Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Maastavientilupa (autolle)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Maastavientilupa (autolle)

Olisi tarkoitus vispata kaverin kanssa reissu kolmannen kaverin pakulla Viroon (portteri kun ei mene 190cm speksiin) ja maastavientiluvalle olisi tarvetta.

Onko tietoa miten virallinen tuo pitää olla? Jos itse vapaasti kyhäilty on ok, niin mitä siitä pitäisi ilmetä ja millä kielellä?

Netistä en onnistunu millään löytämään esimerkkiä.

No siis kukaanhan ei kysele mitään, jos ei huono tuuri käy. Virostahan pääsee aina pois kun kyseessä on Suomen rekisterissä oleva peli.
    Jos virallisen paperin haluaa joka pätee myös Virossa, täytyy se hakea maistraatista asti. Mikään muu ei toisella puolella kelpaa.

Comment

Ok, täytyy tutkia tuota maistraatti hommaa.

Huono tuuri kyllä saa olla, jos joku paperia kysyy mutta tietty sitä kysytään just silloin kun sitä ei ole :)

Edit: Jaa mutta lie turhaa maistraatissa asioida. Ei vuokraamot ja liisariyhtiötkään maistraatin paperia toimita? En ainakaan sellaista muista kun vuokra-autolla Virossa olin.
      Viimeksi muokannut A6tonen; 1.7.2010, 21:48.

Comment

Kerran jäin belgialaisella liisarilla jumiin Suomen tulliin, kun olin Viron lautalle menossa. Asia selvisi, kun tulli soitti Antwerpenin tulliin, missä saivat hankittua lupapaperin leasing-yhtiöltä, ja pääsin sitten seuraavalla lautalla yli.

Auton omistajan kirjallinen lupa pitäisi riittää.

Nimet, osoitteet, puhelinnumero, allekirjoitus, englanniksi?

Comment

Jos virallisen paperin haluaa joka pätee myös Virossa, täytyy se hakea maistraatista asti. Mikään muu ei toisella puolella kelpaa.
          Ei tarvitse. Auton omistajalta paperi molempien kotimaisilla ja Englanniksi.

Comment

Minä olen pari kertaa tommoisen väsännyt, ihan vapaamuotoinen kirjoitus, jossa kerrottu että annan nönnönnöölle oikeuden kuljettaa auton xxx maahan ja takaisin aikavälillä se ja se ja sitten allekirjoitukset. Taisinpa ensimmäiseen ottaa vielä todistajat mukaan.

Comment

Venäjällä käydessä toisen autolla on tullut käytettyä ihan itse runoiltua paperilappusta.
              Ihan Suomeksi ollaan vielä kirjoitettu.
              Avainsanat taitaa olla ne kaksi nimikirjoitusta/nimeä.
              Tullissakin on kelvannut.

Comment

Joo, tuollaisen vapaamuotoisen nyt väsäsin sitten. Tosin autovuokraamon kaavakkeen pohjalta, jonka sain tutulta.

Luulis kelpaavan. Kiitos neuvoista kaikille.

Comment

Working...
                X