Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Phaeton vs. A8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Phaeton vs. A8

    Eipä löytynyt juuri juttua VW Phaetonista, verrattuna vaikkapa vastaavaan A8:iin. Itseäni kiinnostaa lähinnä 3.0 TDI nelivedolla, eli onkos kellään täkäläisellä kokemusta/tietoa kuinka tuo pärjää ominaisuuksissaan jos verrataan saman ikäiseen (about 2005) A8:iin? Mites huolto- yms. kulut, tekniikaltahaan tuo taitaa olla suht sama.

  • #2
    Esimakua saa kun käy liikkeessä vertaamassa passattia A6:seen.

    Comment


    • #3
      Pyyttoni on ihan hieno sisältä ja varmaan laadukaskin, mutta siinä on sitten se sama logo ratissa, kuin kolopallossa. Voisi ottaa itseä ottaan...

      Comment


      • #4
        Phaetoni on pirun hieno auto. Ihan A8 tasoa, osin ylikin. Mutta se suorituskyky jne kun ei ole kevytmiiniä auto. 1950kg vs. 2500kg ja varsinkin dieselpuolella modernimpi 4.2TDI sai itseni kääntymään A8:iin.

        Comment


        • #5
          Tarkennetaas nyt vielä sen verran että mulle ei ole mitään väliä minkä merkkinen auto on, mikä logo on ratissa, onko se "hieno" tai mikä on sen "imago". Eli ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut siitä ajattelevat.

          Suht paljon ajavana minulle on tärkeää että auto on mahdollisimman hiljainen, hyvä & tukeva ajaa, alustaltaan mukava, ja mielellään tietysti myös suht luotettava. Muutamassakin jutussa olen nähnyt kerrottavan että Phaeton olisi jopa hiljaisempi ja alustaltaan mukavampi kuin A8, mutta miten noin muuten käyttöominaisuuksiltaan, onko kellään kokemusta?

          Toki myös ymmärrän että wanhempaan paremman luokan peliin menee hieman enemmän remonttirahaa kuin perus-Toyotaan, mutta onko P:n suhteen jotain erityisen pelättävää kohdetta? Itselläni meni edelliseen TDI A6:een n. 4k€ parissa vuodessa perushuoltojen päälle, ja se kyllä alkoi jo vähän harmittaa...

          Seppo, oliko sulla siis henk. koht. kokemuksia P:stä?
          Viimeksi muokannut AlliumPorrum; 6.12.2010, 20:29.

          Comment


            #6
            Mielenkiintoinen perustelu Tölköllä.
            Offariahan tämä on mutta itse ajaisin Octavialla, Leonilla tai Golfilla jos siihen olisi ollut saman moottorin
            jatkona vetävä taka-akseli ja edukkaammin pääsisi. Eipä naapuritkaan v*ttuilisi yhtä paljoa.

            Phaetoni tosiaan kiinnostaa itseäkin ja tuo kilo-ero pointti on jokseenkin sellainen mitä ei ihan heti ehkä
            tule ajateltuakaan ja siirtää ajatukset takaisin A8sin suuntaan.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Muiro Näytä viesti
              Phaetoni tosiaan kiinnostaa itseäkin ja tuo kilo-ero pointti on jokseenkin sellainen mitä ei ihan heti ehkä
              tule ajateltuakaan ja siirtää ajatukset takaisin A8sin suuntaan.
              Juu tuo on hyvä pointti. Mutta hinta Saksasta tuotana taas kääntäisi P:n suuntaan, pikaisella tsekkauksella kun näyttäisi että tuon saisi tuotua jotain 7-10k? halvemmalla kuin saman ikäisen A8:n.

              Comment


              • #8
                Ei ole kokemusta phaetonista, mutta noin yleisesti ottaen kerran on kyse Vag-konsernin halvemman merkin ja kalliimman merkin lippulaivoista, pakosti autoissa on eroja A8:n eduksi.

                Lähimpänä phaetonia ehkäpä passat cc 2009 kokemuksena. Mun mielestä se ei ollut 60t? väärti.

                Comment


                  #9
                  Musta CC oli eka hyvä volkkari, jolla olen ajanut. Siis hyvä muullakin mittapuulla, kuin hyvä volkkariksi. Oli hiljainen ja hyvä ajaa. Tilaa ruhtinaallisesti edessä ja takana. Pikkasen vähemmän kun olisi sitä ämpärimuovia, niin toi löis kampoihin monelle kalliimmallekin. Kaikenkaikkiaan kuitenkin todella positiivinen ylläri. Tommonen sattui alle bremenin lentokentällä, kun touran oli tilattu. 10km jälkeen iloittiin kaverin kanssa, ettei saatu sitä tilavessaa... 180km/h lasissa ja eipä sinne juuri ääntä kantautunut. DSG ja 2.0tfsi oli oikein oiva paketti tuohon koppaan. Noissa on hinta tippunu tosi mukavasti käytetyn ostajan kannalta. Naapuri osti tuommoisen kaikilla mahdollisilla mausteilla 7tkm ajettuna. Maksoi yli 15te vähemmän kuin vastaava uusi. On siinä uuden ostaja ottanut kuokkaan aika raivokkaasti vuoden aikana, jos se ostajallekin oli 15te halvempi. No ei persaukiset uusia osta ja valita.

                  Edit:
                  Phaeton on kyllä koeajamatta ja tuskin sellaisen puikkoihin ikinä pääsenkään.
                  Viimeksi muokannut JM; 7.12.2010, 10:59.

                  Comment


                  • #10
                    Jos nyt ei kuitenkaan sotketa mitään Passattia ja Phaetonia toisiinsa, kyseessä on kuitenkin aivan eriluokan laitteet...

                    Comment


                    • #11
                      Vag-konsernin halvemman merkin ja kalliimman merkin lippulaivoista, pakosti autoissa on eroja A8:n eduksi.
                      Onko tuohon tarjota muuta perustetta kuin oma MUTU?

                      Comment


                      • #12
                        Molemmilla ajaneena (tosin molemmat isoja pensakoneita) pitäisin kumpaakin varsin mukavana pelinä taittaa matkaa paikasta a paikkaan b.

                        Pyyttoni antaa kyllä tätä nykyä enemmän rahalle vastinetta kuin A8. Lisäksi siinä on muutamia luksusjuttuja joita kaseissa harvemmin näkee.

                        MMI on kasissa parempi jotenkin paremman oloinen ku Phaetonin valikkosystemi, sekä aakasi on paremman näköinen.

                        Comment


                        • #13
                          Vag-konsernin halvemman merkin ja kalliimman merkin lippulaivoista, pakosti autoissa on eroja A8:n eduksi.
                          Onko tuohon tarjota muuta perustetta kuin oma MUTU?
                          Ei siihen mitään mutuja tarvita. Silkkaa bisnestä. Muuten kaikilla olis alla Superb.

                          Comment


                          • #14
                            Phaeton on nimenomaan Volkswagen konsernin ylin malli luksuksessa, A8 kilpailee sporttisemmassa segmentissä. Ts. Phaeton on kilpailija mersuilla ja audi bemareille.

                            E: no bentley taitaa olla vielä enemmän luksusta, mutta taki jo sitten ihan eri hintaluokassa. Phaetoni muuten jakaa saman pohjalevyn, vai miten se platform pitäisi sitten suomentaakaan, bentleyn kanssa.

                            Comment


                            • #15
                              Puhutaan mieluummin perusrakenteesta "platformin" suomennoksena. Ko. termi liittyy enemmän tuoterakenteeseen suunnittelu- ja tiedonhallintamielessä kuin varsinaisiin fyysisiin komponentteihin.

                              Comment


                              • #16
                                Eipä ole tiedossa kummastakaan tyyppivikoja. Varmasti sellaisia on.

                                Tuskinpa Phaeton laadussa ja varusteissa A8:lle häviää, kunhan sieltä on ruksittu tarpeeksi tilausvaiheessa.

                                Kuvittelisin, että vaikka jakari kädessä pysyisikin niin osien kohdalla joutuu usein molempien kohdalla merkkitiskin tarjoamaan tukeutumaan.
                                Monet huollot nostaa kädet pystyy tämän luokan autojen kohdalla, vaikka samaa tekniikkaa A6:n tms kanssa olisikin.

                                Ihmettelisin suuresti, jos huoltokustannukset kummassakaan olisi A6:sta pienemmät. Jo perusasiat kuten jarrut on kalliimmat korjata kuin perus kutosissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Bensoilla ja dieseleillä testanneena yhdyn tähän ( eli siis Rollen mielipiteeseen.). Molemmilla ajelee ilokseen, Pyyttonissa vielä parit erikoisuudet joita ei Kasiin saa. Ja tosiaan enemmän saa vastinetta rahoilleen Pyyttonissa, ellei se merkki keulalla pilaa imagoa naapurien ja duunikavereiden silmissä.

                                  Miksi ei Pyyttonia niin sisällä nappien määrä, pidän enemmän Audin MMI;stä.
                                  Ja V10TDI kannattaa unohtaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Molempia olen ajanut ja molemmat on myös hienoja autoja. Phaeton ei tosiaan aiheuta mitään reaktioita kanssa autoilijoissa (samaan tyyliin kuin A8). Etuna (tai haittana) on myös nopea arvonlasku eli nuo ensimmäiset on todella houkuttavan hintaisia. Itse päätyisin edelleen rinkulakeulaiseen, mitenkään Phaetonia mollaamatta. Molempien huoltaminen vaatii hiukan paksumpaa lompakkoa ja mitä enemmän sähkövehkeitä ym herkkuja. niin sitä enemmän on suotavaa, että osaa itsekin tehdä jotain autolleen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitoksia hyvistä kommenteista! Perustekniikka eli kone + lootahan on tosiaan samoja kuin muissa VAG vehkeissä, eli noiden suhteen lienee ylläpitokuluiltaan samaa luokkaa. Mutta olen jossain nähnyt kauhutarinoita esim. alustan remppaamisen kalleudesta, tyyliin uudet ilmajouset 8k?... Liekkö noissa perää? Tosin eikös A8:kin ole ilmajouset, eli sikäli lienee samalla viivalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Varmaan kun ruksataan varustelistalta niin saadaan se 8000euroa kasaa ilmajousista...Ei varmasti huolto ja peruskorjauskustannuksilta juurikaan enempää kuin vaikka A6 tai passat. Ja tuohon ALkuperäiseen kysymykseen...jotenkin vaan tulee kummasti mieleen ettei sitten rahat riittäny audiin...vaikka varmasti yhtä hyviä nuo lippulaivat! Ja hinnat tippuu kaikissa...oman A8 kun ostin pian kolme vuotta sitten niin silloin hinnat pyöri tuolla reilun 70000euron tietämissä ja nyt alle 40tonnin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siittä alusta-asiasta:
                                          "Phaetonissa on aina ilmajouset ja ne maksaa noin 1700 euroa per nurkka. Bonuksena on vielä se, että 2002-2005 autojen jouset on "vanhaa tyyppiä" jota ei enää saa VW:ltä varaosana. Jos yksi jousi laukeaa, on kaikki neljä ja ohjausyksikkö uusittava. Lasku on melkein 8 tonnia. Tietääkseni VW on toistaiseksi osallistunut merkkihuollossa tehdyn remontin kuluihin siten, että asiakkaan piikkiin on jäänyt yksi jousi, muut tulleet takuuna."

                                          Lähde:http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p...a5854a1d45581a

                                          Comment

                                          Working...
                                          X