Jos 5% lisäys etanolissa aiheuttaa 2% lisäyksen kulutuksessa niin 80% etanolinlisäys aiheuttaa 32% lisäyksen kulutukseen? Jos näin karskilla päässälaskulla mennään niin vaatiihan tuo jo polttoainepumppun, suuttimet ja bensalinjat. Moottorinohjaus pitää tietenkin modata.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E10 vs. 98E kumpiko todella halvempaa?
Collapse
X
-
Riippuu siis lähtökohdasta eli alkuperäisestä polttoainelinjan halkaisijasta. Ei vaadi kummoista matematiikkaa kun tietää linjan paineen ja suuttimien koot jotta pystyy laskemaan tarvittavan puken halkaisijan jotta kakku riittää.
Sit seuraava pykälä tulee vastaan alumaattisen imusarjan kanssa. Ei se etanoli kai näillekään hyvää tee.
Comment
-
Ei ole vielä niin ahdasta polttoaine linjaa tullut vastaamaan että 30% korotukseen linjat uusiksi menisi. Muutenhan saisi heti lastutuksen jälkeen ruveta harkitsemaan polttoaine linjoja, jos lisää meinaisi virittää.. .
Se on sitten toinen asia kun aluksi triplataan alkuperäisen moottorin teho bensalla ja sitten päätetään korottaa jo triplattua tehoa 30 pinnaa e85:n avulla. Tuossa vaiheessa tai jo hieman tuota ennen linjan uusimiset on paikallaan suuressa osassa autoja.
Comment
-
FSI-moottoreihin tuskin tulee e85-softia koskaan, sillä niissä on kaikki bensalaitteet tapissaan jo ihan tavallisella bensallakin, eikä viripajoilla riitä kolikot koskaan tuottaa noihin isoja suuttimia tai tuplatuottoisia pumppuja.
Comment
-
http://www.mtm-online.de/en/Audi/S3-...?FZID=S38P195Q
Ei välttämättä ihan tapissaan jos perinteisellä pakosarja,ahdin putkisto virillä saa reilu 100 mtm:n mitoittamaa hevosta lisää. Toki tuo on vasta se reilu 30% lisäys, ja jos laitteet liki tapissaan tuossa vaiheessa niin vakiotehoilla menis e85, mutta ei juurikaan pidemmälle.
Comment
-
Comment
-
Niin, mun mielestä se ei ole olennainen, sillä tarkoitus oli selvittää kokemuksia nimenomaan E10-bensasta. Toki, sen olisi sinne voinut laittaa, niinkuin pari muutakin juttua, jotka ei suorilta käsin tulleet mieleen.
Mulla on nyt parissa päivässä tullut 200 vastausta, joten tässä alkaa olla sen verran dataa, että saadaan tilastollisesti merkitseviä tuloksia. Lisääkin mahtuu, joten ei muutakuin kertomaan vaan kokemuksista, jos niitä on!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsisRiippuu siis lähtökohdasta eli alkuperäisestä polttoainelinjan halkaisijasta. Ei vaadi kummoista matematiikkaa kun tietää linjan paineen ja suuttimien koot jotta pystyy laskemaan tarvittavan puken halkaisijan jotta kakku riittää.
Sit seuraava pykälä tulee vastaan alumaattisen imusarjan kanssa. Ei se etanoli kai näillekään hyvää tee.
Mulla on pullassa toinen tankillinen E10'ä menossa. Tälle tankille tuli vähän matka-ajoakin jo. Kattellaan vähän tuonnempana, oliko mitä eroa 98:n, millä ajeltiin tähän asti.
Comment
-
http://www.mtm-online.de/en/Audi/S3-...?FZID=S38P195Q
Ei välttämättä ihan tapissaan jos perinteisellä pakosarja,ahdin putkisto virillä saa reilu 100 mtm:n mitoittamaa hevosta lisää. Toki tuo on vasta se reilu 30% lisäys, ja jos laitteet liki tapissaan tuossa vaiheessa niin vakiotehoilla menis e85, mutta ei juurikaan pidemmälle.
Käytännössä kaikkia TFSI virityksiä pitää rajottaa alapäästä bensapulan takia.
Comment
-
Lainaus:
Onko 95E:n myynti kielletty?
– Ei jos täyttää jakeluvelvoitteen.
Se on mikä?
– Kuusi prosenttia polttoaineesta pitää olla uusiutuvaan energiaan perustuvaa.
Comment
-
Ilta-sanomissa mielenkiintoinen juttu E10 vaietuista ongelmista. Jos omistaisin bensa-auton, niin enpä taitaisi kahta kertaa miettiä kumpaa laatua tankkaisin tällä hetkellä :)
Comment
-
Cutter
Comment