Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uutta "kakkosautoa" ostamassa. Mikähän Audi olisi paras vaihtoehto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uutta "kakkosautoa" ostamassa. Mikähän Audi olisi paras vaihtoehto.

    Laiska kun olen niin en jaksa näitä satoja eri ketjuja kahlailla läpi etsien tietoa jokaisesta yksityiskohdasta. Eli kakkosaudia olen katsellut ja muutama mielenkiintoinen vaihtiehto on pyörinyt mielessä.
    Haussa on siis Audi merkkinen kulkine ja vähintään 4 ovinen sellainen, miksei jopa farmarikin. Ilmastointi on toiveissa myös. Itelle kun mittaa on kertynyt tuo +190cm ja painoakin reilusti yli neuvolan puntareiden, niin auton suuri koko ei todellakaan ole miinusta, vaikka se pääsääntöisesti eukon ajoon tuleekin.

    Myynti-ilmoituksia kun olen selaillut niin 100/A6 korisia (92-97) on aika kivasti ja hinnatkin on kohdallaan. Aika moni on varustettuna 2.6 V6 moottorilla? Onko koneessa muuta perustavaa laatua olevaa vikaa kuin suurehko kulutus? Olisiko 2.0 parempi vaihtoehto? Ajettu pääsääntöisesti 300tkm molemmin puolin. Mites näissä mekaanisia/sähkövikoja ollut?

    Joitain uusi korisia A6:sia on myös ollut houkuttelevasti tarjolla, koneet yleensä 1.8T tai 2.4 V6? Kumpiko parempi? Näissäkin ajomäärät 250-350tkm. Tukivarsijumppa on ihan tuttua profiilin kulkineesta.

    Sittenhän on tietenkin näitä pienempiä vaihtoehtoja 80/A4. Noissa moottorit sitten yleensä 1.6-2.0. Onko jokin tietty moottori jossa enempi onglemia kuin muissa? Näistä ei sen enempä kokemusta ole, mitä nyt A4 vaatii taas noita tukivarsien vaihtoja tietyin väliajoin.
    Hinnat olisivat parhaiten sopivia noissa 80:ssä, mutta tarkoitus olisi nyt kuitenkin ostaa käyttöautoa jokapäiväistä työmatka-ajoa varten pidemmäksikin aikaa. Eli varmasti hiukan enemmän sijoittamalla saa myös paremman(?) pelin.

    Vai pitäisikö sitä vaihtaa suosiolla Passattiin tai vajota jopa vielä alemmas ja hommata Seat/Skoda?

    #2
    Noilla spekseillä uusikorinen A6 ja 1.8T. V6:set ovat herkkiä öljyvuotoihin. Ainoastaan moottorin ääni puoltaa sitä.

    Noista kyllä löytyy aika paljon juttua hakutoiminnolla foorumilta.

    Comment


    • #3
      Ja yksi vaihtoehto on UrS4 kummalla tahansa pannulla(kasi tai ahdettu vitonen). On kokua, näköä ja kulkuakin tarpeen vaatiessa, Halvimpia viime kesänä taisi saada neljän tontun pintään. Noissa toki hinta monesti vastaa tulevien remonttien määrää :).

      Noista uudemmista sitten se turvallinen 1.8t. Vähempi kulutusta ja saman verran kulkua kun kutosessa. Toki kutonen on ns. sivistynyt vaihtoehto, jos pieni kulutuslisä ei haittaa.. Tuossa 2.4 koneessa taisi joutua öljyä joskus lisäilemään muistaakseni ja siitäkin löytyy juttua forumilta.

      Jos kardaanin puute ei haittaa, niin sittenhän sokota ja siitin on ihan hyviä vaihtoehtoja. Molemmat ovat jo pitkään olleet varsin hyviä autoina. Sisätilat sitten ehkä vähemmän laadukkaan tuntuisia kuin noissa audeissa, joskin samalla rahalla saa yleensä hieman uudemaa biiliä.

      Comment


        #4
        Itse en ole kovin iso mies ja olen todennut, että 80 ja A4 ovat kovin pieniä autoja. Omalla kohdallakin mietinnässä taas auton hankinta ja mielessä on pyörinyt satanen audi ja moottorina 2,5 nokileka. Suht iso auto ja ajettavuus ikäänsä nähden vähintäänkin hyvä.

        Comment


          #5
          Juuri tuo sisustan karuus Skodassa ja etenkin Seatissa on se suurin miinus. Kyllähän Octavia ja Toledo hinnaltaan ovat huomattavasti edullisempia verrattuna DKV:hen. Tuo VW on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta sattuupi hinnat olemaan hyvinkin samoja kuin Audissa, jollei välistä jopa korkeampia.
          Tuo UrS4 saattaa pian olla liian mukava peli ja johtaisi siihen että emäntä ajelee 2,5km työmatkan dieselillä ja minä päästän tuo 61km päivässä pihillä bensa-autolla.
          Taitaa se vaaka kallistua tuohon uudempi koriseen A6:een, ellei sitten jotain todella houkuttelevaa 100/A6 vanhaa korimallia tule nopeasti vastaan. Silmää tuo vanha korimalli jostain syystä miellyttää, varsinkin Sedanina, eikä sisustatkaan nyt järkyttävän muovisia ole.

          Comment


            #6
            Noilla mitoilla voin lämpimästi suositella A6 kokoluokan kippoa. Itse olen 193cm/115kg ja A6 penkkiä ei tarvi vetää takarajoittajaan eikä selkänojaa gt-asentoon että on hyvä. Vielä kun on säädettävä ratti niin ei tarvi ajaa jalat koukussa. Kyllähän tuohon pikkukoriseenkin mahtuu, mutta pää on katossa kattoluukullisessa pelissä ja penkin selkänoja loppuu lapaluiden alapuolelle.

            Comment


              #7
              Juu, kokemusta on kyllä tästä profiilin A6:sta kertynyt jo 3,5 vuoden ajalta. Tosin täytyy sanoa että edellinen Passat -98 joka minulla oli, oli tilavamppi kuskin paikalta varsinkin korkeussuuntaan. Tosin takatilat ovat kyllä sitten Audin eduksi ja se on ihan hyvä asia kun tuota turvaistuintakin joutuu mukana kuljettaa niin etupenkilläkin pystyy vielä istumaan.

              Comment


              • #8
                Sama täällä, kutoseen kyllä mahtuu T: 205cm/100kg.

                Comment


                  #9
                  Komppaan Terhoa ja Jari-Pekkaa. 197/100.

                  Comment

                  Working...
                  X