Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ihmiset joilla on Audi V8 1988-1993, ostaako vai ei ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ihmiset joilla on Audi V8 1988-1993, ostaako vai ei ?

    Tere! Nyt tarvis infoo ihmisiltä kellä ON audi v8 1988-1993 väliltä.(ei 100, 200 tai A malli vaan tuo 200-mallista jatkojalostettu edustusauto) itse olisin ostamassa 1991 vuotista 3.6l v8 mutta ku en nyt osaa päättää että ostanko vai en.

    Oon katsonnut mitä ihmiset kirjoittelee tuosta kyseisestä mallista, niin joku kirjoittaa että ei kestä mitään, koko ajan vikaa, laatikko ei kestä jne jne.. ja sit on taas ihmisiä jotka ylistää auto maasta taivaaseen ja kirjoittaa et "on ollu jo viisi vuotta sama kärry eikä ole ollut mitään vikaa, muutakun öljyjä ja suodattimia vaihdellut" Tyyliin tämmöstä...

    No.. nythän on se ongelma et ostanko vai en?!? ku ei osaa päättää.. onhan se kivaa ajella talvella tolla nelivedolla ja muutenkin ku on iso auto ja veekasi nokalla, niin eihän siit kyyti parane. no.. sit näihin käyttö kustannuksiin. se ei ole ongelma et on veekasi nokalla, tottakai se syö enemmän bensaa kuin rivi nelari, mutta sekin riippuu ihan kuskista miten ajat, kun on iso luksus auto niin eihän sitä pidäkkään revitella vaan ajella tyyliin sunnuntai ajoa.. mutta on nyt ruvennut hirvittää noi et miten laatikko kestää ja noi sähkö viat, ku niitä tuntuu olevan... kyllä kait se laatikko kestää kun muistaa vaihtaa öljyt tarpeeks useesti. Mitähän vielä...... jos nyt vastauksia saa nii sit kysellään lisää.
    Viimeksi muokannut okkim; 23.11.2009, 12:21. Perustelu: jaettu kappaleisiin

    #2
    Itse olen ajellut V8:lla vasta noin kuukauden, joten kustannuksista tai kestävyydestä ei ole sillai omaa kokemusta. Itseäni ei ole ainakaan vielä ruvennut kaduttamaan, vaikka ajan tuomaa pikkumurhetta on jo tiedossa. Jotain anturijuttuja varmaan, tai sitten noita letkumurheita pannuhuoneessa.

    Itselleni on jäänyt perin luotettava kuva noista typ. 44:sta, eikä se vielä ole tuon myötä rapistunut. Onhan nyt toisaalta kyse sen ajan lippulaivasta, jonka omistajat on suuremmalla todennäköisyydellä osanneet pitää autoaan ja toisaalta auto on 'tehty kestämään'. Toki huonolla pidolla ollut yksilö on sitten varmasti kallis korjattava.

    Comment


      #3
      Siis korihan on D1/11(tai Typ 4C) eikä Typ44 oikeasti V8:n kohdalla. Eroa on esim siinä, että V8:ssa on pitempi akseliväli. Perustana muuten on C3.
      Enään ei ole V8:ia itsellä, mutta laatikko noissa on se heikoin kohta. Toiminnan kyllä kuulee ja näkee ajamalla, eli turhia nyppimisiä vaihdoissa ei saa olla ja sivuääniä ei saa kuulua.
      Liukkaalla kuuluu kyllä EDS:n rutinaa, kun kiihdyttelee, mutta se kuuluu asiaan.

      Mutta ostaisin 4.2:n silti 3.6:n sijaan. Enemmän tehoa ja vääntöä samalla kulutuksella.
      Keskustelua tekniikasta löytyy kyllä täältä kun vain etsii.

      Ei mulla ollut mitään major vikoja omassa -92 vuosimallissa. Visko, Lambda, Ilmastoinnin läppämoottorit. Ufoja ei tarvinnut mun omassa vaihtaa vaikka välillä täristi. Käsijarru voi jumittaa.

      Comment


        #4
        Jos et halua varautua korjaamaan autoa, nosta vuosimallia 15 vuodella. Vanhenee huippumallitkin :)

        Jutut noinkin vanhojen mallien korjauksien tarpeesta pitää ottaa suurella varauksella. Itsekin hyvin helposti ajaudun toteamaan, että tuo omakin typ44 100:nen on kyllä ollut varma peli. On se, mutta sitten kun lähden miettimään mitä siihen on viimeisen 10 vuoden aikanakin tehty, niin varmaan katto on ainoa, mitä ei ole vielä koskettu. Ja sekin korjaantuu viimeistään ensi kesänä maalin myötä...

        Sama pätee kaikkiin tuntemiini autoharrastajiin auton merkistä riippumatta.

        Ja totta, aiheesta löytyy oikeasti jo aiempaakin keskustelua aika paljon, joihin olisi mahdollisesti myös voinut jatkaa.
        Viimeksi muokannut jasso; 23.11.2009, 17:40.

        Comment


          #5
          Kiitokset Petelle oikaisusta. Olenkin hämmästellyt tuota typ 44- nimitystä V8:n kohdalla.

          Itse päädyin viimein tuohon 3.6 eli PT-koneiseen, kun löytyi hyväkuntoinen ja vielä ihan tosta läheltä. Alunperin oli tuo uudempi ja isompi 4.2 (ABH?) haussa, mutta minusta niiden kohdalla ei hinta ja laatu olleet samassa suhteessa, kuin pikkulohkossa. Jos mitä olen juttuja oikein ymmärtänyt, pikkulohko pitää paremmin öljyt sisällään ja olisi muutenkin vähän luotettavampi. Muutenhan ominaisuudet puhuu kyllä isomman puolesta. Kokemusta ei tosiaan vielä kauheasti ole.

          Comment


          • #6
            Täytyypäs tähän kommentoida EX Audi miehenä 4 audia on ollut. Joista 2 V8 isolohkoja.
            Kummassakin oli ostohetkellä sama vika, kampiakselin asentotunnistin sökönä. Yksi tyyppivioista. Sinne ei kannata sitten alkaa käytettyä vaihtamaan.
            Jos itsellä jakari pysyy kädessä niin kokonaisuudessaan ihan hyviä autoja, mutta jos joka letkua ja nippelin hajoamista menee korjaamolle laitattaa niin kalliiksi tulee.
            Kummallakin ajoin n. vuoden eikä niistä sinä aikana oikeastaan mitään hajonnut.
            Melkeimpä voisin suositella kokeilemaan.

            Comment


            • #7
              Itellä on ollut V8 4.2:lla kohta 2 vuotta eikä pahemmin ole kaduttanut. Joskus tota kulutusta on miettinyt, että voishan ne rahat paremminkin käyttää, mutta kuitenkaan en tosissani myyntiä ole kertaakaan vielä harkinnut. Itsekin tuota automaattia hieman ensin epäilin, mutta omalla kohdalla se on toiminut moitteetta. Nyt vielä pariin otteeseen vaihdattanut puolen vuoden sisällä öljyt, niin usko sen kestoon hieman vielä kasvanut :)
              Alusta on mulla ollut pienehkö rahareikä. Toki kuluvia osia kaikki, mutta iskareihin, jousiin, pusliin ja tukivarsiin on varmaan pari tonnia mennyt tänä aikana. Ja tarkoitus vielä pikkuhiljaa saada loputkin vanhat puslat uusittua. Ja jos tuota haluaa madaltaa, niin kannattaa hommata korkeussäädettävä alusta. Tolpathan siinä joutuu kaiketi valmistajalle lähettämään, mutta ainakin saa auton halutulle korkeudelle, eikä tarvii jännittää laskeeko jouset tarpeeksi vaiko eikö... ;)
              Seuraavana itellä tossa on jakopään remppa tiedossa, minkä olen arvioinut maksavan korkeintaan tonnin (osat ~500e + työ). Tuokin tuli hieman puun takaa, kun öljyvuotoa metsästin, niin kuulemma jakopää pitää purkaa että pääsee vuotokohtaan käsiksi. Ja vielä kun sain ton joskus maalattua...

              Comment


                #8
                Noin varuiksi, mikä stefa sulla vuotaa? Voisi laittaa listalle ja korvan taakse, kun tuosta omasta joutuu jossain kohtaa remmin kuitenkin vaihtamaan.

                Comment


                • #9
                  Siellä taisi olla kaksi mahdollista paikkaa. Toinen oli nokka-akselin stefa ja toinen tais olla muistaakseni kannen (tai joku muu) tiiviste. Puhelimessa kun tuo mulle sanottiin, niin toi tais mennä vähän ohi kun oli vaan mielessä että perskele, nyt se napsahti vähän isompi (ja kalliimpi) remppa.. :)

                  Comment

                  Working...
                  X