Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierrosaikoja 2010 ja 2011

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Audi TT Quattro, RaceChrono+5Hz GPS
    Tänä kesänä kolmea rataa kävin kurittamassa:
    Ahvenisto 1:39 (ei siellä uskalla, kerran on takarenkaalla pyyhitty rengasvallista maalit, +30C)
    Alastaro 1:37 (autolle päivän paras 1:35, MAF rikki, +15C)
    Kemora 1:28 (hieno rata, ehti ajaa kunnolla ja autokin toimi mitä nyt vähän ylikuumeni, +30C)

    Kuski täys noviisi mutta oppimiskäyrä on ylöspäin. Ens kaudelle uudet jarrut, orkkikset on aivan rimpulat ja kun niihin ei voi 100% luottaa hävii hommasta hauskuus. Renkaat ContinentalSC3 235/40-18", ihan hyvät kumit rata-ajoon kun ei päästä lämpenemään liikaa.

    Comment


    • #32
      Audi S4 B5 stage3 (röpötyksen takia ahdot tiputettu 1.3 bar)
      Jarrut: Vakio
      Alusta: H&R jouset ja vakaajat
      Renkaat: 235/40 18 Hankook Rs2
      Paino kuskin kanssa: 1800 kg

      17.10.2010 Alastaro
      Sää: pakkasyön jälkeen viileä max 9 päivän päätteeksi.
      Aika: 1.34.0 ,optimaalinen olisi 1.32.6 (RaceChrono ja Nokia N82)
      Pito: aamulla suolapaska renkailla suti jopa kolmosella suoran alussa eli vähän liukasta mutta päivemmällä vähän pitoa tuli lisää.

      Matkalla jännitti moottoritiellä molemmat kaistat lumen peittämät hämeenlinnassa :)

      Noilla vakiojarruilla alkoi tulemaan jo naurettavan pitkiä jarrutuksia, kun keskellä suoraa piti aloittelemaan jarrutuksia :) eli siinä olisi paljon parannusta. Kurveissa pidon rajalla ei paljoa lisää saa, raja tulee melko aikaisin vastaan.

      Jospa jarruja ensi kesään parantelisi.
      Viimeksi muokannut vayne; 17.10.2010, 17:01.

      Comment


      • #33
        Alastarolla Seat Ibiza Cupra 1.8T:llä kaksi viikkoa sitten 80kg kuljettaja 1.38,4, 70kg painavampi kuljettaja 1.40,4

        Lämpötila noin 13 astetta, kuiva, aurinkoinen keli.

        156hv
        Pirelli Pzero Nero
        Bilstein G&M

        Muutoin vakio

        Mittalaitteena Race techonology DL1

        Comment


        • #34
          Kemora 23.7.11 +28C

          typ85:lla
          Edellisen kauden Hankook R-S2 1.25,4
          8 vuotta vanhoilla käytetytyillä slickseillä 1.21,9

          Mitattu Driftboxilla.

          Comment


          • #35
            Kemora 23.7.11, lämpötila auton mittarissa vedon aikana +32.5.

            S4 B5 Stage 3
            Edellisen kauden Hankook R-S2 renkailla ajettuna päivän paras aika 1.26,5 ja optimi päivän saldosta ynnättynä 1.24,0

            Mitattu Racechrono:lla.
            Viimeksi muokannut vayne; 24.7.2011, 16:46.

            Comment


            • #36
              Paljonko oli paras perässä optimia? Olenko mä ainut joka on aina tommoset 2s optimia hitaampi, ei vaan osu kaikki mutkan kunnolla samalle kierrokselle mitenkään.

              Teoriassa väliaikojen summa voi myös olla semmonen että sitä ei oo mahdollista ajaa samalle kiekalle. No ainakaan mun tapauksessa tuskin siitä on kyse, en vain osaa.

              ---------

              Niin siis toi 1.26,5 oli ilmeisesti päivän paras, eikä edellisen kauden aika. Eli sullakin sama tilanne, pari sekunttia aina huukkuu jonnekkin vs optimi?

              Comment


              • #37
                Siis tossahan tuo luki postauksessa, eroa siis yli 2s mulla :)

                Yleensä 2s pinnassa ollut ero aina, eihän tuo niin tarkka mittaus ole, joten jotkut väliajat saattaa "hiukan" heittää.

                Comment


                • #38
                  Kemora 23.7.2011, +30

                  B7 RS4 kevyellä ratavarustuksella ja todella kulahtaneilla Pilot Sport Cupeilla.
                  1,24.0 käsiajanotolla.

                  Comment


                  • #39
                    Kemora 23.7.2011, lämpötila kolmenkympin kantturoissa.

                    t89 90q 20vt vitosella, melko raiskatuilla GY eagle f1-renkailla ja Vboxilla mitattuna 1,30.94

                    Comment


                    • #40
                      Kemora 23.7.2011 iltaan painuen ehkä +25

                      Lupo V1600 1.31,6, mitattu Performance Boxilla kierroksella 12. Ehdottoman hauska auto.
                      Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 25.7.2011, 08:04.

                      Comment


                      • #41
                        Kemora 23.7.2011, +30

                        Audi V8 lievästi ratavarustettu, ajopainolla ~1800kg, edellisen kauden Hankook R-S2, DriftBoxilla 1.29,6
                        Viimeksi muokannut Tinke_J; 25.7.2011, 07:57. Perustelu: Tietenkin DriftBoxilla eikä VBoxilla

                        Comment


                        • #42
                          Kemora 23.7.2011 ulkolämpötila noin +30, sisälämpötila aivan liikaa...

                          Lupo GTI V1600 ehkä jopa 130hv ja n. 1200kg kuljettajan kanssa:
                          1.28.6 mitattu Performance Boxilla

                          Comment


                          • #43
                            Tasan sekunnin kovempaa ku viimevuonna aika-ajossa....ei paha

                            Comment


                            • #44
                              Se vähän latistaa, että tasan sama kuin viimevuonna molemmissa kisoissa.

                              Comment


                              • #45
                                Auto:
                                Seat Leon 1.8T 2WD.
                                Imu- ja pakoputkisto vaihdettu. Vakio välijäähdytin ja -putkisto. Karalan säätämä. Penkitetty 238hp/370Nm. Tämän lisäksi DewilsOwn vesi/metanoli-ruisku #5-suuttimella. 60/40 vesi/metanoliseos.
                                Alustaan vaihdettu aika paljon osia. Jarrulevyt EBC turbo groove, jarrupalat EBC yellow stuff.
                                Renkaina Toyo R888 semislicksit 225/45-16"

                                Mittauslaitteisto:
                                Nokian sisäinen GPS + racechrono

                                Kierrosajat:
                                Ahvenisto 7.8.2011
                                1:37.8 (opt. 1:32.4)
                                Ulkolämpötila +23
                                Vuonna 2008 sama rata meni aikaan 1:41.2 kumhon ecsta 17" katurenkailla ja ilman metanoliruiskua.

                                Kemora 23.7.2011
                                1:27.2 (opt. 1:20.6)
                                Ulkolämpötila +30
                                Imulämmöt +22...+36

                                Alastaro elokuu 2010
                                1:35.9 (Kumho ecsta KU31 235/35-19") (opt. 1:33.0)
                                Ulkolämpötila +22
                                Imulämmöt +18..+30
                                Viimeksi muokannut Mandu; 7.8.2011, 23:11. Perustelu: Lisätty Ahveniston aika

                                Comment


                                • #46
                                  Kierrosajat:
                                  Kemora 23.7.2011
                                  1:27.2 (opt. 1:20.6)
                                  Tuo optimi aika näyttää kyllä ehkä turhan optimistiselle ..

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo, seitsemän sekuntia on aika paljon heittoa. Sitä ei ihan pienillä ajolinjojen muutoksilla korjata. Puhelimen sisäinen GPS on mitä on. Useampi kierros jäi kellottamatta kun ei saanut jotain mittauspistettä otettua.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ensi alkuun kiitokset Alastaron ratapäivistä kerholle!

                                      Piskuinen 1.8T pysäytti lopulta kellot aikaan 1:34.4

                                      Noin 20 kierrosta kerkesin ajaa mutta välillä piti kruisailla kun lämmöt ei pysyny kurissa, sille hommalle pitää tehdä jotain ensi talven aikana. Ajolinjat olivat alkuun aivan hakusessa ja ajat 1:37 alkuisia. Yhtään riskiä lisäämättä sai monta sekunttia veke kun vähän mietti että missä päin rataa sitä pitäisi suunilleen olla. Hyvä fiilis, tuntuu että opin jotain.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Plussalle sain Alastaron päivän parhaaksi 1:39.6
                                        Lämpötila noin +30c
                                        Kaikki vakiota alustassa ja jarruissa. Moottori tuunattu orkkis -20hp kuntoon...

                                        Kai sitä parempaakin olis voinu päästä jos ei olisi juustosta tehdyt jarrut ja kumeissakin on seokset kuin sarviksen ahkiossa. Kuskissahan ei voi vikaa olla...
                                        Viimeksi muokannut hopsis; 6.8.2011, 18:52.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tänään yllämainitulla kokoonpanolla

                                          Golf 2 Gti 16V koojetilla aivan vakio (miinus ne hevoset mitä 300 tkm on vienyt mennessään)
                                          - turvakaaret
                                          - Kiinan jarrut
                                          - 250 euron alustasarja + h&r takavakaajat
                                          - Hankook 232
                                          - Racechrono + 5 Hz mokkula
                                          Alastaron lyhyen radan aikaan päivitys tänään
                                          1.35.47
                                          Eli 8 kymmenystä paremmin kuin viime kesänä. Autolle ei ole tehty edes öljynvaihtoa, joten kerrankin syyllinen löytyy peiliin katsomalla :D

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tänään Alastarossa t89 90q 2.2 turboviitosella, kahden henkilön kuormalla 1:39,4

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alastaro 31.7.2011. Hurjalla 103kw voimalla apumiehen kera paras kellotettu kierros päättyi aikaan 1.44.0. Joka on lähes 3sek nopeampi kuin toukokuussa ajettu. Jotain opittu. Monta mielestäni nopeampaa kierrosta tuli ajettua, RaceChrono vaan ei tykännyt taaskaan toimia kovin hyvin. Ai milläkö ajettiin.. tuossa vasemmalla näkyy tuo kulkine (A3 8P 2,0TDi), olinko ainoa diesel-vehkeellä liikkeellä oleva?? ;) Renkaissa 4mm pintaa, pari kesää ja muutamat ratapäivät ajettu. Hyvin kestäneet reilun 300e paskat kumit. Jarrut vakiot, melko huonot ja ei niin luotettavat. Jouset vaihdettu matalempaan malliin ja vähän jäykempäänkin.

                                              Ei tuo automaatti ihan toimi radalla, mukava ja hauska ensimmäisillä kerroilla, yksi asia vähemmän mietittävänä. Rattivaihteista jotain iloa, mutta aika vähän.
                                              Viimeksi muokannut arto s; 2.8.2011, 06:28. Perustelu: Se lista siinä vasemmalla pakkaa päivittymään aikojen saatossa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kyllähän siellä pari muutakin tupaöljykrematoriota oli...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  2011 saldoa
                                                  Alastaro: koko moottori paskaksi, ei aikaa (2010 1:18,1)
                                                  Kemora: turbo ja kansi paskaksi, ei aikaa
                                                  Mantorp: 1:21,3
                                                  Motopark: veivin laakerista koko moottori paskaksi, ei aikaa
                                                  Varaosat finito, ruvetaan kiikaroimaan kautta 2012

                                                  Mutta siistii oli kuitenkin

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näköjään se mun tuoma paha karma jatkui vielä Mopoparkkiin asti ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja kuatro Näytä viesti
                                                      2011 saldoa
                                                      Alastaro: koko moottori paskaksi, ei aikaa (2010 1:18,1)
                                                      Kemora: turbo ja kansi paskaksi, ei aikaa
                                                      Mantorp: 1:21,3
                                                      Motopark: veivin laakerista koko moottori paskaksi, ei aikaa
                                                      Varaosat finito, ruvetaan kiikaroimaan kautta 2012

                                                      Mutta siistii oli kuitenkin
                                                      Milläs vehkeellä oikein lyöty Alastarolla 2010 jopa Superbike sarjan rataennätyskin??

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        S2 Audilla, koitan kaivaa kuvan jostain..

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          http://www.molsa.pictures.fi/kuvat/t...a/IMG_0807.JPG

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            ookei :) Kovaa touhua!

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alastaro 31.7.2011.

                                                              Taisi olla kolmas kerta kun radalla kävin omalla autolla eli S4 B5 sedanilla. Edessä vakiosatulat, Black diamondin levyt ja palat, takana vakiot RS4 B5 satulat, levyt ja palat jotka kuluivat tuon ratareissun aikana loppuun. KW Var1, H&R vakaajat, Powerflexit taka-akselilla ja edessä takimmaisissa alatukivarsissa. Vanteina 18*8,5 BBS CH:t, kumit BS Potenza RE050A 225/40-18. Moottoriltaan vakio. Auton paino 1650kg+kuski+apukuski kellottamassa, 1:40,6.

                                                              Ensikaudelle suunnitelmissa ainakin paremmat jarrupalat ja mahdollisesti jotkut semislicksit ja lisää uskallusta. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X