Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a6 2004 multitronic 1.9 tdi kokemukset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a6 2004 multitronic 1.9 tdi kokemukset?

    Mitä mieltä, kokemuksia, havaintoja tällaisesta kulkupelistä? Kannattaako hankkia perheautokäyttöön, kyseessä vähän ajettu yksilö (alle 100tkm)? Onko tuossa muuten jakohihna ja jos niin mikä vaihtoväli?

    Tämä ei taida olla uusi audi -keskustelua, mutten tiennyt mihin laittaa...

  • #2
    Kannattavuus taitaa olla liian vaikea kysymys tässä ratkaistavaksi, mutta jos haluaa tosimukavaa kyytiä niin ei ainakaan pety.
    Iso auto on aina iso auto ajella, hieman päälle 6 litraa menovettä satasella, jakohihna vaihdetaan 90tkm välein, itse juuri vaihdatin + vesipumppu, 425 ecua maksoin.
    Tuohan ei ole juurikaan kuin sisäänajettu, omallani on pian kolme kertaa tuo matkattu eikä näytä matka vielä vaivaavan, tokihan kuluuhan ne tietyt paikat kuten jarrut etc... kun matkaa kertyy mutta maksaahan ne mopojenkin huollot...

    Comment


    • #3
      Kiitän vastauksesta. Kannattavuus on tosiaan suhteellista.... Joo, tässä siis mittarissa 72 tkm, huollot tehty Audilla (huoltokirja oli minulle kyllä vaikeaselkoinen kyllä-ei rastituksineen...) suomiauto ja hintakin kohdallaan. Taitaa tulla kaupat. Onko multitronicissa ns. vikamuisti tai muuta mahdollisuutta diagnostiikkaan? Mihin muuhun mahd. pitäisi kiinnittää huomiota (haulla löysinkin jo jotain mittarin valoista)?

      Comment


      • #4
        Vaihteistolle on oma ohjainmoduli, josta pystyy vikakoodit lukemaan samalla kun muustakin autosta.

        Tuo taitaa olla 96kW 1.9 pumppusuutinkoneella, joka sinällään on luotettava ja testattu vehje. Haulla löytyy n+10 keskustelua ko. moottoreista.

        Multitronicin kanssa kannattaa varautua ennemmin tai myöhemmin 1000-2000EUR maksavaan remonttiin. Kannattaa ottaa selvää onko autossa jo uudemman mallinen 7-levyinen laatikko, joka on vanhaa kestävämpi. Jos laatikko nykii tai täristää yhtään jätä suosiolla auto ostamatta.

        Huollot merkkiliikkeessä ovat kalliita, joten koska kyseessä ei ole enää uusi tai takuunalainen auto kannattaa huollot teettää ehkä jakopään remonttia lukuun ottamatta valtuutetulla korjaamolla.

        Comment


        • #5
          Kiitos taas. Liike lupasi pyynnöstäni tutkia vikamuistin. Multitronicci mietityttää toki, mutta en omallakokemuksellani koeajossa huomannut tärinöitä, nykinöitä. tms. Onko jotain ajotapoja tai vaihdeasentoja, jolla ne tulisi esiin erityisesti (tasainen ajo, kiihdytykset)?

          Comment


            #6
            Paikaltaan normaalisti lähtiessä ja pieniltä kierroksilta tasaisesta vauhdista kaasua painaessa mm..

            Comment


            • #7
              Kyseinen auto siis hankittu. Mukavaa menoa. Automaatin vikamuistissa ei ongelmia, pari arvoa tosin yli viiterajojen, mutta niillä ei kuulemma Audin huollon mukaan merkitystä(?). ABS/ESP valo ajoittain päällä, myyjäliike lupasi kustantaa asian korjaamisen (moottoripesuun liittyvä kosteushäiriö vai joku muu?). Pohja näyttää hyvältä, mutta kun auto on tarkoitus pitää pitkään, mietin ruoste-estokäsittelyä/pohjan massausta - onko kokemuksia, tarve lienee yksilöllinen?

              Comment


              • #8
                ABS/ESP valo ajoittain päällä, myyjäliike lupasi kustantaa asian korjaamisen (moottoripesuun liittyvä kosteushäiriö vai joku muu?)
                Lähinnä tulee mieleen jarruvalokytkin, se aiheuttaa satunnaisesti noiden vikavalojen palamista, eikä siihen pesut vaikuta kun se on kajuutan puolella, mutta kannattaa antaa myyjän asia hoitaa....

                Pitkään pitäminenkin on suhteellinen käsite, 6 vuotta on pisimmillään audi itselläni ollut eikä niiden pohjat ole tulleet miksikään, ja hyvinhän nuo on pärjänneet jopa ruotsalaisten ruostetesteissä, mutta maksajan valtahan se on tuossakin asiassa kuten monessa muussakin, tosin en ole kuullut suojausta juurikaan harrastetun ja onhan sillä suojauksella mahdollista pilata koko juttu ja tehdä vesipesiä pohjaa hautomaan...

                Comment


                  #9
                  Outo toi suomen 90tkm hihnanvaihtoväli. Saksassa paljoa sen kummemmat kelit, kuin suomessa ja siellä vaihtoväli 120tkm. Hyvin ainakin oma kesti sen pidemmän välin eikä remmi ollut edes pahassa kunnossa.

                  Comment


                  • #10
                    No, kun tarkemmin asiaa ajattelee, eihän kysymys nyt ilmeisesti olekaan yksinomaan hihnasta, sillä siinähän pyritään samalla vaihtamaan ilmeisesti joku kiristinrulla ja vesipumppukin ja siinä on jo periaatteessa 3 riskitekijää.
                    Eihän kaikki vaihda sitä vesipumppuakaan joka kerralla, omassanikin taisi pyöriä sama vesipumppu 266t kilsaa ja joillakin ei ole välttämättä kestänyt sitä 90tkm ja onpa niitä kiristimiäkin varmaan mennyt, ja hihnankin "ikään" voi vaikuttaa jos sattuu niin ikävästi että öljyä tihkuu hihnaan vuotojen seurauksena.
                    Hihnan vaihdossa nuo kaikki riskit on kuitenkin paremmin ennakoitavissa...

                    Mitä sitten tulee vaikkapa Berliinin lämpötiloihin niin näytti joukuussakin keskilämpö olevan nollan kieppeillä, meillä on jossain päin jo hieman kylmempää ja sitä rataa, mutta harmittaahan se tavallaan lähes uuden väärti hihna vaihtaa ja heittää roskiin ja tainnu reilut 20 vuotta jo tullut sitä tehtyä, ennen pärjättiin enemmän tai vähemmän hyvin hammaspyörillä ja ketjuilla, mutta nyt on nyt....

                    Comment

                    Working...
                    X