Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Verokortista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Verokortista

Tänään tuli tuo veroehdotus ja ku oon nyt vuodenpäivät ollu työttömänä ni voinko käydä lasketuttamas uuden veroprosentin (tietysti pienemmän ku tulot on laskenu roimasti) ja lähettää sen uuden kortin liittoon? Vai jatkuuko liiton rahat automaattisesti viime vuoden prosentilla?

kannattaa tehdä. Luulen että liitto jakaa rahaa niin kuin työnantaja eli tammikuu tulee viime vuoden prosentilla ja sitten maksat 60% ennakonpidätystä kun ei oo korttia...

Comment

netissä on helppo laskea tuo uusi veroprosentti ja voi lähetyttää uuden verokortin esim suoraan työnantajalle

www.vero.fi

Comment

Liittoki tarvii uuden kortin aina vuoden alusta? Ku ei mulla ennen oo moista tilannetta ollu ni ei oikein tiä mitenkä menetellä. Sillon ku työttömäks jäin ni liitto sai veroprosentin jostain muualta joka siis oli sen 2% enemmän mitä normaalisti.

Comment

Vaikka onkin suoli24:n palstalta niin:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6654999

Ja silloin kun itsekkin olin tovin ansiosidonnaisella, meni tuo 20 pinnaa, eivätkä edes muuta meikäläiselle verotoimistosta lähettäneet.

Mutta ainahan kannattaa kokeilla.

Omasta mielestäni tuo on todella tyhmä ratkaisu että noista menee aina tuo 20 pinnaa.

Comment

Verokortin voi käydä aina lasketuttaa, vaikka joka palkan välissä. Jos on pienet tulot suosittelen ottaa sivuansio verokorttia. Sillä saa tehä hommia vaikka, ei olisi niin sanottua "päätyötä". Ite aina pelaan just noitten korttien kanssa, et saa mahdollisimman pienen prosentin.

Comment

muistakkee että nuo liitost asaatavat päivärahat on etuuksia ja ovat kovemmalla verotuksella. Joskus kun on jotain töitä niin on sitte sivutulo kortilla.

Comment

Liittoki tarvii uuden kortin aina vuoden alusta? Ku ei mulla ennen oo moista tilannetta ollu ni ei oikein tiä mitenkä menetellä. Sillon ku työttömäks jäin ni liitto sai veroprosentin jostain muualta joka siis oli sen 2% enemmän mitä normaalisti.
                Emäntä on reilun vuoden nostanut kemianliitosta rahaa eikä ole ainuttakaan verokorttia sinne lähettänyt. 20% on ollut ennakonpidätys.

Comment

Sillon ku töis viä olin ni prosentti oli 20% ja jostain luin että liitto laittaa sitte vielä sen kaks prosenttia päälle, kuitenki vähintään 20% liitto ottaa. Ei varmasti liitto kyllä rupia mun prosenttia laskeen :) Varmaan ois viisahin soittaa sinne ja kysyä.

Comment

Toimittaa MUUTOSverokortin liitolle niin ne pidättää vain sen ennakkoprosentin mikä siihen korttiin on merkitty. Ja se kortti kannattaa ottaa suoraan verohallinnon verkkopalvelun kautta ettei tarvitse väitellä turhaan verotoimiston väen kanssa.

Comment

Working...
                    X