Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Matkahuollon hurjat "korvaukset"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla on kaupankäynnissä ehtona joko rahat ennakkoon tai käteisellä kasvotusten. Ei ole tullut ongelmia, eikä kukaan ole valittanut tavarat saadessaan. Matkahuoltoa olen suosinut ihan sen takia, kun voi vähän vapaammin pakata eikä ole elämän loppu, jos ei mahdukkaan yhteen pakettiin.

    Comment


      #32
      Espoossa Olarinluoman MH:ssa henkilökunta käy edelleenkin noutamassa paketin hyllystä ja antaa sen asiakkaalle. Tai näin oli ainakin vielä kuukausi sitten.

      Minulla ei ole mitään MH:n toiminnasta ja pidän sitä luotettavampa kuin postia vai mikä Itella se nykyisin on. Kymmeniä, jollei satoja pakeytteja on minulle tullut/minun kautta lähtenyt MH:n kyydissä. Toistaiseksi ei ole isompia ongelmia ollut ja lähes joka kerta on paketti luotettavasti tullut perille. No ei postikaan ole onnistunut vielä hukkaaman yhtään meikäläisen pakettia, mutta joskus paketit on kyllä sen näköisiä, että postipojat on niillä pelanneet fudista kahvitauolla.

      Ainoa ongelma MH:n kanssa oli edellisen paketin kanssa, kun laittoivat sen saapumisilmoituksen minun vanhaan puhelinnumeroon joka oli heidän tietokannassa. Tuo SMS kun olisi pitänyt laittaa paketissa mainittuun numeroon, joka siis oli se oikea numero. Tätä myös MH:n edustaja ihmetteli. No eipä tuosta harmia koitunut, kun osasin odottaa pakettia ja kysyin sitä MH:stä, kun ei mitään kuulunut.

      Lienee kuitenkin vain ajan kysymys milloin omalle kohdalle sattuu paketin häviäminen tms. härdelli MH:N kanssa. Vakuuttaminen lienee ihan hyvä ajatus varsinkin arvokkaampien pakettien kanssa.

      Comment


      • #33
        Eräs yrittäjäkollega oli aikoinaan käynyt tutustumassa silloiseen postin jakelukeskukseen, pari heppua olivat heitelleet ja potkineet paketteja tahallaan siihen tyyliin että sisältö takuulla kärsii. Ongelma lienee siinä että jos työssä vi****aa eikä välitä muiden tavaroista niin se näkyy tuolla tavalla ikävästi. Postin toiminta on kasvotonta, Matkahuollossa jotenkin otetaan asiat henkilökohtaisemmin. Matkahuollossa tosin pelottaa sekin kuinka bussit seisovat maalaisasemilla luukut levällään kun kuski on kahvilla. Arvokaskin tavara on vapaasti valittavissa ja nykyisin liikkeellä on muitakin kuin kalpeakasvoisia suomalaisia.

        Postin tiskillä käy välillä mielessä miksi niin monien pitää purkaa kiukkua sille virkailijalle joka ei voi pieleen menneisiin asioihin juurikaan vaikuttaa. Usein näkee kuinka jopa huudetaan tiskillä olevalle jos lähettäjä on kusettanut, töppäillyt tai vastaanottaja itse antanut vääriä tietoja.

        Comment


          #34
          Mulle tuli aikoinaan urÄssän umpioita pari Hyvinkäältä. Pakettia avatessa toisesta oli lasi rikki. Kysyin ensin myyjältä ja hän sanoi ehjät pakanneensa ja käski kääntyä Matkahuollon puoleen. Kävin siellä kysymässä ja käskivät täyttää lomakkeen. Minä maksoin umpioparista 200 ja korvasivat toisen eli satasen. Ei kukaan missään vaiheessa mitään painoja kysellyt.

          Comment


            #35
            Kuulin äsken matkahuollossa käydessäni syrjäkorvalla kuinka virkailija kertoi asiakkaalle: "matkahuollon asiamiehet tilittää rahat kerran viikossa pääkonttorille, josta ne tilitetään eteenpäin. Siihen vielä normaalit pankkipäivät, niin voi mennä hyvinkin se pari viikkoa."
            Kyllä se on siis aivan normaalia, että kestää. :(

            Comment


            • #36
              Ja syyhän tähän on vain se että halutaan pitää ilmaista pääomaa tilillä mahdollisimman pitkään. Nykyisillä työkaluilla pankkiliikenteen päivittäinen hoitaminen ei juurikaan vaadi ponnisteluita.

              Comment

              Working...
              X