perrier heitti hyvän lopuksi! :) olen samaa mieltä!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Diiselin polttoaineveroon korotus 2011 alussa ...
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Jaa että mennää jo e95 ohi hinnoissa. :D Salettii nousee vielä 98 rinnalle dieselin hinta.
http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/...bensiinin.html
Comment
-
Missähän vaihees se Suomalaisen selkäranka napsahtaa poikki ja tämä "lammaslauman" loputon kyykyttäminen loppuu. Uskaltaako noi päättäjät enää liikkua normaalisti ihmisten ilmoilla?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja thompson Näytä viestiTais Jereltä jäädä yksi nolla pois
Ja nimenomaan kun ei osaa päättää järki-/tunneauton välillä niin pitää omistaa molemmat :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viestiAjotietokoneiden tämänhetkinen kulutusnäyttö passatissa 5.3l/100km, audissa 12l/100km (pitää aikalailla paikkansa laskujenkin mukaan), dieselverot passatissa 65€/v joten omien laskujen mukaan menee juurikin noin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Audalfa Näytä viestiMinä olen muuten alkanut ihmettelemään kun kaikki tuntuu laulavan että tuo 2.7Bit vie luokkaa 12L sadalla. Mulla oli -99 240tkm ajettu avant 4x4 tip, ja vei sekalaisessa maantiepainotteisessa kohtuureippaassa ajossa 9.5L max.
Itellä bitissä kulutus ollu YLEENSÄ 12-14l/100km sekalaisessa ajossa. Poikkeuksiakin on, esim. viime tankillinen meni 15.8l/100km, kun taas vaimolla se vie poikkeuksetta alle 11litraa. En kyllä yhtään osaa sanoo mistä johtuu, jokin vika autossa?
Comment
-
Bitissä vaikuttaa huomattavan paljon, onko kaupunki vai maantie ajoa. Oman kokemuksen mukaan maantiellä pääsee helposti alle kympiin kulutuksiin, kun taas kaupungissa pyörii siellä 13-15 paikkeilla. Näin ainakin itsellä ollut, ja omasta ajosta noin 85-90% tapahtuu kehä 3 sisäpuolella.
Toki myös rengastuksella ja vannevalinoilla voi säästää myös kulutuksessa.
Comment
-
Itselläkin on/oli tuossa pihassa pari 5 litraa kuluttavaa tdi:tä, mutta totesin, että jostakin on saatava liikennevakuutukseen bonuksia tai muuten kulutusedun hyötyä ei ajamalla saa kiinni.
Bonuksista tuli mieleen, että tarjosivat minulle jotain hypersuperkaskoa Tapiolasta ja porkkanana oli, ettei ensimmäisestä vahingosta putoa bonukset lainkaan. En tarttunut täkyyn, kun nykyinen säästökasko palvelee minua hyvin ja on selvästi edullisempi vaihtoehto, kun noita kaskosta korvattavia vaihinkoja on kohdalle sattunut perin harvoin.
Comment
-
-
Liikennevakuutukseen ei voi saada lisää boonuksia kun ajamalla, koska on lakisääteinen. If tosin tarjoaa "loistokuskietua" alle 27 vuotiaille, johon kuuluu liikennevakuutukseen 30% bonusta lisää, tämä on siis iffin tarjoma lisä, eikä siis enää ole voimassa jos vaihtaa yhtiötä. Kaskoon saa yhtiöstä riippuen 50-70% bonuksen. Eli jos sinulla on ennestään osakasko ja haluat täyskaskon, niin saat nuo bonukset käyttöösi, ei tarvii vaihtaa yhtiötä.
Comment
-
Comment
-
Tuo mielenosoitus vois lähteä malitillisesti ja hiljaisesti liikkeelle siitä, että PKS taxit ei huolisi kyytejä noilta päättäjiltä tai laittaisivat taxisetelit boikottiin :)
Comment
-
On se vähä rajoittanu, aikamoista hintahaitaria on tuossa 1,50e molemmin puolin. Ja vielä jos vertaa e95:een niin joskus hintaero suurempi ja joskus lähes nolla.
Comment
Comment