Kyllähän se niin on et os haluaa kuljettimen jolla siirtyä luotettavasti paikasta A paikkaan B niin joku Japanikinneri sillon pitäis hommata. Mitään intohimoja tai tunteita noi ei nosta, kun ehkä lievää tympääntymistä. Järjellä silloin liikutaan. Itellä taas menee autovallinnat yleensä tunteella ja silloin valitaan joku Saksalainen, joskin niiden kanssa joutuu usein hieman säätämään. DIY-mentaliteetista on silloin paljon apua ja säästöä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi, laatua?
Collapse
X
-
Juuri noin kun yllä eli auto valitaan joko tunteella tai järjellä ja kärvistellään sen valinnan mukaisesti vaikkakin tonniyllärit ottaa varmasti päähän eikä niitä ns.premiumeissa haluaisi olevan.
Jos kaikki ihmiset valitsisivat järjellä, niin tuskin tätäkään hienoa foorumia olisi...nytkin kirjoiteltaisiin japsifoorumeilla ja ihmeteltäisiin miten auton saisi rikki, että voisi saada syyn vaihtaa uuteen!:)
Kolme Audia omistaneena ja tarkkana omistajana vielä, enkä ole törmännyt mihinkään ihmeempiin vikoihin...tuuriko käynyt vai mikä. Toki kaksi Audia ollut perus 1.8T ja ensimmäinen oli ikivehje eli lötkö jolla ajelisin vieläkin jos järki kädessä liikkuisin.Viimeksi muokannut jaarli81; 24.10.2010, 23:10.
Comment
-
"Monella on varaa ostaa auto, mutta harvalla on varaa ylläpitää sitä" :)
Comment
-
Pakkohan se on itsekkin tänne pistää kommenttia :)
Eli "puollustan" myöskin audia ;) Sama se on mitä merkkiä katsotaan niin sieltä löytyy kaikkea kivaa ja vähemmän kivaa, marsulla on korit ihan p*rseestä kukkii nimittäin kuin ooppelit aikoinaan, volvosta löytyy kivoja jarruvikoja on sellaisia volvoja joissa tehostin on vaihdettu tai tullaan vaihtamaan, kärjistetysti tietenkin, bimmerillä laukeilee koneet ainakin vm ~01 3.0tdi, naapurilla meni kone hiljattain ja olivat jossain diesel huollossa sanoneet että ko. tapauksia tulee heille 2-3 vuodessa. Audi..... 1.8t ja LL"huolto"....
Ja listaa voi jatkaa ja pitkään joka merkin kohdalla.
Eli sama se on mitä merkkiä jumaloi niin jotain kivaa sieltäkin löytyy.
Siinä määrin tämä topicci on mun mielestä turha, että msuomal:sen viat vaikuttaisivat tulleen kovasta/liian kovasta käytöstä. Ei se rautapalkkikaan sulattamoa kestä vaikka miten haluaisi...
Sinänsä hauska lukea tällä foorumilla audia kritisoivaa tekstiä, kun huomasin topicin niin mielessä kävi heti että tuleekohan tästä yhtä suuri kuhina/huuto/itkupotkuraivarit, kuin rättipäillä, jenkki pastorin koraanin poltto suunnitelmista :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässäbimmerillä laukeilee koneet ainakin vm ~01 3.0tdi
Comment
-
Itse lähden myös audin puolustus linjalle. Elämä on ollut paljon siistimpää sen jälkeen kun audit saapui pihaan. Itse entisenä "vannoituneena" honda kuskina sanon syvällä kokemuksen rinta äänellä että miten sorruinkaan aikoinaan riisi kippoihin. Mitä huoltoihin tulee helpommalla ja halvemmalla olen audien kanssa päässyt.
Audien kanssa ole vähällä selvinnyt. lämppärinkenno,vetareita,raidetangon ulompiä päitä,1 akku tullu vaiheltua, mutta hondien kanssa oli yleensä ajat viikon, korjaat viikon.
Comment
-
Lisämausteena soppaan vielä jälleenmyyjän/maahantuojan takuu ja tietty kipuraja takuukorjauksiin. Aika vähän on saanut lukea, että uudehkoonkaan Audiin ilmaantuneessa viassa tultaisiin kustannuksissa vastaan. Tässäkin saattaa olla yksi syy siihen, ettei eräisiin merkkeihin "tule vikoja lainkaan" --> korjataan takuuseen ja saadaan tyytyväisiä kuluttajia. Kaverilla mm. karvan yli 70 tkm ajetusta kolme vuotta vanhasta Avensiksesta kilahti totaalisesti kone, täysin varoittamatta. Auto jälleenmyyjälle, josta kiikuttivat koneen maahantuojalle joka lähetti tehdaskorjatun koneen. Jälleenmyyjällä asennettiin kone paikoilleen ja tehtiin autoon ajetuille kilometreille sattuva määräaikaishuolto (autolla ei ns. huoltohistoriaa merkkiliikkeessä koko ajokm-määrältä, ainoastaan ne uuteen autoon kuuluvat huollot). Kaverille tuli koko em. revohka maksamaan 150€ (määräaikaishuollon osien hinta suunnilleen) ja sai huoltokirjaan merkinnän tehdaskorjatusta koneesta, kilometrit nolla ja koneelle uuden moottorin takuu. Kuinkahan Audin suhteen olisi käynyt?
Comment
-
Melkein arvasin, että keskusteluahan tämä ketju aiheittaa.
Saatoin pistää kärkevän kommentin alussa, mutta siitä väliä.
Olen minäkin A8:ia korjaillut tulitikunpalalla, kun niskatuen säätö ei enään toiminut.
Porukoilla on pihassa S400 mersu josta hajosi kuskinoven lukkomoduli itsestään auton ollessa käyttämättä jonkun aikaa. Laatua sekin.
Mulla oli passatissa valonpesimet aina talvet jäässä ja jumissa, mutta silti ne keväällä lähti toimimaan. En kuitenkaan ihmettele vaikka moottori niistä talvella voisi kyrvähtää.
Nykyinen Caddy on kerännyt varmaan kaikki maanantaitaudit, mutta silti olisin uutta vastaavaa ostamassa tarvittaessa. Esim apukuskin penkinlämmitin oli jäänyt tehtaalla kytkemättä jne.
Comment
-
Palaan hetkeksi vielä tuohon mun auton esimerkkiin. Aika moni ketjuun kirjoittanut on puhunut edellisen omistajan "huonosta pidosta". Minusta huonoa pitoa tuossa on ollut se, ettei kyseinen edellinen omistaja ole noita pikkuvikoja korjauttanut sitä mukaa kun ne ilmenee. Puhutaan kuitenkin normaalissa yksityiskäytössä olleesta autosta.
Meilläkin on emännän kanssa 30cm pituusero, joten joka kerta kuskin vaihtuessa tuota penkin pituussäätöä käytetään. Toivottavasti kestää. Tämä kuskin penkin vika ei kuitenkaan mielestäni ole yleinen. Semmonen mutu jäi Audi-liikkeen puheista. Takapenkin nurkan muovipidin on voinut mennä rikki, kun joku hervottoman kokonen täti-Lyydia on siihen vauhdilla istunu. Siitä ei oikein voi tietää. Avain taas vaan on luultavasti aavistuksen turhan heikko. Avain tilauksia oli Audilla jonossa vaikka kuinka ja kun tästä avauduin, niin heti löytyi tuttavapiiristä kaksi Audistia, joilla avain samalla tavalla rikki. Kun laittaa uuden patterin, se tyhjenee tyyliin päivässä. Ei kait se edellinen omistaja näitäkään kolmea "kohtaa" ole tarkoituksella rikkonut?
Ajovalon pesurin nyt tulis vaan toimia. Toimi mun -85 Talbot Horizonissakin. Se on tuossa 3v vanhassa Audissa monimutkaisempi, kun työntyy esiin sieltä puskurista, mutta jos semmoista ei saada toimimaan kolmea vuotta, niin on haukattu liian iso pala. Takalasin pesimen pitäs toimia, ei sitäkään edellinen omistaja ole "rikkonut". Tuo valokatkaisijan ledihomma on melko yhdentekevä, mutta kun ne ledit pitäs olla käytännössä ikuisia... miten se on ryssitty? Ja kun vastaavaa vikaa tuntuu olleen jo B6 mallissa, niin miksi sitä ei ole uudempiin korjattu? Tuo kuskin lasin ongelma. Eikös noissa ole jotain melkeinpä tyyppiviaksi luettavaa, jonkun asentomuovin hajoamista, jonka seurauksena jossain vaiheessa lasi nojaa niin paljon, ettei nouse enää ylös. Voisko olla sen esiaste? Vai vaikuttiko se vaan lasin pituussuunnassa?
Vinkuna on paha rasti, siitä ei voi sanoa mitään. Ja edellinen omistaja tuskin on öljymäärän anturiakaan hajoittanut. Viat menee kyllä minusta Audin piikkiin, paitsi ehkä tuo avain, jos sitä on tarpeettomasti heitelty.
Comment
-
Viat menee kyllä minusta Audin piikkiin, paitsi ehkä tuo avain, jos sitä on tarpeettomasti heitelty.
Olet perjaatteessa ihan oikeassa, audin piikkiin onnistuu laittamaan kaikki, mutta en ekana tuomitsisi valmistajaa joka viasta kun ei ole tietoa miten/mitä edellinen omistaja autoaan käsitellyt.
Ja siihen ettei noita vikoja ole korjattu on useampi vaihto ehto, omistaja ei ole viitsinyt/jaksanut/kerinnyt ja joidenkin vikojen kohdalla saattaa olla syynä se kun itse hajoittanut niin ei kehdata mennä myöntämään esim. ettei se valopesuri kestänytkään sitä kun otin vauhdista kiinni sen.
Mutta sinänsä hölmöä spekuloida mahdollisia vian aiheuttajia kun ei ole sen tarkempaa tietoa minkä takia ovat hajonneet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiEi se silti tarkoita sitä, etteikö se ottaisi hermoon syytää korjauksiin tonnikaupalla rahaa jos on kuvitellut ostavansa suht uuden, sopivasti ajetun ja siinä mielessä huolettoman kulkineen. Surkein perustelu paskalle laadulle on kommentti "ei kukaan sanonutkaan näillä ajamisen olevan halpaa". Ei kai kukaan näitä osta sen takia, että saisi korjauttaa alvariinsa isoilla summilla rahaa. Jokaista rahan päälle ymmärtävää ottaa hermoon, jos kalliiden huoltojen lisäksi menee paljon ylimääräistä. Kyllä audiakin varmaan ostetaan sen laatuun perustuvan imagon perusteella aika paljon. Jos ei laadusta olisi valmis maksamaan ostaisi varmaan jotain muuta.
Taas ohi aiheen, ostin tuohon autoon pyyhkijän sulkia. Samat Boschin sulat maksoi viereisessä paketissa Opel Astraan 35? ja tuohon Audiin 55?. Aika kallis sovitin (sama muuten käy C-mersuun)! Jäi se paketti siitä liikkestä ostamatta. Motonetistä löytyi sitten ihan samaan hintaa kuin muihinkin autoihin eli 33,50. Eikä kyse ollu siitä etteikö mulla olis tuota 20 euron erotusta...
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Kanerva Näytä viestiLisämausteena soppaan vielä jälleenmyyjän/maahantuojan takuu ja tietty kipuraja takuukorjauksiin. Aika vähän on saanut lukea, että uudehkoonkaan Audiin ilmaantuneessa viassa tultaisiin kustannuksissa vastaan. Tässäkin saattaa olla yksi syy siihen, ettei eräisiin merkkeihin "tule vikoja lainkaan" --> korjataan takuuseen ja saadaan tyytyväisiä kuluttajia.
Comment
-
Kyllä se on nykyään niin että ei se toyotankaan laatu ole enää kovin kummoinen.
Isällä rav4 ja n.70tkm kohdalla uusi kone.
Ilmoitti huollossa että syö 5000km matkalla 2.5L öljyä.
Kummempia mutisematta tilasivat uuden koneen takuuseen.
Enään ei syö kuin 10tkm reilu litran.
Avensiksen dieselin kansiviat jopa niin yleisiä että tehtaalta kannet loppunut, vaihtavat suoraan uuden koneen.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viestiVähän jatketaan ehkä asian laitamilla... on varmaan joku Audi taksinakin, mutta vähän aikaa sitten oli Keskisuomalaisessa tilasto Suomen taksiautoista ja siinä oli suosituimpia (mersu, Toyota) tuhansia ja Audeja tyyliin 86. Eli todellakaan ei ole kyseessä mikään suosittu taksiauto. Keski-Suomen alueella taisi olla vain muutama. Muistaakohan joku tarkemmin tuota lehtijuttua, äkkiseltään googlaamalla en sitä löytäny?
Ison taksiyrittäjän suusta: " Mersut on kokoajan pajalla, Audit vähemmän, Bemarit vielä vähemmän"
Noilla vedetään se 150tkm/vuosi ja ajetaan nykyään vajaa 2v ikään ja mittarissa tällöin n.250tkm.
Ja noihin mahtuu jos minkälaista kuskia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiTakalasinpyyhin kyllä outo, jos on hajonnut jo nyt. Valonpesuri taas taitaa olla katsastuksessa toimittava, joten koska auto on katsastettu?
Auto on katsastettu ensimmäisen kerran nyt, kun tuli tuo kolme vuotta täyteen. Luultavasti alkuvuodesta ja vielä edellisen omistajan toimesta. Auton papereissa ei tuota katsastuslappua ollu, joten en ole nähny oliko katsastuksessa huomattu vikoja. Seuraavanahan jää vielä vuosi väliin ja sitten taas.
Comment
-
Vähän OT:a väliin: Aika paljon on tässä ketjussa juttua siitä miten Audi valitaan tunnesyistä. Hyvä ajettavuus jne. Sinänsä huvittavaa että Alfafoorumeilla missä olen vuosia pyörinyt, Audia pidetään yleisesti tylsänä. Ja Audi/Alfaväki tuntuu olevan hyvin erilaista, vaikka Alfat on nimenomaan tunne/ajettavuus pelejä. Samanlaisia yksilöitä siinä missä Auditkin vikojen suhteen. Yleisimpiä Alfojen vikoja ovat Boschin ILMI:en ja lamdojen pettämiset. Myönnetään nyt samalla kuitenkin että suurin ongelma Alfojen laadussa on turhan usein pettävä jakohihna 1.6-2.0 bensamyllyissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jonze Näytä viestisanotaan nyt tähän iteki jotai: mulla ollu 4v aikana 2 eri volvoa, v40 ja v70. molemmat toimivat moitteetta ja mitään ei tarvinu korjata.
Marmorilla ymmärrettiin sen verran, että takuu ummessa, saa maksaa. Haldexin pumpussa tulivat muistaakseni 30% vastaan.
Et hajoo ne volvotkin. Olen aina ollut sitä mieltä, että kaikki nää hajoo, turha yhdestä autosta on mitään johtopäätöksiä vedellä.
Comment
-
Mä taas olen huomannut selaisen jutun vähän vanhempien bemareiden kanssa, että osat marmorillamaksaasamanverran tai vähemmän kuin motonetissa. Johtunee BMW:n politiikasta, jossa varaston kierron nopeuttamiseksi varaosien hintoja lasketaan kun osaan sopivalle autolle tulee vähän ikää. Maalitakuu on toiminut oikeasti hyvin. Yhtä mun compactia maalattiin seitsemän kertaa, kun oli ongelmia lakan kanssa ja tuolloin auto oli jo 4 vuotta vanha. Ilmainen vuokra-auto kuului samaan settiin.
Kyllä se on se jälkimarkkinointi, joka saa järjen lähtemään tai pitäytymään merkissä. Jos tiskillä oltaisiin edes hieman avokätisiä, se toisi varmasti lisääkin asiakkaita. Ehkä joku ostaisi ihan upo uudenkin, kun tietäisi että homma pelaa. Tässä mielessä VAG konsernilla olisi kyllä parannettavaa. Skodan ostajan auton hajotessa takuuaikana ei sijaisautoa tule. Taitaa volkkarillakin olla sama homma. Audista en tiedä. Veholta saa melko varmasti mesen tilalle auton, jos se joutuu korjattavaksi. No toisaalta jos tulevan vian saisi ilmaantumaan kesken lomareissun tien päällä, voisi joku huoltosopimus kattaa sen hinauksen ja korjaamisen.
Vaikka kuinka autojen hajoamisen pitäisi olla tavallista ja ymmärrettävää niin mä en sitä voi käsittää, että 40-50te auton ostaja joutuu maksamaan itse sijaisautonsa auton hajotessa takuuaikana. Tuo summa on rahan päälle ymmärtävälle ihmiselle aivan helvetisti rahaa ja sen se on luutavasti maksanut siksi, että saa hyvän auton, jota ei tarvitse korjaamolla seisottaa. Ymmärrän hyvin etä sappi kiehuu, jos itse saa siihen päälle vielä maksella ylimääräisiä juttuja, joita ei teoriassa pitäisi uudessa autossa olla.
BMW:n läppäongelma on kyllä aika legendaarinen. Aivan selkeä rakenteellinen vika. Siitä mulla ei kylä oo tietoa, kuinka monesta suomiautosta noita läppiä on mennyt alle 200tkm. No olkoon ajettu kuinka paljon tahansa on tuo kylä aika ikävä homma
Comment
-
Laadusta kaksijakoinen näkemys mullakin. Perusautona toimii erinomaisesti, ei ole ollut ikinä mitään isoa ajoa estävää vikaa. Ainoa ylläripylläri on ollut termostaatin hajoaminen, koiranluihin olin varautunut jo etukäteen. Saabista tulleena varaosat on osittain jopa halvempia, joten sikäli positiivinen ylläri. Esimerkkinä joku käytti pyyhkijän sulkia, Audiin 46,-, Saabiin oli muistaakseni jo reilu 3v sitten yli 60,-. Öljynsuotimia saa Audiin kolme yhden Saabin suotimen hinnalla. Tätä rataa. Työ on karvan kalliimpaa kuin Saabilla.
Se mikä nyt laatumielessä negatiivisesti oikeasti yllätti on ruostuminen. Tästä on jo puhuttu jo eri ketjussa, tässä allekirjoittaneen pelasti aukoton Audi-huoltokirja ja kaikki menee tehtaan piikkiin. Mikä suomalaisessa palvelukulttuurissa on kyllä melkoinen saavutus.
Comment
-
Vähän OT:a väliin: Aika paljon on tässä ketjussa juttua siitä miten Audi valitaan tunnesyistä. Hyvä ajettavuus jne. Sinänsä huvittavaa että Alfafoorumeilla missä olen vuosia pyörinyt, Audia pidetään yleisesti tylsänä.
Joka tapauksessa lähes kaikki ihmisen päätökset syntyvät tunnepohjalta, vaikka kuinka väitämme usein muuta - itsellemmekin. Se on niiiin helppoa löytää juuri ne järkiperusteet, jotka tukevat tunnepohjalta tehtyä päätöstä...
Comment
-
Mulla on vialla se takalasin pesin. Pyyhin toimii.
bimmerillä laukeilee koneet ainakin vm ~01 3.0tdi
Comment
-
Täysin ot:
Tuo letku juttu kävi muuten meidän aikaisemssa b6:ssa myös.
Nuo pyyhkijän sulat: Täällä boschit 75? pari varaosaputkassa, laakkoselta ihan Audin logolla olevassa paketissa 30? pari. Aina ei marmori ole kallis.. =)
Kalliita vehkeitähän nämä on, vikoja on kaikissa, enemmän ja vähemmän. Kyllä itekkin oon meinannu monta kertaa työntää audin laiturilta järveen, mutta kun ei niin ei. On mullakin b5:ssa pari pikku vikaa, minusta kallis auto oli tämän hetken tilanteeseen nähden, mutta en mää viitti vinkua siitä foorumilla sen enempää. Audilla ajan ihan sen takia että se vaan tuntuu ns. omalta. Esim hallinta laitteet on minusta aika loogisia, ite en varmaan ikinä tottuisi esim. japsien pyöriteltäviin viiksiin, materiaali sisustuksessa hyviä jne. Voisihan sitä tietty vaihtaa corillaan, mutta en mä halua sellasta! Haluan ajaa Audilla, vaikka niissä vikoja saattaakin ilmetä.
Jos autossa huomaa osto hetkellä selviä vikoja ja ostaa auton siitä huolimatta, niin minusta se tarkoitta sitä että hyväksyy myös ne viat.
Comment
-
Mikäli hintoja ei vähintään tuplata tai kolminkertaisteta, niin vissiin täysin mahdotonta päästä eroon nykyautoissa tälläisistä pikkuvioista. Ja vaikka kolminkertaistittaisiinkin, niin eipä taideta päästä silti viattomaan autoon.
Sellaista tekniikka ei vain ole.
Jälkimarkkinoinnin taso on kieltämättä se, missä luodaan kuva huolettomasta autosta. Kaikissa on vastaavasti vikoja, koska kaikki muutkin valmistajat nyt valitettavasti on sidottu nykyiseen tekniikan tasoon.
Se laatuhan ei tämän monimutkaisuusluokan tuotteista tarkoita sitä, että ne eivät koskaan hajoaisi.
Comment
-
Uusista VAGeista olen kuullut kyllä pelottavatn paljon pahaa, mutta silti ajatus olisi moinen alle laittaa. Pitää aiheeseen liittyen heittää oma soppa liemeen. Itselläni ollut pian 3 v käytössä BMW 323i -98 ja tuona aikana ajanut 60+ tkm ja yhteensä mittarissa 176 tkm. Ajaminen on nautintoa ja autoon on kolmen vuoden aikana vaihtunut ilmamassamittari ja alatukivarsi + normaalit määräaikaishuollot tehty. Muita vikoja ei autossa ole ilmennyt ja suupielet ylhäällä saanut tuolla ajaa. Nyt kuitenkin lisääntyneiden ajojen ja pienen autokuumeen takia diesel-VAG hakusessa. Täytyy toivoa ettei tule vikatikkiä tehtyä.
Ps. Aiemmat vanhat ja paljon ajetut Opelit ja Fordit tuottaneet päänvaivaa, mutta tuolla 12 vuotta vanhalla Bemulla on (ehkä jopa ennakko-odotusten vastaisesti...) on saanut polkea käytännössä ongelmitta pian kolme vuotta. Vinkkinä muuten, että auto on myynnissä. :D
Comment
-
Jälkimarkkinoinnin taso on kieltämättä se, missä luodaan kuva huolettomasta autosta.
Tuosta tuli OT asia mieleen, nimittäin merkkareiden huolto toiminta joskus muinoinainoin.
Kuulin tuossa hiljattain, että esim toyotalla tehtiin sellaista, kun auto tuli perus huoltoon niin asiakkaalta salaan vaihdettiin tyyppiviaksi todettuja osia. Eli jos tiedettiin että esim puhaltimen moottori laukeaa selvästi ennen aikojaan, niin se uusittiin vaikka se olisi ollut kunnossa, näin saatiin luotua "hyvän ja varman" auton kuva, kun ihmiset eivät tienneet sitä että tyyppiviat korjattiin ennen kuin ne ilmaantuivat.
Comment
-
Kuulin tuossa hiljattain, että esim toyotalla tehtiin sellaista, kun auto tuli perus huoltoon niin asiakkaalta salaan vaihdettiin tyyppiviaksi todettuja osia. Eli jos tiedettiin että esim puhaltimen moottori laukeaa selvästi ennen aikojaan, niin se uusittiin vaikka se olisi ollut kunnossa, näin saatiin luotua "hyvän ja varman" auton kuva, kun ihmiset eivät tienneet sitä että tyyppiviat korjattiin ennen kuin ne ilmaantuivat.
Comment
-
Yksi mikä Suomessa/Euroopassa jälkimarkkinoinnin osalta ihmetyttää on takaisinkutsukampanjoiden ero esim.USA:n markkinoille. Siellä joitain tyyppivioiksi tiedettyjä hoidetaan takaisinkutsulla kun täällä siitäkin saa tapella, että menisi takuu piikkiin. Johtunee jenkkilän tiukemmista asiakkaan oikeuksista...
Jälkimarkkinointi on siis pitkä miinus muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ja nekin poikkeukset ovat henkilöitä jotka tietävät asiakaspalvelun salat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiMikäli hintoja ei vähintään tuplata tai kolminkertaisteta, niin vissiin täysin mahdotonta päästä eroon nykyautoissa tälläisistä pikkuvioista. Ja vaikka kolminkertaistittaisiinkin, niin eipä taideta päästä silti viattomaan autoon.
Comment
Comment