Tietysti varusteista +- jtn.. mutta suunnilleen..?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä maksoi S4 B5 uutena vuonna 2000?
Collapse
X
-
Oliskos tuolla autotalli.com sivulla suunnilleen oikea hinta?
http://www.autotalli.com/crometapp/p...34588961055831
-
On ollu kyllä tautisen hintanen, mutta luojan kiitos ei enää maksa kuin murto osan ;) Yks parhaista, mukavimmista autoista mitä ajanu. Toimii maantiellä loistavasti, urheilullisessa ajossa sekä leikkimisessä :) Esim. ajo ja ohjaustuntuma paljon parempi kuin monessa nykyajan autossa.
Ehkä vähän huono vertauskohta jossain mielessä, mutta kun kävi ajeleen uutta E-sarjan nelikko mersua missä kaikki varusteet suunnilleen mitä tähän päivään mennessä keksitty ja hintaa se 116t €. Ajotuntuma ihan hirvee tai sitä ei ollu, kunnon ajoasentoa ei saanu ja kova rengasmelu, ihan käsittämätöntä. Tosin ei pienempi C-sarjan nelikkokaan paljon parempi ollu ku tuo E. Oli noiden jälkeen hieno hypätä taas oman auton rattiin :)
Comment
-
...siis S8:ko? Malli on ollut olemassa vuodesta 1996 alkaen. A8 esiteltiin vuonna 1994.tommone 93 kasiässä
Comment
-
No sitten tuli tuplahämy tässä asiassa, sillä eihän Urssin hinta uutena ole ollut kummallakaan moottorilla oikeastaan lähelläkään miljoonaa markkaa?Eiköhän repsa tarkottanu urS4 v8 koneella ;)
Noin puolet pois niin liikutaan oikeassa suuruusluokassa :-)
Comment
-
jatketaan vähän oftopikkia - koska kysehän ei ole enää b5-koppasesta - mutta menkööt.
autotalli.fi tietokannan mukaan 94-97-malliset S6 mallit (urs4 seuraajat) ovat olleet viimeisiltä ovh-hinnoiltaan 117k€. jotenkin muistelisin että hinnat laskivat noissa ässäkutosissa nelosiin nähden.
en muista mistä tuon heittämäni mummon miljoonan aikoinaan löysin, mutta en ole vielään sanojani poisvetämässä.
samaisen tietolähteen mukaan sedan b5 olisi viimeisin ovh-hinta ollut 88282€, ja avantin taas 90300
vuosimallit 1998-2003 välillä
Comment
-
Heti kun vanhat TM-autohinnastot marssivat varastossa vastaan, postaan tarkat markkamäärät tänne. Sanoisin näet urssien hintojen pikemminkin nousseen tasaisesti koko 90-luvun ajan. Meinasin jo edelliseen viestiini kirjata, että 100 S4 maksoi 1992-1993 pyöreästi 550 000mk ja viimeiset yksilöt S6-nimisinä vuonna 1997 noin 700 000mk, mikä tuntui jo aika paljolta ko. autosta.autotalli.fi tietokannan mukaan 94-97-malliset S6 mallit (urs4 seuraajat) ovat olleet viimeisiltä ovh-hinnoiltaan 117k€. jotenkin muistelisin että hinnat laskivat noissa ässäkutosissa nelosiin nähden.
Siinä mielessä Autotallin 117ke olisi ihan linjassa noihin lajinsa viimeisiin Ursseihin nähden. 80-luvulla Quattron hinta pyöri tosiaan aivan omissa sfääreissään muihin nähden ja 90-luvulla miljoonaluokka oli varattu ensin V8:lle ja sen väistyttyä puhtaasti A8:lle.
B5-hinnat ovat ihan oikeansuuntaisia, mutta tuolla aikavälillä vaihtuu mallisarja jo B6:een, joten en juuri tällaisten epätarkkuuksien vuoksi luottaisi ainoana lähteenä Autotalliin.samaisen tietolähteen mukaan sedan b5 olisi viimeisin ovh-hinta ollut 88282€, ja avantin taas 90300 vuosimallit 1998-2003 välillä
Anyway, kannattaa varmaan lopettaa OT-käsittely tällä erää tähän ja ensimmäisenä faktat eli esim. ysärihinnastot arkistoistaan esiin kaivanut voisi postata infoa vaikka uudessa "Audien hintakehitys"-topikissa. Olisihan se varmaan ainakin muutamia foorumilaisia kiinnostavaa historiatietoa :-D
Comment
-
Tuli joskus vastaan wanha kymäri, en muista miltä vuodelta lehti on:
http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...upe+mainos.jpg
Comment
-
-
Taisi se silti suhteessa olla vuonna 2000 kalliimpi kuin nyt. Asuntojen hintaindeksiin verrattuna vuonna 2000 se oli 100, nyt 130-145 http://www.findikaattori.fi/92/
Eli tämän vuoden ässän pitäisi maksaa 117-130t€ jos nyt oikein laskin.
Ja onhan se posketon hinta maksaa autosta sata tonnia, oli se vuonna 2000 tai nyt.
Comment
-
http://service.nordea.com/nordea-ope...ueCount.action
vuonna 1993 1000e arvo olisi reaalimarkkinoilla nykyään 1287e -> ~29% enemmän.
vuonna 1998 1000e arvo olisi taas 1220e
Comment
-
Comment
-
S4:n eka vuosimalli -92, ja sedanin hinta 438 000 mk. Avantin hintaa ei ollut erikseen, mutta muissa malleissa Avantin lisähinta oli keskimäärin 30 tmk.
Tollasen tiedon Heksi mulle joskus heitti kun kyselin oman ex-urssin ovh:n perään. Nythän tuo Autotalli tarjoaa 88887€ eli karvan päälle 520 tmk.
Comment
-
Tekniikan Maailman tilaajat näkevät kirjautumisen jälkeen vanhat autotietotaulukot vuosilta 1982 - 2007 TM:n nettisivujen kautta.
Tässä muutamia hintoja, voin katsella lisääkin jos jotakuta kiinnostaa joku malli.
Hinnat 1.10.1991
100 S4 quattro 438000
Coupe quattro 20 V S2 399600
V8 4.2 Aut. 684400
V8 Lang 4.2 Aut. 1055800
Hinnat 3.11.1992
100 S4 quattro 521000
100 Avant S4 quattro 600000
Coupe quattro 20 V S2 508000
Hinnat 1.4.1994
S6 2.2 538000
S6 2.2 Aut. 557000
S6 4.2 683000
S6 2.2 Avant 551000
S6 2.2 Avant Aut. 570000
S6 4.2 Avant Aut. 696000
urS4 V8:ia ei noista taulukoista näytä löytyvän.
Comment
-
Hinnat lienevät tosiaan ilman mitään lisävarusteita, niinhän nuo yleensä ilmoitetaan.
Hinnat 15.9.2003
S4 4.2 V8 quattro 85150e
S4 4.2 V8 quattro A 89230e
S4 Avant 4.2 V8 quattro 87150e
S4 Avant 4.2 V8 quatt A 91230e
A6 V6 2.7 Biturbo quatt. 65070e
A6 V6 2.7 Biturbo quatt.A 68120e
S6 V8 4.2 quattro A 109400e
RS6 V8 4.2 quattro A 144000e
A6 Avant 2.7 Biturbo q. 68070e
A6 Avant 2.7 Biturbo q.A 71120
A6 Avant V8 quattro A 93260e
S6 Avant V8 quattro A 112400e
RS6 Avant V8 4.2 quattro A 147000e
Siinä vähän muitakin.
Comment
-
Älä nyt, onhan noita rahamiehiä jotka eivät edes vilkaise alle 200t€ autoja :)Ja onhan se posketon hinta maksaa autosta sata tonnia, oli se vuonna 2000 tai nyt.
Tosin tuohon hinta ryhmään siirryttäessä mennään todellisiin marginaali autoihin, jotka "eivät koskaan" tule olemaan tavallisen tallustajan tavoitettavissa.
Comment

Comment