Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Diiselin polttoaineveroon korotus 2011 alussa ...

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    jos polttoaineen hinta ahdistaa niin sit pitää :

    -vaihtaa vähemmän kuluttavaan autoon.
    -ajella vähemmän.
    -äänestää oikeita ihmisiä eduskuntaan.

    eipä tässä itellä oo mitään valittamista, viidelkympil ku tankkaa niin saa viidelkympil menovettä.

    Comment


    • #92
      7/2009 oli diesel 0,83 €/litra, kun ensimmäisen dieselin hankin. Onhan tuosta polttoaineen hinta hiukan noussut. bensa tais tuolloin olla joku 1,2xx €/l.

      Comment


      • #93
        Vähän kyllä risoo noi korotukset, kun ei ne palkat tahdo nousta samassa suhteessa. Emännän 60km duunimatkaan tuli veron muodossa 30€ kuussa lisää, ja liksa nousi liiton kautta kokonaisuudessaan 9€/kk eli persnettoa mennään taas palkankorotuksesta huolimati.

        Comment


          #94
          http://www.talouselama.fi/uutiset/on...service=mobile

          Comment


          • #95
            Joskus hamassa nuoruudessa, oisko se ollu se kuuluisa öljykriisi, kun yhtenä yönä bensan hinta melkein kaksinkertaistu.
            Itse en tuolloin vielä autoa ajellut, mutta isäukko on kertonut polttoaineen olleen silloin reaalisesti todella kallista suhteessa palkkoihin. Ei ollut puhettakaan hupiajeluista yms. auton turhasta käyttämisestä silloin. Tosin palkkataso oli energiakriisin aikana nykyistä selvästi pienempi.

            1.489 näytti olevan tuossa Melliksen Neste Expressillä kun tuosta äsken ohi kävelin. Eikä siitä alta euron naftasta niin pitkä aika ole, koska mun eka diisseli tuli taloon vasta 2005 ja muistan tankanneeni alta 1:1 hintasuhteella. Vai tekeekö muisti tepposet?
            Minä hankin ekan dieselin 09/2009 ja silloin sai polttoainetta alta euron litra.

            pitää vaan pitää huoli, että oma palkka pysyy mukana, niin ei tolla niin väliä ole.
            Tämähän olisi tietysti ihanteellinen tilanne, mutta ei taida monella toteutua in real life. Inflaatio on jyllännyt viime vuosina 3% kieppeillä ja palkankorotukset on olleet ihan muissa lukemissa. Ainakin yleiskorotukset. Varsinkin näin laskusuhdanten aikaan, on pikkuisen vaikea perustella pomolle miksi työnantajan pitäisi maksaa lisää liksaa, kun halvemmalla työtä tekijöitä on jonoksi asti oven ulkopuolella.

            Comment


            • #96
              Kävinpä tuossa kylillä pyörähtämässä, ja katselemassa minkälaisia lukemia huoltoasemien tauluissa seisoo. Melkolailla tasan E10:n kanssa. Sattuipa silmään kuitenkin Pirkkalan S-marketin pihassa oleva St1, jossa oli vielä "eiliset" hinnat voimassa. Liekkö vaan viivettä päivityksissä, mutta sinne siis mikäli vielä mielii saada "halpaa" polttoainetta!

              Comment


              • #97
                Samoin esim. Hermannin rantatien St1:llä on ns. eiliset hinnat (tai ainakin oli tuossa kahden pintaan päivällä, kun itse kävin tankilla). Tien toisella puolella Neste Expressillä oli jo tän päivän hinnat.

                Comment


                • #98
                  Espoossa kans kahdella ST1:llä vanha hinta. Ilmeisesti ei ole taipuvia järjestelmiä.

                  Ja se on koulutuksesta (ammatisrta), työpaikasta ja taidoista kiinni kuinka pystyy palkan pitää hyvänä.

                  Comment


                  • #99
                    Jaa nafta olikin jo noussu täällä vantaalla samaan kuin e95 1.50 ja 98 oli 1.60..

                    Comment


                    • Ja se on koulutuksesta (ammatisrta), työpaikasta ja taidoista kiinni kuinka pystyy palkan pitää hyvänä.
                      En kyllä ihan tuohon yhtälöön liity mielestäni työn ilmapiiri/miellekkyys on sen rahan kanssa motivoimassa jokaisena työpäivänä.

                      Jottei offia Petäjävedellä, kun ohi tultii äsken oli ST1 VS ABC 16snt ST:een hyväksi.... no menee taas 30 euroa enemmän kuukaudessa tilistäkin polttoaineeseen... elämä on. Saisi tuon osittain omahyväisen hallituksen vaihtaa!

                      Tosin palkkataso oli energiakriisin aikana nykyistä selvästi pienempi.
                      Tuossa työkaverin kanssa katsottiin hänen vanhoja vuosikalentereita jostain 70 luvulta tähän päivään, niin kyllä palkka kehitys ei ole mennyt kyllä ihan samanlaisesti verraten esim. "talon lainan" määrää suhteessa palkka tuloon. Toki tästä voidaan alkaa vääntämään mitä on maksanut bensa,maito,voi,elektroniikka jne jne... Tiedä sitten...
                      Viimeksi muokannut GTI 2.0; 1.1.2012, 20:14.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
                        En kyllä ihan tuohon yhtälöön liity mielestäni työn ilmapiiri/miellekkyys on sen rahan kanssa motivoimassa jokaisena työpäivänä.

                        Jottei offia Petäjävedellä, kun ohi tultii äsken oli ST1 VS ABC 16snt ST:een hyväksi.... no menee taas 30 euroa enemmän kuukaudessa tilistäkin polttoaineeseen... elämä on. Saisi tuon osittain omahyväisen hallituksen vaihtaa!
                        Niin siis näyttäisi, että ST1:llä on ns. vanhan veron mukaiset hinnat asemilla. Huomenna paljastuu totuus, miten ne hinnoittelee.

                        Ja kyse oli miten saa lisää rahaa. Ei miten viihtyä työpaikalla tai mitkä kaikki asiat vaikuttavat siihen.

                        Comment


                        • Ei miten viihtyä työpaikalla tai mitkä kaikki asiat vaikuttavat siihen.
                          No joo ei tästä väännöistä sen enempää.. Kyllä huomenna varmaan on kaikkialla sen 1.5e yli Diesel..

                          Comment


                          • Njoo onhan se taas kiva että 10snt veronkorotus =~ 20snt kuluttajahintaan, millähän perusteella näin (oman tankkiaseman hintoja vilkuilemalla 19snt kallistui vuorokaudessa)... No ei kait tässä auta ku myydä diisseli helvettiin ja ostaa joku V8 - irtoo edes virne sillä fyrkalla...

                            (niin ton profiilin projektin lisäksi x)
                            Viimeksi muokannut jabis; 1.1.2012, 20:30. Perustelu: nuspilk

                            Comment


                            • jos polttoaineen hinta ahdistaa niin sit pitää :

                              -vaihtaa vähemmän kuluttavaan autoon.
                              -ajella vähemmän.
                              -äänestää oikeita ihmisiä eduskuntaan.

                              eipä tässä itellä oo mitään valittamista, viidelkympil ku tankkaa niin saa viidelkympil menovettä.
                              Mitäs, jos ei mikään ole noista "mahdollista"?

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja jabis Näytä viesti
                                No ei kait tässä auta ku myydä diisseli helvettiin ja ostaa joku V8 - irtoo edes virne sillä fyrkalla...
                                Nyt aletaan olemaan ytimessä :) Bensamittarilla kattovat kuin hullua kun kasi käydä lotkottaa samalla kun tankkaa mut eipä haise hanskat eikä köyhä.

                                Comment


                                • Hienosti tuo meidän hallitus ohjaa meitä käyttämään julkisia liikuntavälineitä:
                                  http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.sh...ppujen-hintoja
                                  Ei mitenkään yllättäny tää lopputulos, mutta noi apinat ei osaa kattoa kuin rivin alle paperisa, ja eivät näe lopputulosta.

                                  Comment


                                  • Artikkelin loppukevennys. "Halpabussiyhtiö" joka ajaa Tampere-Porin välin 3 eurolla. Ei ymmärrä. Jos lippujen hinnoissa on muutenkin nostopaineita niin mitä järkeä on ajaa osa ajoista selkeästi tappiota tuottavalla tavalla, sehän vaan entisestään syö katetta ja aiheuttaa muille linjoille niitä nostopaineita.

                                    Vähän sama kuin myytäisiin välillä bensaa 0,20€/litra ja sitten nostettais normaalihinta vaikka kahteen euroon kun on kaikki kallistunut.

                                    Comment


                                    • Hmmm Pitäisköhän otta vanikka työn alle ja vaihtaa diiseli bensaan. Olisi 502 kuutiotuumainen bensiinikasi valmiina , nakkais vain ton 6,2 tilalle . Bensan menekki taattu ja ilmasto puhdistuu ja päättäjät tyytyväisiä.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                        Ja tuon mukaan vuosi sitten Porsche omisti yli 50% Volkswagenista.

                                        Ei ole helppoja kuvioita nämä.
                                        Sekoitat nyt Porschen suvun holding yhtiön (yhtiöt oikeastaan, automotive holding ja holding gmbh) ja Porsche automerkin. Porsche Automotive holding SE omistaa Volkswagen konsernista 32,2%, Porsche Holding Gmbh 1,5%, wikipedian tiedot ovat vanhentuneita.

                                        Porschesta automerkkinä (Porsche AG) Automotive Holding omistaa suuriman osan. Volkkari omistaa sitten loput Porsche AG:stä. Porsche AG ei omista minkäänlaista merkittävää osuutta volkkarista.

                                        Porschehan piti jo viime vuonna sulauttaa osaksi Volkswagen Grouppia, mutta tuossa tuli vastaan lainopilliset riskit ja hommaa on siis venytetty.

                                        Ja joka tapauksessa nämä automerkit ovat erillisiä, ei kai niitä hiilidioksidipäästöjä voi eri merkkien välillä tasoittaa?

                                        Comment


                                        • Dieselin hinnan korotus oli suurin syy miksi vaihdoin dieselistä, bensa autoon, vaikka kilometrejä tulee vuodessa reilu 30tkm.
                                          Onhan se vähän kalliimpaa ajaa bensa autolla, mutta oman periaatteen vuoksi en maksa 1,50€ dieselistä.

                                          Comment


                                          • Turhaa lienee nipistä. Nousevat energian hinnat ei pitäs tulla yhtään kenellekkään yllätyksenä. Kaikkia se tasapuolisesti kuitenkin käytön/saastuttamisen mukaan verottaa.

                                            Jos polttoaineen hinta ahdistaa niin sit pitää :

                                            -vaihtaa vähemmän kuluttavaan autoon.
                                            -ajella vähemmän.
                                            -äänestää oikeita ihmisiä eduskuntaan.

                                            eipä tässä itellä oo mitään valittamista, viidelkympil ku tankkaa niin saa viidelkympil menovettä.

                                            Mitäs, jos ei mikään ole noista "mahdollista"?
                                            Aina on vaihtoehtoja, voi esimerkiksi vaihtaa sitten valtiota.

                                            http://www.viastar.fi/laskurit/ajone...savertailu.asp

                                            Comment


                                            • Nousevat energian hinnat ei kyllä ole kyseisen veromuutoksen takana.

                                              Comment


                                              • repsan laskurin mukaan minun ajomäärillä ja nykypäivän hinnoilla tulisi halvemmaksi 8l/100km dieseliä kuluttava auto vuodessa kuin nykyinen 11l/100km bensaa kuluttavaa. Yllättävääkö, ei oikeastaan. Mainitaan nyt kuitenkin että tuon laskurin mukaan ero olisi 60€ vuodessa eli 5€ kuussa eli noin kolme litraa polttoainetta. Point being, jos 10c nosto polttoaineen hinnassa tekee henkilökohtaisen konkurssin niin se on kuitenkin prosentuaalisesti vain ~7-8% muutos. Jättää pari kierrosta hurua ajamatta tai tekee yhden reissun kuussa kävellen niin saman säästön saa mitä pumpulla joutuu maksamaan enemmän. Tai sit ajaa nätimmin. Kuka tahansa mystyy vaikuttamaan enemmän kuin 7-8% omaan kulutukseensa ihan vaan ajotavoilla.

                                                Comment


                                                  Onhan toi korotus tosi hanurista, mutta siitä huolimatta ajelen jatkossakin nokilekalla. Jos mun pitää valita 150hv dieselin ja bensan välillä, ajan mielummin dieselillä. Varsinkin perinteiseen automaattiin yhdistettynä tommonen diesel on aika mukava ajella. Jos ajellaan "ripeästi kiiruhtaen" menee dieseli todella paljon pienemmällä. Bensa.autolla ajo bensaa säästellen on oikeasti aika tuskaa. Vahtaat vaan neulaa, ettei se kiipä yli 3000 kierroksen ja koskaan et pääse ajamaan konetta semmoisilla kierroksilla, millä sen parhaat puolet tulee esiin.

                                                  Tuo oma C220cdi turbiiniautomaatilla on kyllä tosi leppoisa ajettava kaupungissa ja maantielläkin. Carlssonin lisäeculla puhtia on 185hv ja kaupunkilla pyöriessä menee soppaa 7,5-8,5L/100km. Vetää heti kun tarjoaa kaasua. Voisin väittää että yksikään +150hv bensakone ei mee lähellekkään noita lukemia kun keskinopeus on jossain 20-30km/h nurkilla. Eli on sille kiisselille jatkossakin kysyntää. Ei vaan kannata tuijotella niitä mainoisten yhdistettyjä lukemia. äytäntö voi olla jotain ihan muuta. Esim kaverin 1.4TSI dsg vag vetää Tku-Hki välillä kesäkelillä 8,5L/100km ja sen pitäisi olla taloudelinen...

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                    repsan laskurin mukaan minun ajomäärillä ja nykypäivän hinnoilla tulisi halvemmaksi 8l/100km dieseliä kuluttava auto vuodessa kuin nykyinen 11l/100km bensaa kuluttavaa. Yllättävääkö, ei oikeastaan. Mainitaan nyt kuitenkin että tuon laskurin mukaan ero olisi 60€ vuodessa eli 5€ kuussa eli noin kolme litraa polttoainetta. Point being, jos 10c nosto polttoaineen hinnassa tekee henkilökohtaisen konkurssin niin se on kuitenkin prosentuaalisesti vain ~7-8% muutos. Jättää pari kierrosta hurua ajamatta tai tekee yhden reissun kuussa kävellen niin saman säästön saa mitä pumpulla joutuu maksamaan enemmän. Tai sit ajaa nätimmin. Kuka tahansa mystyy vaikuttamaan enemmän kuin 7-8% omaan kulutukseensa ihan vaan ajotavoilla.
                                                    Kyllä se saitaa ihmistä pimpityttää silti, kun ei huruja ajella ollenkaan.. Ei se emäntä sinne töihin pääse kävellen (~60km matka), eikä edes julkisilla. Lisänä vielä, notta tuolla matkalla ei oikein pääse kulutuksesta karsimaan ajotavoillaan, ainakaan ilman mehevää alinopeutta (85% matkasta moottoritietä, 13% kehätietä, 2% taajamaa), yötyötä tekevällä kun normisti melko tyhjät tiet :)

                                                    Kaikenkaikkiaan "pakolliset" kulut nousivat sitten useammalla satasella kuussa, niin rupeaa tuo kaikesta sakottaminen korpeamaan, varsinkin kun tuo palkkakehitys korreloi tässä hommassa ollenkaan.

                                                    PS. Emäntä torppas tuon hyvän idean vaihtaa pirssi veekasiin x)

                                                    Edit & PPS. Jos tolla sähkötupakilla pääsee körssittelystä eroon, ni siinä on sit säästetty kalliimpi löpö x)
                                                    Viimeksi muokannut jabis; 2.1.2012, 01:40. Perustelu: *hoks*

                                                    Comment


                                                    • Malminkartanossa helsingissä nesteellä on vielä diesel niin 1.36 ja vedin takin täytee samantie.
                                                      Viimeksi muokannut Samii-; 2.1.2012, 16:46.

                                                      Comment


                                                      • http://www.autoliitto.fi/?x20043=4288972

                                                        Tuossa oli ihan hyvä taulukko tähän väliin. Siitä ku kattoo oman auton kulutuksen/käyttövoimaveron laskun, niin ei taida semmosia autoja paljo olla, missä ei lasku kasvaisi.

                                                        Comment


                                                        • Harvemmin sitä veromuutoksilla pyritäänkään saamaan autoilijoille edullisempia kilometrejä. Nyt vain koitetaan saada suurempi potti kerättyä autoilevalta kansalta.

                                                          Ihan hyvä uudistus tämä nyt ainakin omalle kohdalle on. Ajokilometrejä ei tule enää kuin 10-15t vuodessa, edellisten vuosien ~40-50t tilalle, kun työhommat sai omalla autolla vielä ajella.
                                                          Nyt kun tutkin tuota ajoneuvovero lappua, niin melkein 100€ pienempi vero tulee tälle vuodelle. Ja tuolla ajolla polttoaineisiin menee nyt ~140€/v enemmän, kuin viime vuonna. (laskettu 15000km/v ajoilla ja 8l/100km keskikulutuksella, joka on yläkanttiin)

                                                          Onhan siinä pieni nousu kustannuksissa, mutta ei paha omasta mielestä. Ja vielä kun tykkään tuolla nykyisellä autolla ajella, niin kyllä mulle kelpaa.

                                                          Comment


                                                          • Sit ei muutaku muutki mun kanssa samalle linjalle, max 0.5bar ahtoja -teema :)

                                                            Comment


                                                            • Ei saatana ei vapariin kyl pysty taipuu :D
                                                              Tossa kun laskeskeli niin varmaan joku 150e tulee takkiin tästä verokikkailusta täs vuodessa. Joku 30-35tkm/vuosi ja verokevennys on vissii about sen 90e.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X