Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hankkeena Audi TT Q, 3.2l -04

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hankkeena Audi TT Q, 3.2l -04

    Moi,
    Löytyykös näiltä foorumeilta keneltäkään tuommosta TT Quattroa tuolla VR6 moottorilla ja DSG vaihteistolla?
    Huhujen mukaan tuo DSG automaattivaihteisto olisi yksi kehittyneimpiä, mitä nykypäivänä on? Onko taloudellinen loota ajossa?

    Ei näytä paljoa suomessa olevan noita myynnissä, paitsi noita +40tuhannen euron hintaisia.
    Itsellä aikeena hankkia saksasta tuo kärry. Siellä hintaa tuommoisella noin 10-15 tuhatta euroa. Veroja kattelin tullin sivuilta ja vain yksi TT tuotu 3,2 litran moottorilla, johon maksettu 11tuhatta euroa veroja! Miten ihmeessä niin paljon.

  • #2
    Ertziltä löytyy ainakin 3.2 DSG. http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=16737

    Comment


    • #3
      Koska vertailukohteena on nuo 40k myynnissä olevat. Päätösten pitäisi mennä jo toteutuneiden mukaan, mutta näin se ei ainakaan omalla kohdalla mennyt.

      Comment


      • #4
        Täältä löytyy uudempi malli samalla kone-laatikko yhdistelmällä.
        Vaihteisto on käytössä hyvä, mutta ei ainakaan minulla ongelmaton:
        Vaihteisto alkoi nykiä ja kolahdella. Probleemaan auttoi mekatroniikkayksikön vaihtaminen.
        Hinta olisi ollut töineen 2800e täällä saksassa, onneksi on takuu voimassa...
        Kulutus on matka-ajossa hieman päälle 8 ja kaupungissa 11. Pitkän ajan keskiarvo on 10.5l/100km.

        Comment


        • #5
          Eikös tuossa DSG vaihteistossa olekkin "formulavaihteet" ratissa? Samalla lailla kun bemareissa SMG vaihteisto.

          Comment


            #6
            Joo. Ne on TT:ssä vakiona DSG:n yhteydessä.

            Comment


            • #7
              Itse omistanut kyseisellä tekniikalla olevan A3:n ja rehellisesti sanottuna en enään kyseiseen tekniikkaan sotkeudu. Kerran on laitettu vauhtipyörä kiinni uudestaan kun oli löystynyt ja kerran jätti kesken ajon keskelle risteystä ilman syytä ja syytä ei löydetty edes huollosta. Nolo juttu kun kone kävi mutta ei vaihteista mikään toiminut, entäs jos olisikin ollut ohittamassa rekkaa.. puhumattakaan jos kuskina joku muu kuin minä..
              Seuraava laite jonka hankin automaatilla on sitten rehellinen nestevälitteinen automaatti.
              Ai niin muistakaa että kun ne kytkin levyt kuluvat niin ei välttämättä ole edullisia, nestelaatikossa riittää kun vaihtaa öljyt.

              Comment


              • #8
                Minkä vuotinen A3 oli? alkoiko toimimaan vielä, vai jatkoiko tommosta samaa toiminnan lopettamista?
                Eikös noilla formulavaihteilla pysty ajamaan yhtä taloudellisesti mitä esim manuaalivaihteisella?

                Comment


                  #9
                  Mulla on tommonen loppun ajettu A3 dsg ja ei vielä mitään moitittavaa (kop,kop). D:llä vaihtaa niin aikasin isoa vaihdetta ja nopeaa, että manuaalipuolta ei tarvi käyttää. Paitsi ehkä radalla. Rauhallisessa ajossa ~45 vaihdissa on jo 6 päällä niin siitä sit tasasta ajoa kylällä niin ei se sen taloudellisemmin enää mee. Toki, jos kulutus on huolen aiheena niin tämä ei ole sinun auto. Kylällä ei tankillisen keskikulutus ole ikinä ollut alle 10,8/100km Talvirajoituksilla on maantiellä parhaimmillaan tainnu olla 8,6 ja siinäkin oli joku ~120km motaria.

                  Comment


                  • #10
                    Jakopäänremppa siinä on kaikista kallein. Jos se on täydellinen niin LMS ja AC velottaa siitä n. 4000€(pääasiassa selvinnee n. 2500€ ketjut+kiristimet). Seuraavaksi vikaisin taitaa olla tuo kaksoismassavauhtipyörä, tosin se vaivaa lähes kaikkia autoja missä se on merkistä riippumatta. TT:hen olen ebaysta löytänyt LUK:in kytkin+vauhtipyörä paketteja hintaan 550€. LMS ilmoitti että n. 1 päivän homma, eli 8x75€. Mutta mitä kuullut AC:n 2000€ veloituksista niin ohan tuo itse tilaamana aika paljon halvempaa. Vaihdelaatikko näissä MK1 koppasissa on aika alkupään DSG:tä ja sen tähden saattaa olla ongelmallinen. Itsellä ei siinä vikaa onneks ole ollut. Kulutus kyllä mulla ollut jotain aivan muuta mitä täällä muut ilmoittaa :D Olisko tollanen 350km /tankillinen se vakio matka kaupungissa.

                    Osta mun TT pois. Kone on sellasessa iskussa ettei toista. Mittarissa 79tkm ja saksantuonti. Jakopäärempattu, kaikki öljyt vaihdettu hiljattain, öljypumpunkin vaihdatin varmuuden vuoksi moottorinsisäpesun jälkeen. Viat on juurikin tuo vauhtipyörä joka kylmänä tyhjäkäynnillä pitää vittumaista ääntä. Jossain foorumeilta siitä lukenut ja meinaavat jottei kannata vielä vaihtaa sen äänen takia. Toinen vaiva on alkuperäisten iskareiden naksunta epätasaisella tiellä. Taitavat olla siis tiensä päässä, tai voihan se olla joku puslakin. En ole vielä sitä jaksanut selvitellä kun se on niin helvetin hankalaakin jos ja kun ei missään ole olevinaan klappia.
                    http://img104.imageshack.us/img104/9460/tt4fn3.jpg

                    Comment


                      #11
                      <OT> Heh, oliski noin halpaa bensaa. Taitaa olla vähä vanha kuva =) </OT>

                      Comment


                      • #12
                        Toissa talven kuvia juu.

                        Comment


                        • #13
                          Mitenkäs iso tankki noissa kärryissä onpi? 350km/tankki kuulostaa joko talla pohjassa menolta, tai sitten vialliselta koneelta.

                          Comment


                          • #14
                            Hippasen vajaa 60l / tankkaus sinne menee. Ja eipä tän koon moottorit mene pienellä muuta ko maantiellä 80km/h. Mulla on kyllä ehjä tuo 200E MB:kin ja emmä silläkään pääse talvella ku 400km/60l. Ikinä en ole ylinopeusakkoa saanut joten kertonee että en mä ihan reikä päässä mene, mutta toki jos tälläsen auton hommaan niin tulee sitä tehosta ja äänistä nautittua :)

                            Comment


                              #15
                              Mk 1 TT quattrossa on 62-litrainen bensatankki. Kun käy tankkaamassa heti varoitusvalon sytyttyä, niin noin 55 litraa menee tankkiin (eli joku 7-8 litraa on vielä jäljellä, kun varoitus tulee ajotietokoneen näytölle).

                              Työmatka-ajossa pääsen yhdellä tankilla noin 450 km, jos maltan olla nautiskelematta.

                              Viime kesänä kävin Sulkavalla soutelemassa ja tuokin matka onnistui yhdellä tankilla. Tankkasin siis Espoossa, kun olin lähdössä Sulkavalle, ja seuraavan kerran taas Espoossa, kun olin palaamassa Sulkavalta. Tuohon väliin jäi 630 km ( = henk. koht. ennätys yhdellä tankkausvälillä).

                              Vastaesimerkki: Työmatka-ajoa Bysselissä vuonna 2007 ja pari huviajelua illalla. Tuosta ajotietokone antoi keskikulutukseksi 40,5 l / 100km. Aika vänkää, kun tankki oli tyhjä 150 km ajon jälkeen :)

                              Huolloista:

                              Tähän mennessä tehty kaksi Long Life -huoltoa. Kolmas on ensi viikolla. Ajettu 47.000 km.

                              Tämän lisäksi ei ole tarvinut tehdä mitään, paitsi:
                              - Eilen lisäsin lorauksen hydrauliikkaöljyä. Oli öljypinta vähän alle minimin (3-4 mm).
                              - Etujarrut vaihdettu (levyt & palat) tammikuussa 2008. Oma vika. Ajoin jarrulevyt kieroiksi autobaanalla. Ylikuumentuivat. Levyjen värikin oli muuttunut sinertäväksi.
                              Viimeksi muokannut jarpale; 11.5.2010, 08:57. Perustelu: Lisätty tavaraa

                              Comment


                              • #16
                                Kiitos että joku osaa olla rehellinen. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus ilmoittaa se ennätyksellisen pieni kulutus ihan kuin se olisi muussa kuin matka-ajossa edes mahdollista. Oma ennätys on 550km josta 90% moottoritiellä hippasen ylirajoitusten vakkarilla. Mutta jos tankkaan 9/10 kerrasta tankin täyteen kun tripissä on 3xxkm niin ei oikeen mene mulla jakeluun ilmoittaa alle 10l/100km vaikka se toki on mahdollista. Näin kaupunkilaisen silmin :)

                                Comment


                                  #17
                                  Jep. Oikeesti jos Allu.L on etsimässä taloudellista autoa, niin tämä ei ole se. Oli nimittäin melko iso JOS tuossa ylempänä:

                                  Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                                  Työmatka-ajossa pääsen yhdellä tankilla noin 450 km, jos maltan olla nautiskelematta.
                                  Ensimmäiset 2 vuotta keskikulutus oli muistini mukaan noin 17 litraa/100km. Nykyään pääsee vähemmällä, kun ei tarvi enää "testata" auton kulkuhaluja niin usein kuin alussa (ja Suomessa tulee huomioitua myös nopeusrajoitukset, Belgiassa sillä ei ollu niin väliä...).

                                  Nykyään kun suht koht siististi ajelee, niin vois sanoo pyöreesti, että vähän yli 400 km välein kuluu 80 euroa pumpulla, siis näin nykyisellä E98-bensan tai V-powerin hinnalla. Tuosta kai tulee keskikulutukseksi jotain 13-14 litraa/100km.

                                  Tämä siis DSG-vaihteistolla. Ja tuskinpa manuaalivaihteisella pienemmällä kulutuksella pääsee. Ainakin oma perstuntuma tähän on sellainen, että rauhallisessa ajossa DSG osaa vaihtaa D-vaihteella taloudellisemmin kuin ns. "keskivertokuljettaja". Toisaalta DSG voi innostaa nautiskelemaan ajosta useammin kuin tavallinen "tylsä" manuaalilaatikko, jolloin kulutuskin on isompi. Mutta niin kai se on, että hyvää ei saa halvalla ja köyhällä ei ole varaa huvitteluun ;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Kaverilla on tuollainen -07 3,2 cabrio DSG tai S-tronic-vaihteistolla. Ja saksantuonti, liekö se sitten tuo tilastoitu yksilö. Vikoja siinä ei kait ole muuten ollut, mitä nyt navi+ kyrvähti tuossa tänä keväänä. Auto on ollut kylläkin ajossa ainoastaan kesäisin.
                                    Kone ja aski pelaa tosi kivasti tuossa mielestäni yhteen, S-asento askissa kierrättää lähes punarajalle ja vaihtaa tosi aggressiivisesti pienempää pykälää. Liikkuu melko eleettömästi, tasainen kiihtyvyys paikaltaan aina sinne huippunopeuden tuntumaan saakka, että sellaista "oho" efektiä ei tule mitä tehokkaammissa ahdetuissa peleissä. Ja soppaa kuluu kuuleman mukaan tuo 12-14 litraa satkulle.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä tuo kulutus nyt niinkään suuri ole urheiluautolle. Kavereilla on Toyota supria jossa kulutukset reilusti isompia.

                                      Mitenkös sitten tuo 1.8 turbo kone toimii? Sitä ei mahda saada tuolla DSG:llä? Ainakaan en ole itse nähnyt aunuttakaan. Etuvetomallia olen nähnyt kyllä automaattina mutta en 1.8 turrbo quattroa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jaa? Jos haluaa DSG-laatikon (S-tronic) naitettuna pienempään koneeseen kuin 3.2 VR6, niin sitten tarvii katsella uudempaa korimallia (2006->). Silloin kun Mk1 TT oli tuotannossa, niin mulle jäi sellainen mielikuva aivolohkon pintaan, että tuo DSG-laatikko oli mahdollinen optio vain isommalla koneella (3.2) ja turbokoneiset mallit (1.8T) oli aina manuaalilaatikolla (paitsi Ameriikassa myös tiptronicilla). Korjatkaa jos olen väärässä...

                                        Comment


                                          #21
                                          On euroopassakin saanu etuvetotippari TT:tä, en vain kyllä muista tarkaa vuosimallihaarukkaa, mutta -03-> voi olla aika lähellä. Pikkukoneiset q MK1:t on aina manuaaleja.

                                          Comment


                                            #22
                                            TANKKAUS

                                            Siinä vähän faktaa kulutus keskusteluihin. Ajo on lähes kokonaan kaupunki/taajama-ajoa. Mitä nyt silloin tällöin joku pitempi veto. Aikalailla 2 tankkia/kuukausi menee. Tuo 10.6-12,3 on se normikulutus ja sitä pienemmät on sitten osaksi pitkää matkaa. Otanta on pieni, mutta antaa suuntaa. Tammikuussa joku härö tilastossa. Hyvin näkyy esim. Helmikuu, kun tuli pitempää matkaa useampi tankki.

                                            Comment


                                              #23
                                              Yllättävän reippaasti vie pienempikoriset. Mulla on A4 3.2q tiptronicilla ja B8 korilla. Oma tankkausseuranta kertoo seuraavaa:
                                              Mittarilukema 17062km
                                              Minimi 8.28
                                              Keskikulutus 10.02
                                              Maksimi 11.28
                                              Minimi ja maksimi ovat yksittäisten tankillisten "ennätykset". Ajo on hyvin vaihtelevaa. 8.2 lukemille mentiin ajaen pitkää siivua <100 ja ainoastaan muutamia kilometrejä kaupungissa. Maksimi on sitten (oikeaa) ruuhka-ajoa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo. Yllättävää kyllä. A4:ssä taitaa kyllä olla "aito" V6. Emäntä ajoi muistaakseni talvirahotuksilla kans matka-akjoa minimillä ton 8,6. Suuri kulutus johtuu myös siitä kun ite ajan lähes kaikki ajot kaupunkirajoituksilla. Satunnaisesti sopivan ripeästä etenemisestä nauttien =)

                                                Paljos muuten tuo b8 painaa? Tuo oma "pieni"auto painaa kuitenkin sen 1640kg

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ottaa päähän sellainen, että vuonna -98 alkaneessa mallisarjassa (TT 8N) on tyyppivikoja vielä vuoden -04 malleissa! Tarkoitan TT:n mittaristovikoja. Itsellä bensamittari näytti +1/2 tankkia liikaa. Ei näytä enää...

                                                  Kolmas (pieni) long life -huolto & jarrunestehuolto tehty Lahden Laakkosella ja samalla vaihdettu mittaristo ja oikean ajovalon xenon-polttimo.

                                                  Sentilleen 1000,00 EUR maksoi uusi mittaristo tällä hetkellä. Plus asennus ja nuo muut työt siihen päälle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aika mielenkiintoisia kulutuslukemia täällä näkyy. Itsellä työmatka-ajossa (5km suunta) läpi talven ja useiden kylmien käynnistyksien johdolla kulutus pyöri 12-13l ja tankilla huruteltiin yli 450km. Kun saa vähänkin tasaisempaa ajoa niin kyllä se tipahtaa aika nätisti. Saksasta tuodessa moottoritiellä 140km/h päästiin 8,2L lukemiin, siis ajokompuutterin mukaan.

                                                    Edellisen ajopelin ollessa 1.8T ei kulutuslukemat varsinaisesti nousseet paljoakaan. 1.8T en koske enää ikinä.

                                                    Ajeltu n. 80 000. Perusvikoina ilmennyt bensatankin mittarivika, lasinnostin ja se ettei ilmoita palaneista etuseisontavalopolttimoista (kyynel). Mikään näistä ei kuitenkaan estä ajoa, toisin kun jumalkoneen 6 yksitellen hajonnutta puolaa, ahtovuodot ja moottorielektroniikan sekoilu.

                                                    Aika jännä jos yksi muka tuotu ja 11ke verot. Toin omani vuosi sitten loppukesästä ja silloin veroa taisi napsahtaa 8ke. Säästi monia tonneja vrt Suomessa myytäviin.


                                                    Isona plussana pakko mainita nuo äänet. (tunneli+3.2=voila) Vuosi TT:n ratissa, ei valitettavaa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mulla matka-ajossa semmonen 9,6 Kesävalssit nosti sen ~litran satkulla. Lisää kuollutta painoa....

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X