Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Noviisi auton tuonnissa, mistä vaatimustenmukaisuus todistus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noviisi auton tuonnissa, mistä vaatimustenmukaisuus todistus?

    Ok, taitaapi käydä niin että joulun jälkeen tulee Audi S3 Latviasta suomeen :-)
    Siihenhän sitten täytyy hakea se todistus että saa rekisteröityä ja verotettua, Audi lta sitten varmaankin? Mitä tarkkaan ottaen pyydän, onko kenelläkään hinnasta tietoa?
    Muuta huomion arvoista ko asiassa?
    Verot tulevat olemaan ehkä noin hiukan yli 4000?

    #2
    Laajennettuun hakuun kun tökkäät "vaatimuksen" niin löytyy tietoa...

    Comment


    • #3
      Todistus? hmm. mistähän nyt on kyse. Tyyppihyväksynnästä?
      B5 koppaisissa on tyyppihyväksynnät olleet mustalla lätkällä valkoista tekstiä konehuoneen tulipellissä vuodesta 1995 asti, vois kuvitella että uudemmissakin malleissa olis.
      edit-> eli jos löytyy niin ei tarvi mitään muuta ku kauppakirjan, vanhan rekisteriotteen ja olikohan jotain muuta vielä.ei muista. dementia.

      Comment


      • #4
        Jos toisesta EU maasta tuo auton, niin rekisteriote ja katsastustodistus ja kuitti kun löytyy, niin ei tarvitse edes katsastaa suomessa.

        Comment


          #5
          Rekisteröintikatsastus pitää suorittaa _aina_, jos ei ole voimassa olevia todistuksia katsastuksesta...

          edit: tarkennus

          Comment


          • #6
            Ai niin, aihetta sivuten, saakos noita katsastusmaksuja jo hakea takaisin valtiolta? ja maksaako ne niitä?

            Comment


            • #7
              Konttorilla sanoivat että se todistus täytyisi olla. Outoa.
              Auto rekisteröidään minun nimille Latviassa, katsastus on voimassa jne. Omistajan vaihdos on helpoin tapa siellä saada auto vakuutuksiin siirtoa varten. Voi olla että Latvialaisessa rek otteessa on myös se hyväksyntänumero, en muista varmasti, vaimolla oli Latvian rekisterissä auto kun hän muutti Suomeen.
              Siellähän ei ole sitä "luovariosaa" omistajanvaihdos hoidetaan aina viranomaisen tiskillä.

              Comment


              • #8
                Ei luovariosaa ole missään muualla kuin Suomessa. Saksassakin homma on aika tarkasti kontrolloitu, täällä tämmöistä harrastelijoiden puuhastelua.

                Audeissa aika hyvin ne tyyppihyväksyntäleimat on, pitkä numerosarja joka alkaa jotenkin "e*c" ja numeroita ja kirjaimia.

                Ei ne konttorilla mitään tiedä...

                edit_ voin napata kuvan siitä tyyppihyväksynnästä kun käyn autolla

                Comment


                  #9
                  Hyvä huomioitava asia on auton ensirekisteröinti. Missä maassa tehty? Jos poikkeaa tuontimaasta, pitää olla alkuperäinen rek.ote tai sen oikea kopio jotta suomessa saa oikean kohtelun. Ilman kyseistä dokumenttia ensirekisteröintiajankohdaksi määritetään tuontimaan ensirekisteripäivä.

                  Comment


                  • #10
                    Auto on joskus tuotu Ranskasta Latviaan, Latvian otteessa on kyllä ensirekisteröintipäivä se alkuperäinen käyttöönottopäivä.

                    Comment


                    • #11
                      Tuolta minä ainakin sain coc todistuksen ilmaiseksi:

                      https://coc.vw-transport.de/jctvwtp/portal/vw/vwt/

                      Comment


                      • #12
                        Elikkäs tyyppihyväksyntämerkinnät löytyvät varmaan ulkom.rek.otteesta tms mutta tyypillisesti variantti/versio siitä puuttuvat. Toiset katsastuskonttorit ne vaativat, toiset eivät. Sen vaatiminen on pelkkää vittuilua minun mielestäni. Mutta onhan noita jokusen joutunut hankkimaan.. TUV, Dekra tai ihan vaan VV-auto auttavat mielellään asiassa, 70-80€ korvausta vastaan.

                        Comment


                        • #13
                          Itse en kyllä lähtisi maksamaan 70-80€ tuosta lapusta joka saa 39€ tuolta edellämainitusta osotteesta. Kukin tavallaan. AInekaan saksan rek otteessa kyseisiä numeroita ei ollut. En sitten tiedä onko tuossa ruotsin otteessa kyseisiä numeroita

                          Comment


                          • #14
                            Itse hommasin todistuksen vv-autolta muistaakseni 73€ hintaan. Laitoin sähköpostilla sinne hieman tietoja ja viikon tai parin päästä oli paperi tullut postiennakolla. Ei paljoa vaivaa vaatinut :)

                            Comment


                            • #15
                              Mulle kerrottiin konttorilla noin vuosi sitten kun omani toin saksasta, että audeissa ja ainakin c4 korimalleissa -96 on se vuosimalli, jossa tarvitaan vaatimuksenmukaisuustodistusta jarrujen osalta. Aikaisemmille ei vaadita ja myöhemmin valmistetut löytyy tietokannasta.

                              Comment


                                #16
                                Itse toin 2.7 btq:n (vm 2001) Ruotsista (Saksasta aikoinaan kärrätty Ruotsiin) tuossa kolmisen kk sitten ja Ruotsin rekisteriotteesta puuttui nuo variantti/versio-tiedot ja Suomen päässä katsastuskonttorilla tuota vastaavuustodistusta (vai mikä nyt onkaan virallisesti) vaadittiin. Itse myös pyysin sen vv-autolta sähköpostitse (scannattu rekisteriote maililla) ja maksoi juurikin tuon 73e. Ylimääräistä vaivaa/kiusantekoa minu mielestä tuon vaatiminen, mutta onpahan sekin nyt hoidettu.

                                Comment


                                  #17
                                  Itekin sain ilmaseks tuolta:
                                  https://coc.vw-transport.de/jctvwtp/portal/vw/vwt/

                                  Tais tulla vielä viikossa paperit postiluukusta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kovasti kiitoksia kaikille, taas ollaan hieman viisaampia :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiusantekoahan tuo on joltain taholta näin maalaisjärellä ajateltuna. Jos on auto joka on tehty eu:ssa ja myyty / ensirekisteröity eu maahan, niin täytyy olla vaatimustenmukaisuustodistus, että täyttää eu määräykset.

                                      Comment


                                        #20
                                        Täytyypä jatkoa ajatellen pitää tuo linkki mielessä, niin jää yksi pieni kuluerä pois.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lisää hieman.
                                          Auton vin on WAUZZZ8LZYA150450
                                          Ja jokin toinen numero AE 0981470
                                          Ajettu 94000km (jota en ihan heti usko)
                                          Autoa käydään katsomassa ensi viikolla ja joulun aikaan tehdään kaupat jos kaikki on ok.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tämä kyseinen variantti/tyyppi lappu kummastuttaa kun minulta ei ole kertaakaan kysytty sitä.. Olen tuonut/tuottanut 6kpl eri merkkisiä autoja ja millonkaan ei rekisteröinti vaiheessa kysytty sitä..
                                            Viimeksi muokannut helmut; 6.12.2009, 08:33.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kuten todettu riippuu konttorista/katsastajasta.. Itse olen lopettanut asioinnin paikoissa joissa se on vaadittu.

                                              Comment


                                                #24
                                                2001 ja uudemmista nuo variantti+versiotiedot pitää löytyä kotimaisesta rekisteriotteesta (katsokaapa omista ilmoitusosistanne) joten sen ikäisiin se tieto pitää jostakin kaivaa. Ellei lue ulkomaisessa otteessa niin sitten hommataan paperi.

                                                1996 ja uudemmista pitää löytyä tyyppihyväksyntänumero. Koska Audin C4 ei ole tyypitetty automalli, pitää niihin viimeisiin (-96/97) hommata paperi että turvalaitteet, jarrut ym täyttävät tietyt EU-vaatimukset.

                                                Kaikki muut tapaukset ovat sitten katsastusmiehen v.....lua jos pitää paperi hommata, täällä paikallisella konttorilla ei tarvitse.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tietääkö kukaan Tampere - Hämeenlinna alueella juurikin tuollaista "tuontiauto ystävällistä" katsastusasemaa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    tänään kävin katsastamassa ton oman katiskan kun tuli ruotsin rekisteri otteet. Ruotsin rekisteri otteessa näkyvät kaikki tarvittavat tiedot. saksan rekisteri otteissa kaikki tiedot näkyvät vasta 2007 jälkeen rekistöröidyissä autoissa. Eli juurikin tämä variantti.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lempäälän autokatsastuksessa oli palvelu ja hinnoittelu kohillaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiitoksia. Rek katsastus, jos ulkomainen katsastus voimassa 120?, jos ei voimassa niin taisi olla 150?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Lempäälän autokatsastuksessa oli palvelu ja hinnoittelu kohillaan.
                                                          Voin myös antaa paikasta positiivista palautetta.
                                                          Sijaitsee ideaparkin vieressä, jos nyt jollain sattuu sinne olemaan asiaa...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                                            2001 ja uudemmista nuo variantti+versiotiedot pitää löytyä kotimaisesta rekisteriotteesta (katsokaapa omista ilmoitusosistanne) joten sen ikäisiin se tieto pitää jostakin kaivaa. Ellei lue ulkomaisessa otteessa niin sitten hommataan paperi.

                                                            1996 ja uudemmista pitää löytyä tyyppihyväksyntänumero. Koska Audin C4 ei ole tyypitetty automalli, pitää niihin viimeisiin (-96/97) hommata paperi että turvalaitteet, jarrut ym täyttävät tietyt EU-vaatimukset.

                                                            Kaikki muut tapaukset ovat sitten katsastusmiehen v.....lua jos pitää paperi hommata, täällä paikallisella konttorilla ei tarvitse.
                                                            -99 mallin autossakin vaadittiin variantti+versiotiedot ainakin A-katsastuksella, piti maahantuojalta tilata 70€ arvonen lappunen sen takia...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X