Onko kenelläkään kokemuksia ostamisesta yksityiseltä henkilöltä USAsta? Tulli kun vaatii myyjän kuitin, jolla todistetaan tavaran arvo. Riittääkö tällaisessa tapauksessa ihan paperille kirjoitettuna/printattuna myyjän nimi, paketin sisältö ja hinta mikä kelpaa tullille?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
USA:sta ostaminen Yksityiseltä?
Collapse
X
-
Eilen näytin paypalin maksu kuittia mikä kelpas hyvin virkailijalle. Meinasin vaan jos esim. sillä meinaat maksaa. Ei tosin ollut yksityinen myyjä.
-
Millä maksuvälineellä meinasit hoitaa maksun ? Esim. Paypal tilistäänhän myyjä saa otettua kuittikopion liitteeksi tullausilmoitukseen minkä hän laittaa paketin kylkeen.
Itse voit myös viedä kopion maksukuitista tulliin niin pitäisi olla selvää.
Ja vielä parempi jos Ebayn kautta ostos niin printtaa sieltäkin todistetta mukaan ostoksen hinnasta.
Comment
-
Paypalilla on tarkoitus maksaa. Pitääkin sanoa myyjälle, että laittaa pakettiin tuon paypal maksukuitin.Eilen näytin paypalin maksu kuittia mikä kelpas hyvin virkailijalle
Kiitoksia vinkeistä.
Comment
-
Mä printtasin ton kuitin siitä sähköpostista mikä tulee sähköpostiin maksun jälkeen. Oli muuten laitettu joku lappu sinne tullin tiskin lasiin että sinne voi myös lähettää sähköpostilla sen kuitin. Sitä en tiedä mihin osoitteeseen ja miten se sitten yhdistetään suhun.
Comment
-
Joo, kyllä se sinne käy. Sähän voit itte kirjoittaa siihen vapaan sanan kenttään mitä oot ostamassa sillä summalla, jonka siirrät. Muutama ebayn ohiveto tullut tehtyä ja ihan hyvin niissä tapauksissa on paypal kuitti tulliin kelvannut. Se paketin sisällä oleva lappuhan on periaatteessa aivan toissijainen. Jos teoreettisella tasolla asiaa puntaroidan, niin sulla pitää olla kuitti / joku lappu siitä tavarasta, mitä menet noutamaan ja siinä mielessä on aivan sama onko sitä lappua siellä paketissa vai ei. Sun velvollisuus on pitää huoli, että tilaamastasi tuotteesta maksetaan vero ja tilaajana olet vastuussa sen maksamisesta. No ei se onneks näin hankalaa oikeasti oo. Pakettikortti ja paypal kuitti kourassa vaan tulliin hakeen pakettia.
Comment
-
Minulla ei ensimmäisellä kerralla ollut tulostettua kuittia mukana, niin Tullin tyttö olisi katsonut sen maksukuitin minun sähköpostista Tullin tietokoneelta, mutta enhän minä muistanut mikä on minun sähköpostini salasana. Eipä ole tullut mieleen, että sähköpostiin pääsee miltä koneelta tahansa salasanan avulla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiTulli kun vaatii myyjän kuitin, jolla todistetaan tavaran arvo
Voi tietysti olla eri asia muun tavaran suhteen jolloin tullausarvon määrittämiseksi pitää olla todistus kauppahinnasta.
Ja sitähän ei voi väärentää..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tailax Näytä viestiTuodessani saksanmaalta
Tuo yleisöpääte olisi hyvä asia kun muutaman kerran on paketti jäänyt tulliin juuri sen takia, että ei ole paketissa ollut kuittia mukana. Tullivirkailijat eivät tietenkään saa avata toisten paketteja mutta itse se Pitää avata virkailijan edessä näyttääkseen paketin sisällön ja kuitin pitää täsmätä paketin sisältöön.
Comment
Comment