Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin urheiluautojen kehitysvastuu Porschelle ...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin urheiluautojen kehitysvastuu Porschelle ...

    Tuularin artikkeli aiheesta ->

    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/p...ksus-sedaneita

  • #2
    Porsche saa myös vastuun kehittää urheiluautojen pohjalevyn, jota käytetään Porschen, Audin ja Lamborghinin etuvetoisten, keskimoottorilla varustettujen ja takavetoisten huippumallien valmistamisessa.
    Jaa että etuvetoiset huippumallit... Millähän mainituista merkeistä sellaisia tullaan näkemään? ;)

    Comment


      #3
      Nelivetoisista ei puhuta mitään, mutta eivätpä ne näillä merkeillä niitä huippumalleja olekaan...

      Comment


      • #4
        Kyllähän Porschella on tuosta lajista on enemmän onnistuneita näyttöjä kuin Audilla, eli ihan järkevä linjanveto, jos multa kysytään, ja pitkällä jänteellä sataa meidän audimiesten laariin.

        Esim eräs RS2-malli on jo aikanaan hyvä osoitus siitä osaamisesta, pienillä muutoksilla autosta saatiin pirun paljon hienompi laite ajaa kuin S2.

        Comment


        • #5
          Nelivetoisista ei puhuta mitään, mutta eivätpä ne näillä merkeillä niitä huippumalleja olekaan...
          Käsittääkseni 911 Turbo kuitenkin luetaan yhdeksi Possun huippumalleista.

          Comment


          • #6
            Hyvä linjaveto, mutta taitaa vaan kestää tovin jos toisenkin ennenkuin ensimmäinen auto rullaa ulos tehtaalta Porschen geeneillä..
            Toimittaja tuntuu menneen hieman senat sakasin Porschen toimeksiantoa kuvaillessaan.. :)

            Comment


            • #7
              Kyllähän Porschella meriittejä riittää. Muistan lukeneeni vertailun jossa W124 korinen E500 Mersu jonka Porsche suunnitteli ja muistaakseni myös toteutti voitti vertailutestissä seuraajansa eli väyryskorisen 500:n.

              Comment


              • #8
                Alkuperäisessä artikkelissa taisi lukea kyllä, että etu-keskimoottoristen ja taka-keskimoottoristen autojen valmistus. Ei tainnut journalisti oikein ymmärtää käsitteitä.

                Hyvää tämä uutinen kuitenkin lupaa tuleville nopeille audeille.

                Olis myös kiva, jos ne tekis sille 911-pohjalevylle uuden kuplavolkkarin.

                Comment


                  #9
                  Esim eräs RS2-malli on jo aikanaan hyvä osoitus siitä osaamisesta, pienillä muutoksilla autosta saatiin pirun paljon hienompi laite ajaa kuin S2.
                  Joo, ei ole valittamista ajossa. Mitähän Porsche sais aikaan uusiin RS-malleihin?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän Porschella meriittejä riittää. Muistan lukeneeni vertailun jossa W124 korinen E500 Mersu jonka Porsche suunnitteli ja muistaakseni myös toteutti voitti vertailutestissä seuraajansa eli väyryskorisen 500:n.
                    Jo vain, Porschella on toki meriittejä alalla, mutta tässä pitää muistaa se, että Porschen editoimassa erikoismallissa ei tarvitse ottaa huomioon sellaisia kiusallisia ykstiyiskohtia mitä autotehtaan omassa tuotantomallissa joudutaan miettimään. Ensinnäkin biilin suunnittelu/tuotantokulut ja se, että auton tulee sopia jollain tapaa koko ajateltavissa olevalle asiakassegmentille (Pukinmäen manne vs kansainvälisen firman CEO, tarpeet erilaiset). Porschen tuskin on hirveästi tarvinnut miettiä näitä asioita omaa special editoniaan tehdessä. Ei sen puoleen, etteikö Mursulta löytyisi myös osaavia ja päteviä suunnittelijoita, mutta näiden kahden valmistajan lähtökohdat on kovin erilaiset ja ei ehkä kovin hyvin vertailoukelpoiset.

                    Comment


                    • #11
                      Mielestäni Porschen jalosteissa, omalla merkillä tai muiden, on mitä erinomaisimmin huomioitu laaja käyttäjäkunta. Perheenäiti kuin kisakuskikin viihtyvät molemmat P:n tuotteiden ratissa ilman tuskia. Verrataanpa vaikka Ferrariin, niin ero on melkoinen.

                      Comment


                      • #12
                        Ja porschella on etunaan pienen firman suht koht notkeat (saksalaisiksi) käännökset tuotekehityksessään...mitä erikoisautoissa lienee hyvä asia.

                        Ajelin tuossa päivänä eräänä urheiluauton perheversiolla, eli Panameralla (ihan perus 3,6 litrainen Panamera 4) ja olihan se aika vakuuttava tuollaiseksi edustuslaivaksi. Leppoisa matkatekolaite kunnes löysi napin jossa lukee Sport Plus. Miten voikaan auto muuttua niin paljon yhtä nappulaa painamalla.

                        Väittäisin paremmaksi kuin yhtäkään perheauton urheiluversiota, jolla olen ajanut. Tosin voimaa nyt ei niin mahdottomasti ollut, mutta 7 vaihteinen PDK kyllä paikkasi tuota ongelmaa paljon.

                        Comment


                        • #13
                          Jos nyt en ihan väärin muista, niin volkkarille suunniteltiin aikanaan sporttimallia, josta tuli sitten porsche 924. Vw osiahan tosta löytyy. Yhtymäkohtia historiassa on toki paljon muitakin. Porschella, eiku volkkarillahan tässä ajellaan.

                          Comment


                            #14
                            Unohtamatta 914:ää...

                            Comment


                            • #15
                              E500/500E:n kohdalla Porsche oli onnistunut juurikin yhdistämään mukavuuden ja urheilullisuuden paremmin kuin mitä Mersu väyryskorissa joka edustaa miltei 20 vuotta tuoreempaa suunnittelua.

                              Comment

                              Working...
                              X