eli hyvät neuvot olisi tarpeen,ekan audin osto mielessä ja toinen edellä mainituista olisi tarkoitus ostaa,dieseli on 02 aj.220 tkm ja bensa 8/01 aj.250 tkm.kiitoksia jo etu käteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 allroad 2.7bi vai 2.5 tdi?
Collapse
X
-
Mitäs tähän nyt sanois..
Kumpikaan ei ole niitä moottoreita jotka ovat vain "aja ja vaihda öljyt täältä maailman tappiin" joten touhutonni jos toinenkin on hyvä pitää varalla. Haku kertoo paljon noista moottoreista. Dieselissä on mennyt ainakin ruiskupumppuja noilla kilsoilla ja bensakoineisissa sitten ahtimet voi olla vaihtokunnossa. Jakohihnan vaihtokaan ei ole ihan ilmaista joten se kannattaa varmistaa.
Allroadin ilmajousia on jouduttu vaihtamaan jonkun verran mutta onnistuu tee-se-itse -menetelmillä. Haku kertoo siitäkin.
Otitpa kumman tahansa, käyttökulut on aika kovat. Dieselin kulutus lienee lähellä kahdeksaa litraa ja bensakoneista on vaikea saada menemään alle kympillä. Käyttövoimavero on dieselissä kova ja uusi co2-perusteinen ajoneuvoverokaan ei varsinaisesti helli näitä.
Tutki auto huolellisesti, kaiken pitää toimia ja vikakoodit olisi hyvä lukaista ihan varmuuden vuoksi.
-
Itse ottaisin edelleenkin tuon diesel myllyn joka omassa pirssissä on. Itsekin puntarion samaa neljö vuotta sitten mutta 30 tkm vuodessa kallisti vaa'an dieselin eduksi.
Ruiskupumppu piti vaihtaa jo 95 tkm kohdalla mutta muuten ei mitään valittamista. Kone on sillä "huonekaluputki" nokka-akselilla ja laakerikeinuilla. Kannatta ainakin tarkistaa nokka-akselin tyyppi, jos vanhaa 99-01(?) laaharinokilla niin en uskaltais itte ostaa. Sakulassa asuessani Autoscout24:ssä oli 2003-2004 pilvin pimein myynnissä 160 tkm ajettuja 2,5 TDI Audeja joissa kone oli vaihdettu nokkien poksahdettua. Kulutus pysyy helposti alle 7l sadalla, menohalut on sopivat ja autolla ei jää jalkoihin.
Comment
-
Audi A6 allroad ALLROAD 2.5 tdi 132kW 07/2004 ?
Hieman samaa aiheta sivuaa, mutta uudempi tdi
Mitäs mieltä ollaan, kilsoita ei varmaa tietoa ole.
Mitä heikkoa, mihin pitää kiinnittää huomio jos aikoo ostaa?
Kiittäen etukäteen kaikkia reippaita vastaajia
Comment
-
Aihetta hieman sivuten kerran ihmettelin erään sähköurakoitsijan pakettiautokalustoa tyyliin että miksi chevy van ? No sanoi sitten kalustoon kuuluvan 3t minikaivurin, vanissa kun suurin sallittu vetopaino on luokkaa 4 tonnia, niin autolla saa vetää kaivuria tarvikkeineen perässä.
EDIT: Hitsi huomasin just että tämä oli livahtanut väärään juttuun, piti tulla veneenveturikeskusteluun.Viimeksi muokannut Hervast; 22.1.2014, 09:48.
Comment
-
Meillä ollut nyt yli 3 vuotta käytössä vm 03/04 tdi allroad aj n250tkm ja vaihdettuja osasia: jarrupalat, akku, vilkkurele, jousituksen kompura, navigation plus radio-osa, sateliittiantenni. Vaihtolistalla etujousien pussit kun keula laskee yön aikana ja kuskin sähköikkunan vaijeri rutisee ja jumii. Konehuoneen varustelista tarrasta saat koneen tyypin selville eli onko laahain nostimilla (AKE) vai rullanokalla esim (BAU). Nuo uudemmat 03> pitäisi olla rullanokilla. Ajossa tunnet koneen pirteyden ja tiptronicin toiminnan. Ajossa ei pitäisi isoja kolinoita ja jurinoita alustasta kuulua. Hyvä olisi myös ilmajouset testata, kuinka nopeasti nousee ylös. Tipin toiminnasta sen verran, että itseäni risoo sen viive liikkeelle lähtiessä esim risteyksestä kiireellä kun pitäisi päästä risteävää tietä tulevan alta pois, eikä liiku kun sekunnin parin päästä. Voiskohan lastulla/ ohjelmoinnilla vaikuttaa tuohon? Vai kaasupotikan säädöllä kun sekin tuntuu viiveeltä nopeasti polkastuna? Hitaasti painettuna toimii ok. Kaiken kaikkiaan ollut hyvä ostos, vaikkakin noilla kilsoilla alkaa jo osien vaihtotarvetta olemaan. Kyyti on mukavaa ja säädettävän alustan kanssa pääsee lumessa ja vatukossakin :)
Comment
-
ai kaasupotikan säädöllä kun sekin tuntuu viiveeltä nopeasti polkastuna? Hitaasti painettuna toimii ok. Kaiken kaikkiaan ollut hyvä ostos, vaikkakin noilla kilsoilla alkaa jo osien vaihtotarvetta olemaan. Kyyti on mukavaa ja säädettävän alustan kanssa pääsee lumessa ja vatukossakin :)
Comment
-
Laatikon surkeutta se on.. Moottorin viiveen saa minimoitua poistamalla EGR:n käytöstä, se hidastaa huomattavasti reagointia. Itselläni oli aiemmin 2.5TDI tiptronic allroad. Nykyään muuten sama mutta 2.7bit manuaali. Aivan eri planeetalta on auton hauskuuskerroin. Polttoainekulut toki eri, mutta en minä niitä laske.
Comment
Comment