Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paljon tuontiauton km lukema vaikuttaa veron määrään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuinka paljon tuontiauton km lukema vaikuttaa veron määrään?

    Kyseessä S3, ajettu 94000 km, ei kyllä välttämättä pidä paikkaansa, auto kylläkin todella siistin näköinen. Tuontimaassa saisi lukeman sellaiseksi kuin haluaa, pientä korvausta vastaan, taitaa vain käydä niin, että siinä ns. "kakkaa omaan pesään". Lukema kirjattaneen ylös Suomessa ja näin ollen "takaisinpäin" muuttamisesta jää sitten helposti kiinni jos vaikka aikoo myydä auton joskus.

  • #2
    Hain syksyllä A6 (c6) ajettu 113 tkm. Kotimaassa olisi myös ollut mahdollisuus "korjata" kilometrejä mutta juteltuani muutaman tutun kanssa tulin siihen tulokseen että niitä pitäisi olla sitten niin paljon enemmän että vaikuttaisi autoveron määrään oleellisesti. Myös varusteet ilmoitin rehellisesti eikä silläkään juuri ollut merkitystä vaan verot olivat asettamani haarukan alapäässä. Kilometrien "korjailu" tosiaan saattaa tulla ikävällä tavalla vastaan myöhemmin.

    Comment


    • #3
      Eikös se verotusarvo mene tuon vastaavilla kilometreillä olevan suomalaisen auton markkina-arvon mukaan. Helppohan tuo on laskea, jos suomesta löytyy enemmän ajettuja S3:sia. Niin ja ottoauto.de auttanee myös asiaan..

      Comment


      • #4
        Mahtistahan voit testata paljonko vertailuhinnaksi muodostuu eri kilometreillä. Tämä siis sillä edellytyksellä, että sieltä ko. automalli löytyy.

        Itse kun toin alkuvuodesta suunnilleen saman hintaluokan menopelin, niin silloin kilometrien hintavaikutus veroon oli osapuilleen 10tkm ~ 100eur.

        Comment


        • #5
          mahtista näkee

          Varusteethan ei yli 3 vuotta vanhassa vaikuta vaan verotusarvo menee suoraa mallin ja moottoritiedon & kilometrien mukaan.

          Mahtista näkee kilometrien vaikutuksen eli 10tkm ei juuri verotusarvoa heilauta.

          Comment


          • #6
            Kerran olin ostattelemassa V8:a, jonka mittarilukemaa oli "korjattu" lähemmäs todellista, eli ylöspäin maahantuotaessa, kun "pojat" olivat sanoneet, että sillä saa veroja alaspäin. Kilometrejä oli tullut n. 100 000 lisää, mutta samassa yhteydessä oli rikottu sitten vähän muitakin mittareita. Eikä kuulemma ollut vaikuttanut lopulta veroihinkaan...

            Jäi ostamatta.

            Comment


            • #7
              Ennen vanhaan tullissa piti olla luotettava selvitys kilometreistä että sai menemään läpi "isot" kilometrit. Ilman selvitystä meni keskimääräisillä, jotain 18tkm, vuosilukemilla.

              Comment


              • #8
                Niin tuossa takaisinmuuttamisessahan ei minusta ole mitään ongelmaa, kun katsastuksessakaan ei enää jokapaikassa kilometrimäärää oteta ylös. Mutta tuo menee sitte käsittääkseni jo veropetoksen puolelle, kun ensin laitetaan kilometrejä lisää ja sit otetaan pois ihan vaan verottajaa huijatakseen.

                Comment


                • #9
                  Eihän noita autoja kaiketi edes enää tarkasteta tullauksen yhteydessä ellei esim. halua tingata verotusarvoa alas joidenkin vikojen/puutteiden takia? Käytännössä siis mittarilukeman voisi huijata niinkin helposti kun kirjottamalla sen tullin kuponkiin väärin, eikä mitään mittarin ruuvauksia edes tarvittaisi. Tosin kyllä se kunnollinen tullimieskin varmasti kiinnostuisi tarkastamaan kilometrit jos siihen laittaisi jotain ihan posketonta.

                  Comment


                    #10
                    Itsellä ei ainakaan tarkastettu mitenkää autoa kun kävin täyttämässä tullin paperit. Tämä oli tuossa kolmisen kk sitten Helsingissä. Tiedä sit mikä on käytäntö eri puolilla maata.

                    Comment


                    • #11
                      Niin no, tuon 94000 voisi kyllä erehtyä merkkaamaan 194000 ja silloinkin se olisi "järkevä" lukema.
                      Muistaakseni joskus katsastuspapereissa luki että km lukema kirjataan ylös asiakkaan suostumuksella, 10v sitten väänsin asiasta kun inssi keljuili syyttä niin minäkin aloin vaatimaan puhdasta paperia tuon km lukeman osalta, sain läpi vaatimukseni kun siinä oli tuo "asiakkaan suostumuksella" kohta.

                      Comment


                      • #12
                        Ei itselläkään tullauksen yhteydessä loppukesästä tarkastettu autoa sen kummemmin, sitten sain tullivirkailijan kiertämään auton kanssani kun yritin tingata verotusarvoa alemmas autossa olevilla kosmeettisilla pikkuvioilla. Vaikutti kokonaisen 100? eli hyöty oli vajaan kolmekymppiä sitten verossa.

                        Mutta mahtaakohan katsastusinssi alkaa kiukuttelemaan kun verotuspäätöksessä lukee esim. 150tkm, mutta autossa onkin vain 50tkm mittarissa? Tuskimpa sillä varsinaisia oikeuksia on alkaa siitä tenttaamaan, mutta kai se ainakin v*ttuilee silmät ja suut täyteen :)

                        Tuntuu kyllä että kokolailla piposta vetävät nuo verotusarvot kun oma auto oli VW Passat 2.0tdi variant 4motion -07, ja verotusarvoksi tuli jotain hieman yli 18k?... Empä sitä sillä hintaa kyllä olis viittiny myimään alkaa. Eikä taida kukaan muukaan niitä tuohon hintaan myidä...

                        Comment


                        • #13
                          Niin no. Nykyäänhän jos sattuu olemaan nuo saksan katsastus asiakirjat tallessa, niin ei sitä senkummemin tarvitse sitten täällä katsastella, kun laittaa vaan konttorilla kilpiin.

                          Comment


                            #14
                            Kai te ymmärrätte, että nämä on kaikkien luettavissa, myös verokarhun.

                            Comment


                            • #15
                              Tämähän on vaan pelkkää spekulaatiota, eikai kukaan hullu nyt alkaisi valtiolta rahaa kusettamaan, kun siitä pannaan häkkiin ja avain heitetään menemään! :O

                              Tuli tuossa samalla mieleen tuosta 18tkm/vuosi, kun itselläni oli kerran huomattavan alhaisella kilometrimäärällä oleva Golf ja veroista sitten valittelin, niin korjasivat sen tuohon 18tkm/vuosi, en sitten tiedä että meneekö nykyään noin...

                              Comment


                              • #16
                                No joo, kyllä mä sitten tuon se 94tkm ajetun yksilön, enkä ala etsimään 194tkm ajettua pienempien verojen toivossa :-)
                                Esson, tai minkä tahansa muun merkkisen huoltiksen baarissahan käydään juuri tällaisia, spekuloivia keskusteluja.

                                Comment


                                  #17
                                  Tein tuossa pari vuotta sitten paljonkin MAHTI-surffailua. Kohteena A4 (B6) 1.8Tq avant.

                                  Esimerkkejä muistiinpanoista;

                                  -- update 28.1 08 --
                                  1.8 5D STW 4WD 140KW (1.3.2002 150tkm): 18814€
                                  1.8 5D STW 4WD 140KW (1.3.2003 150tkm): 20183€
                                  1.8 5D STW 4WD 140KW (1.3.2004 150tkm): 21653€

                                  1.8 5D STW 4WD 110KW (1.9.2003 100tkm): 19493 €
                                  1.8 5D STW 4WD 110KW (1.9.2003 125tkm): 18503 €
                                  1.8 5D STW 4WD 110KW (1.9.2003 150tkm): 17513 €
                                  1.8 5D STW 4WD 110KW (1.9.2003 175tkm): 16523 €
                                  1.8 5D STW 4WD 110KW (1.9.2003 200tkm): 15533 €


                                  En nyt muista olivatko nuo pyyntihintoja vai yleinen myyntihinta. On se niin /c:stä tämä...

                                  Vuosi on puolitoista tonnia, 25 tkm noin tonttu. Tullin mielestä siis.
                                  Viimeksi muokannut haraldh; 9.12.2009, 10:39. Perustelu: viimeinen kappale poistettu, en muista

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikä ero noilla neljällä viimesellä on keskenään? Ei noi hinnat nyt kovin kaukana totuudesta tunnu olevan? Mahti antaa nykyään monesti sen verran matalan myyntihinnan, että ei niitä pelejä Suomesta siihen hintaan oikeasti saa. Ainakaan semmoisia missä olisi lisävarustelistaan koskettu. Itsekin hain keväällä menopelin jonka mahti arpoi 12te:n arvoiseksi ja jonka sitten vajaa puoli vuotta myöhemmin myin 17te:lla.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X