Jonkun lämpötila-anturin se ruisku tarvitsee toimiakseen oikein, mutta voihan siellä olla useampiakin ja tuo on vain valolle. Valon on yleensä kytkevä eli normaalilämmöillä vastus on erittäin iso (kymmeniä kilo-ohmeja), kun taas moottorin lämpöanturin pitää muuttaa vastustaan suht lineaarisesti ja järkevissä arvoissa ts. vastus normilämmöissä on yleensä joitain kilo-ohmeja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorikelkkailijat
Collapse
X
-
Anturi oli ihan kuollut eikä myöskään reagoinut kosaanilla lämmitykseen. Taidan laittaa tuohon nyt lopputalveksi jonkin marketin anturin mittarin kanssa jotta saa edes itselle tietoa lämmöistä..
Anturin piuhoja ei tosiaan löydy joten senkin takia tuollainen systeemi. Kone tuntuu toimivan aivan normaalisti niin luultavasti se on vain valolle.
Comment
-
Itellä ainakin 500 EFI pollessa tuo lämpötila vaikuttaa jo liiankin moneen seikkan. Vuosimalli on sama. Ei toimi juuri yhtään ilman sitä anturia. Ecuhan säätää polttoaineen määrää sen lämpötilan mukaan, Olen myös ymmärtänyt että näissä jo sen verran älyä, että jos koneen ajaa oikeen kuumaksi ni ecu syöttää "ylimäärästä" polttoainetta koko ajan ja rupee röpäämään perkeleesti. Itellä tekee juurikin tota kun vähäsenki kone lämpee, ja taitaa olla se lämpötila anturi juurikin hajalla :D
Comment
-
Samassa paikassa mulla se anturi siinä on, Muuten kai melkeen samat mutta sulla 3 pyttynen. Koitin eilen ite ilman sitä anturia ni ei kyllä toimi yhtään, tosin nyt ei enää toimi anturinkaan kanssa :D Jos sulla se anturi paskana ni joku on voinut siihen liittimeen laittaa ihan jonkun normaali vastuksen millä toimii. ja tunkea sen jotenkin hienosti piiloon? Vois toimia silleen.
Comment
-
Ainiin 500nen on kakspyttynen. Pengoin eilen johtoja lisää ja löysin irtonaisen mustavalkosen johdon. Kaks johtoa tossa kuuluis olla? Ainakin kiinni olleessa anturissa oli kahdelle johdolle paikka.
Mistäköhän tohon löytäis sähkökaavion. Näyttää vähä että ton sähköjä on yks jos toinen virittäny vuosien saatossa :D
Comment
-
kaks johtoa siihen menee juu, En osaa sähkökaaviosta sanoa, Omassakin on joku niitä sähköjä vähän kopeloinut :D Olen jo tullut siihen ajatukseet, jos jostain löytäis sopivat imukaulat ja kaasarit ni vahtaisin kesän aikana ruiskun pois. Ohan se kiva ku vie vähemmän ainetta ku kavreiden kelkat, mutta aina joku vittuilee, näissä kun niin paljon jo sähköä vanhaan kelkkaan.
Comment
-
-
Ei tuolta löydä sen enempää kuin ETKAstakaan. Johtosarjoille varaosakoodit. Google+muut kikat, niin löytänee huoltomanuaalin. Oikea varaosanumero huoltomanuaalille on 9912121. Nimeltään taitaa olla Polaris Master Repair Manual Vol 2. tms...
edit: http://www.vintagesnow.com/Polaris_f...electrical.pdf
Loput löytyy http://www.vintagesnow.com/Polaris.html -> Service Manuals -> 1985 - 1995 Master Repair ManualViimeksi muokannut jasso; 4.3.2013, 22:57.
Comment
-
-
Käsittämätön keissi, ainakin meikälle. Ikävä sinänsä, mutta miten tämmmöinen voi olla mahdollista?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...548924311.html
Comment
-
Noin minäkin sen pohdin. Sen pölyn lisäksi täytynyt joko molempien vain olla tekemättä mitään tai kääntää vielä samaan suuntaan.
Kelkan keulan muodot on kuitenkin sellaiset, että ei kauheasti tarvitse osua keskilinjalta sivuun, kun olettaisin törmäyksessä liukuvan sivulle. Ja stongan ylihän siinä lopulta lähtee lentoon, joten niiden on täytynt osua täysin samaan linjaan. Huonostihan siinä aina käy, mutta jotta saman tien lähtee kaikilta henki, niin eikö se ole vähän pakko lentää suoraan päin?
Comment
-
Oli kertakaikkiaan mahtavat kelit ajella oulun suunnalla, joka päivä paisto aurinko ja muutama aste pakkasta, voiko enää enempää toivoakkaan! :)
Linkki videoon
Comment
-
Moottorikelkkailijat
No niin..
Toistaa viimekevään reissu kelkkijän paratiisistä Riksgränsenin tuntumasta
Mökki varattu Katterjåkkista viikolle 14!
Comment
-
Moottorikelkkailijat
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiExtra vartiointi sitten vehkeille sinne ruottiin, varkaita ollu liikenteessä ja varastettu rompetta aika reilusti vehkeistä, vaikka tuskinpa ne enää tohtivat palata.. :)
E: Kuorma- autoon lastaamme 5 kelekkaa ja kartanomallin volvolla etuautoksi ;) Niiin ameriikkaa ?
Comment
-
http://mik4.kuvat.fi/kuvat/Kelekkaho...2h41m43s30.png
Tuli käytyä kaverin Polaris RMK -72 (Polaris Gemini) koeajamassa. Makia peli ajella vaikka ei vauhti päätä huimannut. Fiilis kohillaan ja kuskia naurattaa.
Comment
-
Moottorikelkkailijat
Noniin vehkeet pakattu ja lainakanpes saatu!
Kiitokset Tornion polaris- kauppiaalle joka lainaa omaansa että pääsee reissuun!!
Kuviaki laittasin mutta tapatalk tuki vähän vajaa niin ei voi suoraan tästä laittaa.. Miksi ei ole kuvienlisäys mahista tuettu?
Omasta '12 mallin svitspäkistä oli kytkimen pultti löysänny ja katkassu kytkimen, sisenpi lautanen jäi aksilalle ja se rälläköitiin pois samalla pilaten aksilan :/
Comment
-
Moottorikelkkailijat
Juutuupin hakuun 77laplander niin löytyy tämän reissun alkupaloja 2 pientä pätkää.. Lunta on!
Virallinen mittauspiste näyttää 178cm
Huominen vielä ajoa ja sitte mujjan luo hoidattamaan rektumia :)
Lippa halki ja takki repes samassa rytinässä, rektumi sai kipeää ko keulin kelkan ynpäri ja jäin ite alle, onneksi lumi anto periksi muuten olis reissun ajot ajettu
Comment
Comment