Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

E10 vs. 98E kumpiko todella halvempaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Jos 5% lisäys etanolissa aiheuttaa 2% lisäyksen kulutuksessa niin 80% etanolinlisäys aiheuttaa 32% lisäyksen kulutukseen? Jos näin karskilla päässälaskulla mennään niin vaatiihan tuo jo polttoainepumppun, suuttimet ja bensalinjat. Moottorinohjaus pitää tietenkin modata.

    Comment


    • #92
      Kyllä vaan, tontilla olet. Noin 35% menee 85:ttä enemmän bensaan verrattuna.

      Comment


      • #93
        Nuo oli tiedossa, mutta jos linjoja kaikkine tiivisteineen ei tarvi uusia, ei nuo ole mikään paha rasti.

        Comment


        • #94
          Riippuu siis lähtökohdasta eli alkuperäisestä polttoainelinjan halkaisijasta. Ei vaadi kummoista matematiikkaa kun tietää linjan paineen ja suuttimien koot jotta pystyy laskemaan tarvittavan puken halkaisijan jotta kakku riittää.

          Sit seuraava pykälä tulee vastaan alumaattisen imusarjan kanssa. Ei se etanoli kai näillekään hyvää tee.

          Comment


          • #95
            Jotenkin en usko että tuosta alumiinista tulisi ikinä mitään ongelmia, sen verran korroosionkestävistä seoksista kuitenkin puhutaan.

            Comment


            • #96
              Ei ole vielä niin ahdasta polttoaine linjaa tullut vastaamaan että 30% korotukseen linjat uusiksi menisi. Muutenhan saisi heti lastutuksen jälkeen ruveta harkitsemaan polttoaine linjoja, jos lisää meinaisi virittää.. .

              Se on sitten toinen asia kun aluksi triplataan alkuperäisen moottorin teho bensalla ja sitten päätetään korottaa jo triplattua tehoa 30 pinnaa e85:n avulla. Tuossa vaiheessa tai jo hieman tuota ennen linjan uusimiset on paikallaan suuressa osassa autoja.

              Comment


              • #97
                FSI-moottoreihin tuskin tulee e85-softia koskaan, sillä niissä on kaikki bensalaitteet tapissaan jo ihan tavallisella bensallakin, eikä viripajoilla riitä kolikot koskaan tuottaa noihin isoja suuttimia tai tuplatuottoisia pumppuja.

                Comment


                • #98
                  http://www.mtm-online.de/en/Audi/S3-...?FZID=S38P195Q

                  Ei välttämättä ihan tapissaan jos perinteisellä pakosarja,ahdin putkisto virillä saa reilu 100 mtm:n mitoittamaa hevosta lisää. Toki tuo on vasta se reilu 30% lisäys, ja jos laitteet liki tapissaan tuossa vaiheessa niin vakiotehoilla menis e85, mutta ei juurikaan pidemmälle.

                  Comment


                  • #99
                    Ei taida FSI olla sama kone kuin TFSI?

                    Comment


                    • Kuka haluaa virittää fsi moottoria? Vaikka sinne syöttäisi napalmia niin ei kai se kyytiä paranna :D

                      Comment


                      • Eikös tuossa ollut kyse FSI ja E85-combosta?

                        Comment


                        • 98E5:ta myydään kymmenkertainen määrä E10:iin verrattuna.

                          Olikohan tämä nyt se toivottu tulos?

                          Comment


                          • Särkän mukaan moni tuntuu jopa hamstraavan kanisteriin 98 E5:ta joko autoa tai pienkoneita varten.
                            Siitähän ei voi olla kyse, että aika monella on lumilinko ollut ahkerassa käytössä tänä talvena ja pienkoneessahan pitää 98E:tä käyttää, on se toinen laatu sitten 95E5 tai 95E10:n.

                            Comment


                            • E10-kysely

                              Koska eekympistä on ollut paljon juttua sekä kulutuksen, tehon että moottorin käynnin suhteen ja asia on kovinkin kutkuttava, tein lyhyen kyselyn asiaan liittyen. Käykääs vastailemassa, oli kokemus uudesta bensasta suuntaan tai toiseen.

                              Kyselyyn

                              Comment


                              • Puuttuu olennainen vaihtoehto "siirryin 98E:hen".

                                Comment


                                • Niin, mun mielestä se ei ole olennainen, sillä tarkoitus oli selvittää kokemuksia nimenomaan E10-bensasta. Toki, sen olisi sinne voinut laittaa, niinkuin pari muutakin juttua, jotka ei suorilta käsin tulleet mieleen.

                                  Mulla on nyt parissa päivässä tullut 200 vastausta, joten tässä alkaa olla sen verran dataa, että saadaan tilastollisesti merkitseviä tuloksia. Lisääkin mahtuu, joten ei muutakuin kertomaan vaan kokemuksista, jos niitä on!

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
                                    Riippuu siis lähtökohdasta eli alkuperäisestä polttoainelinjan halkaisijasta. Ei vaadi kummoista matematiikkaa kun tietää linjan paineen ja suuttimien koot jotta pystyy laskemaan tarvittavan puken halkaisijan jotta kakku riittää.

                                    Sit seuraava pykälä tulee vastaan alumaattisen imusarjan kanssa. Ei se etanoli kai näillekään hyvää tee.
                                    Niin tarkoitin siis noita PA-linjan (muutamia?) kumiosia ja niiden uusintatarvetta. Siellä taitaa olla jokunen tiiviste ja kumiletkun pätkä matkalla.

                                    Mulla on pullassa toinen tankillinen E10'ä menossa. Tälle tankille tuli vähän matka-ajoakin jo. Kattellaan vähän tuonnempana, oliko mitä eroa 98:n, millä ajeltiin tähän asti.

                                    Comment


                                    • Nyt olis tulosta.

                                      E10-polttoaineeseen siirtymisen jälkeen:
                                      - Vastanneista vajaa 62,5% kertoi havainneensa kulutuksen kasvaneen joko hieman tai huomattavasti
                                      - Vajaa kolmannes kertoi huomanneensa tehon pudonneen
                                      - Yli 35% kertoi moottorin toiminnan huonontuneen

                                      Lukemista

                                      Comment


                                      • http://www.mtm-online.de/en/Audi/S3-...?FZID=S38P195Q

                                        Ei välttämättä ihan tapissaan jos perinteisellä pakosarja,ahdin putkisto virillä saa reilu 100 mtm:n mitoittamaa hevosta lisää. Toki tuo on vasta se reilu 30% lisäys, ja jos laitteet liki tapissaan tuossa vaiheessa niin vakiotehoilla menis e85, mutta ei juurikaan pidemmälle.
                                        Bensapumpun tuotto kasvaa fsi koneissa kierrosten mukana, joten bensapula ei iske ekana piikkiteholla, vaan piikkiväännöllä.

                                        Käytännössä kaikkia TFSI virityksiä pitää rajottaa alapäästä bensapulan takia.

                                        Comment


                                        • Lainaus:
                                          Onko 95E:n myynti kielletty?
                                          – Ei jos täyttää jakeluvelvoitteen.
                                          Se on mikä?
                                          – Kuusi prosenttia polttoaineesta pitää olla uusiutuvaan energiaan perustuvaa.
                                          Eikö tuota etanolia voisi laittaa erilliseen pumppuun ja myydä siitä. Saisi bensan pysymään entisellään ja jakeluvelvoitekin tulisi täytettyä. =)
                                          Tätähän on tehty vaikka kuinka kauan. Joillakin ABC:llä ainakin on tankin vieressä viinapistooli, vaikkakin se on enempi tarkoitettu pissapoikaan, niin kuitenkin.

                                          Comment


                                          • Ilta-sanomissa mielenkiintoinen juttu E10 vaietuista ongelmista. Jos omistaisin bensa-auton, niin enpä taitaisi kahta kertaa miettiä kumpaa laatua tankkaisin tällä hetkellä :)

                                            Comment


                                            • Ei toimi linkki.

                                              Comment


                                                Google cache mukaan tämä oli ko-uutinen

                                                Comment


                                                • Jännä juttu, linkki nimittäin toimi vielä äsken. Salaliittoko...?

                                                  Comment


                                                  • Jos jollain on tuosta vielä selaimessa sivu auki voisi ottaa screenshotin siitä?

                                                    Comment


                                                    • Eipä ole valitettavasti enää. Lähinnä jutussa oli muistaakseni puhetta siitä, kuinka etanoli sitoo itseensä kosteutta ja saattaa täten edistää polttoainejärjestelmän osien ruostumista.

                                                      Comment


                                                      • Juttu meni about niin että uusi seos kuluttaa moottoria ja kerää kosteutta tankkiin. Ja vuositasolla tulee halvemmaksi ajaa 98:lla kuin tolla uudella seoksella.
                                                        Viimeksi muokannut RenZo; 4.2.2011, 14:58.

                                                        Comment


                                                        • Olikos tämä nyt sitten taas kovinkaan yllättävä uutinen? Itse en edes miettinyt missään vaiheessa tankaavani tuota E10:ä.

                                                          E: ei löytynyt google cachestakaan sivua enää..

                                                          Comment


                                                          • Voi hitto. Olisipa joku ottanut talteen!

                                                            Comment


                                                            • Itse en edes miettinyt missään vaiheessa tankaavani tuota E10:ä.
                                                              Sama. Ristuksen pelleelyä koko touhu. Nähtäväksi jää kuinka moni auto tulee palamaan ku letkut ei kestä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X