Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puutavaraa yms. venetrailerilla ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puutavaraa yms. venetrailerilla ?

    Saako kuljettaa veneettömällä trailerilla muuta tavaraa ?

    #2
    Saa minun mielestäni, näkyyhän noita sillon tällöin.

    Kantavuus kannattaa ottaa huomioon.

    Comment


      #3
      Miksi ei saisi? Kärry kuin kärry, erilaiset pintarakenteet vain. Kunhan pitää laitaylitykset ja kuorman lain sallimissa rajoissa.

      Comment


        #4
        Paitsi jos rekisteriotteessa lukee veneenkuljetusperävaunu tai autonkuljetus- jne..
        Venetrailerilla tahtoo tuo kuorman painopiste lähteä hallusta ihan heti ellei lautakuorman perään ruuvaa Evaria. Aisapaino on lähes yhtä tärkeä argumentti kuin takapainottomuuskin.

        Comment


          #5
          Ei saa.
          Menin katsastamaan traileria 2-vuotta sitten, niin ystävällinen katsastusmies kysyi, että saako tähän korttiin lisätä "tavarankuljetuksen" kun näkyy noita koukkuja olevan kärryn sivuillakin.
          Tottahan toki minä sen lupasin, joten minulla on nyt traileri auton ja tavaran kuljetusta varten oikein merkittynä rekisteriotteeseen.

          Comment


            #6
            Noi kärrysäännökset muuttuivat hiljattain. Nykyisin saa venetrailerilla kuljettaa "mitä vaan", kunhan se on riittävän hyvin sidottu kyytiin ja tavara ei ole kärryä leveämpi. Vene on ainoa kuorma, joka saa olla venetraikkua leveämpi. Toki aisa yms. painot on syytä huomioida, jotta maksimeja ei ylitetä ja kuljetus on turvallinen.

            Aikaisemmin ei ainakaan periaatteessa saanut kuljettaa veneenkuljetusperävaunulla mitään muuta kuin venettä, mutta toi siis on historiaa.

            Comment


              #7
              Eli ennen on pitänyt nostaa joku terhi kyytiin täynnä lankkuja jos on halunnut traikulla viedä? Hyvä jos on kerrankin säännökset muuttuneet järkevämmiksi eikä päinvastoin.

              Comment


              • #8
                Kysyin vielä "kalastajaveljiltä" näkemystä ja kovin on kirjavaa tulkinnat. Tavarat on kyllä jo roudattu :)
                http://vetouistelu.com/bbs/keskustel...704&iRC=0&pts=

                Comment

                Working...
                X