Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pysytään auton hankintaan liittyviin kysymyksissä, kiitos!

    Keskustelua haldeksista voisi jatkua vaikkapa tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...en2-4?t=118069

    Comment


      Mites nää viimeset ennen uuutta mallia?

      https://www.nettiauto.com/audi/s3/10881971

      Comment


      • Milloin luulet vaikuttavan käytettyjen hintaan Suomessa/Saksassa? Ulkonäkö muuttuu ilmeisesti vähemmän kuin kojetaulu ym.
        Viimeksi muokannut Killeri; 2.2.2020, 20:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


          B8 on EA113
          Artolle pilk. nus. B8 koppasissa on aina EA888.

          8P S3 ja TTS on läpitte EA113, jos siitä tykkää tai sitten ei. Paljon on toimiviakin vehkeitä, jonkun verran öljypumppuvammaisia. Tietty kun ottaa asiakseen että restauroi öljysysteemit niin peruskonehan on kyllä miellyttävä ja lujatekoinen keksintö noin tehonsietomielessä. 360hv mahdollinen pulttaa-kiinni virityksillä, joskin vakioahtimessa tyhmä kompura joka sakkailee helposti eli ahtoa on viiritettäessä rajoitettava ala-keskialueella tarpeettomasti.

          Resepti menee silleensti että korkeapainepumppuhilut, intake kit, downpipe ja manuaaliin tiukempi kytkin/vauhtipyörä. Loput on sitte makuasioita. On useampi tehty ja ihmiset on tykänny.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti

            Artolle pilk. nus. B8 koppasissa on aina EA888.
            Eikä ole edes pilkun köurintää, vaan umpivalidi huomio ihan selkeestä virheestä. Kiitos.

            Comment


              8P jakkarat, kuvissä näyttäisi että ässän vakio penkit ei sisällä reisituen säätöä enkä huomannut autosta katsoa. Mites on penkit soveltunut hieman kookkaammalle pitemmällä matkalla eli puutuuko jalat?

              Comment


              • Terve!

                Eka viesti tällä foorumilla ikinä, joten pahoittelut etukäteen jos joku nyt menee pieleen.

                Kerta täältä tällainen thread jo löytyy, niin käytetääs sitä hyväksi, kun tässä voisi olla ihan aikuisten oikeasti tarkoitus hommata S3 käyttikseksi. Viimeistään sitten joskus.

                Elikkäs.

                Kiikarissa olisi Sedan-mallinen, faceliftattu 8v, manuaalivaihteinen ässä. Koska manuaalivaihteiset on suomen maaperällä vähän vähemmässä tarjonnassa käytettyjen saralla,
                pitänee katseet kohdistaa siis saksan suuntaan.

                Kiinnostaisi tietää ihan perusasioita.
                -Paljonko suurinpiirtein vuosihuoltoihin menee mammonaa? Ei ihan yksiselitteinen kysymys, kun huoltovälit/öljynvaihtovälit eri komponenteille on eri mittaiset...

                -Tuoko Magnetic ride iloa tavan arkeen millään muotoa, en käy radalla, mutta silti tahtoisin nauttia autosta joskus ehkä mutkaisillakin teillä? Mitenkäs niiden kustannukset hajotessaan/huoltaessa?

                -Mitenkäs jakkarat? Näemmä löytyy tuollaista sporttisempaa timanttikuviojakkaraa ja hieman arkisempaa. Itsellä ehkä aste turhaa elopainoa, 105kg / 180cm, mahtuukohan tämmönen läski noihin sports seatseihin? Niihin "Normaaleihin" taisin istahtaa suht mukavasti, kun joskus taannoin laakkoselta löytyi S3 kaupan ja testi-istuin.

                -Muita komponentteja joista olisi hyvä tietää... lueskelin tässä aikojen saatossa jumiutuvista esiin pomppaavista näytöistä ja jostain haldexin voimanjakoyksiköstä, onko foorumilaisilla ollut näiden kanssa ongelmia?
                Kävin vuosi takaperin laakkosella edellä mainittua ässää ihmettelemässä, tuli vain puheeksi, että siitä oli juuri tällainen (haldexiin liittyvä juttu) vaihdettu, hintaa osalla joku 400e, työn hinnasta ei mainintaa.... Mitään muita mahdollisia tyyppivikoja ~2017 - 2018 malleista?

                -Onkohan noissa S3:ssa yhtään tuntumaltaan erilaista manuaalivaihteistoa kuin vastaavanikäisissä A3:ssa? Ihan vain näppituntuman puolesta jos jostain löytäisi tästä läheltä A3:n ja kävisi sitä testaamassa...

                -Onko missään (ilmaiseksi?) nähtävillä mitä kaikkea Audi on syönyt VIN-koodin perusteellla?

                -Olikos näihin jotain connectivitypakettia tms muuta härpäkettä? Siis että saisi vaikka usb-tikun kiinni johonkin ja sieltä omat audiot soimaan? Näissä tosin taisi olla kortinlukijalle paikat hansikaslokerossa ja sieltä voi soitella? Entäs navigoinnin suhteen, näistä varmaan navipaketit löytyy, mutta
                olikos näissä jotain lisäjuttua, mihin tarvitsee jotain 3g sim-korttia kaveriksi?

                Jos vielä jotain pientä listaa kertoisi, millä varusteilla kaipaisi, niin tuleeko jotain raadille vielä mieleen lisättäväksi, minkä olette itse kokeneet hyödyllisiksi ja tuovan jotain kivaa lisää?

                -B&O äänentoisto
                -Isompi keskinäyttö (näemmä ollut kahta eri kokoa)
                -Virtual cockpit
                -Kallistunut Alcantara-penkkeihin, jos siis ei tule valittua/löydettyä sporttisempia jakkaroita. Kuvittelisin ilman suurempaa tietämystä, että ovat ehkä enemmän mun juttu ja vähemmän lie sitten kuluu ja kärsii pinnoite vrt. nahkan löystyminen. Vai löystyykö se?

                -Muuta, mitä?

                Oli varmasti kysymyksiä, joita on ehkä puitu pitkin foorumia, mutta tälleen kollektiivisesti yritin tähän nyt tämmöisiä kysellä saman threadin alle.

                Kiitos paljon jo etukäteen.

                K83

                Comment


                  Itsellä on kokemusta muutamastakin 8V:stä, mutta ei manuaalista, ehdottomasti kyllä suosittelen S-Troniccia varsinkin ässään, on se vaan niin paljon hienompi peli viedä tilanteessa kun tilanteessa.

                  Haldexin perät noissa facelifteissäkin tahtoo kerätä likaa suodattimeen pienilläkin metreillä. Ehdottomasti kunnon putsaus suodattimelle ja öljynvaihto, vaikka olisikin hiljattain tehty.

                  Kaikki penkkivaihtoehdot hyviä.
                  Jos musiikista haluaa nauttia, niin B&O:t ehdottomasti, monenlaista autoa on tullut kuunneltua ja toistaiseksi sportback B&O:illa on paras.
                  Ison navin näytön kanssa tulee MMI-touch joka on myös ehdoton käytettävyyden kannalta, eli silloin pyörivän ohjausrullan päällä on kosketuspädi jolla esimerkiksi hoituu kirjoittaminen.

                  Muita harkinnan arvoisia varusteita ainakin Keyless Go ja Matrix-ledit pitkäavustimella jos tulee ajettua pimeessä.

                  Comment


                  • Hupsista, Modet ovat siirtäneet tämän toisen threadin alle, sori, lipesi viestini siis väärään paikkaan.

                    Jusmux kiitos vastauksestasi!

                    B&O:lla varusteltu kiesi tulee varmasti etsittyä. Olikos niissä B&O mukana jokin pieni subwoofer peräkontissa matalia ääniä toistamassa ja sille joku oma vahvistimensa vai muistelenko väärin?

                    Tuota MMI-Touch juttua en tiennytkään, hyvä pointti! Luulin, että kaikissa olisi se kosketuspadi siinä rullan päällä, mutta ilmeisesti ei. Isompaa ruutua olisin muutenkin kyllä ollut etsimässä, joten siinä se sitten olisi samalla näemmä tullutkin :)

                    Ja mikä vaihteistoon tulee... Noh. Nykyisellä golffilla olen ajellut sen 13 vuotta ja luulen, että sitten kun auto vaihtuu toivoakseni kuumeisesti haaveilemaani S3:een, niin sitä tulee pidettyä myöskin iso kasa vuosia. En tiedä tuon moottorin kyljessä olevasta S-tronicista mitään, totta puhuakseni. Noihin kun tahtoo mahtua niitä hyviä ja sitten ehkä vähän huonompia malleja, niin siltäkin osin manuaali houkuttelee. Mutta suurimpana syynä se, että se olisi todennäköisesti viimeinen omistamani manuaali, sillä vähiin käy vaihtoehdot mitä vaihteistoihin tulee, ja pidän kyllä H-kaavion kanssa puljaamisesta. Ihan fiiliskysymys siis, vaikka siinä kiihdytyksessä sitten auto jäisikin S-Tronicilla varustettuun kaaraan.

                    Mutta ei se silti ole aivan lukkoon lyöty ajatus miettiä sitä S-tronicia, jos se siis on ihan soiva peli. Pidän kyllä automaatilla ajamisesta sen suhteen, mitä nyt töissä on pari uudempaa Transporteria, joista toinen manuaali, toinen automaatti. Joskin ovat luonteeltaan työkoneita, niin niihin ainakin sopii tuo automaatti paremmin.

                    Jostain taisin lukaista, että tuo S3 8V FL mukana tuli uusi 7-pykäläinen, joka on myös A4 B9 252hp mallissa. Jos näin, niin varmaan kokemuksia on porukalla jo, pitänee googlailla, että mitä kerrottavaa siitä askista on.

                    Lisää infoa otetaan vastaan! :)

                    Hyvää vappua.

                    -K83

                    Comment


                      Pre-Fl S3 CC
                      6v-manuaali
                      B&O
                      MMI Touch & plussa navi
                      Kessy
                      Adaptiivinen cruise
                      Adaptiiviset xenonit
                      Kuolleen kulman varoitin
                      Nahkajakkarat
                      Magna Ride
                      Sisävalopaketti
                      Flat bottom ratti
                      75tkm

                      Tuommoisella manuaali ässällä on tullut ajettua nyt reilu 15tkm.
                      Suurimmat probleemat ovat tähän asti olleet adaptiivisen cruisen ajoittainen toimimattomuus, tämä oli itselle muutenkin ”turha” varuste - hyvin olisin pärjännyt perinteisellä. Sekä hainevän oletettava vedenhörppäys ja tästä johtuva navin paikannuksen hukkaaminen.
                      Myöskin putkiston läpistä tulee vikakoodia, mutta ne tuli jo edeltäneen S1:n aikana, en ole perehtynyt asiaan enempään, missä vika.

                      Voimalinja on omaan mieleen erinomainen, toki tehonpuute on selkeä, mutta hoidettavissa. Toimii niin kaupungissa kuin maantielläkin vallan mukavasti. Matka-ajokkina varsinkin 18” renkaistuksella verrattain vähäkulutuksinen, menee alle 7:n keskarilla.

                      Magna Ride on itselle myöskin vähän turha, kun alusta vaihtuu tulevalla viikolla, mutta kyllä siitä selkeästi huomaa säätöjen välillä eron, kun jaksaa rullailla asetuksia. Muutenkin alusta toimii vallan mainiosti, ehkä lievästi pintakova.

                      Mutteriohjausta näissä on myöskin esiintynyt, mm itselläni. Sen tiimoilta olen ollut Audiin yhteydessä ja asiaa selvitellään, miten edetään.

                      Mitä penkkeihin tulee, olen itse ollu varsin tyytyväinen nahkajakkaroihin, helppo pitää puhtaana ja hyvät istua. Ja tuo MMI Touch on kyllä erimukava varuste, olen tykännyt kyllä. SIM kortin kun lykkää hanskalokeroon, niin saa Google Earth näkymän karttaan.
                      Omaani olen metsästänyt mustaa sisäkattoa, kun semmoista ei oltu tehtaalta tilatessa ruksattu - pikku vikoja, kohtuu helppo korjata.

                      Toveri Pirinen lisäillee omia näkemyksiään sedan kolmosestaan illan aikana.

                      Comment


                      • Ehdin hakea tällaisen Saksasta tammikuussa ja kriteereinä olivat tuore auto, pienet kilometrit, virtual cockpit ja panoraamakatto. Jäljelle jäi n. 15 autoa, joista sitten ostin yhden. Vakuutusmaksut pappaikäiselle maalla-asuvalle täysillä bonuksilla ja vuosittainen mikä lienee käyttömaksu, ovat yhteensä alle 900 vuodessa parhaalla kaskolla on ollut positiivinen yllätys. Minulla autoissa on ollut pitkään vakionopeussäädin, mutta tämä adaptiivinen on siinä huono, että sehän pahus rupeaa huomaamatta jarruttelemaan... Kulutusta ei juuri saa alle 8 litran. En odota suurempia huoltokustannuksia pitkään aikaan.

                        Comment


                          S3 sedani 2015 pre-facelift 96tkm

                          6v-manuaali
                          normi xenonit
                          normi cruise
                          nahka-alcantara sisusta
                          musta kattoverhous
                          navi plus ja mmi touch
                          audi sound system
                          led sisävalo paketti
                          flat bottom (nykysin nnnikon b8.5 kiinni ja itellä ohuempi tts flat bottom)

                          Itelle tuli tuommonen kalasteltua Sakan kautta saksan merkkarilta laajennetulla tehdas takuulla ja siitä onkin ollut hyötyä :D Tullu ajeltua vähän yli vuosi nyt tuolla ja vakioalusta oli eka asia mikä lähti vaihtoon että sai sen epämukavan pintakovuuden pois, H&R korkeussäädettävällä tuli oikein mukava ajaa.

                          Navi on toiminut hyvin mitä sitä nyt käyttäny muutaman kerran ja cruisessa ei valittamista kun en juuri sitä käytäkkään. Tämän takia karsin adaptiivisen pois iteltä kun olisi ollut turha hajoava varuste itelle. B&O myös turha kun paremman saa itse tekemällä ja ei nuo astetta paremmat audin omatkaan huonot ole, verrokkina joonaksen S3 jossa on B&O, soi kirkkaammin kuin minun sedani. Harrastetaustaa löytyy myös autohifin puolelta ja sq (sound quality) autoja tullut kuunneltua useampia. Suunnilleen tiedän miltä hyvä kuulostaa.

                          Vaihteiston toimintaan olen ollut tyytyväinen normiajossa, rivakassa kiihdytyksessä huomaa että kytkimessä on rajotin kytkinlinjassa ja ei vapauta kytkinta kuten haluan. Vaihdevaijerit elää vähän liikaa ja sekin voi edesauttaa lisää nopeiden lähtöjen tekemisessä. Myöskin välillä huomaa että jokin rajoittaa moottoria (vakio ecu, koskematon), puutuu 1-2 vaihdon välillä kun on "liian nopea" vaihto ( lue nopeampi kuin dsg )

                          Vakio kytkin ei meinaa kestää vakionakaan manuaalissa ja sama on kaks-massa vauhtipyörän kanssa. Itsellä odottaa jo kova vauhtipyörä ja järeämpi kytkin asennusta jahka kerkiän joskus omaa autoa tehdä, samalla vaihtuu myös dp miltecin katilliseen malliin jonka hankin Jereltä jt-carfixistä samalla kun ostin racinlinen intaken, muffler deleten ja avaramman imuputken ennen turboa.

                          Takuuseen on mennyt saksassa kytkin paketti vauhtipyörineen ja suomessa taas haldex pumppu, hammastanko ( tunnoton ohjaus, kuin ilmatyynyllä olisi ajanut moottoritie nopeuksissa ), vesipumppu, vasenman puolen takavalot (kosteutta ja murtumia umpioissa) sekä gsm antenni. Onneksi pidin pääni ja pidin auton vakiona enkä softannut sitä takuun alaisena niin ei ollut ongelmia takuiden kanssa.

                          Huollettua tuota on tullut ehkä liikaakin, öljyt vaihtuu 10tkm välein ja pysyvät max rajassa koko ajan ilman lisäämistä. Työn puolesta oman auton huoltaminen on huomattavasti edullisempaa kun ei tarvitse itselle maksaa työtunneista.

                          Lopputulemana olen tyytyväinen ostokseen, jälkikäteen jäänyt oikeastaan vaan kaipaamaan faceliftin valoja ja virtual cockpittiä kosmeettisista syistä, miellyttää enempi omaa silmää. Kaikki muutokset mitä tuohon tulen tekemään, alustan puslat, kytkin ja moottorin ohjaus tulevat vain parantamaan tuotetta entisestään paremmaksi :)
                          Viimeksi muokannut okkim; 11.5.2020, 06:54. Perustelu: Lisätty rivityksiä luettavuuden parantamiseksi.

                          Comment


                          • Kytkimen letkussa on sitten ihan oikeastikin kuristin mikä hidastaa palautusta (pehmentää perus pertin ajossa). Kannattaa poistaa. Puutuminen tod.näköisesti luistonesto. Se ei aina alkuun vilkuta valoa, vaan juurikin vain leikkaa tehot. Varsinkin talvirenkailla iskee jopa motarilla.

                            https://www.vwroc.com/forums/topic/1...l-manual-cars/
                            Viimeksi muokannut Poikarukka; 7.5.2020, 23:18.

                            Comment


                              Juu siellä se kuristin rintapellissä lymyilee konehuoneen puolella, ecs, jos en väärin muista, valmistaa tilalle teräspunosletkua jolla sen saa ohitettua. Ajattelin kuitenkin eka tarkistaa jos sen saisi ohitettua orkkislknjoja taivuttelemalla tms. Bemareissa samaisen kuristimen saa helposti pois linjasta kun se on vain 2cm kokoinen putken pätkä linjassa pikakiinnityksellä.

                              Comment


                                Tuolta juttua haldex-murheista. Realisoituessaan potentiaalisesti kalliskin homma, mutta ihan perushuollolla ja hyvin järjellisin kustannuksin pidettävissä kunnossa.

                                Itselläni pre-faccelift vokaaliversio ja vielä diesel koneella, mutta todella kiva ajettava. Olen myös ollut vannoutunut manuaalimies, mutta S-Tronic on kyllä vakuuttanut. Sehän toimii halutessa sekventiaalin tavoin, eikä kaksoiskytkin askissa ole sitä vääntöä syövää momentinmuunninta. Arkiajoon mukava ja sporttisempaan fiilistelyyn jopa sporttisempi kuin manuaali. Näiden laatikot ovat vielä olleet kokolailla luotettavia.

                                Mulla on perusmallin MMI, oisko tuohon maahantuoja ruksinut jonkun sound system-paketin, mutta aivan ok vehkeet. Ahkeran musiikin kuuntelijankaan ei ole ollut pakko tehdä niille mitään.
                                Faceliftiin on saatavilla jo Smartphone Interface, jolla saa puhelimen resursseja käyttöön. Esim. puhelimen navin saa auton näytölle. Pitäisin itse likimain pakollisena.

                                Comment


                                  OFFTOPIC: Momentinmuunninhan nimenomaan "lisää" vääntöä, helposti kaksin- tai kolminkertaiseksi. Tosin vain silloin kun moottori pyörii nopeammin kuin vaihteisto eli käytännössä liikkeellelähdöissä.

                                  Comment


                                  • Edellisen postaukseni linkissä ohjeet sen kuristimen modaamiseen. Eli työsylinterin luona (kytkin kopan päällä) on irtokappale letkun päässä, josta otetaan muovinen kikkare pois.
                                    Haldexin öljyt kannattaa melkein vuosittain vaihtaa ja samalla puhdistuttaa se sihvilä. Huolto-ohjelman mukaisesti oli oma huollettu (edellisen toimesta) ja 80tkm tienoolla kärvähti pumppu tukkeuduttuaan. Aivan täynnä sitä limamujua. Se on vain yksi huoltokohde, joka pitää itse tajuta tehdä/teettää. Luokkaa 90€ työ/osat/öljyt.

                                    Momentinmuunnin toimii juurikin em. itse pidän perinteisen öljylaatikon toiminnasta ja uudet ovat nopeita toiminnaltaan. Tähän pikku kippoon sopii vähän terävempi käytöksinen laatikko, kuten DSG. Kyllä manuaalillekin ne autot on mutta tämä se ei minulle ole.

                                    Comment


                                      Tuohon ohjaukseen tyhmä kysymys: 8V S3:ssa lienee vakiona nopeampi ohjaus eli 2 kierrosta laidasta toiseen? Itsellä etenkin ensialkuun oli todella vaikea ajaa kun tuollainen on halvempaan konsernisisareen ruksittu, toki myös tehostus muuttui sähköiseen vs. edellinen auto.

                                      Comment


                                      • Terve.

                                        Alkanut s3 kummittelemaan kakkos/harrastepeliksi itselle. 8p SB koppasta faceliftejä katsellut.

                                        Itse asiassa tätä kävinkin koeajamassa : https://www.nettiauto.com/audi/s3/11195856

                                        Sattuuko muuten olemaan foorumilaisen exä? Mietityttää nuo kilometrit (257 tkm) onko enempi uhka kuin mahdollisuus? Muuten oli ihan siisti nopeasti katsottuna mitä nyt tietenkin koriin käytönjälkeä tullut mikä hyvinkin todennäköistä noille kilsoille. Saksan tuonti mutta huoltokirjaa ahkerasti täytetty ja onneksi suurimmilta osin esim. öljyt vaihdettu 15 - 20tkm välein. Myös haldexin öljyjä oli vaihdettu.

                                        Muuten vakio ilmeisesti ? mutta ainakin oli vaihdettu metallin forgen bybass. Onko tällä muuten vaikutusta kun paikallaan nosti kierrokset esim. 4000 ja päästi kaasun niin n. 1500 kierroksen kohdalla niinkuin rötäs ja siitä kun tippu normiin alle 1000 kierrosta niin kävi aivan normaalisti tyhjäkäyntiä. Vedossa en huomannut mitään erikoista / pätkimistä. Mulla kylläkään ei ole vertailukuvaa vastaavasta. Ouluunkin tuli GTI car center ja siellä samanlainen myynnissä mutta oli vielä fiksissä niin pääsen sitä ensviikolla kokeilemaan niin saa hieman vertailukuvaa.

                                        Mutta nuo kilsat mietityttää ja Ugemin projekti kertomus tullut käytyä lävitse ja hänellä oli samat kilsat mutta tarkoitus ei olisi aloittaa ihan niin mittavaa harrastamista auton kanssa =D

                                        PS: Onko näitä SB facelift koppasia saanut muuten tehtaalta niillä "lepakkopenkeillä" ? Ei ainakaan ole nyt vastaan tullut mitä myynnissä ollut..

                                        Comment


                                        • Ohjaus on 2 kierrosta laidasta laitaan.

                                          Comment


                                            Alkaa itää päässä ajatus, että vaihtasi tuon 8L ässän 8P ässään. Olen vähän yrittänyt kahlata ketjuja läpi löytääkseni potentiaalisa ongelma kohtia. Ilmeisesti niitä on aika vähän, kun en oikein ole mitään löytänyt. Siltä varalta, että olen missannut ne, niin kyselisin, että mihin on syytä kiinnittää ostaessa huomioita ja millaisiin potentiaalisiin ongelmiin on syytä varautua?

                                            Nyt kaikki innolla avautumaan miten paskaa autoa olen aikeissa ostaa ;=).

                                            Comment


                                            • Ei ole paska. pcv kannattaa uusia heti kun ostaa, ne ei kestä ikuisuuksia. Harvakseltaan tasapainoakselit porsii, itse poistin varmuuden vuoksi käytöstä. Öljytykit iän myötä kuoleutuu, eli aiheuttaa pientä paineiden laskua. Itse vaihdoin samalla kun tuön öljypumpun tiputin, niin niistä kolme, jotka ylettyy vaihtamaan tällöin. Näistä oli yksi, tai kaksi todella huonossa kunnossa, mutta silti oli ihan ok paineet yhä, eli sinällään eivät aiheuta mitään akuuttia ongelmaa.
                                              Itselläni on voimaa noin 400 vakiosisuksilla, eli suht kestäväkin. Jos vireistät, niin osta koko hpfp, älä pelkkiä sisuksia. Itselläni sisuksien vaihdolla kulunut pumppu alkoi työntää paineiden noustua bensaa öljytilaan.
                                              Myös hpfp:n kuppi kuluu etenkin korkeammilla paineilla, eli kannattaa vaihtaa vuoden, parin välein. Osahan maksaa ehkä 30€ ja vaihto kestää vartin, eli ei ongelma. Itse vaihdoin tuohon tilalle rullan, niin saa "unohtaa".

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                                Myös hpfp:n kuppi kuluu etenkin korkeammilla paineilla, eli kannattaa vaihtaa vuoden, parin välein. Osahan maksaa ehkä 30€ ja vaihto kestää vartin, eli ei ongelma. Itse vaihdoin tuohon tilalle rullan, niin saa "unohtaa".
                                                Voisitko kertoa tästä vähän lisää? Mistä saa, mitä maksaa jne. Ässä saattaa jäädä ostamatta, mutta saman moottoriperheen 2.0 TFSI on kuitenkin todennäköisesti tulossa.

                                                Comment


                                                • Niin se kuppi on siis orkkisosa ja löytyy sieltä pumpun alta. Se osa jota pyörivä nokka nostaa ja siten "käyttää" pumppua. Rulla oli suht arvokas, eli pikkuvireille en suosittele, mutta isommilla paineilla ajettaessa en jaksanut jännittää, kun alkoi tulla kulumisen jälkiä vuosittain. Osa on apinoitu tsi koneesta, jossa moinen versio on. Vaatii hieman osien vaihtelua, itse taisin ostaa aks:n tuotteen, mutta on noita muillakin tarjolla:
                                                  https://www.akstuning.co.uk/shop/hom...onversion.html

                                                  Comment


                                                  • Elikkä tuli sitten ostettua tuollainen ässäläinen käyttö autoksi, joten suoraan kysyttynä työnsinkö kädet paskaan vai onko ollut hyviä laitoksia? Niin eri mielipiteitä tuosta öljynsyönti ongelmista. Tuolla siis ajettu 170tkm ja aina huollettu merkkiliikkeessä, täysin vakio kuntoinen ja muutenkin hyvin pidetty. Audi vasta reilu viikon ollut joten vielä ei tässä ajassa ole paljastunut mitään vikoja.

                                                    Muitakin tyyppivikoja saa paljastaa.

                                                    Comment


                                                      Vuosimalli on hyvä kertoa.

                                                      Comment


                                                      • Vuosimalliltaan 2010

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Niksuvaan Näytä viesti
                                                          Elikkä tuli sitten ostettua tuollainen ässäläinen käyttö autoksi, joten suoraan kysyttynä työnsinkö kädet paskaan vai onko ollut hyviä laitoksia? Niin eri mielipiteitä tuosta öljynsyönti ongelmista. Tuolla siis ajettu 170tkm ja aina huollettu merkkiliikkeessä, täysin vakio kuntoinen ja muutenkin hyvin pidetty. Audi vasta reilu viikon ollut joten vielä ei tässä ajassa ole paljastunut mitään vikoja.

                                                          Muitakin tyyppivikoja saa paljastaa.
                                                          Tähän jos löytyisi vastauksia niin olisi kova juttu, itselläkin kiikarin alla 8P S3 ja nettiautosta löytyvillä alkaa olemaan kaikilla kilometrejä +-200tkm niin kiinnostaisi tietää millaisia "ominaisuuksia" koneesta ja koko autosta löytyy tällä iällä. Öljynsyönti on ihan tuurista kiinni että syökö vai ei? Haldex jumpat ei sinäänsä pelota kun niitä pystyy itsekin harrastamaan kuten muitakin pieniä korjauksia, mutta männärenkaita ei viitsi ruveta vaihtelemaan. Korissa ei ilmeisesti ole ruoste ongelmia ainakaan mitenkään mittavasti?

                                                          Comment


                                                          • 8p:ssä ei ole vakavaa öljynsyöntiongelmaa. Kolmikirjaimiset moottorikoodit käsittääkseni ovat turvallisia ainakin varmuudella. Omassa metrejä kohta 300tkm ja ei syö juurikaan. Joskus olen tainnut puoli litraa vuoden sisään laittaa. Toki ei tuohon tule kuin ehkä 10tkm vuoteen.
                                                            öljytykit olen vaihtanut(siis ne kolme jotka saa öljypohjan tiputuksella vaihdettua). Osa oli aika kuolleita. Tasapainoakselin rälläköin pois varmuuden vuoksi samalla kun siellä olin. Kaikkineen luotettava peli. Ruostetta ei ole juuri. Ehkä takan apurungon lähellä hieman, mutta ei pahaa mätää.

                                                            Comment


                                                            • Kuulostaa hyvältä, netistäkään ei juuri löydy kauhutarinoita että olisi älyttömästi tyyppivikoja. Sulla kun on vähän pirteämpi manuaali, osaatko sanoa millaisia lukemia vakio kytkin kestää, meneekö vaihtoon jos meinaa maltillisesti kutitella tehoja? Lähinnä ohjelmointi ja dp yms pikku modaukset olisi mielessä. Automaattina ei juuri löydy niin sen kestävyydestä ei tarvitse edes kysyä :D
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 16.12.2021, 22:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X