Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passat W8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Passat W8

    Onkos porukalla mitään kokemuksia kyseisestä mallista? Tuon korimallin Passattia oon kyllä ajanut eikä yhtään hassumpi kokemus, mutta mites toi moottori? Tuo vehje vaan tarjoais omaan käyttöön juuri sopivasti tilaa ja tehoa. Hinnatkaan ei ole pahat tällä hetkellä, tässä hyvä esimerkki:http://fin.auto24.ee/used/126656
    Ratti on tosin hirvee...

    #2
    Joskus vähän speksasin itelle tuollaistakin ja selvisi ainakin sen verran että automaatti on ohjelmaltaan pöllö ja muutenkin kai aika huono. Tuollainen kovalla askilla kuten linkissä siis, jos meinaat. Sen lisäksi moottori on sitä-samaa-vag-paskaa eli siitä löytyy omat tyyppiominaisuutensa. Esim jakopää on ketjulla moottorin takana ja ei kuitenkaan ikuinen...

    Comment


    • #3
      Ilman muuta manuaali sen pitää olla. Tässä kun tuota tulevaa seuraavaa kulkinetta oon miettiny nin alkuperäset vaihtoehdot oli B6 S4 ja C5 S6. Ei toi varmaan sen huonompi jakopäältään oo kun B6 S4:sen kone ja C5 S6:sia on manuaalina tarjolla aivan tajuttoman vähän. Ei toi nyt varmaan tässä seurassa hirvittävästi ainakaan kalliimpi käyttökustannuksiltaan olisi, vai?

      Comment


        #4
        Itse en koskisi pitkällä tikullakaan kyseiseen moottoriin.Alakerran laakerit menee usein ennen kun on 200 tkm taulussa ja muuten erittäin kallista korjata-osat hakusassaan...
        Norm v8 on edullinen tohon verrattuna...

        Comment


          #5
          Taas vanha kysymys, perustuuko omaan kokemukseen vai Esson baarin tietotoimistoon?

          Comment


            #6
            Olen omin silmin nähnyt 2 konetta mistä on laakerit on menneet alle mainitun kilometrilukeman.kumpikin auton omistaja valitti osien saannin vaikeutta, muualta kuin marmorilta ja sieltäkin heikosti.katsoppa ebaystä miten vähän sielläkin tarjontaa koneen osista.

            Comment


            • #7
              Olen omin silmin nähnyt 2 konetta mistä on laakerit on menneet alle mainitun kilometrilukeman.kumpikin auton omistaja valitti osien saannin vaikeutta, muualta kuin marmorilta ja sieltäkin heikosti.katsoppa ebaystä miten vähän sielläkin tarjontaa koneen osista.
              Bongasin jokin aika sitten myynti-ilmoituksen moottorivaurioisesta W8:sta. Siinä mainittiin myös varaosien huono saatavuus ja ratkaisuksi ehdotettiin tarvittavien osien valmistuttamista omatoimisesti...? Hintaa autolla taisi olla jotain 9000€ kieppeillä, nyt tosin jo poistunut NA:n listoilta.

              Comment


              • #8
                Jaa, täytyy sitten varmaan tuo unohtaa. Täytyy kyttäillä manuaali C5 S6:sia, ei tässä onneksi mikään kiire ole...

                Comment


                • #9
                  http://www.nettiauto.com/audi/s6/3672003

                  Hinta on kyllä pirun suolainen kilsoihin nähden.. Itse tuosta kyselin aiemmin, kun ei ollut vielä kilsat ilmossa.

                  Comment


                  • #10
                    on se tuo automaagi vaan kiva.... :)
                    Joo tiedetään et neki on kuulemma ihan paskoja mutta silti.

                    Comment


                      #11
                      Kaikkihan se on paskaa paitsi kusi. VAG laatikot kestävät siinä missä muutkin kun ne huolletaan säännöllisesti. Jos ostaa 300tkm ajetun auton jonka automaattia ei ole ikuna huolettu, niin toki sellaiset pitää kiertää kaukaa. Mutta säännöllisesti huolettu automaattilaatikko on ihan turvallinen ostos. Ihmiset ne on nuo ZF:n laatikotkin tehneet, joten ihmiset ne osaavat ne myös korjata, jos korjaamista tulee.

                      Comment


                      • #12
                        Ei ole mulla ainakaan siitä hajoamisesta kiinni tuo automaatin vierastaminen, ei vaan oo mun juttu. Eikös se oo niin että automaatit on tehty vanhuksille ja invalideille..;) Täytyy vielä tarkentaa että nimenomaan sedania haetaan. Tässä on tullu niin monta kertaa tyydyttyä autoon mikä on sinnepäin ja sitten vähän ajan päästä ketuttaa koko vehje, että tällä kertaa odotetaan niin kauan että löytyy oikeesti mieleinen ettei tarvi taas heti vaihtaa.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se alkaa ennen pitkää ketuttaa siitä huolimatta :)

                          Comment


                          • #14
                            Täytyy vielä tarkentaa että nimenomaan sedania haetaan.
                            Niitä onkin sitten vielä vähemmän? Yhden olen Suomessa nähnyt, täällä Salossa sellainen majaili muutama vuosi sitten.

                            Ei ole mulla ainakaan siitä hajoamisesta kiinni tuo automaatin vierastaminen, ei vaan oo mun juttu.
                            Itseä houkutteli aikoinaan manuaalissa sekunnin nopeampi kiihtyvyys (paperilla) sekä se, että auton luonteeseen mielestäni sopi manuaali paremmin.

                            Nyt puntaroin A4 B7 S4 manuaalin ja A6 4F 4.2q automaatin välillä.. Kutosessa sais hieman "luksusta", mutta äSsässä ois toisaalta ehkä hitusen enemmän asennetta, sekä myös nelosen ulkonäkö miellyttää enemmän..

                            Comment


                            • #15
                              w8-pasuuna kannattaa kyl unohtaa, vaikka onkin eksoottinen peli.
                              eksoottista olisi myös potkia puutikkuja varpaankynsien alle tai juustoraastimella runkkaus, mutta järkevää .. ?

                              ton c5-koppasen ässä6 hintaa ei parane ihmetellä, jos tommosen manuaalina haluaa niin sitten siitä pitää maksaa.

                              -miksi muuten noihin on yleensä saanut ässänä automaattia ?
                              onha penarillaki invavaihteistoja M-malleissa, onhan ?
                              kysehä on kuitenkin ajamisen osaavan ihmisen autosta mikä osaa käskeä myös oikea vaihde pesässä :)

                              Comment


                                #16
                                Perheessä tuollainen 4B ässä rouvan ajokkina. Kyllä se on enemmän pappa kuin sport.
                                Helposti pysyy liikenteen mukana ja rekasta pääsi kivutta ohi, siinä kaikki.

                                Comment


                                • #17
                                  ton c5-koppasen ässä6 hintaa ei parane ihmetellä, jos tommosen manuaalina haluaa niin sitten siitä pitää maksaa.
                                  Itse kun omani myin kolmisen vuotta sitten, niin hinta oli kutakuinkin linjassa automaatteihin verrattuna.. Tähän pätee varmaan taas aika pitkälti se, että " Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan.."

                                  Helposti pysyy liikenteen mukana ja rekasta pääsi kivutta ohi, siinä kaikki.
                                  Omasta mielestä kyseisen mallin manuaali antaa kyllä enemmän elämyksiä, kuin yllä mainittu. Turha sitä tosin on oikeisiin urheiluautoihin verrata, vaikka 5.8s. 0 - 100km/h onkin melko raflaava lukema +10v. vanhalle yli 2000kg farmarille..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eihän tässä tosiaan mitään urheiluautoa olla hakemassa vaan oikeastaan juuri kalsket:n mainitsemia ominaisuuksia eli mukava auto jolla tarvittaessa pääsee vähän kovempaakin. Hinnan kanssa en koskaan ole ollut niin ronkeli, voin maksaa muutaman tonnin enemmän kun muut vastaavat jos on juuri oikeanlainen omaan makuun.

                                    Comment


                                      #19
                                      No Tepolla on tuo ratakiree rapee, joten normi rs saati s mallit tuntuu melko leppoisilta siihen verrattuna...

                                      Voimaan tottuu, vaarallinen kierre... =)

                                      Comment


                                        #20
                                        w8-pasuuna kannattaa kyl unohtaa, vaikka onkin eksoottinen peli.
                                        eksoottista olisi myös potkia puutikkuja varpaankynsien alle tai juustoraastimella runkkaus, mutta järkevää .. ?
                                        Vastauksesta jälleen henkii laaja asiantuntemus aiheesta.

                                        -miksi muuten noihin on yleensä saanut ässänä automaattia ?
                                        onha penarillaki invavaihteistoja M-malleissa, onhan ?
                                        kysehä on kuitenkin ajamisen osaavan ihmisen autosta mikä osaa käskeä myös oikea vaihde pesässä :)
                                        Jotkut osaavat ajaa myös modernilla automaattivaihteistolla ilman että tarvitsee itse sössiä sitä hommaa

                                        Comment


                                          #21
                                          Vähän huono verrata tuon sukupolven ässää mihinkään M bemariin. Audin C5 ässä on sellainen vähän sporttisempi versio perheautosta, oikea vertailukohta olisi 540 bemari. RS malli oli M mallin vastike.

                                          Ja C5 ässä on vaihteistosta riippumatta perheauto, ei mikään urheilukärri, ei edes RS6 ole urheiluautoa nähnytkään (eräs viksu foorumilainen joskus totesikin, että perheautomerkin urheilumallilla ja urheiluautomerkin perhemallilla on iso ero, arvatkaas vaan kumpi on oikeasti urheilullisempi). Perheautossa automaagi on aina mukavampi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Herr Salonen on mielestäni aivan oikeassa. Sellainen auto jossa on kaikenlaisia lisäkikkareita kuten stereot jne jne painolastina vähentämässä kiihtyvyyttä, ei ole mikään urheiluauto =).

                                            Vaikka nuo meikäläisen autot eivät tosiaankaan tämän palstan mittapuun mukaan ole mitään urheiluautoja, on minulla kuitenkin 70 hengen työpaikallani ns. Kaksoisjohto hevosvoimahommissa. Jonkun etuvetotojotakuskin mielestä nuo 200 hv nelivedot voivat olla hyvinkin urheilullisia. Paatuneen sport-car enthusiastin näkövinkkelistä eivät tasan ole.

                                            Mutta minä olenkin perheenisä, joka vain yritti keksiä kompromissin =)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos katsoo W-moottoreiden kampiakselia voisi uskoa tuohon nopeaan hajoamiseen, on se sen verran heppoisen oloinen. Tuossa niistä SSP 248:http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_248.pdf
                                              Tuossa SSP 261 Passat W8: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_261.pdf

                                              Comment


                                              • #24
                                                Näistä juurikaan mitään tiedä, mutta onpa tosiaan heiveröisen näköinen verrattuna tuohon V8:n vastaavaan..

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Olisko tuon moottorin kestävyyteen faktaaa, eikä pelkkiä uskomuksia ja esson baarissa kuultuja vahvoja mielipiteitä?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Noita ei kauheasti Suomessa ole ja jos kerran Marko on jo pari surullista alakertaa nähnyt, niin eiköhän sekin ala ole jo tilastollisesti merkittävää.

                                                    Netissä toki täytyy muistaa, että useimmiten ne ongelmatapaukset on niitä mistä puhutaan, mutta ei tuo google niin kovin ruusuista kuvaa anna W8:sta. Netti löytää paljon alakerran hajoamisia jo alle 150tkm ja lisäksi näyttäisi nokkien säätö olevan se toinen yleinen vika ja jos ei ole pelkka anturi, pitää koko kone nostaa pois.

                                                    Ehkä tämäkin kertoo jotain, 2006 vuodelta, kolme W8 moottorin vaihdossa yhtä aikaa liikkeessä, puhutaan kuitenkin suht harvinaisesta alta 5 vuotta vanhasta autosta:

                                                    http://www.mnsportcompacts.net/forum...ike-w8-engines


                                                    Hyvä tuo kommentti:
                                                    got to love vw's and there non serviceable w8 engines!
                                                    Whats the likelyhood of having 3 w8 passats that need engines in the shop at the SAME time!!!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kuinka paljon mahtaa johtua longlife-pilaamisesta?
                                                      Tuo 3 autoa samalla pajalla voi hyvin korreloida varakasta aluetta sekä kykenevää myyjää myös.

                                                      Miten w12 koneet voivat pysyä nipussa jos lyhyt versiokin on mukamas noin huono?
                                                      Vai ollaanko taas törmäämässä netin ihanuuteen - vain paska näkyy?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuossa W12:ssa näkyy olevan vain kuusi katalysaattoria. Onkohan olemassa mitään vikoja öljyn ylitäytön tms. lisäksi, että nuo napsahtavat? Ihanan kallista =)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllähän 4.2TDI:ssäkin on 6 katalysaattoria. Oliskohan noissa muissakin A8:ssa. Esikatalysaattorit ja sitten varsinaiset kahdessa osassa per puoli.

                                                          Olli, eiköhän W8:ssa ole vain tullut jotain perustavanlaatuista suunnitteluvirhettä. W12:stahan esiteltiin myöhemmin, ehkä tuosta opittiin jotain. Toisaalta lueskelin yhtä W8 ongelmaketjua niin räjähtäneitä koneita oli vaikka öljyt oli vaihdettu 5000 mailin välein, joten tuskin LL:ää voi tuosta syyttää. Niin ja nuo autot pajalla ovat max. 4 vuotta vanhoja, 2002 esiteltiin tuo W8 malli.

                                                          Ainahan netissä asiat paisuu ja ongelmista puhutaan, mutta ei yleensä ole savua ilman tulta. Mun arvio on, että samanlaisesta tyyppiviasta puhutaan kuin RS6:n laatikko: Ei se ihan kaikilla hajoa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            W12:stahan esiteltiin myöhemmin, ehkä tuosta opittiin jotain.
                                                            W12 tuli Audi A8:n moottorivalikoimaan vuosimallista 2001 alkaen. Tuossa uutista asiasta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X