Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Thaimaahan vuodenvaihteessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Thaimaahan vuodenvaihteessa?

    Tässä on porukalla (mattimyöhäisinä) hauduteltu ideaa lähteä tuossa vuoden vaihteen tienoilla Thaimaahan pariksi viikoksi. Tarkoitus olisi vuokrata ihan jokin kämppä sieltä, eli ei hotellimajoitusta. Pelkät lennot siis pitäisi ostaa lentöyhtiöltä. Tuossa googlettelin, ja aika nihkeästi haut tuntuu toimivan. Toisekseen hinnat ovat aivan järkyttäviä. Tiedän että ajankohdasta riippuu pitkälti nuo hinnat. Isoveli lähti pari viikkoa sitten Finnairin suoralla meno-paluu lennolla n. 500€ hintaan! Nyt löysin Finnairilta n. 700-900e hintoja, riippuen ajankohdasta.

    Muijan perheen kanssa ollaan lähdössä, eli pari "vanhusta" ja kolme nuorta aikuista, sekä yksi juniori lähdössä matkaan. Siis 4 aikuista ja yksi lapsi (8v). Aikaisin ajankohta lähdölle on mahdollinen 19.12.09 ja viimeisin mahdollinen lähtö n. 4.1.10. Pari viikkoa siis olisi tarkoitus siellä majailla. Muijan porukat tuota on jo vuoden verran puhuneet ja meitä kyselleet mukaan. Nyt muija sai luvan töistä pitää vapaata tuolloin, ja itselläni on 4 viikkoa koulusta joululomaa.

    Tämä nyt on tällainen avuttoman kutsuhuuto, olettaen että monta silmäparia ja tutkaa huomaa/tietää paremmin kuin vain omani ;)

    Myös kokemuksia hyvistä paikoista otetaan vastaan. Päämäärää Thaimaassa siis ei ole vielä päätetty. Vuokrattavia asuntoja tai vastaavia majoituspaikkoja voi kans vinkkailla, jos tiedätte hyviä ja luotettavia linkkejä!
    Viimeksi muokannut JS1984; 6.9.2009, 17:35.

  • #2
    No tästä vois olla jotain apua. Eiköhän tuolta löydy kaikki mitä tarvitset tietää.

    http://www.thaiklupi.fi/foorumi/

    Comment


    • #3
      Pariksi viikoksi jos meinaat kämppää niin se on ihan sama jos teet kahden viikon sopparin hotelliin/ isoon bungalowiin. Itse niitä ruokia ei kuitenkaan tuolla kannata väsätä noin lyhyellä reissulla, niin sillä keittiöllä et mitään tee.

      Jos vaan mahdollista niin venyttäkää tammikuulle, koska sieltä saa halvempia lentoja kuin juuri ennen joulua. Kahden viikon liput ovat kyllä jokatapauksessa jo aika kovissa hinnoissa.

      Thaiklupilta saat vastauksen ihan joka asiaan ja haulla löytyy jo lähes kaikki mitä mieleen voi tulla.

      Linkkivinkki: www.thaimaaopas.fi

      Kokemuksia hyvistä paikoista on niin paljon, että tarvisi tarkennusta minkälaista paikkaa ollaan etsimässä, että osaisi ehdotella ;) turistirantaa, aktiivilomailua, biletystä, omaarauhaa, lihapullia ja jopea?

      Itse olen pelipaikoilla näillänäkymin joulukuun puolesta välistä eteenpäin ellei innostuta käymään Balilla tai Laosissa.

      Comment


        #4
        Täältäkin voi kysellä vuokra/omaa torppaa.

        Comment


        • #5
          Kyllä hinnat ovat kohillaan kuitenki kun ajattelee, normaalisti joulun alla noin 2ke lippuja, että eipä tuo 700-900e kyllä bangkokkiin lento eestakanen ja suora.. hotelleja / bungaloweja varmasti löytyy joka makuun sitten kun päätät että mihin päin olette menossa.. ja kyllä ei varmaan keittiö ole tarpeellinen sen verran edukasta kuitenkin syöminen thaikkulassa on. itse olen 3x käynyt ja aina pelkillä lennoilla paikanpäältä sitten joku majoitus hommattu. pakettimatkoilla tuppaavat ainakin omiin tarpeisiin turhan hienoja hotelleja laittaa.. itselläkin tässä vaiheessa josko joulu tammi helmikuun, thaikkula laos vietnam cambodia sektorilla viettäis, thaiklupilta kyllä löytyy tietoa joka tapaukseen. ei muutaku sieltä selaamaan, ja hyvää matkaa sitten vain :)

          Comment


          • #6
            Lennot välillä 15.12.-15.1. ovat vuosittain olleet kalleimmat, mutta olen kyllä joka kerta onnistunut saamaan alta 1200e Finnairin suora meno-paluu vaikka joulun alla lähtenytkin. Se vaatii vaan ikävän paljon hakukoneen selailua ja päivämäärien testailua.

            Comment


            • #7
              Meitä onkin vain 4+1 lähdössä. Muijan pikkusisko ei ole tulossa mukaan. Itse en niinkään ole kohdetta tai ajankohtaa päättämässä, eli olemme ikään kuin muijan vahempien ehdoilla menossa. Itse maksamme lennot, mutta he ovat sanoneet että maksavat majoituksen (eli talon tai vastaavan missä koko porukka pystyy yöpymään). Ruokia ei tulla tekemään itse se on selvää!
              Pitääpä tuota thaiklupia selailla ajan kanssa. Kiitoksia viesteistä, jatketaan tästä! :)

              Niin, ja tuo seutu saisi olla sellainen suht rauhallinen rantakohde jossa jotain pikku aktiviteetteja saisi olla. Sekä shoppailumahdollisuuksia. Eli siis ei tarvetta golf-kentille, maksullisille naisille tai nuorten biletykselle ;) Aurinkoa, uimista/snorklaamista, ruokaa ja vaatteiden ostoa hyvin pitkälti harrastetaan. Perus loma siis. Kukaan ei meistä ole aiemmin thaikuissa ollut, mutta tuttuja ja tutun tuttuja kyllä löytyy joilta kertomuksia on kuullut.
              Muijan porukat aiemmin olivat jostain saaneet päähänsä Hua-Hinin, mutta en sitten tiedä millainen kohde on. Tuolta olivat joskus ajatelleet kai ihan omaa osaketta hommata, mutta ovat tainneet jo mielensä muuttaa. Muita paikkoja ei siis ole tarkemmin ajateltu.

              Niin, ja tuo hakukoneiden käyttö on aina vain yhtä syvältä kun lähtee hakemaan lentoja, joille ei ole niitä tiettyjä päiviä tiedossa. Eli pitää nimenomaan kokeilla kaikkea mahdollisia! Nytkin kun lähtöpäivät on mahdollisia yli parin viikon ajalla. Finnairilla sentään oli fiksu taulukko josta näki +-3 päivää sekä lähdön että paluun ajankohtien hinnoista. Erittäin fiksu työkalu. Muilla se on sitten täsmätyötä tehtävä, mitä nopeasti tuli tsekattua.
              Viimeksi muokannut JS1984; 6.9.2009, 17:49.

              Comment


              • #8
                Tuossa tapauksessa se Huahin on varmaan ihan passeli tai vaihtoehtoisesti hieman pidemmän matkan päässä Aonang(Krabin provinssissa). Ihan liikaa turistimenoa omaan makuun, mutta aika varmat valinnat noilla kriteereillä. Aonangissa on lähistöllä todella hyvät snorklaus mahdollisuudet ja kauniita saaria kierrettäväksi. HuaHinista taas ei ole kovin iso loikkaus catamaraaniilla Koh Taon saarelle jos rupeaa eläkeläismeno ahdistamaan.

                Pukuliikkeitä on molemmissa myös riittämiin, mutta jokatapauksessa varsinaiset shoppailut kannattaa säästää Bangkokiin(hinta/laatusuhde), joten varatkaa sinne pari päivää loman lopusta niin laukut on varmasti täynnä kledjuja palatessa. Itse en ole Suomesta ostanut vaatteita moneen vuoteen :).

                Jokerina voisin ehdottaa suht tuoretta rantakohdetta Khanom. Todella rauhallista ja enempi sitä oikeaa Thaimaata kuin edeltävissä, mutta shoppailu mahdollisuuksi ei juuri ole kuin viikottaiset markkinat. Lyhyt matka lautalla Koh Samuin saarelle jossa sitä aktiviteettia on riittämiin.

                Se Finnairin hintakone sitten toimii aika mielenkiitoisella moottorilla, että kun jaksat tykittää päivittäin päivämääriä niin jonain päivänä saattaa lykästää kunnolla.

                http://tatus.pictures.fi/kuvat/Thaimaa/ Tuonne pyrin aina sillon tällöin lisäilemään kuvia eri kohteista ympäri Thaimaata.
                Viimeksi muokannut TatuS; 6.9.2009, 19:30.

                Comment


                • #9
                  Hotellissa asuminen on halpaa n.20€/vuorokausi ja hyvä tasoisia hotelleja on ollut. Mummi ja Ukki ovat Thaimaassa kahden kuukauden jaksoissa syksyllä ja talvella ja hotellissa ovat asuneet. Hotelli hintoihin sisältyy todella runsas aamiainen. Itse en ole myös Thaimaassa lomaillut, niimpä aattelin jos 2010 vuonna lähtisi kuukauden lomalle niin kerkeäisi vähän enemmän nähdä maata.

                  Comment


                  • #10
                    Hua Hin ja Cha Am ok, mutta kannattaa miettiä itärannikon Koh Changia.
                    Toiseksi suurin saari ja majoitusta löytyy kaikenlaista.
                    Molemmissa on perheen kanssa useampi viikko vietetty. Chang on vielä hieman syrjässä massaturismilta.

                    Matka Koh Changin saarelle on vain hieman pidempi, kuin länsipuolen kohteisiin.

                    Molempiin suuntiin pääsee nykyään sisäisillä lennoilla.
                    Itäpuolella on Tratin kenttä.

                    Comment


                    • #11
                      Koh Chang on yksi niistä saarista joilla vietän eniten aikaani, mutta ei mielestäni sovi ensikertalaiselle kovinkaan hyvin, varsinkin kun aika on hyvin rajallinen ja porukassa vanhempaakin väkeä.
                      Liikkuminen saaren länsipuolella onnistuu päiväsaikaan Songthaew lavataxeilla kohtuu hyvin, mutta jos saarta oikeasti haluaa nähdä niin skotteri(min.110cc) on ehdoton ja maasto on ensikertalaiselle vähintäänkin haastavaa kaikkinen jyrkkine mäkineen.

                      Trattiin lentää vain Bangkok airways(omistaa kentän) jonka hinnat on sitä luokkaa, että ennemin kannattaa vuokrata minivan kentältä 4500-5500thb hintaan Bkk-Koh Chang välille. Matkan kesto on n.5h, joten lentäen tuossa ei säästä edes aikaa juurikaan.

                      Suosittelen että sillä pidemmällä toisella reissulla sitten norsusaarelle eli Koh Changille ;)
                      Viimeksi muokannut TatuS; 7.9.2009, 15:30. Perustelu: viilausta

                      Comment


                      • #12
                        Muutaman kerran Thaimaassa vierailleena voin kyllä lapsiperheelle suositella sitä varmaa valintaa eli Phukettia. Sieltä sitten joku kolmesta suositusta rannasta (varmaan Kata tai Karon, Patongilla turhan kova meno lapsiperheille, ehkä). Siitä sitten pääsee tsekkaileen Thaimaan hienoimmat mestat eli Raya Yai ja Phi Phi ja siitä Maya Bay, jossa kuvattu elokuva The beach. Kristallin kirkkaat vedet ja muutenki paratiisinomaisia paikkoja. Olin itse viime uudenvuoden juuri Patongilla ja sinne ei kyllä sitten lapsien kanssa kannata mennä, oli sen verran hurja meno =). Lensin jou-tam ja maksoin lennoista muistaakseni jotain 800€ ja lentoyhtiö oli Etihad Airways, joka on yksi maailman hienoimmista lentoyhtiöistä. Palvelukin oli sitä luokkaa. Suosittelen! Ja nyt kun olin viime heinäkuun siellä niin lennot maksoivat edestakaisin n. 500€.

                        Comment


                        • #13
                          Finnairin lennot meno-paluu toistaiseksi löytynyt halvimmillaan hintaan 656e/hlö. Ajankohtana 8.1.-24.1.. Hieman joutuu siis tinkimään tuosta ajankohdasta, eli jää ensimmäinen kouluviikko joululoman jälkeen väliin :) Mitäpä tuosta. Finnairin kotisivuilta 698e halvin hinta kyseiselle ajankohdalle, ja sitä ympäröiville päiville. Enää en muista minkä sivuston kautta tuo halvempi hinta löytyi.
                          Löytyi jopa 590e hintaan, mutta tässä toiseen suuntaan Air China ja toiseen Finnair. Myöskin koneen vaihto Amsterdamissa ja kokonais matka-aika 18 tuntia! Ei kiitos. Toisekseen joidenkin päivämäärien kohdalla pitäisi yön yli odotella jatkolentoa Damista!? Ketä nappaa :D Ja paluulento lähtee Bangkokista 02.30...

                          Comment


                          • #14
                            Lennot varattu 10.-24.1.2010 hintaan 694e/hlö Finnairin suora meno-paluu bangkokiin. Supersaver.fi hakumoottoria käyttäen.
                            n. 100 neliön talokin löytyi googlettamalla. Hieman mielestäni ylihintainen, mutta minä ja muija maksamme vain lennot, joten ei se niin oleellista ole tällä kertaa :) Asiallinen suomalainen nuorehko pari omistajina ja puhelimitse hoidettiin varaus. Niin ja kohteena Hua-Hin. Googlettanut olen jo ja sieltä löytyy kaikkea kommenttia ja tarinaa erittäin huonon ja erittäin hyvän väliltä. En odota liikoja, joten toivottavasti tulee sitten positiivinen kokemus. Ja kyllähän tuo kuitenkin voittaa Suomessa vietetyn tammikuun, oli sitten millainen paikka tahansa :) Takapihaltakin löytyy uima- ja poreallas ;)

                            Todennäköisesti loppulomasta pakataan kamat ja siirrytään vähintään viimeiseksi yöksi Bangkokiin, niin voi hoitaa shoppailutkin siinä samassa.

                            Comment


                            • #15
                              Hua hin on oikein hyvä paikka "lomailuun" eli jos et halua kunnollisia aktiviteettejä niin on vähän huono paikka. Tosin golf kentät on erittäin hienoja!! Hua hinissä on aika niukat ostos mahdollisuudet, onhan siellä ihan merkki liikkeitä mutta vain muutamia...suosittelenkin että käyt Bankokissa jos ostokset kiinnostaa. Itte olen lähdössä 18 joulukuuta floridaan ja pois sitten ensvuonna ;)

                              Comment


                              • #16
                                Golfia en oo ikinä pelannut, enkä usko pelaavani :) Ostokset tehdään tosiaan Bangkokissa ja Hua-Hinissä lomaillaan. Aurinkoa, aurinkoa, uimista, löhöilyä omalla uima-altaalla, syömistä, thaihierontaa, parit reissut varmaan tehdään ja siinähän se. Kaipa siellä käydään ne pakolliset norsut ja apinat katsastamassa :) Ihan perus aurinkoloma tulossa siis. Sen kummempia aktiviteetteja tuskin tarvii. Vesijetillä ois tietysti kiva päästä ajaan, jos hinnatkin on kohdallaan. Kesällä tuli ekan kerran koitettua ajamista Rodoksella. Pakko kokeilla uudestaan :)

                                Comment

                                Working...
                                X