Alkuperäinen kirjoittaja antti73
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nopeusrajoitusten nollatoleranssi
Collapse
X
-
Näinhän se menee, mut enemmän ite katon pahalla niitä jotka ottaa sen kaks tuoppia baarissa ja lähtee pilkun jälkeen vielä autolla :S Toleranssia täytyy olla varsinkin, kun miettii että maantiellä on joissain paikoissa 100km/h kesät talvet on siinä hiukka eroa ajella talven liukkailla, kuin kesän yöttöminä öinä. Niin ja vastaus ei ole alentaa talvi nopeutta vaan vaikka nostella vähän nopeuksia.
-
Oho! Aiheuttipa mielenkiintoisia kommentteja hankkimani rikesakkomääräys.
Tekokunta ja tekopaikka: "Seinäjoki Kt 67, Alakylä 5 E" lukee rikesakkomääräyksessä. Elikkä paikka on n. 5 km keskustasta kt 67 Ilmajoen suuntaan, ns. Alakylän risteys. Liittymät kantatiehen ovat kärkikolmion takaa.
Vielä lisätiedoksi, olin ajanut Vantaalta n. 350 km yhden pysähdyksen taktiikalla, kohdaten lukemattoman määrän kameratolppia. Määränpää oli 5 km päässä. Ikää on 64 v. joten "penikkatauti" ei pitäisi enään vaivata.
Kiitokset kommenteista!
Comment
-
-
On siinä pieni alamäki, mun mielestä :) Kun käännyt katsomaan taaksepäin siitä kohdasta mihin linkki vie, niin eikös siinä vähän mäentynkää olisi olevinaan?
Etäisyyttähän tossa kyllä on jo aikas hyvin..
E: Jaa enpäs sanokaan varmaksi, joka katselukerralla tuntuu silmä harittavan eri tavalla!
Comment
-
Tuossa tapauksessa on mittaa 60-merkin ja kamerantolpan välillä Ilmajoen suuntaan noin 250 m ja Seinäjoen suuntaan noin 200 m. (Juu on selvä alamäki.) Mutta on kyllä nähty paljon lyhyempiäkin välejä, ei sen puoleen.Kyllä on tolppa sitten niin väärässä paikassa kun olla ja voi! Todellakin rahastuksen maku suussa, kun näkee tolppia n. 10m päässä rajoituslätkästä, varsinkin alenevasta rajoituksesta.
Mutta täällä kerrottua muistelen: olikos se jossain Tampereen lähellä, missä oli ensin laitettu kamera ennen 60-lätkää (tms), ja myöhemmin siirrettiin 60-rajoitusalue alkamaan ennen ko. kameraa? Sellaisessa toiminnassa kyllä on rahastuksen maku, jos missä.
Comment
-
Itse samassa kohtaa olisi räpsähtänyt pari kesää sitten, kun ajatuksissa ajelin enkä kattonut pahemmin mittariin. Petolliseksi tuossa tekee kesällä se, että rajoitus vaihtuu aika nopeasti 100-->80-->60 ja sitten siihen päälle se pieni alamäki. Jos nostaa vaan kaasun, niin rullaa helposti 60km/h alueelle liian lujaa.On siinä pieni alamäki, mun mielestä :) Kun käännyt katsomaan taaksepäin siitä kohdasta mihin linkki vie, niin eikös siinä vähän mäentynkää olisi olevinaan?
Etäisyyttähän tossa kyllä on jo aikas hyvin..
E: Jaa enpäs sanokaan varmaksi, joka katselukerralla tuntuu silmä harittavan eri tavalla
Pohjanmaalaisen tämä yllättää, kun ei olla totuttu mäkiin!:)
Comment
-
Joo, kyllä tässä tapauksessa tuo välimatka on kohtuullinen. Aiemmin rupesin vaan yleisesti puhumaan näistä välimatkoista.Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viestiTuossa tapauksessa on mittaa 60-merkin ja kamerantolpan välillä Ilmajoen suuntaan noin 250 m ja Seinäjoen suuntaan noin 200 m. (Juu on selvä alamäki.) Mutta on kyllä nähty paljon lyhyempiäkin välejä, ei sen puoleen.
Mutta täällä kerrottua muistelen: olikos se jossain Tampereen lähellä, missä oli ensin laitettu kamera ennen 60-lätkää (tms), ja myöhemmin siirrettiin 60-rajoitusalue alkamaan ennen ko. kameraa? Sellaisessa toiminnassa kyllä on rahastuksen maku, jos missä.
Mulla on joku hämärä muistikuva tuollaisesta tolppa/rajoitus kikkailusta, mutta en saa millään päähän että missä sellainen oli..
Comment
-
Ei ole napsunut, mutta tilattiin "tehovalvojat" meidän työmaalle huomis aamuksi. Saa nähdä kuinka monelle muulle napsuu!Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viestiNoniin, pari päivää tehovalvontaa takana. Onkos kenellekään vielä napsahtanut?
Porukka ajaa surutta 70-80km/h työmaan kohdalla, alueelle laitetun 50km/h sijaan :/ Tiellä kuitenkin ajoittain työkoneita ja miehiä, toinen kaista täten osittain tukossa.
Eniten ihmetystä aiheuttaa ammattikuljettajat, jotka painelevat rajottajaa vasten ohi, liian monella vielä kännykkä korvalla.
Comment
-
Ammatti kuljettajilla on "erikois-oikeus", eli kun katsoo liikennettä niin taxit, dösät ja kuljetusfirmojen autot suhaa päättömästi eteen päin koska siellä on joku pelle ratissa.Eniten ihmetystä aiheuttaa ammattikuljettajat, jotka painelevat rajottajaa vasten ohi,
Kiinnostaa sellainen että ajaako nuo ammattikuskit samalla tyylillä omalla autollaan, vai onko se vai jotain "työ kuvaan kuuluvaa" tyylistä pelleilyä.
Comment
-
Nämä harmittavia tilanteita, mutta nykyään näkee jo Niiin monesti paikkoja, missä on tietyöstä ilmoittavat kyltit ja alennetut rajoitukset. Ainoa kuitenkin mistä näkee, että jotain ehkä joskus tapahtuu, on se lumen alla oleva kaivuri jossain metsänlaidassa. Itse tulee kyllä himmattua, jos näkee että väkeä on oikeasti töissä. Nuo tyhjät työmaat taasen eivät aiheuta hirveää sympatiaa, kun ei ole vaivauduttu vaihtaan niitä normaaleita rajotuskylttejä esim vlopuksi pois.Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristoPorukka ajaa surutta 70-80km/h työmaan kohdalla, alueelle laitetun 50km/h sijaan
Itse aiheeseen, ei ole napsunut. Paitsi pari karhutölkkiä.
Comment
-
Meillä on nopeuden alennus kyltit peitossa heti kun koneet on parkissa, tosin itsekkin huomannut, että loppupelissä harvalla työmaalla jaksetaan käydä merkit laputtamassa.Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viestiNämä harmittavia tilanteita, mutta nykyään näkee jo Niiin monesti paikkoja, missä on tietyöstä ilmoittavat kyltit ja alennetut rajoitukset. Ainoa kuitenkin mistä näkee, että jotain ehkä joskus tapahtuu, on se lumen alla oleva kaivuri jossain metsänlaidassa. Itse tulee kyllä himmattua, jos näkee että väkeä on oikeasti töissä. Nuo tyhjät työmaat taasen eivät aiheuta hirveää sympatiaa, kun ei ole vaivauduttu vaihtaan niitä normaaleita rajotuskylttejä esim vlopuksi pois.
Ja mitä noihin nopeuksiin vielä tulee, tässä viimeisen viikon aikana muutaman paniikkijarrutuksen jo nähnyt.
[ANGST] Kaista osittain tukossa ja vastaan tulee autoja, pari tapausta lähtenyt kiihdyttämään päästäkseen ohitse --> Jarrut tiskiin kun tajutaan, ettei kerkeäkkään ohi. Sitähän voisi vaikka hiljentää ajoissa tai jopa pysäyttää auton ja odottaa hetken. [/ANGST]
Ei ole sentään kukaan syliin tullut.
Comment
-
Samaa kiirettä tuntuu olevan muutenkin liikkeellä. Aiheuttaahan nolletoleranssikin paljon keskustelua.Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNe on katos niin paljon kiireisempiä ja tärkeämpiä kuin muut. Heti kusee hommat jos joutuu hidastaan. On niin huonoa hommaa tuo autoilu nykyään.
Tietyömaiden alennettuja nopeusrajoituksia ei varmaan sen takia kovin moni noudata, koska suurin osa niistä alueista on yleensä täysin hiljaisia, menee ohi mihin aikaa vuorokaudesta tahansa.
Comment
-
En tiennyt koko nollatoleranssista sunnuntai-maanantaiyönä niin 2 kameratolppaa välähti matkalla Kuopio-Oulu. Kummatkin 80-alueella. Ekaan meni 88kmh kun ajoin vakkarilla 84 mutta iso alamäki jonka alla kamera (ei oo ennekään paukkunut, mut nyt paukku) ja se nyt onkin "oikealla" muistutusrajalla. Toiseen ajoin 84kmh ja sekin napsahti. Sitten v!tutti ja luin perille päästyäni jostain verkkolehdestä tästä nollatoleranssista. On varmaan jollakin virkailijalla hauskaa postitella muistutuksia pitkin kesää kun niin monta kuvaa otettu :)
Muistaakseni noiden muistutusten takia ei sentään kutsuta laitokselle tutkimaan kuvia vai olenko väärässä?
Ja tietääkö joku faktaa montako automaattisen valvonnan muistutusta saa ottaa?
Comment
-
-
Käy väkisin mielessä, tuon tarinan johdosta, että jos teippais kilven piiloon ja painais niin kovaa kun diudi liikkuu kameran ohi. Tulee nimittäin tuollaisesta pelleilystä mela otsaan... Vittu mitä pelleilyä!Kummatkin 80-alueella. Ekaan meni 88kmh kun ajoin vakkarilla 84 mutta iso alamäki jonka alla kamera (ei oo ennekään paukkunut, mut nyt paukku) ja se nyt onkin "oikealla" muistutusrajalla. Toiseen ajoin 84kmh ja sekin napsahti.
Comment
-
Tulihan ne sitten kuitenkin järkiinsä loppuviimein...Alkuperäinen kirjoittaja Tero V. Näytä viestiEttä sellasta 0-toleranssia: http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/170437.shtml
Tämä kommentti ei kyllä ihan mahdu meikäläisen kaaliin:
Aamulehti.fi
Siis jos ajat risteysalueella kolarin, joka ei ole oma vika, ja valvontakamera tallentaa "ylinopeuden" vaikka sen 1-5km/h, joka on alle puuttumiskynnyksen, niin miten ihmeessä siitä voi jotain seuraamuksia tulla??Ylikonstaapeli Joni Länsipuron mukaan sitäkin pienemmistäkin nopeusrajoituksen ylityksistä voi tulla seuraamuksia. Esimerkiksi jos ajaa risteysalueella kolarin, ja valvontakamera tallentaa pienen ylinopeuden.
Comment
-
Saattaa vakuutusyhtiö suhtautua nihkeästi korvauksiin, nimittäin laki sanoo että rikos se on sekin 1 km/h ylitys. Vaikka puuttumiskynnys onkin enempi kuin lain asettama enimmäisnopeus, laillinen vastuu alkaa jo siitä tauluun merkitystä lukemasta. Näin minä asian näkisin.Siis jos ajat risteysalueella kolarin, joka ei ole oma vika, ja valvontakamera tallentaa "ylinopeuden" vaikka sen 1-5km/h, joka on alle puuttumiskynnyksen, niin miten ihmeessä siitä voi jotain seuraamuksia tulla??
Comment
-
Eipä tulleet kissalan pojjaat tänään meidän työmaalle, kovista lupauksista huolimatta. Tosin voihan olla, että oli ollu hälyjä tms.
Mutta nyt innostui kaupungin tievalvojakin jo soitteleemaan poliisille yhteityön merkeissä. Saa vain nähdä mitä keksivätkään.
Comment
-
Eipä joutaneet yhden kerran pojat jäämään vähäksi aikaa passiin vaikka olivat jo "työmaalla" ja taatusti ei ollut kiire mihinkään muuhun virka tehtävään.Eipä tulleet kissalan pojjaat tänään meidän työmaalle, kovista lupauksista huolimatta.
OT.Ja noista ammattiautoilijoista olen sellaisen huomion tehnyt että jätkillä on niin hyvin esim auton mitat hallussa että vaikka tie olisi vähän kavennettu niin ihan hyvin voi vetää normi vauhtia. Monta kertaa huomannut että henkilö autoilla tulee aikaisemmin ahdasta kuin rekoilla. Ainut vaan että pitäis laittaa se kuski sieltä hytistä päiväksi siihen kaistalle palloilee niin huomais miten kivaa se on kun mennään vaikka 50km/h siitä puolen metrin päästä.
Comment
-
Tuo uhkailu yhdenkin kilometrin ylityksestä olisi kyllä aika oman oksan sahaamista. Ei niille käsitutkien lukemiselle voida varmasti taata ihan noin tarkkoja virherajoja. Jo desimaalien puuttuminen näytöstä antaa virheeksi vähintäänkin sen +-0,5.
No mutta joka tapauksessa aika selväksi on tehty, että kansalaisten on suotavampaa ajaa esim. 0,49 maistissa kuin pari kilometria ylinopeutta. 0,49 taputetaan vain selkään ja todetaan hauskat illat. Läheltä meni, mutta ei ihan riittänyt sanktioihin.
Comment
-
Vaikka ois ajanu samalla tiellä 3 ennen risteystä olevaan kameraan 200km/h se ei meinaa, että risteysalueella esim 300 metrin päässä kamerasta olis 1km/h yli rajoituksen. Ei se tolppakamera seuraa sitä hurjastelijaa.Ylikonstaapeli Joni Länsipuron mukaan sitäkin pienemmistäkin nopeusrajoituksen ylityksistä voi tulla seuraamuksia. Esimerkiksi jos ajaa risteysalueella kolarin, ja valvontakamera tallentaa pienen ylinopeuden.
Comment
-
Illalla räpsähti kamera tuossa 54 tiellä, mitä gps:ään on luottamista niin 81km/h oli vauhtia. Postia odotellessa...
[OT]
Täysin samaa mieltä!Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiAinut vaan että pitäis laittaa se kuski sieltä hytistä päiväksi siihen kaistalle palloilee niin huomais miten kivaa se on kun mennään vaikka 50km/h siitä puolen metrin päästä.
Tuota tilan käytön hallitsemista pääsee näkemään päivittäin, jakeluauto/paku mahtuu oikein hyvin, mutta Corsan tai Ka:n kuljettaja parhaissa tapauksissa tulee vaatimaan lisätilaa.Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiJa noista ammattiautoilijoista olen sellaisen huomion tehnyt että jätkillä on niin hyvin esim auton mitat hallussa että vaikka tie olisi vähän kavennettu niin ihan hyvin voi vetää normi vauhtia. Monta kertaa huomannut että henkilö autoilla tulee aikaisemmin ahdasta kuin rekoilla.
Kyllä sitä itseasiassa itsekkin tulee kuorma-autolla ahtaampiin paikkoihin mentyä, kuin minne omalla diudilla menis :D
Comment

Comment