Profiilini kärry kävi 80 tkm "talvitarjous" huollossa ja on siellä vielä: takajarrulevyt kuulemma loppu ja pitäisi vaihtaa paloineen: kustannusarvio 275,-, jarruneste myös vaihtoon hintaan 75,-. Mitähän nuo levyt ja palat kustantaa itsehommattuina jos hakee suht. laadukasta osaa ja onko tuo kovinkin työläs homma?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a6 jarrulevyjen vaihto?
Collapse
X
-
Suosittelen orkkislevyjä. Niissä kun taitaa olla sinkityt (vain onko ne maalatut) hatut ja levyn ulkokehät ja tämän vuoksi eivät ruostu ekassa talvessa siivottoman näköisiksi, kuten tekee tarvikelevyt.
Makuasia toki joka ei vaikuta auton toimivuuteen.
Motonetista muuten saa ihan hyvälaatuisia & kohtuu hintaisia Boschin tekemiä jarrupaloja Audeihin. Itsellä moiset nyt orkkislevyjen kaverina ja ei ole ollut valittamista.
Comment
-
Suosittelen orkkislevyjä. Niissä kun taitaa olla sinkityt (vain onko ne maalatut) hatut ja levyn ulkokehät ja tämän vuoksi eivät ruostu ekassa talvessa siivottoman näköisiksi, kuten tekee tarvikelevyt.
Comment
-
Mulla on dieselissä saksassa vaihdetut levyt ja palat joka nurkassa (oli jarrut rempattu täysin juuri ennen kuin ostin auton) Paloissa on muistaakseni ATE:n ja Lucaksen merkinnöt (levyistä ei havaintoa)- ja ovat loska/nollakeleillä aivan järkyttävän tehottomat jos ei nyt ihan juuri ole jarrutellut. Bensa-audissa toinen setti motonetin paloja ja levyjä. Ekat kesti 110 tkm ja minkään sorttisia ongelmia jarrutehon kanssa ei ole ollut koko aikana. Noissahan on samat jarrujärjestelmät poislukien se että dieselissä alipaine tuotetaan pumpulla (joka oikeinkovilla pakkasilla hieman takertelee)
Eli mielestäni omalta osaltani voin todeta että Motonetin jarruosat ovat osoittautuneet hyviksi
Comment
-
Tuo Ristoen Ebc jarrulevy viesti herätti minulle kysymyksen, kun itse ostin juuri Ebc levyt joissa on koloja ja uria, ja levyt ovat kiiltävän kellertävän/vihertävän väriset. Niin mikä pinnoite tuo on?
E:Niin, ja jos ratapäivillä meinaa käydä ja oikeasti koittaa auton rajoja, niin Ecb/Ferodo on varmasti orkkiksia parempia. Tarvikepaloilla ei tässä hommassa tee yleensä oikeen mitään kun kuluvat pois. Mulla on ollut Ebc greenstuffit käytössä ratapelissä vuosia ja edelleen pintaa riittää!
Comment
-
Keltapassivoinniksi kutsutaan tuota kellertävää pinnoitusta.
Eli mielestäni omalta osaltani voin todeta että Motonetin jarruosat ovat osoittautuneet hyviksi
Comment
-
Kannattaako jarrujen kanssa oikeasti hifistellä, jos ihan normiajossa olevaan autoon tulee?
Ihan hyvin on Motonetin levyt ja palat pelannu tähän asti. Palat ja levyt kantsii ottaa OEM:nä, niin saa edes jotain tunnettua merkkiä.
C4:een vaihdoin syksyllä taakse levyt ja palat. Motonetin levyt oli maalattu mustaksi, eli eivät ole ainakaan vielä ruostuneet.
Comment
-
Mikähän tuo maahantuojan huollon levyjenvaihtamiskynnys on kun autolla on kuitenkin ajettu vai reilut 80 tkm eikä katsastuksessa n. parituhatta kilsaa sitten mitään noista levyistä huomautettu vaikka muuten auto syynättiin tarkasti?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiMotonetissa vaan pitää olla tarkkana minkä valmistajan tuote tulee. Esim. edelliseen Ässään sain sieltä Remsa -merkkiset jarrupalat, jotka olivat aivan kamalat.
Comment
-
Itse olen ymmärtänyt ettei katsastusta kiinnosta joku ruoste jarrulevyssä jos jarrut muuten toimii vaadittavasti.
Tuossa taannoin käytin yhtä muutaman kuukauden liikennekäytöstä poistettua A6 Audia ja luonnollisesti ulkona seisoneena sen levyt jos mitkä oli ruosteessa jopa edellisenkin seisonnan jäljiltä. Tokihan vedättelin katsastukseen mennessä, kun ei sillä juuri ole pidemmälle reissulle lupaa lähteäkään, kässäri päällä ja muutenkin levyt lähes punaiseksi että edes pitäisivät ja hyvinhän ne pitivät, ei mitään moitetta vaikka olivat ruosteesta mustana ulkopuoleltakin.
Eli, mitähän se ns. ruoste sitten haittaa kun jarrut toimii....
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Late1.8t Näytä viestiMikähän tuo maahantuojan huollon levyjenvaihtamiskynnys on kun autolla on kuitenkin ajettu vai reilut 80 tkm eikä katsastuksessa n. parituhatta kilsaa sitten mitään noista levyistä huomautettu vaikka muuten auto syynättiin tarkasti?
Ja kun tuo on ihan yleinen vaiva, niin katsastuksessakaan niihin ei välttämättä kovin herkästi puututa.
Itsekin ihmetellyt ruosteisia levyjä katsimiehen kanssa ja ei niistä huomautusta edes tullut, vaikka olivat melko ruosteiset. -Ja pari vuotta vasta vanhat.
Jos satula vähänkään jumittelee käsijarruvivuista, niin sekin vaikuttaa ruostumiseen. Säädön sekoittava jumitus lisää ruostumista ja laahaava jarru pitää sitten taas levyn puhtaampana.Viimeksi muokannut audiq; 25.2.2011, 22:25.
Comment
-
No, sitten se varmaan hyväksyi ihan vain säälistä Audin omistajaa kohtaan, ei ainakaan näytellyt mitään kirjaa, sanoi vain että nähdään sitten vuoden päästä. Mitä lie sitten murto-osissa sellainen levy josta ei näy pilkahdustakaan kirkasta rautaa, sen enempää edestä kuin takaakaan, jarrutehot ja tasaisuus oli kyllä ihan kiitettävät.
Mitäpä tässä silti kiistelemään, toisilta menee läpi ja kolmansilta ei, eräs sukulais-katsastusmies joskus sanoikin että kyllä se joskus tuppaa sääli-pykälä työntymään mieleen kun näkee oiva-kitillä viritellyn pirssin pukilla, tosin tämä ei nyt vielä ollut oiva-kitattu, 2004 mallin Audi.
Toivonkin kaikille ettei hylsyä tulisi ja aina parempi jos ei tarvitsisi edes katsastaa, mutta sehän on sitten vain vuosimallista kiinni...
Comment
-
Kyllä ne jotku leimamiehet käyttävät sitä järkeäkin ajoittain, itsekin leimasin viime vuonna vuoden päivät seisoneen ooppelin. Jarrut olivat melko hirveän näköiset, mutta vinkkasin inssille että auton seissyt pitkään, niin leima tuli. Mittasi kylläkin levyn paksuuden ja ilmoitti että rajoilla mennään.
Tämäkin on sitten tapaus kohtaista, kaverille inssi rupesi kitisemään pintaruosteessa olevista levyistä. Kaveri ilmoitti että auto on seissyt, niin leima mies mutisi "nämä levyt kyllä yleensä kiillotetaan ennen leimalle tuloa" tjsp.
Comment
-
No sain minäkin huomautuksen entisen kulkineen (vanha rouva c4 satku) takajarrulevyistä, kun olivat hieman ruosteiset.
Vein uusintaan, koska toinen etujousi oli poikki.
Kävi katsastaja siinä pihalla kurkkaamassa etulokarin alle ja sanoi ok lisäs vielä, että ei noita levyjä taakse olis tarvinnu vaihtaa, kehotus oli vaan jarrutella enemmän, että levyt pysyis kunnossa.
Eipä nuo töineenkään niin kalliita olleet, että tulipahan sitten vaihdatettua.
Comment
-
Mitä vikaa Remsa-paloissa sitten oli? Kahdessa autossa on noita ollut ja en itse keksi pahaa sanottavaa. En tosin ole ajanut radalla.
Paloissa ei tuntunut olevan pitoa nimeksikään. Jarrua sai polkea ihan tosissaan, mutta vauhtia se ei tuntunut vähentävän. Tosin nuo ässän G60:set olivat muutenkin jarrut, jotka ei hirveästi kehuja ansaitse. Ei niitä esim. voi hyvällä tahdollakaan verrata B6:sen vakiojarruihin vaikka olisivatkin niitä pienempiä malleja.
Edit: Piti ihan mielenkiinnosta käydä tutkimassa oman auton takalevyjen ruostuneisuus. Siellä siis viime syksynä vaihdetut orkkislevyt. Toistaiseksi ovat täysin ruostevapaat, siis levyn hattu & ulkokehä. Kitkapinnat myöskin aivan puhtaat, joskin ESP-auttanee niiden puhtaana pitämisessä näin talviaikaan :)Viimeksi muokannut Ilkka L; 26.2.2011, 16:46.
Comment
Comment