Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 5.2 V10

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 5.2 V10

    Tervehdys.
    Onko täällä tietoa kyseisestä laitteesta eli risut ja ruusut muidenkin ihmeteltäväksi. Millaiset on noi keraamiset hiljentimet? Kuluvatko ns tavallisessa ajossa hullunlailla vai toimivatko ollenkaan ns alle satasen nopeudessa? Nokka-akselit ilmeisesti pyörii ketjulla? Päiväunelmissa pyörii joko 4.2 Tdi koneella tai sitten tuolla juopolla. Kyseessä mahdollinen harrasteauto, siis HARRASTEAUTO jolla kruisaillaan ja nautittais viimeisistä fossiilisista löydöistä...

  • #2
    Koneessa nokat kääntyvät ja pyörivät ketjulla kuten perhefarmarissanikin.
    Juoppo se ei ole ensinkään. Kokoisekseen erittäin niukkaruokainen mutta helkutin hauska ja kuulostaa kivalle.

    Comment


    • #3
      Mitäs oliver sun laite muuten kuluttaa ja millainen on ajotyyli? Paljonko kaupunkiajoa suhteessa maantieajoon?

      Comment


      • #4
        Talvikauden lähiliikenteessä 70% taajamaa keskikulutus 13,8. Maantiellä suoraan nopeus/10 eli 120/12 litraa jne...
        On melko niukkaa yli kaksitonniselle lekalle jolla EN aja säästellen.

        Comment


          #5
          On niukkaa kun menee samalla kaavalla kun paljon pienempi B5 S4. nopeus/10

          Comment


          • #6
            Ovatko nuo lukemat todellisia vai ajotietokoneen näyttämiä? Kokemukseni mukaan joissain isokoneisissa Audeissa on ekologisesti viritetty kulutusnäyttö (RS6+:ssa heitto oli 1.5 litraa optimistiseen suuntaan...)

            Comment


            • #7
              Saman huomasin pykälää nuhaisemmassa plussassa. Noin 0.5 litraa jatkuvasti pielessä alaspäin ajotietokoneen näyttämä. Senhän saa muuten vag-comilla kalibroitua.

              Comment


              • #8
                Oliver, miten huolloissa, meneekö kaikki lisäksi muidenkin rahat kuin vain omat marmoritiskille vai huollatatko jossain ns oikealla asentajalla?
                Tankilla pääsee seuraavalle jakajalle mutta mikä on todellinen toiminta etäisyys, eli tankillisella 900km onko ihan utopiaa (riippuu tietenkin tankin koosta).
                Kasi on vaan niin pirun tyyllikäs tuolla edellisellä kopalla ja kieltämättä myös eksoottinenkin varsinkin tuolla V10 koneella että sellaisella voisi ns sunnuntai ajelut tehdä. Todennäköisesti se 4.2 Tdi on taloudellisempi maantiellä mutta onko se sitä kun siihen alkaa huoltoa suunnittelemaan ja valtio myös rokottaa sen verran että vähillä kilometeillä summat muodostuu hulluiksi.
                Dieselissä silti se vääntö on jotain niin uskomatonta, varsinkin noissa ns oikeissa moottoreissa eika nyt puhuta ohjelmoiduista 1.9/2.0/3.0 koneista.

                Comment


                • #9
                  Kyllä sellainen olis aika unelma auto mut toi hinta taitaa olla +60 t eskoa viel.

                  Comment


                  • #10
                    On niukkaa kun menee samalla kaavalla kun paljon pienempi B5 S4. nopeus/10
                    Aika paljon saat kyllä menemään. Nimim. HKI-Joutseno 8,6L / 100km ja moottoriteillä kuitenkin 120km/h+. Ei tuo matka-ajossa yli kymppiä kovin helpolla vie.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se nyt on niin, että ei se dieselissä on mikään uskomaton vääntö vaan ahdetuissa koneissa on sitä voimaa laajalla alueella. Aika nuhainen vehje tuo 4.2TDI on lastutettunakin, mutta menee kyllä melko vähällä. Ajotietokoneen mukaan esim. vantaa - imatra reissulla menee 7,2-7,5 litraa tupaöljyä. Jos vertaa tuoton RS6:een, niin sillä sama oli yleensä 10,5-11,5 litraa.

                      E: Korjataan nyt vielä väärinkäsitysten välttämisellee, että kulutuslukemat per sata kilsaa. Muuten olisivat melko ekopelejä:)
                      Viimeksi muokannut salonenm; 25.3.2011, 10:46.

                      Comment


                      • #12
                        Olen samoilla linjoilla Miikan kanssa voimadieselin uskomattomasta väännöstä. Uskomatonta verrattuna isoon bensaturboon on lähinnä se diisselin kapea vääntöalue. Mutta S6 ei ole bensaturbo, eli tuo on offtopiikkia ja turhaa vertailua tässä kohdin.

                        Tuossa muutama viikko takaperin joku tuollainen V10 äskutonen kengitti kovasti edessä moottoritien rampilta kiihdyttäessä. Olin yllättynyt, ettei se poistunut sen nopeammin, tupaöljykutonen jäi vain muutaman autonmitan arviolta 60-120 km/h. Soundit olivat toki hienot, enkä viittaa tupaöljykoneeseeni :)

                        Comment


                        • #13
                          Ei tuo ole mitenkään erityisen kallishuoltoinen. Longlife öljyä menee koneeseen paljon kerralla ja tulppiakin on monta vaihdettavana harvoin.

                          Mihinkään ekokeijuiluun tuo ei sovi. Pelkkä kulutuksen miettiminen sainällään on ainakin minulle ollut ihan turhaa. Jos sillä on merkitystä, on kyseinen auto ihan väärä valinta, samoin kuin 4,2 dieselikin. Pienemmillä kerkiää samoihin liikennevaloihin vähemmällä polttoaineella.
                          V10 on käyttömoottorina upea, instant vääntöä dieselin tasossa ilman ahtoviiveitä ja piiiiitkä vetoalue. Myös lämmityslaitteesta tulee nopeasti lämpöä eikä kone rohise ja kolise kylmänä.
                          Ei urheiluauto, mutta urheilullinen perheauto jolla on mukava matkustaa (niin S6 kuin S8) Iso dieseli kasin keulalla antaa voimaa riittävästi liikkumiseen joka säilyy melko ärsyttävän persoonattomana, kuten edustusautolle sopiikin. Tuo Miikkan auto laulaa tuutulaulua kuskille 250 nopeuksissakin, se on vaan niin helvetin tylsän mukava ja äänetön.

                          Jani, talvirenkailla ei voi polkea lattiaan missään kohtaa alle satasen nopeuksissa ilman että ajohillinnät puuttuvat peliin - joka kulma lyö tyhjää.

                          Comment


                          • #14
                            Tuli heitettyä pieni lenkki S6 V10:llä, täytyy sanoa tuon V10:n olevan hieno kone!

                            Comment


                            • #15
                              Jep, niin on. Siksi on äärimmäisen vaikeaa miettiä mihin sitä autonsa joskus vaihtaisi.
                              Jousitusta saa mukavammaksi ja varusteita paremmiksi mutta koneesta on vaikea parantaa arkikäyttöominaisuuksia. Ahtamalla saadaan voimaa kyllä, mutta se ei kuitenkaan ole sama kuin iso tilavuus ja paljon sylintereitä tasoittamassa voimatuottoa.

                              Comment


                                #16
                                Hyvän kuuloisesti tuo Oliverin urheilullinen perhefarmari jytisteli viimeksikin, kun lähti jääradoilta nopeimmille poluille lipumaan. Hieno moottori tuo on (autokin). Ja matemaattisesti, kun ajattelee, niin 10:2=5 syl. ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Tai kääntäen: 10 = 2 * 5zyl..

                                  Comment


                                    #18
                                    Itseä kovasti kiinnostaa millaisia nuo on sitten, kun on ikää yli 5 vuotta ja kilometrejäkin yli 150tkm (eli oman budjettiin sopivassa vaiheessa), ja jos niitä yrittää pitää 3+ vuotta käyttiksenä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse järkeilin että jos hankkisi kyseisen sunnuntaikaaraksi ja pitäisi sitä kuin kul.. kukkaa kädessä +10v. Noita kun alkaa kohtuu rahalla (versus mitä maksaa uusi) saamaan lännestä...
                                      Siinä olisi jenkki kaaralle kunnon vastine, moottori, tarvittaessa voi ajaa talvellakin, mahtuu kyytiin neljä aikuista, ulkönäöllisesti sliipattu ei aiheuta ylimääräisiä katseita muutakuin asiantuntijoissa (moni luulee että A8 on A6 kun on nopeesti sanonut ett katos kun on hieno auto ohittamassa...

                                      Niin, vielä jatkaakseni että iso syy moiseen moottoriin olisi myös se efekti jonka se aiheuttaa kun pistää koneen laulamaa startatessa.. Eli pikkasen ns kylmänä kierrokset ylhäällä ja tasoittuu kunnes kone lämpenee, ei sitä tunnetta/fiilistä saavuteta 1.8T/2.0T jne koneilla. Lisäksi vakiona aivan riittävästi voimaa näille nopeusvalvonnan alueille.
                                      Viimeksi muokannut jta; 25.3.2011, 22:09. Perustelu: samaankin mahtuu, vanhaa viestiään voi muokata

                                      Comment


                                      • #20
                                        ikää yli 5 vuotta ja kilometrejäkin yli 150tkm
                                        Ainakin baijerilaisen vielä kahdella lisämukilla varustettu -95 ja 130tkm ajettu pata käy ja toimii kuin uusi, joten ei se ainakaan mahdotonta ole tehdä kestävää ja varmaa, vaikka monimutkaisuutta onkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja palomies Näytä viesti

                                          Niin, vielä jatkaakseni että iso syy moiseen moottoriin olisi myös se efekti jonka se aiheuttaa kun pistää koneen laulamaa startatessa.. Eli pikkasen ns kylmänä kierrokset ylhäällä ja tasoittuu kunnes kone lämpenee, ei sitä tunnetta/fiilistä saavuteta 1.8T/2.0T jne koneilla. Lisäksi vakiona aivan riittävästi voimaa näille nopeusvalvonnan alueille.
                                          Aamen. Omanikin on kaunis. Kylmästä kun starttaa tuon (okei, tässä keskustelussa vajaamukisen) niin kaasuun koskemattakin kuuluu ensin se iso RÄYH kun käy jossain 1500rpm ja jää sit muriseen siihen 1200 paikkeille. Jos oikein aikaisin aamulla on lähtö niin voi naapuruston heräämistä hiukan avittaa pienellä kaasun näpäytyksellä :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nämä ovat juuri niitä keskusteluita joihin ei todellakaan pitäisi tulla vilkuilemaan jos on juuri päättänyt hankkia järkiauton. :) Yhden A6 4.2 pirssin kävin koeajamassa ja voi että oli vaikeaa miettiä järkisyitä sen jälkeen. Noin niinkun yhden koeajon perusteella voisin sanoa ettei V8:a (puhumattakaan V10:stä) hienompaa konetta olekaan. Tosin totesin saman jo kun abt 18 -vuotiaana isä osti v6 golfin. Se kuulosti silloin kaikista hienoimmalta.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                                              Itseä kovasti kiinnostaa millaisia nuo on sitten, kun on ikää yli 5 vuotta ja kilometrejäkin yli 150tkm (eli oman budjettiin sopivassa vaiheessa), ja jos niitä yrittää pitää 3+ vuotta käyttiksenä.
                                              Eiköhän ne toimi siinä kuin muutkin. Auto on kuitenkin sarjatuotantomalli, niin tehdas on myös miettinyt kestävyyttä. Ja vain Suomessa ökykallis ja erikoinen, uutena.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sitten jää vielä vaihtoehdoksi a8 w12, eikös ne pyöri samoissa hinnoissa s8:n kanssa, onkos siitä jollain kokemuksiaa edes koeajon verran? Paperilla näyttää suht samalta kuin v10.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En osaa kyllä koeajon perusteella mitään järkyttäviä eroja tehdä S8 vs A8 W12. S8 tuntuu sporttisemmalta ja toki pakoäänet on sen mukaiset. W12 oli pitkämalli ja kaikilla mahdollisilla lisillä. Enemmän oli limofiilistä.
                                                  Kummatkin kulkee oikein kivasti. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lienee askin ohjelmallakin jotain tekoa tuon sporttituntuman kanssa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kerran olen kuullut tuon W12 koneen laulavan, ja sen jäi mieleen että se ampui jo vähän ylitse, sen verran sporttisuutta tuossa 10 koneessa on...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=FvWZ1NMayY4"]http://www.youtube.com/watch?v=FvWZ1NMayY4[/ame]
                                                        Viimeksi muokannut palomies; 27.3.2011, 18:26. Perustelu: Testit...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Samalla voi todeta että F1 seuraaminen loppuu juuri silloin kun ne alkaa ajamaan niillä nelisylinterisillä moottoroilla. No onneksi on vielä jäljellä oikeitakin sarjoja joissa on oikeita moottoreita, lemans sarja, porsche cup.

                                                          Hassua että pellet luulee kun autourheilun ns entistä kuninkuuslajia aletaan ajamaan mopoautoilla niin intian hiilidioksiidi päästöt putoavat.
                                                          Eikös se ole niin että moottorit voivat olla kahdeksan sylinterisiä mutta kuutiotilavuudeltaan kohtuullisia. Kumminkin kun katsoo millä Hamilton ja kumppanit poistuvat niiden mitä vitunkissoja ne olikaan kanssa kisoista niin ei automies millää priuksella lähde köröttelemään.
                                                          Ei tietenkään toi S8 mikää ekoauto ole mutta jos sillä ajetaan vuodessa 5-10tkm niin voisin uskoa että on huomattavasti kokonaisuudessa taloudellisempaa, nautinnollisempaa kyytiä kuin esim suomalaisten perinteisellä unelmalla eli farmarivolvolla esim 740/850. Sen takia ajattelin että kustannukset jotka muodostuu ns päästöistä on ihan huuhaata, eli jos maksettaisiinkin siitä että kun ajaa paljon niin maksaa paljon olisiko silloin mahdollisesti ne vähäiset kilometrit laadukkaampia, nautinnollisempia, vähemmän stressiä aiheuttavia jos kulkineen olisi se ns unelma...
                                                          Eli polttoaineeseen se ns verotus ja käyttömaksut, autoverotus jne olemattomaksi, silloin uskoisin että kuvioista poistuu mopoautoilu (kuka on kulkenut fillarilla teininä treeneihin 80 luvulla ja oliko silloin ns siiderimahoja?), turhanpäiväinen korttelikiertäminen, eli oikeasti ajatelaan että nyt ostettiin tankillinen polttoainetta niin mihin se käytetään ja miten, pitääkö joka automarkettiin suunnata "shoppailemaan" joka viikko, eikö se lähi/ kivijalkakauppa olekkaan kiva juttu jonne voidaan mennä vaikka fillarilla, kävellen, potkukelkalla....
                                                          Sen on huomannut että ihmiset kokoontuun nykyisin "tapaamaan" prismoihin ja muihin megamarketteihin, ai tekin olette täällä... mutta lähikaupassa on se mitä megamarketissa ei ole, henkilökunta joka tervehtii kohdatessa. Kahviloissa voi sitten ns kokoontua sitä juoruamis viettiään koittaa tyydyttää, siitä se kahvilakin pitäjän uskoisin pitävän...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei muuten enään pahoissa hinnoissa nämä luksuskulkineet.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X