Tuo Saabin ilmoitus sai kyllä aikaan tahattoman tyrskähdyksen:) Ei sillä, hyvä juttu ja onhan merkillä ralliperinnettä. Hieman epäilyttää vain mahtaako rahat riittää ihan loppuun asti
MT3.fi sivulla Räikkönen sanoo, että
"- Ruotsin jälkeen testasimme yhtenä päivänä auton pitoa soralla. Auto tuntuu hyvältä, enkä malta odottaa Portugalin rallin starttia. "
Siis 1.5 kuukauttako se on vetäny lonkkaa, eikä reenannu ollenkaan uudella autolla? Vai onko jotain rajotuksia testaamisen suhteen rallissa.
Räikkönen NASCARiin. Olen odotellut jo vuoden päivät milloin tämä uutinen tulee. Uskon että NASCARissa Kimin ajotaidot pääsevät todella esiin, kun koko ajan ajetaan pidon rajalla ja sen yli taiteillen.
Mikähän Hirvosta vaivaa, Latvala ja Loeb on pätkinyt koko kauden lujempaa. Nytkin Loeb veti periaatteessa minuutin paremmin kun ottaa huomioon aikasakot.
No nyt on hinnat selvillä, 5000e oikaisu.
Ja näemmä on annettu järjestäjille, maikkarin sivuilla luki että joku FIA:n kaveri oli hakenut siiman pois. Menee hieman uskottavuus.
No jos siellä on joku Citikkaa lähellä oleva henkilö siimat vienyt tai ainakin saanut tiedon siitä ja sitä kautta ne ovat voineet tai osanneet ajaa "oikaisten", niin tulee vähän Schumin suosikkiasema mieleen. Loeb on sen verran kova kuski, ettei tarvitse tuon kaltaisia apuja.
Ainahan tuolla rallissa ja formuloissa on ollut noita FIA:n lellikkejä jotka saa tehdä mitä huvittaa. Kuten juuri Loeb, Schumi ja Ferrari-talli. Ainahan sääntöjä voi tulkita niin ettei selvät sääntörikkomukset olekaan enää rikkomuksia. Tässä kisassa taisi Loeb tuon avun tarvita, ei tuo 2,4 sekuntia nyt niin ylivoimainen voitto ole.
Antoi Loeb lisäksi minuutin verran tasoitusta aikasakon muodossa, että aika vauhtia kaveri kuitenkin taas piti.
Olis toki ollut Ogierillakin vauhtia mutta ei vielä pysy kunnolla ojien välissä.
Lippusiiman oli poistanut FIAn toimihenkilö ennen erikoiskokeen alkua, eli kaikilla oli mahdollisuus oikaista.
Fordit ei sitä vaan tehny, koska pitivät kiinni sopimuksesta.
Tuohan on koko oikaisu homma ihan /cstä.
Tiekirjassa on selkeesti määritetty miten tuo rondeli pitää ajaa ja muut ajo sen just niinku tiekirjassa lukee ja miten se pitäisi olla nuotitettu. Jostain syystä joku Citroen tallissa on ollut tietoinen että lippusiimoja ei enää ole ja että rondelin voi oikaista. Kun Loebin ajolinjaa katsoo rondeliin tultaessa tuostahan näkee sokeekin kepillää, että se on nuotitettu oikaistavaksi. Siitä ei ole epäilystäkään, etteikö tämä olis tallin sisällä sovittu juttu. Selkeä oikaiseminen on tapahtunut ja siitä pitäisi sääntöjen mukaan seurata hylkäys. Mutta Citroen ja Loeb saavat tehdä lähes mitä huvittää kuten aikoinaan F1 osastolla erään saksalainen kuljettaja talleineen.
Mikähän Hirvosta vaivaa, Latvala ja Loeb on pätkinyt koko kauden lujempaa. Nytkin Loeb veti periaatteessa minuutin paremmin kun ottaa huomioon aikasakot.
Hirvonen on ihmeissään kun Latvala painaa jatkuvasti kovempaa, seuraa hermostumista, puristamista, onnistumisen pakkoa ja siitä ne vauhdit putoaa ja mies ei taida enää koskaan olla mestari ehdokas. Hirvonen on aina ollu suht nopea, jopa nopea ja varma kuski, mutta ei ole ollut koskaan tasaisesti häikäisevän nopea. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Tämän päivän avaus ei Hirvosella paras mahdollinen. Kävin illalla vetämässä viimeisenä autona koko EK4 Hassi läpi S4:lla ennen teiden sulkemista.
Ei varmasti tullut pohja-aikoja, mutta pohjakosketuksia tuli muutama maltillisesta vauhdista huolimatta. Taisi pari paikallista ihmetellä, kun S ilmestyi suljetulta tieosuudelta.
Kovaa pätkää on tiedossa huomenna. Aikataulu antaa periksi EK4 valtiontien loppupään hypyillä seuraamisen.
EK4 loppu on todella kapeaa 1 auton levyistä pätkää lähes 8km. Paljon pimeitä mutkia. Ei todellakaan tuntunut helpolta.
Laukaassa tuli oltua tänään, huomenna sitten ainakin EK4 Hassi ja jos parille muullekkin vielä ehtisi. Kaimalle kiitokset vinkeistä, taidamme loppupäähän suunnata :)
Alkuperäinen kirjoittaja RS_PerformanceNäytä viesti
Tämän päivän avaus ei Hirvosella paras mahdollinen. Kävin illalla vetämässä viimeisenä autona koko EK4 Hassi läpi S4:lla ennen teiden sulkemista.
Ei varmasti tullut pohja-aikoja, mutta pohjakosketuksia tuli muutama maltillisesta vauhdista huolimatta. Taisi pari paikallista ihmetellä, kun S ilmestyi suljetulta tieosuudelta.
Kovaa pätkää on tiedossa huomenna. Aikataulu antaa periksi EK4 valtiontien loppupään hypyillä seuraamisen.
EK4 loppu on todella kapeaa 1 auton levyistä pätkää lähes 8km. Paljon pimeitä mutkia. Ei todellakaan tuntunut helpolta.
Miten ne on hassin voineet jo nyt sulkea, kun sulkuaika alkaa vasta kuudelta? Kyllähän se vieläkin pitäs olla ajettavissa.
nyt lähtee tää poika Lahden etähuoltoalueelle ajaa. Poika mukana, niin ei tänä vuonna viiti ajaa Jyväskylään saakka eikä mennä EK:lle. Hienoa, että sai jotain näinkin eteleään.
Paskat, Jyväskylässä aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, mutta mitä lähemmäs pääsee Lahtea, sitä huonompaa kellä tyrkkää. Vettäkin sataa. :( Lahden vika ;)
Comment