Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Patenttilöytöjä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bluetooth-pakoputki.

    Comment


    • Kun lötkön lämpömittari lakkaa näyttämästä oikein niin on viisasta katkaista lämpömittarille menevä johto ja ottaa lämpötilatieto tyhjäkäyntivakaimen lämpöanturista ja jättää vakaimen johto irralleen. Ilmankos kylmänä lähti vaikerrellen käyntiin kun vakaimen ohjainlaitteelta puuttui kokonaan lämpötilatieto.

      Comment


      • Asentaja sanoi että uskaliaasti oli edellinen jakopää tehty, vanhoilla rullilla ja ilman keskitysholkkia jossain rullassa. 6mm pultilla oleva rulla oli ollut 8mm reiällä ilman keskittävää osaa. Nyt on ollut tuuria ja ihmettelen kovasti kun siihen on ennen tuota tehty kansiremontti juurikin remmin pettämisen takia.

        Edit, se 8mm pultti oli korvattu 6mm pultilla. Porattu vain lohkosta läpi. Se jäi huomaamatta. Tuli sieltä ne öljyt pihalle kun luulin et stefan korkkasi. Ihanan kallis patenttilöytö.
        Viimeksi muokannut VWarre-00; 14.1.2019, 22:12. Perustelu: Idiootti tehnyt jakopään viimeksi.

        Comment


        • Volvoon asennettu saabista td04 volvon pakosarja T3 ja saabin turbo T25.

          Comment


          • Ranetukset. 8P A3 sulaketaulussa on kolme vetokoukun sähköille tarkoitettua paikkaa, joten looginen paikka koukun sähkösarjan sulakkeelle on toki kattoluukulle tarkoitettu sulake. Ja jotta asia ei liian helposti selviäisi auton seuraavalle omistajalle, sulakkeen palaessa kannattaa koko sulake ottaa pois ja laittaa kansi takaisin paikalleen. Vaati yllättävän paljon purkamista, että selvisi mihin koukun sähköt oli asennettu.

            Comment


            • Lämppäripistokkeen asennuksia näkee kaikenlaisia, mutta tällasten tekijän sais jälkiabortoida välittömästi. Puskuri siis pilattu, mutta saahan tuon korjattua ja siirrettyä pistokkeen alemmas järkevään kohtaan.
              Click image for larger version  Name:	Screenshot_2019-12-01-16-38-37.png Views:	0 Size:	1,20 Mt ID:	1870396
              Click image for larger version  Name:	Screenshot_2019-12-01-16-39-58.png Views:	0 Size:	918,6 Kt ID:	1870397

              Comment


              • Paikallisen autokorjaamon näkemys takaoven johtosarjan korjauksesta.
                Attached Files

                Comment


                • Huh huh! Onko tuosta annettu palautetta?

                  Comment


                  • En tiedä vielä. Ei oo oma auto, tuli vaan minulle ny tutkittavaksi kun oli sisävalot, keskuslukot ja ikkunat lakannu toimimasta. Epäilin ensin että ccm olisi kastunut mutta se oli ihan kunnossa. Sulake oli palanut ja siinä testaillessa paloi aina uudestaan kun käytti vasemman takaoven lasinnostinta. Arvelin että kai sieltä on johdot rispaantunut haitarikumin sisältä mutta ne olikin jo aiemmin korjattu...

                    Comment


                    • Niksi-Pirkka. Meinas vähän hymyilyttää.
                      Jos jollakin tietoa tuosta lastusta. Superchip S308 MES ilmeisesti

                      Comment


                      • Noita salauskantoja on tullut poistettua lähemmäs 10, kun tuo muistin liitäntä ei ole tarkoitettu tuollaiseen jatkuvaan automotive käyttöön ja rupeaa pätkimään.

                        Comment


                        • A6 C5 avantin takaluukun lukon servomoottorin korjaus oli toteutettu repimällä verhoilupaneeli kiinnikkeistä paskaksi ja korvaamalla 16€ servomoottorin toiminta laittamalla naru vipuun josta sen saa vedettyä sisäpuolelta auki. Oikeesti, ny oli loppunut osaaminen käyttää youtubea purkamiseen ja rahat ostaa uusi servo. Kaikenlaista...

                          Comment


                          • Vaihdelaatikon poskilaakerin shimmaus oli kyllä mielenkiintoinen keissi. Kuitenkin es tölkkiä hyödynnetty
                            https://youtu.be/2CWzCO0h07I

                            Comment


                            • Tulipa hankittua loppuunajettu Audi. Onneksi varaosa-autoksi muuten olis saattanut huumori loppua. Ihmetyttää kyl millasia seppiä "korjaa" autoja.

                              Vanteet oli vedetty pulttipyssyllä niin tiukkaan et sai metrin jatkovarrella tosissaan hyppiä et aukesi. Yhden kartiopultin kartio oli leikkautunut irtonaiseksi. No se selviskin miksi. Kaksi soviterengasta päällekkäin ja kun toinen niistä leikkautuu halki niin pulttipyssyyn vain lisää voimaa niin kyllä se muovi antautuu. Joka vanteessa sama.

                              Etuvalot luonnollisesti vain kahdella pultilla siitä päältä kiinni. Kolmatta ei jaksettu enää. Takavaloiksi asennettu tuningvalot jotka pitäisi olla neljällä mutterilla kiinni. Miksi ihmeessä kun kahdellakin ne pysyy. Molemmilla puolilla sama.

                              Jarrupalat kannattaa ajaa niin loppuun et rauta sulaa jarruttaessa ja pinnoittaa aluvanteet uudelleen sulalla metallilla :-)

                              OBD-pistokkeen kautta ei pääse yhteenkään boxiin sisälle kun jotain säädetty sähköjen kanssa. ECU:n kotelon kun avaa niin sieltä kannattaa jättää kaikki ruuvit pois...

                              Lisävalojen kytkentä tehty ryöstöliittimellä ja muoviteipillä, relettähän ei tietenkään kannata kiinnittää mihinkään, vetää vain teippiä lisää päälle.Muutenkin liitokset tehty siten että ylimääräiset karvat törröttää abikoista. Sulake oli kuitenkin osattu laittaa.
                              Ja kun umpiossa ballasti lämpenee niin ne umpion takamuovithan on nerokas ratkaisu jättää auki varsinkin kun alamuovi ei ole paikoillaan.

                              Ainiin, valojen kiillotus kannattaa yrittää tehdä rälläkällä tms. niin umpioihin saa syvät montut kun kone hieman haukkaa..

                              Ikkunahissin 5€ maksavat liukupalat on liian vaikea vaihtaa niin otetaan ennemmin katkaisija pois ja kiilataan ikkuna ylös puukalikalla ja nippusiteellä. Sitä tehdessä ei todellakaan kannata ovipahvia laittaa millään ruuvilla kiinni. Kaikissa ovissa puuttui kaikki ruuvit.

                              Huohotinputket yritetty korjata mustalla muoviteipillä.

                              Sellasta, ei ole yhdessäkään autossa vielä noin paljoo osunut samaan autoon. Toisaalta, nopeuttaa purkamista kun puolet ruuveista puuttuu..

                              Comment

                              Working...
                              X