Ensiksi kiitoksia kovasti mielipiteistä! Ai senkö huomaa jo tekstistä kumman meinaan hankkia :D Kyllä! Myönnän, että kova ässäkuume vaivaa. Tuossa pari päivää sitten ihastelin motarilla mustaa A4 ja pakko myöntää, että oli kyllä pirun komee pirssi. Mun silmään A4 on kyllä enemmän, mut jotenkin tuo S4 kuume on vaan vallannut. Vähän aikaa sitten huomasin, että joku ajelee semmosella kirkkaan keltasella S4 tuossa muutaman korttelin päässä. Hitto! Ei tämä ässäkuume ainakaan hellitä tällä tavalla!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 vai S4
Collapse
X
-
Itselläni oli B5 1.8T, jonka jälkeen B6 1.8T (molemmat etuvetoja) ja B6 oli vielä varsinainen löytö. Halpa ja vähän ajettu perushyvillä varusteilla. Ajattelin, että tällä mennään vielä pitkään. Sitten vaihdoin töitä, vuosittainen km-määrä putosi ja palkka nousi. Samantien pistin auton myyntiin ja päätin hommata ässän joka oli poltellu ekasta 1.8T:stä lähtien.
Oli vielä lastuviritetty malli ja pakko myöntää, että en oo katunu pätkääkään. Kulutuksen puolesta nää ei ees oo mitään karmeita vehkeitä, rahaa tietysti menee kuluviin osiin mutta menipä sitä samalla tavalla aikaisempiinkin. Nyt kun on vielä "peruspäivitykset" tehty niin mikäs tässä on ajellessa.
Anna palaa vaan.
Comment
-
Voisin vaikka vähän puolustella tuota B7 kun kaikki tuntuu ässää suosittelevan :D
Olin itse samassa tilanteessa hetki sitten, ässä kuume oli kova ja sellaista kovasti etsinkin, mutta ongelmaksi muodostui ässän kohdalla sopivan yksilön löytäminen, vaatimukset tosin oli kovat. Ässässä olisi pitänyt olla isompaa recaron penkkiä sähkösäädöillä, kokonaisuudessaan musta sisusta, vähän kilometrejä ja kunto luonnollisesti hyvä. Tälläistä ei niin vain löytynytkään, ja jos sopiva löytyi niin hinta oli järkyttävä. Enoni ehdotti ohimennen harkitsemaan ässän sijaan B7 dtm-editionia, josta löytyi kaikki vaatimukset + auto oli uudempi ja ehdottomasti uudemman näköinen. Ihastuin heti kyseiseen malliin ja hankkinnan jälkeen ei ole tarvinnut katua. Lastun kanssa en koe jääväni tuollakaan jalkoihin vaikka ässä paremmin olisikin liikkunut.
Mutta kuten jo aikaisemmin on jo todettu että ässä on aina ässä, mutta tuota B7 pappa malliutta en välttämättä joka suhteen allekirjoittaisi ;)
Comment
-
Minä, kuten moni muukin kovasti ihmettelee, miksi vaihtoehtoina on B5 S4 vs B7 2.0Tq. Onhan tuo B7 verrattuna B5 melko paljon uudempaa suunnittelua/designia, etten minä ainakaan kovasti pohtisi.
Ässä on joka tapauksessa melko iäkäs peli, vaikka perin hieno auto se on.
Summasummarum: Ässä harrasteautoksi, mutta käyttöautona B7 vie vaan voiton.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viestiB7 on muotoilultaan nätti ja varsinkin se RS-malli.Viimeksi muokannut tontsa; 19.6.2011, 13:48.
Comment
-
IlkkaL, kyllähän autot ovat toki kovastikin erilaisia ja eri aikakaudelta. Se vaan on tämä raha mikä tämän asian hyvin pitkälle ratkasee. Niin ja sitten se oma "järki"
Jos päätyisin tuohon A4 niin siihenpä menisi sitten kaikki omat ja varastetutkin rahat. S4 saa ainakin mun budjettiin suht kohtuu hinnalla ja sitten jäisi pätäkkää niihin hultoihin ym.
Tuo S4 kiehtoo eniten juuri tuon suorituskyvyn takia, mutta kieltämättä tuo A4 voittaa ulkonäössä. Ei sillä että ässä ruma auto olisi.
Tässä ei ole nyt töiden takia kerennyt oikein asioita puntaroimaan, mutta kyllä tuo ässä johtaa aika tukevasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja t1m0 Näytä viestiTuo S4 kiehtoo eniten juuri tuon suorituskyvyn takia, mutta kieltämättä tuo A4 voittaa ulkonäössä. Ei sillä että ässä ruma auto olisi.
Tässä ei ole nyt töiden takia kerennyt oikein asioita puntaroimaan, mutta kyllä tuo ässä johtaa aika tukevasti.
imo B7 on rumin A4 mitä on rakennettu :D Sen on melkein pakko olla DTM korilla että näyttää joltakin :D
Comment
-
imo B7 on rumin A4 mitä on rakennettu :D
Comment
-
IlkkaL, kyllähän autot ovat toki kovastikin erilaisia ja eri aikakaudelta. Se vaan on tämä raha mikä tämän asian hyvin pitkälle ratkasee.Niin ja sitten se oma "järki"
Jos päätyisin tuohon A4 niin siihenpä menisi sitten kaikki omat ja varastetutkin rahat. S4 saa ainakin mun budjettiin suht kohtuu hinnalla ja sitten jäisi pätäkkää niihin hultoihin ym.
Tuo S4 kiehtoo eniten juuri tuon suorituskyvyn takia, mutta kieltämättä tuo A4 voittaa ulkonäössä. Ei sillä että ässä ruma auto olisi.
Jos et vielä ole koeajanut molempia, niin käy kokeilemassa ja tee sen perusteella päätökset.
Comment
-
Taitaa olla aika harva täällä, joka ostaa Audon järjellä... Osta vaan se Ässä, itse ostin, tosin vanahan, niin enpä ole katunut.
Saat Ässästä oman näköisessi, ei se niin vanha ole.
Ässää vaan.... Kyllähän se jo korvaankin kuulostaa paljon paremmalle, kun se Ässä suhisee kunnolla :))
Comment
-
Mielestäni ei ole järkevää pistää tuhkiakin pesästä autoon. Mielummin auto alle, jota ei velaksi tarvitse ostaa ja varaa sen huoltamiseenkin. Olisiko se S4 sitten kuitenkin sinun valinta.
Comment
-
Onkos t1m0 harkinnut vertailun väliinputoajaa eli S4 b6:sta? Noissa on pyyntihinnat tulleet aika hyvin alas viime aikoina ja v8 on aina v8, vailla turbo-ongelmia. Tosin, jos jo aloitusviestissä kauhistelit S4 b5:n kututusta ja jos yleensäkään ässän kulutuslukemat vähänkin mietityttää jo ennen auton hankintaa niin neuvon ostamaan vähemmän kuluttavan moottoriversion. Ei se ahdistus siellä bensamittarilla rampatessa ainakaan helpota ja bensan hintakehityksen suunnan tietää jo apinakin.
Comment
-
Ässän ylläpito tulee melko varmasti tuplahintaiseksi aakkoseen verrattuna jo sen takia, että sahapukissa on kaikkea kaksi. Lisäksi vielä suurempi ikä ja "ässälisät" varaosissa. Eli en missään nimessä valitsisi ässää säästösyistä. :P
Comment
-
Siba, en ole säästösyistä ässään päätymässä. Olen kyllä tietonen, että huollot ym. maksaa. Eipähän se auto ole ikinä mikään sijoitus. Muutaman penarin omistaneena tiedän kyllä miltä tuntuu maksaa huoltoja marmorilla.
James, kyllähän tuo V8 on aina V8. Olen vaan jotenkin ajan myötä hurahtanut näihin turbo autoihin. Olkoonkin, että vaparissa ei olisi näitä turboprobleemia ym.
IlkkaL, tuo persdynon puutuminen on todella perseestä! Kaikkeen tottuu, valitettavasti. Tämänkin takia se ässä kiinnostaisi enemmän varsinkin semmoinen "viritelty" yksilö niin ei tarvitsisi ihan heti olla viripalikkaa netistä metsästämässä.
Comment
-
Ei näissä biturboissa nyt mitään ihmeellisiä kuluja tai vikoja ole. Vag-com/vcds:n avulla pärjää pitkälle ja antureita jos menee niin niitä saa kaupasta. Jos haluaa kytkintä tms. päivittää niin vie vaikka okkimille hoitoon jos ei itse halua näperrellä tai ei ole tallia.
Itsellä takana jo 8 vuotta ja 140tkm ja tyytyväinen olen ollut (varsinkin matka-autona mahtava).
Comment
-
Ola, olisit tuon viestin laittanut jo tuossa alussa ni olis jo ässä pihassa!
No niin, nyt on sitten otettu tyypit myös aakkosella. Ainut eri asia ässään oli tietty tuon A4 automaattivaihteisto. Kyllä se oli vaan aika nuhasen olonen, en tiedä sit oisko manuaalina ollut parempi. Iso pettymys tuo 200hv tai sitten on oma persdyno pahasti puutunut.
Muuten kyllä oli auto ihan jees, siisti ku sika pienenä ym. Oli omistaja vaihtanut eibachin jouset ja iskarit alle. Oli tosi hyvä kyllä ajaa. Ei liian kova, mut tosi jämäkkä. En tiedä sit minkälainen se originaali alusta on ajella?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viestiEi näissä biturboissa nyt mitään ihmeellisiä kuluja tai vikoja ole. Vag-com/vcds:n avulla pärjää pitkälle ja antureita jos menee niin niitä saa kaupasta. Jos haluaa kytkintä tms. päivittää niin vie vaikka okkimille hoitoon jos ei itse halua näperrellä tai ei ole tallia.
Itsellä takana jo 8 vuotta ja 140tkm ja tyytyväinen olen ollut (varsinkin matka-autona mahtava).
Comment
-
http://www.bytbil.com/bilar/audi/s4/...LrgX9Iv7AAAA_!
Lahden toisella puolella ei enään kovin pahassa hinnoissa ole noi B6 malliset ässät. Kasin koneella viisi venttiili tekniikalla..
Comment
-
Itse olen vain sitä mieltä että vaikka B5 ja B6 ässät olisivat saman hintaisia, niin kyllä päätyisin ehdottomasti (chipattuun) B5:een. Kyllä se turbo koneinen on aina hauskempi ja siinä on sitä voiman tunnettakin, vaikka kasissa olisi enemmän hevosiakin. Itse en näe siinä "mitään" hauskaa, kun kiihdytätä vaikka jollain vapari kasilla, että "ottipa se nopeesti joku 150km/h, eikä edes huomannut mitään", nimenomaan, "ei huomannut", kun kiihtyvyys on niin tasaista, toisin kuin turbo koneisilla. Mutta toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :)
Comment
-
Itse en näe siinä "mitään" hauskaa, kun kiihdytätä vaikka jollain vapari kasilla, että "ottipa se nopeesti joku 150km/h, eikä edes huomannut mitään", nimenomaan, "ei huomannut", kun kiihtyvyys on niin tasaista, toisin kuin turbo koneisilla. Mutta toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :)
Comment
-
ei sinällään ole vertailukelpoista dataa, mutta voi antaa jotain suuntaa :
piti harkita aikoinaan että ostaako ton aikuisten moottorilla olevan s4 vai jonkun laiskan paskan vähän uudempana.. ostin aikuisten moottorilla olevan auton ja jouduin siihen heti tekemään remppaa melko paljon ; ei ole vielään kaduttanut pahemmin.
tosin, käyttöautoksi ei näistä vanhemmista ole, aina nimittäin on joku paikka paskana. sitä ei voi vaan välttää. harrasteautona / mielen nollaajana on kyllä ok.
jos autoa ostaa viimeisillään niin melkein kattoisin sitä uudempaa, jos itsellä on tallipaikka, työkaluja, tuttu marmorilla duunissa jne niin sitten tää vanhempi kalusto on ok.
Comment
-
tosin, käyttöautoksi ei näistä vanhemmista ole, aina nimittäin on joku paikka paskana. sitä ei voi vaan välttää. harrasteautona / mielen nollaajana on kyllä ok.
Comment
-
Tuokin on tottumiskysymys.
Todellisuudesta vieraantunut elämäntapa-auton omistajaharrastaja kuvittelee että on ihan ok mättää muovikasseittain rahaa ylläpitoon, on ihan normaalia että auto seisoo tallissa jatkuvasti ennakoivassa huollossa ja pönkittää harhaluulojaan julistamalla että eihän tästä ole virallisesti hajonnut oikeestaan muuta ku pari polttimoa.
Toisaalla käyttöauton omistaja pistää polttoainetta tankkiin ja ajaa, kerran vuoteen noin parinsadan arvoinen perushuolto jossa vaihdetaan tarvittaessa myös ne rikkoutuneet polttimot. ;)
Suunnilleen noin se omien kokemuksieni mukaan menee, toki jokainen saa kuvitella, ajatella ja elää miten haluaa. Mutta erikoismallien pitäminen maksaa paljon, ne ei ole käyttöautoja siten kun tavispentti sen ymmärtää ja se asia ei kaunistelemalla siitä miksikään muutu.
Comment
-
Tavispentti ei edes tiedä mikä on S-Audi. Minun kokemuksieni mukaan auton nähtyään ensimmäinen kysymys on "Onko tää A4 vai A6?" Sitten kun alat selittämään että tää on S6 niin menee pari sekuntia hiljaisuudessa kun vastapuoli katsoo kuin puhuisi eri kieltä. Kyllä ässäläinen käyttöautonakin menee siinä missä aakkonenkin, meidänkin taloudessa on kaksi :)
Luottamus on kohdillaan koska muuta kulkuneuvoa polkupyörän ja rullaluistimien lisäksi ei sitten olekaan. Siitä ei tosin pääse mihinkään että työkalujen on syytä pysyä edes kohtuullisesti hanskassa, tässäkin ero ei välttämättä ole A/S-akselilla vaan autojen iällä. Marmorin palveluksia en ole tarvinnut kuin kerran, joten sen puolesta on turha pelästyä.
Comment
Comment