Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin urheiluautojen kehitysvastuu Porschelle ...
Collapse
X
-
Porsche saa myös vastuun kehittää urheiluautojen pohjalevyn, jota käytetään Porschen, Audin ja Lamborghinin etuvetoisten, keskimoottorilla varustettujen ja takavetoisten huippumallien valmistamisessa.
-
Kyllähän Porschella on tuosta lajista on enemmän onnistuneita näyttöjä kuin Audilla, eli ihan järkevä linjanveto, jos multa kysytään, ja pitkällä jänteellä sataa meidän audimiesten laariin.
Esim eräs RS2-malli on jo aikanaan hyvä osoitus siitä osaamisesta, pienillä muutoksilla autosta saatiin pirun paljon hienompi laite ajaa kuin S2.
Comment
-
Alkuperäisessä artikkelissa taisi lukea kyllä, että etu-keskimoottoristen ja taka-keskimoottoristen autojen valmistus. Ei tainnut journalisti oikein ymmärtää käsitteitä.
Hyvää tämä uutinen kuitenkin lupaa tuleville nopeille audeille.
Olis myös kiva, jos ne tekis sille 911-pohjalevylle uuden kuplavolkkarin.
Comment
-
Kyllähän Porschella meriittejä riittää. Muistan lukeneeni vertailun jossa W124 korinen E500 Mersu jonka Porsche suunnitteli ja muistaakseni myös toteutti voitti vertailutestissä seuraajansa eli väyryskorisen 500:n.
Comment
-
Ja porschella on etunaan pienen firman suht koht notkeat (saksalaisiksi) käännökset tuotekehityksessään...mitä erikoisautoissa lienee hyvä asia.
Ajelin tuossa päivänä eräänä urheiluauton perheversiolla, eli Panameralla (ihan perus 3,6 litrainen Panamera 4) ja olihan se aika vakuuttava tuollaiseksi edustuslaivaksi. Leppoisa matkatekolaite kunnes löysi napin jossa lukee Sport Plus. Miten voikaan auto muuttua niin paljon yhtä nappulaa painamalla.
Väittäisin paremmaksi kuin yhtäkään perheauton urheiluversiota, jolla olen ajanut. Tosin voimaa nyt ei niin mahdottomasti ollut, mutta 7 vaihteinen PDK kyllä paikkasi tuota ongelmaa paljon.
Comment
Comment