Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huomenna katsomaan: Passat Variant 3B - vinkkejä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huomenna katsomaan: Passat Variant 3B - vinkkejä?

    Ehtoota,

    perheauto max 8000e ostoslistalla. Nettiautossa, blocketissa ja mobilessa surffattu ilmaisesti riittämiin, kun vaimo sanoi ostavansa auton kohta itse jos vertailu ja pähkäily vielä jatkuu. On googlailtu ja tsekattu euroncapit ja autowikit tietty tämä foorumi - ja päädytty aina Pasuunaan. Hinta vs. km vs. ikä vs. koko -> Audeja ei valitettavasti löydy. Eli huomenna aamusta lähdössä katsomaan tätä tosimielellä. Tyyppivioista etupään tukivarret vaihdettu aikanaan takuuna, takalasin pyyhintä korjailtu eli toimii, turbolle ei ole tarvinnut tehdä vielä mitään. Jep jep, ei mikään tykki, mutta riittää toistaiseksi ja saahan siihen tarvittaessa puhtia vähän lisää. Mielestäni hinta vs. km ihan kohdillaan, mitä mieltä foorumilla ollaan...? Muutkin vinkit/huomiot huomista varten otetaan mieluusti vastaan!

    Juu juu, niin niin - jäitä hattuun, jäitä hattuun ; )

    #2
    Keväällä ostettiin kakkosautoks -99 vastaava, tosin ilman kylmästöintiä. Jos voimaa ei tarvitse, niin hyvä valinta, ainakin meillä on kyllä oltu tyytyväisiä. Maksettiin keväällä muistaakseni 5100 n. 300 000 oli ajettu. Vaikka noita kilometrejä on tarjokkaassa aika vähän, niin ehkä tossa hinnassa on vielä tinkavaraa.

    Takalasin pyyhkimen moottori on vaihdettu kans, maksoi noin 120? täältä foorumin hovihankkijalta tilattuna (toimituskuluineen). Jos tukivarret kunnossa, niin erittäin helppo ja rauhallinen ajettava. Alusta vastaa suorituskykyä ;=). Valot on surkeat, mutta tuohon saa kaiketi vaihtaa xenonit ihan laillisesti kunhan vaihtaa soveltuvat umpiot.

    Kaikenkaikkiaan suosittelen, vaikka ei volkkari laatuvaikutelmaltaan Audi olekkaan.

    Comment


      #3
      Valot on huonot uutenaki. Tuohon saa kyllä laittaa xenonit ilman automaattista korkeudensäätöä. Muuten asia vehje.

      http://pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=2

      Itellä samasta firmasta ostettu xenonit eikä oo päivääkää tarvinnu katua. Hienosti pelannu eikä mitään häiriöitä tullu ajotietokoneeseen eikä radioon.

      http://www.piritek.com/product_details.php?p=800
      Viimeksi muokannut horch; 18.12.2009, 21:13.

      Comment


      • #4
        Vajaa 100tkm yhteensä takana 3b:llä, AFN farkulla sekä AHU sedanilla. Nykyisessä farkussa miltei 600tkm lasissa. Kokonaisuutena sekä hinnalleen että laadulleen mielestäni mainio vehje. Ajettavuus on kyllä kohdillaan kun vaan kaikki on alustassa kunnossa. Kansiremppa tehty kerran ja tottakai perinteinen "turbo- ja suutinhuolto" (170hp TDI:n KKK + Bosion Racet).

        Valot kannattaa tosiaan päivittää jos ei alkuperäisillä xenon-umpioilla, niin niiden suht samannäköisillä tuning-kopioilla. Lähivalot noissa linssiumpiossa xenonsarjalla höystettynä on hyvä, pitkät valot tyydyttävät. Riippuu tietysti mihin on tottunut. Itse en rohkene ajaa kaamoksessa ilman kunnon lisäkattiloita.

        Jokunen vikakohde voisi löytyä tuon takalasinpyyhkimen välittömästä läheisyydestä: luukun avausmekanismi, lukon valokytkin ja keskuslukon moottori. Riippuu tosin vuosimallistakin. Samoin auton ensimmäiset ruostekukkaset löytyvät varmasti takaluukusta, jos ei vielä niin ainakin jatkossa.

        Ainoa puute mikä tuossa ostattelemassasi autossa mielestäni on, ovat penkit. Perus Firstlinen jakkarat ovat kaukana Trendlinen huomattavasti paremmin tukevista tuoleista. Ero on valehtelematta suuri. Muutenhan tuo vaikuttaa juuri ja juuri sisäänajetulle laitteelle :D

        Comment


        • #5
          Tosiaan se paremman mallin sisusta on siistimpi ja kestävämpi. Muijalla 98 afn synchro ja siinä mustanharmaa sisusta ja ei juuri uutta häpeä. Paremman vastineen näillä saa rahalle kuin vastaavan hintaisessa A4:ssa.

          300 tkm on rajapyykki jonka jälkeen voi odottaa mm. kansiremppaa tdi:ssä. Männäviikolla tuli tehtyä tuohon AFN:ään kun alkoi kiihtyvällä tahdilla hukata jäähdytysvesiään. Muuten erinomainen moottori vaikkakin on rumaääninen kuten nämä kaikki konsernin neloset. Potentiaaliakin löytyy, tosin AFN++ satsilla alkaa kaksoismassavauhtipyörä jo ilmoitella olemassaolostaan.

          Comment


            #6
            En noista pasuunoista niin tarkkaan tiedä, mutta kyllä minä mieluummin käyttäisin saman määrän rahaa uudempikoriseen V6 4motioniin, vaikkakin kilometrit ovat samanhintaisissa suurempia.

            http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2958378

            Comment


              #7
              Ovien lukkomodulit noissa on kuluvia osia. Eli kannattaa tarkastaa, että keskuslukitus toimii ja sisävalot syttyy kun ovet aukasee.

              "Mukavuus"boksi sijaittee 3b:ssä kuskin lattiamaton alla ja se voi kerätä kosteutta aiheuttaen esim ikkunoiden aukeamisia itsestään.

              Muuten ei meikän noin 100tkm matkalla 2 vuoden aikana tullut muuta oikeastaan kun tukivarsia ja kuskin oven ikkunamekanismin hajoaminen. Peräluukkuun tuli vaihdettua keskuslukon sähkömoottori ja takalasinpesuri tuli otettua pois käytöstä. Peräluukun lukko kerää moskaa ja sekään ei ikuinen ole.
              Keskuslukitus ei tullu kuntoon vaikka kuskin lukkomoduli tulí vaihdettua. Mahto muissakin olla vikaa.
              Moottorista alkoi kumiletkut olla melko haperoa +300tkm jälkeen ja pari kertaa se ruikkikin nesteet ulos. Kone tosin oli AJM.

              Kyllä tässä Golffin tilalle on tullut mietittyä taas Passattia, mutta nuo syncrot on samoissa hinnoissa quattro audien kanssa.

              Ja jos on hakemassa diesel autoa, niin ehkä ei kannata tarjota v6 bensaa?

              Comment


              • #8
                Noniin, kiitoksia vinkeistä ja kommenteista, Pasuuna vaihtoi omistajaa! Tosi asiallisesti pidetty auto niin sisältä kuin ulkoa, kyyti oli tasaista kotimatkalla ilman minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä. Nyt kun budjetista jäi osa käyttämättä, täytyy ainakin päivittää valot Xenoneihin (hyvät linkit horchilta, kiitos!) ja harkita vakavasti Isofixien asennusta.

                Samoin auton ensimmäiset ruostekukkaset löytyvät varmasti takaluukusta, jos ei vielä niin ainakin jatkossa.
                Sieltähän ne, on jo kyllä siistitty. Täytyy pitää silmällä.

                Perus Firstlinen jakkarat ovat kaukana Trendlinen huomattavasti paremmin tukevista tuoleista. Ero on valehtelematta suuri.
                Jep, saman noteerasin kotimatkalla - verrokkina entisen B7:n sporttijakkarat, on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä.

                Ovien lukkomodulit noissa on kuluvia osia. Eli kannattaa tarkastaa, että keskuslukitus toimii ja sisävalot syttyy kun ovet aukasee.
                Tässä on ensimmäinen korjauskohde, joka tosin oli ostaessa tiedossa. Eli vänkärin puolen ovikytkin on särki, oven alareunan valo jää palamaan vaikka ovi on kiinni, ellei ovea paukauta vähän reilummin kiinni.

                Keskuslukitus ei tullu kuntoon vaikka kuskin lukkomoduli tulí vaihdettua.
                Oliko isokin remontti? Manuskan mukaan "sisäovi" ikkunakehyksineen täytyy irroittaa...

                Comment


                • #9
                  Onnea uudelle!
                  Vielä jäi mainitsematta eräs tärkeä, ehkä unohtuvakin, huoltokohde: taka-askelin puslat. Samainen yö-päivä -vaikutus on noidenkin vaihdon jälkeen, niinkuin tietysti muissakin kulkineissa. Passatissa vaan mielestäni pääsee vaihtotyön osalta todella helpolla. Tuossa 200-300tkm vaiheilla alkaisin puslien vaihtoa suunnitella.

                  Comment


                  • #10
                    täältä löytyy hyvät ohjeet siihen ovi hommaan
                    http://www.taligentx.com/passat/main...lockmechanism/

                    Comment


                      #11
                      Minä en jaksanu ottaa ikkunaa ja sisäpelliä irti kokonaan, joten vein sen korjaamolle.
                      Sen verran pitkälle pääsin, että lukon tai kahvan irroittamisen kanssa vähän aikaan tappelin ja päätin luovuttaa.
                      Ei se varmasti mikään mahoton ole, jos ottaa tuon pellin kokonaan irti.

                      Sisäpelli on tullut vaihdettua itse myöhemmin, koska ikkunamekanismiin ei saa varaosia.

                      Comment


                      • #12
                        Passattiin tilasin xenon sarjan ebaystä osramin polttimoilla. Lisäsijoitus oli kannattava, polttimoiden värisävy on miellyttävä ja sytyttimet toimivat ongelmitta ja häiriöittä. 119 € D2s kannalla ja polttimoilla

                        Comment

                        Working...
                        X