Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HelppoKatsastus-halvempi vaihtoehto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Herranjestas noita hintoja! Eipä ilmeisestikään ole viime vuosina tullut katsottua katsastuksen hintoja eriteltynä. Paljonko jossain korjaamolla maksaa päästötestin tekeminen?

    Minäkin onneksi omistan riittävän vanhoja autoja niin OBD-testiä ei tarvitse tehdä :) OBD-testikin on aikamoista ryöstöä.

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
      Herranjestas noita hintoja! Eipä ilmeisestikään ole viime vuosina tullut katsottua katsastuksen hintoja eriteltynä. Paljonko jossain korjaamolla maksaa päästötestin tekeminen?

      Minäkin onneksi omistan riittävän vanhoja autoja niin OBD-testiä ei tarvitse tehdä :) OBD-testikin on aikamoista ryöstöä.
      Etenkin kun marmori tekee OBD+päästötestin alle katsurin hinnan. Meillä ainakin tulee samalle lapulle molemmat eikä hinta ole todellakaan tuota.

      Comment


      • #33
        Itseäni nauratti ko. yrityksen mainos-kilvenalunen. Sopisi mainiosti johonkin hieman viritetympään laitteeseen. :)

        Comment


        • #34
          Joko kannattaa käydä Joensuussa katsastamassa. Katsastus Kovalaisen hinnat. Katsastus 29,00. Pakokaasutesti bensa 10,00. Diesel 20,00. OBD 5,00. Uusinta 0,00 euroo. Katoin netistä hinnat tänään aamulla.

          Comment


          • #35
            Onneks ei tarvi OBD:stä maksaa katsurille. Jotain hyötyä vanhasta autosta :) Ja päästötki saa halvemmalla muualta. Kyllä ne vaa osaa rahastaa.

            Comment


            • #36
              Paljonko veloittavat korjaamoilla noista dieselin päästömittailuista nykyisin?

              Comment


              • #37
                Käytin oman kärryni Heikinlaakson helppokatsastuksessa viime viikolla.Hintaa koko lystille tuli kaikkine päästöineen jne. 74€.Menin keskellä päivää aikaa varaamatta ja hyvin oli tilaa,ei tarvinnu ootella yhtään.Kaikki meni ihan asiallisesti,eivät ehdoin tahdoin rikkoneet matalaa autoa,vaan siltanosturille(melko pitkät ja jyrkät rampit)ajettaessakin laittoivat palikat eturenkaiden alle ettei keula pohjaa.
                Jarrurullille eivät mun HPP-päivitettyä nintendoquattroa ajaneet.

                Ainoot kitinät tuli sumareiden korkeus-säädöstä(en ees tienny että niitä voi säädellä)ja niiden mielestä kuulemma 225 levee nakki on liian kapee 8,5"vanteelle..!?Noh leima tuli kuitenkin.Kait tota vois suositella.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                  Lahdessa A-katsastuksessa (katsastajankatu) sanoi ettei saa ajaa nelivetoisia rullille. Ei sitten ajettu vaan jarruteltiin pihalla kädet irti ratista, varmuuden vuoksi. Oli mulla kyllä päästölappujen mukana jarrudynamometrilappukin ja sanoin että kyllä voi ajaa rullille.
                  Äsken kävin samassa paikassa ja 95€ kiitos - ihanan kallista! Nyt sitten eri katsastusmies ja jarruteltiin dynossa A4:sta. Siinä sitten taas kysyin että mitäs kun viime vuonna sanottiin ettei nelivetoja jarruteta ollenkaan dynossa. Vastaus oli että kyllä näitä vanhempia (isompia) audeja pystyy jarruttelemaan kun taas niitä ninten..eikun elektronisella nelivedolla olevia ei jarrudynoteta.

                  Joskus kuulin urbaanilegendaa ettei iskaritestin perusteella voi hylätä katsastusta, niin nyt on sitten siitäkin mustaa valkoisella että iskunvaimentimen liian alhainen vaimennuskyky on peruste katsastuksen hylkäykselle. Nyt vaan sitten miettimään jotta coilia vaiko perinteistä sarjaa alle.

                  Comment


                  • #39
                    Ei kai tuo nyt pelkän konetestin perusteella hylännyt?

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                      Ei kai tuo nyt pelkän konetestin perusteella hylännyt?
                      Kyllähän se iskari oli silmämääräisesti kostea ulkopuolelta, mutta hylkäysperuste oli jotain tyyliin "värähtelyn vaimennin | vaimennusteho riittämätön | etu oikea". Oishan sitä voinu ovelana putsata kliinerillä etuiskarit ennen katsastusta niin ois saanu tollekkin hylkäysperusteelle varmuuden. Ajoi kaksi kertaa siihen testeriin kun ekalla kerralla hieman kyseenalaistin testin toimintavarmuutta. Ekalla 65 vs 10 ja tokalla 70 vs 7.

                      Comment


                      • #41
                        Urbaanilegendaa, tottakai sen testerin lukemien mukaan voi iskarien osalta hylätä, ja sinun tapauksessa se oli lukemien mukaan täysin oikein tehtykkin. Vasen/oikea eroja tuolla testillä haetaankin.

                        Oisko sitten väärin hylätä pakokaasumittaustulostenkin mukaan päästöistä, ja oikea hylkäysperuste olisi se että katsurin nenän mielestä päästöt ei oo kohdallaan?

                        Comment


                        • #42
                          Kaima on oikeassa.Tai sit vois myöskin hakea eroja päästöissä,mitä näyttää oikea ja vasen pakoputki ;)
                          Edit. senverran että mun autoa eivät ajaneet rullille ees iskaritestiin,(takapää)samasta syystä mitä tuolla ylllä kerroin.Vanhempi katsuri tuli jeesaamaan "junnua"kun se siinä arpoi ja kyseli multa että pystyykö? Seniori inssi tsekkas tilanteen ja sanoi että noita madallettuja autoja,etenkin kynätolppien kanssa on ihan turha mittailla,jätä väliin..Testerin näyttämien arvoilla ei ole niiden osalta mitään väliä..
                          Viimeksi muokannut Zikke; 19.8.2011, 23:22.

                          Comment


                          • #43
                            Jäykillä iskareilla ja jousilla se tosiaan näyttää todella pientä lukua, koska tiekosketusprosenttia mittaa. Silti kaikki autot voi ajaa siitä läpi, koska lähinnä ainut virka koko laitteella on vasen/oikea puolten erojen hakeminen, ei niinkään akselilla olevien iskarien kunnon määrittäminen. Elikkä 20prosenttia kummallakin tasaisesti voi olla ihan hyväkuntoinen alusta, mutta sitten taas vasen80 ja oikea25 kertoo varmasti siitä että oikea iskari on korkannut.

                            Comment


                            • #44
                              Tuossa pari kk sitten katsastin torsen quattron turussa, iskareihin totesi ettei iskarien välisestä prosenttiluvusta ole hylkäysperustetta olemassa, siis ohjearvoa, tottakai maalaisjärkeä voidaan soveltaa jos iskarissa on selvästi vikaa.

                              Quattron jarrudyno, tuo oma b7 koppanen ajettiin dynoon ilman ongelmia, katsuri totesi että dynossa on oma ohjelma nelivedoille. Eli auto rullilla, vasen pyörä lähtee eteenpäin ja oikea taaksepäin... Mittaus toimii vain eteenpäin, eli mittaus tehtiin jokaiselle pyörälle erikseen. Tasauspyörästö siis hoitaa tehtävänsä tuolloin ja voimaa ei edes yritetä välittää taka-akselin suunnalle.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                Jäykillä iskareilla ja jousilla se tosiaan näyttää todella pientä lukua, koska tiekosketusprosenttia mittaa. Silti kaikki autot voi ajaa siitä läpi, koska lähinnä ainut virka koko laitteella on vasen/oikea puolten erojen hakeminen, ei niinkään akselilla olevien iskarien kunnon määrittäminen. Elikkä 20prosenttia kummallakin tasaisesti voi olla ihan hyväkuntoinen alusta, mutta sitten taas vasen80 ja oikea25 kertoo varmasti siitä että oikea iskari on korkannut.
                                Juuri näin. Itellä 170k ajetulla karvalakkialustalla ja 225/35 kumeilla sekä katkenneella kuskinpuolen jousella jotain 25/25 ja läpi meni :D

                                Comment


                                • #46
                                  Dodii leima tuli lappuun et pärähti. Suosittelen oikein paljon hyvää ja nopeaa palvelua ainakin lahdessa.
                                  Aika oli siis 14.30 ja menin sinne varttia ennen aikaa. Samantien pääs leimaa ku ei ollu jonoa. Dynolle ajoi aakkosen eikä se siitä sit mitään ihmeempää tuumannu (siis audini)

                                  Muutama itse katsastukseen liittyvä juttu.
                                  -Turvavyöt tarkasti takaa, mutta ei edestä?
                                  -Ei ihmeemmin koputellu pohjaa, sillee ohimennen kopautti sinne tänne. (ruosteeton tuo silti näytti olevan)
                                  -Kaikki muut valot tarkasti paitsi pitkät ja ne pakit. (no toinne pakki olis ollukki pimeenä)

                                  Pieni moka kävi itellä ku piti vaihtaa nuo "thyyning" parkit pois leiman ajaksi, eli mulla on siniset ledit siellä. No niistä pärähti lappuun korjauskehoitus, mutta ei tartte tulla näyttää et on vaihdettu.

                                  Hintaa tuli siis 34e ku varasin netissä etukäteen "happy hour" ajan. Päästöt kävin hakee kympillä muualta.
                                  Kahvista en osaa sanoa ku tosissaa heti pääs sisään nii en kerinny tutusta yläkerran kahvi automaattiin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vuoden vanhoille Bilsteineille mittasivat tänään 27% vasen ja 55% oikea. Se tuntui riittävän hylkäysperusteeksi. Kyselin myös etupään kolahduksen/ohjauksen narinan aiheuttajaa kun ajaa terävään monttuun. Äijät väänteli puslia eivätkä löytäneet mistään väljää. Itse kyllä tunsin että raidetangon ulompi pää oli selvästi löysä/natisi kun toinen väänsi rattia.

                                    Hieman ihmetyttää tuo 25 tkm ajetun Bilsteinin kunto. Voisiko vasemman renkaan 2,9 bar paine vs. oikean n. 2,75 bar paine tehdä tuollaisen eron testissä? tai voiko virhe tulla tuosta lievästi väljästä raidetangon päästä?` Autona siis Allroad Arnott Incin teräsjousilla.

                                    Comment


                                    • #48
                                      En tiedä mikä tuossa tekee eron, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että tuo iskaritesti on silkkaa paskaa. Ei kerro totuutta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Iskaritestissä saa moisen heiton myös aikaiseksi ellei auto ole ihan suoraan ajettu "täryyttimien" päälle. Itselle oli tulla hylky samoin perustein muutama vuosi sitten Espoon K1:llä. Iskarit olivat tuliterät, katsuri ajoi auton hieman vinoon täryyttimien päälle, seurasin touhua auton takana. Sisällä hallissa katsuri ilmoitti että auto on muuten kunnossa mutta toinen iskari on viallinen. Siinä tuli sitten "kevyesti" avauduttua, kaveri passitettua uudestaan testaamaan, esimiehen valvoessa kanssani testiä. Avot, iskari oli kuin taikaiskusta "ehjääntynyt".

                                        Comment


                                          #50
                                          apuustin:
                                          Tehtiinkö mittaus vain kerran?
                                          Melkeinpä korjaisin rengaspaineet ja vaatisin uutta mittausta.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Niin, mulla sai 230tkm B6:n ajettu sporttialusta Monroen iskaritestissä (kuulemma parempi kuin katsastusasemien) huomattavasti paremmat tulokset kun 'alpin' silloinen A4 ~1,5v ajetulla konin alustasarjalla... Luotettavia testejä noi tollaset. (Mut siis itellä tietty on oikeesti p**kana se etuiskari et se nyt ois ollu selvä ilman iskaritestiäkin)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mitä iskareihin tulee meidän jenkki "lötkö" caprice classic sai "hylky" päätöksen viime vuonna vaikka oli ihan pränikät iskarit alla. Hetki siinä keskusteltiin asiasta ja koe ajollakin käytiin. Vasta ku alko alustaa tutkailee huomasi nuori konttoristi että jenkeissä kori "elää" sen verran että voi antaa virhe lukemaa. No läpihän se meni sit "heittämällä"

                                              Ja eräälle tutulle tuppas käydä lähes joka kerta astro vanilla sama homma mutta pari hiekka säkkiä perä tilaan auttoi kummasti asiaa....

                                              Comment


                                              • #53
                                                Toi on oikeasti uskomatonta miten paljon rengaspaineet vaikuttaa tuossa testissä. Olen urssilla saanut samassa testerissä ensin 88/90 tulokset (eteen/taakse) kuukaus tuon jälkeen hiukan korkeammilla paineilla 30/50 :D Nyt viimeeks kun kävin niin antoi 20/30 tuloksen, renkaat jäykemmät ja juuri olin tullut lomareissulta niin paineet tapissa renkaissa... Katsuri vilkaisi tuon jälkeen otetta ja totesi, että eihän tällä testillä mitään tee kun on näköjään alustasarjaa laiteltu. Kaikissa kolmessa testissä on kyllä ollut sama alustasarja alla ;)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kannattaa miettiä missä katsastaa auton:

                                                  http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/i...d=201202118897

                                                  Huikean suuri ero eniten ja vähiten hylkyjä tehneiden konttoreiden välillä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Repesin tuolle suurimman hylkäysprosentin omistavan aseman nimelle: A-katsastus Portsari :)

                                                    K*s*päitähän me kaikki portsarit ollaan :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      saan halvalla, nimittäin katsastuksen

                                                      Varasin Kanttorille juuri kahtantokatsauksen torjantaille. Pitäs olla tikissä myös autoinsinöörin näkökannalta. Halpaa ja helppoa; 34 plus 21puol euromääräisenä. Mikäli paikanpäällä mahdollisesta kahviautomaatista saa pahaa kahvia, reklamoin. Mikäli tuolta ei saa palanpainikkeksi piparia whatsoever, järjestän mellakan.
                                                      Espoon Niittykumpu, helppokatsastus.
                                                      Viimeksi muokannut trallalaalaakso; 27.2.2012, 17:44. Perustelu: täsmennys.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viesti
                                                        Mitä iskareihin tulee meidän jenkki "lötkö" caprice classic sai "hylky" päätöksen viime vuonna vaikka oli ihan pränikät iskarit alla. Hetki siinä keskusteltiin asiasta ja koe ajollakin käytiin. Vasta ku alko alustaa tutkailee huomasi nuori konttoristi että jenkeissä kori "elää" sen verran että voi antaa virhe lukemaa. No läpihän se meni sit "heittämällä"

                                                        Ja eräälle tutulle tuppas käydä lähes joka kerta astro vanilla sama homma mutta pari hiekka säkkiä perä tilaan auttoi kummasti asiaa....
                                                        Ei kai jenkeissä mitään iskareita oo? Suoraan jousien päälle nakattu kori, sen verta löllöjä näyttävät olevan.. ;)

                                                        Ihte katsastin viimekuussa A-Katastustuksella. Jotain 85 euroa tais olla. Ei kaveri uskaltanu dynolla jarruja testata, vaan kokeili ne pihalla. Valmistenumeroa etti varmaan 20min, ennenku löys koneelta jonku tiedon sen sijainnista. Kyseli multakin, mutta totesin vaan etten tiedä, kun olen omistanut auton vasta muutaman viikon. Sitte se kyseli, että uskaltaako tuota nostaa korista ilmaan. Vähän se tuntui olevan hukassa ton Audin kanssa, ja totesi jälkeenpäin vaan, että on niin harvinainen malli ettei niillä oikein tommosia käy.

                                                        Ennen mua oli joku aika kivan näköinen tyty S4 Avantilla. Raukka sai hylyn jostain tukivarresta.


                                                        Mitä tuohon "hylkäysprosenttiin eri asemien välillä" -juttuun tulee, niin liekö tuolla väliä? Itse en välttämättä menisi sellaiseen paikkaan, jossa katsovat vain noin suurinpiirtein jotta auto on kunnossa. Ei se hylky oo itseä koskaan pelottanut, vaikka niitä on tullutkin. Hyvä vaan jos ovat tarkkana, tietää ainakin mikäli autossa on jotain vikaa.

                                                        Ja itse menen aina halliin mukaan seuraamaan tapahtumaa. Tuo on niitä harvoja kertoja, missä talliton autonomistaja pääsee vilkaisemaan kunnolla pohjaa, putkistoa ja pyöränripustuksen osia. Saa edes jonkinlaisen kuvan, miltä siellä alhaalla näyttää. Samalla jos katsuri jotain aprikoi ja mutisee itsekseen, voi kysellä onko siellä jotain mitä pitäisi pian laittaa kuntoon.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei kaveri uskaltanu dynolla jarruja testata, vaan kokeili ne pihalla. Valmistenumeroa etti varmaan 20min, ennenku löys koneelta jonku tiedon sen sijainnista. Kyseli multakin, mutta totesin vaan etten tiedä, kun olen omistanut auton vasta muutaman viikon. Sitte se kyseli, että uskaltaako tuota nostaa korista ilmaan. Vähän se tuntui olevan hukassa ton Audin kanssa, ja totesi jälkeenpäin vaan, että on niin harvinainen malli ettei niillä oikein tommosia käy.
                                                          Ihan sama homma minulla. Kone kyllä väitti että valmistenumero olisi tulipellissä keskellä, mutta eihän siellä ole muuta kuin ilmastoinnin puhallin ja miljoona muuta osaa. Sieltä apukuskin penkin takaa lattiamaton alhahan se sitten löytyi, kiitos taas tämän forumin.

                                                          Ilmaankaan sitä ei nostettu, mutta kyllähän sen saa tehdä kun laittaa MMI:stä sen "nosturiasennon" päälle. Toisaalta muistelen lukeneeni jostain SSP:stä että auton pitäisi itse tunnistaa kun sitä nostetaan, ja sen ei pitäisi rikkoa mitään..?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyllä se tunnistaa ainakin siinä tapauksessa, että jokainen nurkka nostetaan yhtäaikaa ilmaan. En sitten tiedä, tunnistaako jos esim. nostaa vain toisen akselin, niinkuin katsastusasemilla. Itse pelasin "varman päälle" ja nakkasin sen Jacking-moden päälle.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kävin äsken katsastamassa auton Lahden Autokatsastuksessa, uudehko katsastusasema entisen Laakkosen tiloissa Vanhatiellä. Pakokaasumittauksen sekä OBD-testin kävin ottamassa MR-Autossa hintaan 15€, katsastus 10-14 ajanvarauksella 35€ eli yhteensä 50€. Huomautusta tuli etuovien tummennuskalvoista sekä eilisen kaatosateen seurauksena olevasta kosteudesta toisen etuvalon sisällä. Hyvä paikka, asiallinen palvelu ja hinta. Katsastuksen ajan odottelin juomassa kahvia kun ei erikseen kysytty kiinnostusta lähteä mukaan katsastukseen ja avaimetkin pyydettiin maksun yhteydessä.

                                                              Äänestin (kumi)jaloillani tässä nyt siis A-Katsastuksen viime vuotista paskaa palvelua ja säästin samalla 45€. 273700km ja autossa alkuperäiset tukivarret...kopkop...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X