla jokin komponenteista särki.

    Comment


    • #4
      Sanos että ei vaan kierrä sen enempää ja mittaristossa joku valo alkaa palamaan, ja sammuu kun lisää vettä ei oikein muuta osannut kertoa.

      Pitikin muute kysyä käykö tohon esim coupe audin osat samanlaisia kun on tai jonkun muun vag auton osat? (esim nyt toi syyläri) kun aika monesta paikasta ei löydy koko S2 kun hakee varaosia mutta coupe löytyy aika monesta. Voi olla että oon sitte ettiny väärästä paikasta.

      Niin ja mites toi lohkolämmitin löytyykö tohon omaa vai täytyykö joku yleismallin letkulämmitin laittaa alavesi letkuun?
      Viimeksi muokannut JokkeJ; 1.10.2011, 22:23.

      Comment


      • #5
        No ehkä jättäisin kyseisin kapistuksen ostamatta ja keskittyisin parempaan, kertoo myyjästä jotain jos ei viitsi korjata vikoja.

        Coupesta ja muutamasta muusta mallista käy osat ristiin, riippuu monesta asiasta. Syyläri sama kaikissa 5-cyl coupeissa, mutta niitäkin eri variantteja, ilmastointia ja jne. ETKA auttaa. S2:sta ei löydy juuri mistäkään luottelosta, siksi joutuu tausta tutkimusta tekemään ennen varaosapuljuun menoa.

        Comment


        • #6
          Tämä syyläri vikainen on autoliikkeestä, mutta silti fiksumman oloinen ei kolissu tai muutenkan natissu ajon aikana. Tohon varmaan sais puhuttua jonkun "takuu" homman että jos syylärin vaihdon jälkeen kyseinen vika ilmenee niin he maksavat. Se nyt olis vähintä mitä vois ajatella

          Comment


          • #7
            Miten autoliike voi myydä autoa mikä ei ole "ajokuntoinen"?! Kannattaa varmaan ennen kauppaa sopia että liike korjaa tuon vian ja sitten katsoa uudelleen, tai sitten hinnasta pois ja reilusti.

            Comment


            • #8
              Onko vaihtoehdot nettiautossa tai..?

              Comment


              • #9
                Juu molemmat löytyy nettiautosta

                Comment


                • #10
                  Laita linkit tänne, jollakulla voi olla kokemusta joko autoista ja/tai myyjistä!!

                  Comment


                  • #11
                    Tai oikeastaan linkit ja niiden kommentit voisi laittaa tänne:

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65119

                    Kun näille on tuo ihan oma ketjunsa olemassa.

                    Comment


                    • #12
                      http://www.nettiauto.com/audi/s2/4250339
                      http://www.nettiauto.com/audi/s2/4237901

                      Laitoin tähän niin ei tartte erikseen tuolla alkaa selvittelemään näitä kysymyksiä. Eniten ehkä huolestuttaa molemmissa tämä mittari vika, että onko saksassa menny ruuvatessa paskaksi vai onko kilometrit oikeat ja mittaristossa jokin yleinen vika :D

                      Comment


                      • #13
                        92 mallin ässäaudissa mittarilukemalla ei ole enää oikeastaan mitään merkitystä. Auton kunto ratkaisee.

                        Matkamittareissa on kyllä vikoja, mutta aika hassua että molemmissa ehdokkaissa olisi. Ei nyt kuitenkaan niin yleinen vika ole kyseessä.

                        Mustan nuorisomallin valot on kauheet.

                        Comment


                        • #14
                          Ai, mä tykkäsin :D

                          Tää on perkeleellinen tämä valinnan vaikeus, kun molemmista löytyy niin hyviä kuin huonojakin puolia... Toisessa kaupassa pääsisin omasta käyttiksestä eroon, mutta toisessa en ja se maksaisi vain muutaman satkun enemmän. Jos sitten oman opelin jonnekkin sais hävitettyä ni vois jopa pienen voiton tehdä :D

                          Comment


                          • #15
                            Tossa vihreässä ois ilmastointi, jonka olemassa oloa pidän itse kriteerinä. Tuo toisen ongelma vois ehkä johtua ylilämpötiedosta joka tulee jos neste merkittävästi vähenee järjestelmässä. Vedet häviää->lämmöt nousee->ylilämpötieto pudottaa peruspaineille->ei kulje.

                            Comment


                            • #16
                              Joo vihreässä on ilmastointi, mutta se ei toimi kompuran magneettiventtiili viallinen. Ongelmahan tulee vasta siinä vaiheessa kun täyttää järjestelmän kun R134 kylmäaine ei noihin käy eikä voi edes koittaa pysyykö tavara sisällä koska liittimet on erinlaiset kuin uudemmissa autoissa. Kodinkone liikkeistä vois saada tollaseen vanhaan järjestelmään samat tavarat kuin jääkaapissa.

                              Comment


                              • #17
                                Ilmastointi huolloista(teollisuus) saa sitä vanhaa ainetta. R134 aineen saa kyllä menemään. On vaan muutostyö pari satkua normi täyttöä kalliimpi. Ainakin merkkiliikkeessä saavat tilattua, jos ei jo ole, sopivan adapterin liittimiin.

                                Comment


                                • #18
                                  Alkuperäinen kirjoittaja JokkeJ Näytä viesti

                                  Tää on perkeleellinen tämä valinnan vaikeus, kun molemmista löytyy niin hyviä kuin huonojakin puolia...
                                  Kyllä,kyllä valinnan vaikeus on hankala asia, sitten jos vielä ensimmäinen audi hakusessa, pitäisi olla entistä tarkempi.

                                  Kuvissa pisti silmiin ettei toisessa ole niitä ilmavirta ohjausmuoveja syläriin, se voi kyllä aiheuttaa jäähdytys ongelmia.

                                  Comment


                                  • #19
                                    Mustan nuorisomallin valot on kauheet.
                                    Komppaan, mutta tietysti makuasia.
                                    Ei vaan mulle kävis, lienenkö sitten puritanisti, vanha jäärä;)

                                    Comment


                                    • #20
                                      Siihenkin on kuulemma vaihdettu uusi syyläri hetki sitten, hieman on kolhuja saanu kyllä.. No mitä mieltä te ootte? auton hinta ero noin ~500e meni sitten opel mukana tai ei. Molempiin pitäis lohkolämppäri talven varalle hommata. Toiseen syyläri + talvirenkaat mutta toisessa taas yläpään laakeroinnit natisee,sivu listat puuttuu mutta sisustasta viimisen päälle jne. Toisessa kuskin penkissä kangas hajonnu sivu tuen kohdalta.

                                      On tämäkin hankalaa perkele :D

                                      Comment


                                      • #21
                                        Annan ääneni tuolle mustalle.

                                        Comment


                                        • #22
                                          Hankalaa sanoa autoja paikan päällä näkemättä ja koeajamatta, mutta näillä tiedoilla minäkin kannattaisin mustaa. Jotenkin yleisilmeeltään siistimpi kautta linjan, tai sitten puhdas musta auto harhauttaa luulemaan niin ;) Valot ei kyllä meikäläisellekään värinöitä aiheuta, mutta makuasioitahan nämä.

                                          Comment


                                          • #23
                                            Alkuperäinen kirjoittaja JokkeJ Näytä viesti
                                            Toisessa autossa jämähtänyt 150tkm kohdalle ja toisessa 156tkm mutta se liikkuu vielä kylläkin hieman hitaamman puoleisesti. Kaikki muut mittarit siis toimii paitsi nuo, onko jokin tyyppi vika joka korjattavissa kolvilla tai muulla ns. pikku hommalla?
                                            Tuontiautoissa tyyppivika. Ruuvatessa hajonneet.
                                            Kannattaa katsoa, että ABS- ja airbag-valo toimivat oikein. Molemmissa kun mainitaan ilmoituksessa nuo varusteet olevan.

                                            Comment


                                            • #24
                                              Kannattaa katsoa, että ABS- ja airbag-valo toimivat oikein. Molemmissa kun mainitaan ilmoituksessa nuo varusteet olevan.
                                              Mustassa ei taida bägiä olla.

                                              Comment


                                              • #25
                                                Mustassa ei bägiä ole, ei myöskään kattoluukkua niinkuin ilmoituksessa sanotaan. ABS valot toimii normaalisti, lukon päälle laitettua valo syttyy ja sammuu kun kytketään pois. Myös ABS erillisestä kytkimestä saa pois/päälle mikä idea siinä on että ne pois päältä saa napista?

                                                Comment


                                                • #26
                                                  Musta näyttää paremmalta, ja konehuone siistimpi.
                                                  Alkuperäinen ilmasuodatin, ilmavirtaohjausmuovit, jne.
                                                  Vikakoodit pitäisi lukea ennen ostoa.
                                                  Sen ikäisissä audeissa abs:t saa pois napista.
                                                  Tietyissä tilanteissa lukkojarrutus lyhyempi kun abs:llä.

                                                  Comment


                                                  • #27
                                                    Millanen pistoke noissa on ja missä? voisin kyl ottaa töistä texan + liitin salkun mukaan haku reissulle ja lukea ne paikan päällä jos löytyis jotain ihmeellistä. Ja kattoa rupeeko tinkinää hintaa yht äkkiä ku vetäsee läppärin auki :D

                                                    Comment


                                                    • #28
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja JokkeJ Näytä viesti
                                                      Millanen pistoke noissa on ja missä?
                                                      Se on sulakerasiassa konetilassa kuskinpuolella tuulilasin alla.

                                                      Tällä pääset:

                                                      http://www.turbotec.com/_cs/cat/prod...tails.php?p=17

                                                      Ja HEX-CAN piuha tietysti pitää olla.

                                                      Comment


                                                      • #29
                                                        Joo vihreässä on ilmastointi, mutta se ei toimi kompuran magneettiventtiili viallinen.
                                                        En laskisi sen varaan, että kylmästöinnin magneettiventtiili vain viallinen. Halvat viat monesti laitetaan kuntoon ennen myyntiä ja jos näin ei tehdä, siihen yleensä jokin (kallis) syy.

                                                        Järjestelmähän ei anna magneettiventtilille lupaa kytkeytyä, jos esim. kylmäainetta ei ole siellä riittävästi ja jos ainetta ei ole riittävästi, niin yleensä se kielii siitä, että järjestelmä vuotaa -> sen korjaaminen kallista.

                                                        Minun ex. S2:sen ilmastoinnin korjaus maksoi yli 2k. Järjestelmä vuoti sieltä ja täältä, kompressori leikkasi kiinni yms. pientä pikkukivaa.

                                                        Ilmastointi toki ihan huippupeli kesällä, mutta liki 20v ikäisessä autossa saattaisi olla kivampi (lue halvempi) juttu, jos ilmastointia ei olisi lainkaan.

                                                        Niin ja kun menet varaosia ässään ostamaan tarvikeliikkeestä, niin kerro myyjälle, ettei kyse ole A2:sen sporttimallista :)

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Niin ja kun menet varaosia ässään ostamaan tarvikeliikkeestä, niin kerro myyjälle, ettei kyse ole A2:sen sporttimallista :)
                                                          Sen takia pitää olla hovimyyjä joka on VAG-harrastaja itsekin. Riittää kun laittaa osanron:n tekstivistiellä, niin osat voi hakea iltapäivällä kaupasta :)
                                                          Varaosapolitiikka vaatii vähän omatoimista tutkiskelua jos haluaa tarvikeliikkeistä ostaa. Ennen ostoksia kannattaa etkasta katsoa varaosille tavanomaisempi auto, niin ostokset käy jouhevammin.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X