Ja jos uudemmista puhutaan niin typerä urearuiskutus= lisää rahan menoa ja huoltoa. Scaniahan tunnetusti ei moista järjestelmää käytä. Töissä tasaisesti scaniaa ja volvoa. Sisut on jo poistettu kun ikää tullut jo niihin niin paljon. Kaikki makaavat verstaalla tasaisin väliajoin, liekö sitten käyttäjistä kiinni.. Ja tätä kalustoa on täällä pyöreesti 60 eri ikästä ja näköstä kuorkkuria.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kuorma-autoista ja ammattipätevyydestä.
Collapse
X
-
Ja jos uudemmista puhutaan niin typerä urearuiskutus= lisää rahan menoa ja huoltoa.
Comment
-
No niin, homma oli jäissä vähän aikaa kun uusi työntekijä esitti sellaisia vaatimuksia työstään mitä meidän firma ei voinut luvata.
Saatiin kuitenkin nyt uusi kaveri töihin jolta löytyi myös c-kortti.
Nyt budjettiin on saatu vähän lisää rahaa ja osto paikka alkaa kääntymään johonkin muualle kun suomeen. Löytyi eräs tuttu ketä hoitaan auton suomeen tuonnin ja todennäköisesti Saksassa itse auton oston.
Onko näissä vehkeissä mitään eroa muuhuun eurooppaan verrattaessa meidän kekkoslovakiaan?
Ei kai mutta ei näistä kotimaan hommista ikinään tiedä. :)
Varmaankin suosituisten mukaisesti Ruotsalaista ja kolmiakselinen olis tulossa.
Comment
-
voipi noissa Euroopasta uitetuissa olla puutteita/erilaisuuksia lähinnä lämmityksessä, tarkoittaen webasto/lohkolämmitys yms. Ei välttämättä ole ollenkaan lohkolämppäriä ja webastokin lämmittää vain ohjaamoa.
Comment
-
Aika merkittäviä eroja voi olla kabiinin lämpöeristyksen ja perälukon puuttuminen. Molemmat ovat aika tärkeitä Suomen talvessa, lähes välttämättömiä. Perälukon puute pysäyttää "parkkipaikkapyörittämisen" sopivalla kelillä yllättävän nopeasti. Lämpöeristyksen puute sitten huomataan yleensä ekan kerran kun lämpötila laskee vähän reilummin pakkasen puolelle, ja tuodaan auton webasto huoltoon kun ei kopin lämpötila pysy siedettävissä rajoissa (eihän se webaston vika ole jos eristykset puuttuu...).
Comment
-
Mie ajelin vaihtolava-autolla 10vuotta, jos mahdollista niin multiliftin vaihtolavalaite on hyvä, oli 11e sisussa
vm 2000. siis vaijerilaite, oli aika kovassa käytössä 5-20 tonnisia kontteja maasta kyytiin. jos tarvii yli 10 lavan vaihtoo päivässä kannattaa harkita koukkulaitetta on muuten polvet muutaman vuoden päästä tohjona.
Comment
-
on muuten polvet muutaman vuoden päästä tohjona.
Comment
-
Tuosta ammattipätevyydestä...
Eli asia on niin, että saat ajaa työpaikkasi kuorma-autoa ilman ammattipätevyyttä jos se ei ole sinun päätoiminen työsi.
Tämä siis tarkoittaa sitä, että enimmän osan ajastasi teet jotain muuta kuin ajat kuorma-autoa.
Mulla oli itsellä tuo sama ongelma, mutta kävin autokoulusta kysymässä asiasta ja sanoivat, että saan ajaa, koska se ei ole päätoimista työtäni.
Eli olen töissä metallifirmassa, joka valmistaa sillan kaiteita yms yms. Ja kun tulee asennuskeikkaa, niin kuorma-autolla täytyy viedä tavarat perille. Tämä onnistuu ilman ammattipätevyyttäkin.
Comment
-
No, ei tarvinnut lähtee kotomaasta pois etsimään autoa. Löyty sattumien kautta eräältä yhteistyö kumppanilta sopiva auto meille.
Tommosella meidän vehkeet siirtyy tästä edes päin:
http://www.nettikone.com/volvo/fl-7/979386
:)
Comment
-
Kertokaas mulle miten on mahdollista hävittää Volvosta pelkääjän puolelta vetävän akselin toinen ilmapussi? Siis ei ole räjähtänyt riekaleiksi vaan puuttuu kokonaan, ei ole edes sitä pussin sisällä olevaa puslaa joka kantaa korin painon kun pussit on tyhjänä. :)
Kuski ei ole huomannut mitään ihmeellistä ajossa. :)
Oli vähän oudon näköinen toi kuorkki kun peruutteli työmaalle. :)
Comment
-
muutama telin nostajan pussi on mennyt mutta matka on jatkunut teli alhaalla. Mutta perävaunun etuakselin pussin räjähdys teetti töitä, letku irti ja nippusiteellä kaksinkerroin että pääsi pajalle. Mukavaa hommaa pimeässä ja kun tiellä on sohjoa nilkkaa myöten... ja alustassa joka kolossa suolapaskaista kylmää vetistä sohjoa...
Comment
-
Pari kertaa poksahtanut pussi perävaunusta kun on ajanut trukilla tavaraa kyytiin. Se jonninverran säikäyttää. :-) Ekalla kerralla selvis letkut niputtamalla mut toisella piti soittaa Volvon asentaja lumisohjoon vaihtamaan pussi. Takana kaks perättäistä pussia sarjassa niin ei saanu painetta kumpaankaan ja painoo jo kyydissä. Neliakselinen kärry siis.
Jos se on joku venäjän poika käyny nyysimässä Volvosta varaosia yön ja sumun turvin. :-)
Comment
-
Tuo osien nu*siminen autosta on joskus aika jäätävää täsmätouhua. Pari vuotta sitten firman katoksessa seisovasta Vitosta varastettiin yön aikana lämppärin puhallinmoottori. Mitään muuta ei hävinnyt, eikä mitään särjetty. Vehonkin kommentit olivat hieman "wtf", kun auto talutettiin sinne puhalluksen hävittyä.
Hieman kuitenkin epäilen jousipalkeen varastamista auton alta :)
Comment
-
Onkos täällä sellasia ketkä raahaa hiabbia mukana? Millaset kierrokset käsikaasulla ruuvattuna pitäis olla? Entisen omistajan mukaan sellanen 800rpm olis hyvä, mutta mielestäni hiab ei jaksa nostaa tarpeeksi noilla kierroksilla vaan puutuu. Olisko joku 1200rpm tarpeeksi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiOnkos täällä sellasia ketkä raahaa hiabbia mukana? Millaset kierrokset käsikaasulla ruuvattuna pitäis olla? Entisen omistajan mukaan sellanen 800rpm olis hyvä, mutta mielestäni hiab ei jaksa nostaa tarpeeksi noilla kierroksilla vaan puutuu. Olisko joku 1200rpm tarpeeksi?
[edit]
Niin ja nuo pumput, jalat, runkovahvikkeet ja pilkin nostokyky on sovitettu keskenään. Joskus olen ajellut autolla jossa riitti "rajattomasti" nostovoimaa. Hassu fiilis kun harjateräsnippua nostaessa selän takaa kuuluu narinaa... Kurkkaat... Ja JUMALAUTA! VOLVO KAATUU! Tulee kiire laskea puomi :DViimeksi muokannut Hammurab; 1.3.2012, 21:10.
Comment
-
-
Pitäis tota soralavaa vähän hitsata niin riittääkö jos vääntää päävirta kytkimen nollille?
Ei viitteis tota varten laittaa autoa tulille ja pudottaa lavaa alas tonne lumisohjoon. :)
Comment
Comment