Otsikon mukainen Allroad on ollut mielessä vuosikaudet. Nyt tilanne olkaa olemaan realistinen auton hankintaan. Tokihan monta vuotta oli tilanne, että auton moottorit olivat erittäin epäsopivia minun käyttöön. Dieselmalli ei tullut kysymykseen sen heikkouksien takia ja bensamalli ei sitten sen takia kun kilometrejä tuli runsaasti. Reissutöitä olen tehnyt ikäni, mutta nyt olen päättänyt, että reissaaminen saa jäädä. Nyt sitte bensakoneinen 2.7t tai V8 malli kiinnostaa. Molemmille bensa maistuu, mutta paljonko on eroa ja toki koneiden huolto/korjauskustannuksetkin otan kokonaistaloudellisesti huomioon. Eli ettei tule asiassa epäselvyyttä niin, esim. turbojen hinnalla ostaa paljon bensaa ---->v8:ssa ei ole turboja eli v8 on halvempi ylläpitää tältä osin. V8 moottori taitaa ehkä muutenkin olla yleisempi kaikissa audeissa yhteensä kuin 2.7t 250hv moottori. Tiedostan jousipussien vuodot ja sitäkautta kompressorien vauriot. Nyt sitte kaipaan konkreettista tietoa ja kokemusta c5 Allroadista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 ALLROAD (C5)
Collapse
X
-
Mikäli moottorin virittämispotentiaali ei näyttele osaa valintakriteerinä, ota ehdottomasti V8!
Automaatin kesto sinänsä jo rajoittaa viritettävyyttä.
Itse aikanaan ajelin 2.7 Allroadilla, joka myös viritettiin. Hieno auto itsessään ja kyyti on upeata.
Nyttemmin useammalla vapaastihengittävällä isolla moottorilla ajaneena valintani on yksiselitteinen. V8 on mukavuutta arvostavan valinta. Eikä toimintavarmuuskaan valintaa heikennä.
-
Vieras
Uskallan mutuila että V8 mallissa on vähemmän ongelmia kuin 2.7T koneessa.
Ja kyllä noista kahdesta kaikki asiat puoltaa omalla kohdalla V8 malliin.
Comment
-
Ei ole virittämiset mielessä autojen suhteen. Ex 3c Passatin ohjelmoin, mutta sekin sen takia koska 1.9tdi on oikeasti tuon kokoisessa autossa liian heikkotehoinen. Juu tuo V8 taitaa olla halvempi huoltaa/korjata, kun se on mielestäni paljon yksinkertaisempaa tekniikkaa. Alustava tutkiskelu osoittaa, että suomessa ei ole tarjontaa V8 mallista.
Comment
-
Oma 2.7T Allroad oli moottoriltaan suht moitteeton (50 tkm ---> 250 tkm). Lambda antureita vaihdettiin kertaalleen takuuseen ja myöhemmin etumainen lambda antoi satunnaisesti virheitä. Allroadin suurimmat ongelmat olivat ilmajousituksessa.
Sen sijaan S4 jossa oli sama ABP kone oli kyllä melko maanantaikappale (30 tkm --> 220 tkm) . Öljyä se vuosi pakosarjalle venttiilikopan tiivisteestä myöhemmin jostain moottorin takaosasta. Kerran talvipakkasilla laski kaikki jäähdytysvedet alle kun sähköinen vesipumppu oli ruostunut rikki. Pyörimisnopeusanturi meni syksyllä. Turbot toimivat hyvin, vaikka joskus heitti vikakoodia yliahtamisesta.
2.7T tiptronickin kulutus oli sellaista 12 - 20 L/100 km riippuen ulkolämpötilasta. V8:n kulutus tuskin on paljoa suurempi. Itse antaisin äänen V8:lle.
Comment
-
Kylläpä aika rientää ja Allroadia ei ole alleni tullut. Toki nyt Audilla ajelen, mutta kaukana se on Allroadista. Satunnaisesti olen nettiä selannut ja kerran meinasinkin ostaa Oulusta 2.7t mallisen Allroadin. Kaverini sai topuuteltua minua kun sen hinta oli aika hirveä. Sokaistuin autosta kun kilometrimäärä oli todella vähäinen. Edelleen jatkan hyvän V8 mallin etsintää, en pidä asian suhteen mitään kiirettä, koska autokuume ei ole syy miksi olen Allroadia laittamassa.
Comment
-
Minua myös viehättää A6 Allroad ja se on ollut jollain tasolla harkinnassa seuraavaksi autoksi. Erityisesti nämä runsaslumiset talvet ja huonosti auratut kadut täällä etelässä ovat kannustaneet suuremman maavaran omaavan auton hankintaan.
Tiedostan jousipussien vuodot ja sitäkautta kompressorien vauriot.
Comment
-
Tuolta: http://topparts.ee/index.php/audi_allroad_c5
tai Arnotilta suoraan tilattaessa, niin kompura ~500e, mk II jouset ~1800e kierros (arvio) ja mk1 karvan yli 1000e. Kompuran vaihto menee ekakertalaiselta ~tunti ja jousien vaihtoa en edes viittisi ite aloittaa, että sinne menis sitten muutama asennusraha.
Ruotsin ja Saksan autot tällä hetkellä unohtaisin ja kattelisin suomesta tunnetulla huoltohistorialla olevan yksilön. Kun tuota meidän talouden AR:ää valkattiin, niin huomattiin, että vastaavilla historioilla ja varusteilla olevat autot maksaa vähintääkin saman, jollei enemmän TAX-freenä naapurivalloissa.
Comment
-
Kävin 2kk sitten hakemassa svensksåldin 2.7t:n -01. Sen sai kilpiin suurin piirtein samaan hintaan kuin mitä halvimmat on nettiautossa, paitsi että ei ole joko kaksikilpinen, ranskan- tai virontuonti (eikä mikä itselle oli tärkeintä: sisustan tekemiseen ollut käytetty vihreää lehmää). Vähemmän ajettu ja merkkihuollettu kuin nuo nettiauton vertailukohteet, mutta on varmaan se säännönvahvistava poikkeus sitten vaan. Tuo on nyt vaan ihan tuore oma kokemus mihin ehdotukseni perustuu.
Comment
-
Ei noi vihree/mustat reksut niin pahat oo, kun silmä tottuu :) sopii hyvin vihreeseen kojelautaan ja vihreään autoon. Lienen siis joku eko-autoilija, kun koko koreus on kruunattu jalomuoveilla :D
Comment
-
Ite etsittiin viime vuonna vihreetä, mutta ei löytyny sopivaa silloin ja otettiin tällainen http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3321512.jpg must/harmaa sisusta. Onko toi sitten parempi kuin vihree?
Comment
-
Comment
-
no niin nyt on audi a6 allround V8:lla,tuli mukana varuste yllätyksiä ratin lämmitys,recarot sähköllä,bose äänentoistot,sisäverhoilu Alcantara ja tehdas lisälämmityksellä kaiken kruunas kun tulli muisti verolla joka oli yllätys päästösyöpölle V8 :lle 6100€ /oletus 8000-9000€)
Diiderinä toimi SPORT-AUTO JA HOMMA TOIMI,
Comment
Comment