Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Poikarukka tuolla puhetta noist nelimäntäisistä satuloista :)
    https://www.vwroc.com/forums/topic/2...s-part-number/

    Comment


    • #92
      Se on TTs ainoastaan vakiona? Ei ole facelift S3 näitä jarruja. Mutta silti uusi juttu minulle, että tällainen päivitys paketti on saatavilla kohtuu hinnalla. Ulkonäkö juttu enemmän, liekö tuntumassa suurta eroa? Pitäisi vain tietää sopivuus vanteiden kanssa ennen tilaamista. Toisaalta linkin keskustelussa puhetta RS:n 370mm paketista. Se ei enää paljon enempää hintaa tuo, jos siinä vaiheessa kun satuloita vaihtaa on palat ja levyt lopuillaan.

      Comment


      • #93
        Ugemi, se tais juuriki sun juttua olla mitä 8P.stä tulikin lueskeltua.
        onkos noi 8P koneita vaivannu öljyn kulutus kuten joitakin konsernin tsi koneita?
        Vähän tässä kuitenkin alkaa painuun 8V-SB puolelle.
        S1 on varmaan pirtee paketti, mut liian pieni...

        golf GTI Performance packissa näytti olevan 340mm etulevyt.
        mut mitäs koko noi S3 jarrut sitten mahtanee olla 8V.ssä ja moniko mäntänen?

        vanhemmat autot usein niin kirjavalla historialla ettei tiedä mitä käteen sattuu.
        yksikin tässä koeajettu oli koko kylki maalattu ja lakkaus vielä tehty huonosti.

        Comment


          #94
          Hihna-TFSI, eli EA113 ei ole kärsi öljynsyöntiongelmista samalla tavalla kuin EA888, eli ketjukone. Loppupään EA113 oli joku moottorikoodi (muistaakseni), jossa sitä syöntiä alkoi ilmetä. Tämä taisi olla sekin pitkittäin asennettu, eikä poikittaisissa ainakaan käsittääkseni ollut ollenkaan öljynsyöntimurheita. Ainakaan männänrenkaiden takia.

          Comment


            #95
            Kyllä poikittaiset hihnakoneetkin öljyä syö, ehkä vain luokkaa desi tonnille, mutta kuitenkin. Parisataa tuhatta ajettu kone saattaa huohotella jo siihen malliin, että vähintään männänrengasjumppa on tarpeen, jos viriviriä haluaa harrastaa. Näissä on vielä se perinteisen mallin mukainen isompikitkainen männänrengaspaketti, mutta ei ole ongelmaton sekään. Öljyrenkaat tuppaa olemaan jumissa näissäkin.

            Sikäli nämä on mukavia harrastaa, kun valmistusmäärät on isot ja samaa tekniikkaa on käytössä monen eri merkin nimissä, niin osatarjontaa riittää joka lähtöön.

            Comment


            • #96
              Nää moottori mallit mitkä nyt sitten luotettavampia niin onkin mystinen juttu.
              Jostain luin, että EA888 Gen1 &2 on ongelma pesiä ja Gen3 2/2013 lähtien olisi korjattu monta asiaa ja luotettavampi.
              Onkohan näin?

              Näissähän myös käytössä DSG6 ja DSG7 vaihteistoja.
              Kummatkin ilmeisesti on märkä mallia, että öljyt vaihdetaan 60tkm välein.
              Omassa DSG6.ssa ei ole mitään ongelmia ollut, mutta on näissä ilmaantunut jotain.

              Mutta minkä ikäsiä nämä EA113 koneet sitten on missä hihna ja missä vaiheessa tullu ketju ja siinäkö nyt sitten oli havaittu ongelmia?

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja Pette Näytä viesti
                golf GTI Performance packissa näytti olevan 340 mm etulevyt.
                mut mitäs koko noi S3 jarrut sitten mahtanee olla 8V.ssä ja moniko mäntänen?
                Minusta kaikissa tehoversioissa on 340 mm etulevyt yksi mäntäisillä satuloilla (R/S3/Cupra/GTi/VRS/Dtt passat yms. konserni kikkareet, pois lukien ainoastaan FL TT:n 4-mäntäiset satulat). Meniköhän se nyt niin, että GTI clubsport on etuveto erikoismalli, jossa on sama kone kuin R (ja Cupra ja S3). Siinä on myös 340 mm yksimäntäiset jarrut, MUTTA ne kelluvat levyt / eri palat (siitä nimitys 'Clubsport S -jarrut'). Perfomance pack on taas Golf R:ään samat laikat (ja jotain spoileria, nopeusrajoittimen nosto tms. pakettina). TTs ilmeisesti ihan omat 4-mäntäiset tulleet faceliftissä. Eli kelluvat levyt on bolt-on vaihtoehto vakio laikoille 340 mm ja TT:n 4-mäntäiset satulat vastaavasti 1-mäntäisille (huomioiden vanteiden ET) MQB vehkeissä.
                Viimeksi muokannut Poikarukka; 5.6.2019, 11:23.

                Comment


                  #98
                  Alkuperäinen kirjoittaja Pette Näytä viesti
                  Nää moottori mallit mitkä nyt sitten luotettavampia niin onkin mystinen juttu.
                  Jostain luin, että EA888 Gen1 &2 on ongelma pesiä ja Gen3 2/2013 lähtien olisi korjattu monta asiaa ja luotettavampi.
                  Onkohan näin?

                  Näissähän myös käytössä DSG6 ja DSG7 vaihteistoja.
                  Kummatkin ilmeisesti on märkä mallia, että öljyt vaihdetaan 60tkm välein.
                  Omassa DSG6.ssa ei ole mitään ongelmia ollut, mutta on näissä ilmaantunut jotain.

                  Mutta minkä ikäsiä nämä EA113 koneet sitten on missä hihna ja missä vaiheessa tullu ketju ja siinäkö nyt sitten oli havaittu ongelmia?
                  EA113 on ensimmäiset TFSI:t, eli 2005.. noin 2009.
                  S3 8P on aina EA113?
                  B7 on EA113.
                  B8 on EA888
                  8P 1.8T on EA888
                  8P 2.0tfsi on EA888 jostain faceliftistä lähtien (2010?)
                  8V 1.8 ja 2.0 TFSI taitaa olla EA888 gen 3?

                  S-tronicit 8V DQ250-sarjaa ainakin A3 tdi ja DQ500-sarjaa RS. Ässästä en ole satavarma. Ei ole kuulunut mitään ihmeellisyyksiä, mutta eipä nämä vielä kauheasti ole vedettyjäkään, joten ei uskalla juhlia. Oman TDI:n laatikko pelaa ihan hyvin 100 tkm ajettuna.
                  Viimeksi muokannut arto s; 11.2.2020, 23:55. Perustelu: Korjattu B8 Ea113 --> Ea888

                  Comment


                  • #99
                    (8P ja...) Pre facelift S3 8V on DQ250 ja facelift DQ381 (7-vaihteinen). Yleisesti ottaen DQ250 on pidetty luotettavana ja siihen löytyy hyvin softat virittäessä. DQ381 on päivitetty malli "ylivaihteella". Nopeampi ja taloudellisempi.
                    Viimeksi muokannut Poikarukka; 5.6.2019, 12:30.

                    Comment


                    • Juu näinhän toi menee S3 EBC OE-Replacement Brake Disc edessä 340mm ja takana 310mm.
                      Ilmeisesti näissä on Yellow stuffit toiminu normi ajossakin?
                      GTI Performance packissä oli juurikin nämä jarrut ja sähkönen tasauspyörästön lukko.
                      Toi yksi mäntäisyys jarruissa on kuulostaa hullulta, mutta eihän siinä kaippa se normi ajossa pysäyttää riittävästi.

                      Konsernilla ei sitten montaa eri laatikko mallia ole vai liekö sisuskaluissa eroja eri koneissa.
                      Itselläkin taitaa pasuunassa olla juurikin tämä DQ250 loota. Mittarissa 235tkm eikä mitään ongelmia taipaleella.
                      Tietyissä tilanteissa pieni viive ärsytti alussa mut eipä enää... softaamalla siitäkin taitais päästä eroon.

                      Mitäs kokemuskia on magnetic ridestä?
                      Mites se on teknisesti toteutettu onko jossain seikkaperäistä kertomusta?
                      Jos sellaiseen vaihtaa jäykempää jousta ja tolppaa vai vaatiiko se ihna omanlaisensa.
                      Onko siis parempi katsoa autoa missä ei moista ole?

                      Comment


                        Ei ole kokemusta, mutta haulla näyttää löytyvän foorumilta jonkun verran mainintoja aiheesta. Ei käsittääkseni mitään ihan uskomattomia vikapesäkkeitä. Uusinnan osuessa kohdalle tietysti arvokkaampaa kuin peruspamppujen, mutta delete kittejä löytyy.

                        Comment


                          Tuossa kertomusta magnetic ridestä. Hieman vanha mutta kuitenkin.

                          http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_381.pdf

                          Comment


                            Itelläni ei ole magnetic ridea ja juuri vaihtelin h&r monotube korkeussäädettävän niiden tilalle, pintakovuus pieneni huomattavasti. Kavereiden uusiin neliveto cupra leoneihin olen vaihtanut toiselle h&r madallusjouset ja toiselle kw:n korkeussäädettävät jouset. Kummassakain leonissa on magnetic ride alustat ja juuri toissapäivänä taas ajoin tuota h&r jousilla olevaa ja oli niin stna pintakova cupra modessa että hirvitti, vastaa siis audissa dynamic asetusta alustan osalta. Korkeutta saa riittävästi säädettyä magnetic ridella varustetuista autoista nykyisin noilla kw:n jousilla. Ovat toki tyyriit kun hinta about 450e. Iskareihin löytyy toki delete kitti myös mutta onhan se kalliimpaa vaihtaa normi iskarit magnetic riden tilalle kuin autoon missä sitä ei ole.

                            Eli jos tietää että aikoo vaihtaa rata ajoon sopivampaa alustaa niin ei silloin ehkä kannata pitää ainakaan haku perusteissa noita dynamic ride alustoja vaikka nekin on hyviä ajaa ahvenistolla :D
                            Omaan on keulaan jo odottelemassa powerflexin puslia etutukivarsiin kun eivät näissä ole enään toteuttaneet 8p korista tuttua eroa ässän ja normi mallin välillä että puslat olisivat ässässä umpikumia vaan yhtä avonaiset ja vapaasti elävät kuin normi mallissa. Lisäksi aikomuksena tilata perään takakelkan pusliin täyte palat jotta perän eläminen mutkassa hieman rauhottuisi. Välillä tuntuu että jokin elää liikaa ramppeja ajaessa.

                            Moottorin tukikumeissa ovat tehneet saman virheen. 80tkm ajettu moottori tuntuu liikkuvan turhan paljon ja vaihteen vaihto ei meinaa aina onnistua kun moottori elää niin paljon. Parani vaihteenvaihto huomattavasti kun hommasin apurungossa moottorin dog bonen pitkittäistuelle olevaan isoon puslaan powerflexin insertin niin hieman rajoittui tuo eläminen sillä. Mietin vain että tilaanko 034 motorsportin orkkis malliset missä vähän tukevampi ja umpinaisempi kumi täyte vai meneekö billetti ja uretaani linjalle ja toivoisi ettei tulisi aivan karmeaa värinää sisälle moottorista kun se on tukevasti kerrankin kiinni. Tuon inserti asennuksen myötä huomasi samantien kuinka moottorin värinän tuntu lisääntyi tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa.
                            Viimeksi muokannut okkim; 7.6.2019, 10:36. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                            Comment


                            • Ensi sijaisesti tullutkin kateltua ilman magnetic rideä, mutta pieni oppimäärä aiheesta ei ole pahiteeksi...
                              Mietinnässä juuri ollutkin H&R & D2 Coilover Kit.
                              Onkohan kellään kokemusta D2 Coilover Kitistä?

                              Puslien vaihto myös oli mielessä kysellä, mutta hyvä tietää että nekin pitää ostoslistalle laittaa.
                              Mites orggis tukivarret ja kallistuksen vakaajat?
                              Saisko järeemmillä kallistelua kuriin, jos sellasita havaittavissa...

                              Comment


                                Jenkit ja britit on paljonkin vaihdellut takavakaajia mutta itse vaihtelen sitä mukaan osia kun huomaan puutteita jossain. Tuntuu monella olevan rakentelu tyyli nykysin että all in muiden puheiden perusteella eikä etsitä sitä itselle sopivaa komboa ollenkaan.

                                Comment


                                • Dogbone-insertti tuli laitettua omaani vähän aikaa sitten. Kyllä se vaan jämäköittää vaihtotapahtumaa (S-tronic). Omassa ollut vähän ongelma, että vaihdot turhan rajuja ja varsinkin alas vaihdoissa tuntee että rojut liikkuu. Suosittelen ehdottomasti. Se tukikumi on todella veltto ilman. Tyhjäkäynnillä ja ryömittäessä tuntee värinät, mutta loppujen lopuksi racehenkinen eikä minusta epämiellyttävä. Moottorin ylempien tukikumien vaihtoa mietin vielä, mutta aika hyvin nuo liikkeet insertillä rauhoittui. Ensimmäiseksi modaukseksi en suosittele, mutta stage 1 alkaen suositeltava.

                                  Alustaan katsellut Bilsteinin B12. Coileihin en tohdi lähteä kun kuitenkin joutuu mökkitietä paukuttamaan. Ei paha hinta ja vain 10mm madallus. Kuormalla vaimennus on sen verran vellovaa, että taitaa kesän aikana vaihtua. Toinen mikä tuntuu on perän ja alustan eläminen. Kunnolla polkaisee motari nopeuksilla, niin sellainen ihme venkoilu tuntuu takaosastolla. Vähän sama tunne kuin olisi urassa. Laittakaahan kuvia ja kokemuksia puslista yms. kiinnostaa kovasti.

                                  Magnetic ridea olen päässyt testaamaan A5, Cupra ja Passatt. Toimii todella hyvin. Napista painamalla häviää huonon tien kuopat ja nimismiehen kiharoiden vapinat ja taas toisaalta jos haluaa räppäillä niin saa jäykäksi. Itse tykkäsin kaikista. Eniten ehkä eroa on A5 ja Passatissa moodien välillä. Jousitus ei kuitenkaan kykene joustoliikkeen määrä muuttamaan (siis jäykistymällä tietenkin liike lyhenee, mutta edelleen se korkeus on sama -> matalaan ei tule korkeutta -> ja sitä kautta sporttinen perusluonne on edelleen sama). Jos tietää, että aikoo alustan vaihtaa ratahommiin niin sitten en antaisi arvoa. Ostaa sitten säädettävän coilin. Madallukseen tms pieneen tuningiin se on vielä ok. Magnetic ride ei ole kuitenkaan sama kuin ilma-alusta eli kestää käytössä.
                                  Viimeksi muokannut Poikarukka; 9.6.2019, 20:40.

                                  Comment


                                  • Onkos muuten TTS.n kone prikulleen sama kun S3 ym ea113?
                                    jos nyt puhutaan näistä 08-12 mk2.sta
                                    jossain oli et tässä oli paremmat männät ym

                                    Kovin on vaan ristiriitaIa kommentteja huolto firmoillakin ea113 koneesta koskeeko mäntä ongelmat audeja, volkkareita vai mitä ja jossain et kaikkia :)
                                    ota näistä sitten selvää mikä syö öljyö ja mikä karstottuu... jos ollenkaan.

                                    TTS.ssä tais olla useampi mäntäset jarrusatulat valmiina?

                                    Comment


                                    • S3 8P:ssä ainakin yksi iso mäntä satulassa. Levyn koko 345mm. EA113 kuluttelee myös öljyä useat ”normaalia” enemmän. Mutta ei varsinaisesti samaa ongelmaaole, mitä EA888 koneissa. Naapurin isännän ässä vie 3tkm välein litran EA113 koneella, mun vanha ässä vei ennen koneremppaa 4-5tkm/l, mun nelonen 2.0TFSI EA888 koneella vie 6tkm/1l.

                                      Comment


                                        Nyt on tullut jonkun verran ajeltua noilla powerflexin black series puslilla jotka tulee etu alatukivarsiin. Taaempi pusla on tosiaan jonnin sortin uniball nivel valettuna uretaanin sisälle, ei meinaan paljoa periksi anna. Rengasmelu/ tien jurina välittyy nyt kuultavasti enempi kabiiniin. Ajettavuudelta ohjauksesta hävisi se pieni kohta jossa tuntuu että keulassa jokin elää ennenkuin keula kääntyy minne haluaa. Terävöity huomattavasti ajoltaan parenmaksi. Toki saattoi tuo puslien tuoma casterin pieni säätö ominaisuus myös vaikuttaa mutka ajon tuntuman parantumiseen kun sai casteria viellä puoli astetta lisää tehtaan jo suht suurehkoon casteriin. Ohjearvo on n.7.5 astetta.
                                        Omassa tapauksessa ei tuo ääni haittaa kun sai sen pois minkä halusinkin. Markkinoilla on normi uretaani puslaakin jolla en usko että tulee noin huomattavaa ajomelun nousua kabiinissa.
                                        Seuraavaksi täytyy harkita alustan osalta noita apurunkojen täytepaloja että saa ne elottomiksi.

                                        Comment


                                        • Pitäisi melkein päästä kokeilemaan miten paljon vaikuttaa vaihto ääneen/tuntumaan. Itseä ei pieni murina haittaa, mutta matkaakin tulee ajettua. Mistäs muuten tilasit puslat? Tuntuu suomalaiset tuning kaupat jääneen 90-luvulle ja ohjelmoi-itse-ja-säästä-kotisivugeneraattorin varaan. Löytyy vain vanhoja malleja ja hinnatkin on "kysy hintaa" ja kuvan lehmäkään ei liity tapaukseen. Ei kiinnosta kysellä, osaan itsekin tilata valmistajalta (mutta kysyn silti mistä tilasit, jos saisi halvalla). Oliko millainen homma asentaa tukivarsiin? Valmiinakin saisi valettuja tukivarsia joissa on tömäkämmät puslat laitettuna (white line ja oliko pro alloy tms.). Mitenköhän noiden apurunkojen täytepalojen tarpeellisuus audissa. Sellainen pieni ero, että audissa apurunko alumiinia ja muissa MQB pohjaisissa se on pellistä tehty (ehkä tarkemmin sovitettu ettei pultti "hakkaa" aluminiia vasten?).

                                          Comment


                                          • Vaatiiko tuo magnetic ride 8v mallissa 19 tuuman vanteet? Kesärenkaat näillä, mutta talvirengastus epäselvä.

                                            Comment


                                              Ei vaadi.

                                              Comment


                                              • Tänä vuonna on ensirekisteröity 5 ja viime vuonna 14 S3:sta Trafin julkaiseman tilaston mukaan. Harvinaiseksi on käynyt, jos tässä on myös käytettynä tuodut ja sen vuoksi täällä ensi kertaa rekisteröidyt. Vai onko tämä vain luku uusista autoista? Minulla vasta osto edessä, mutta hiukan kiinnostaa miten harvinainen tuore S3 on.

                                                Comment


                                                • 19" vanteita ei ole tehtaalta saanut ilman magnetic ridea, muuten niille ei ole mitään kytkentää. Tuo miksi tänä ja viime vuonna on myyty vähän johtuu varmasti siitä, että oli tovin pois myynnistä WLTP mittausten tullessa. Toinen syy että viimeisiä mallivuosia menossa. Uusi malli oletettavasti tulevalle vuodelle. Lisäksi uusimmissa oleva OPF filtteri saattaa harmittaa jotakuta. En nyt S3 kovin harvinaisena pitäisi, jos nyt ei aivan joka nurkalla ole.

                                                  Comment


                                                  • Kiitos. Tosiaan auton papereiden mukaan siihen saakin myös 17” M+S renkaat. Tuosta filtteristä en tiedä muuta kuin mitä nyt opiskelin. Tässä päästöt on 152g ja edellisen menetelmän mukaan. Liikkeiden kaupantekohalukkuuteen varmaan vaikuttaa tulossa olevat uudet mallit, mutta jos nyt saavat uuden A3 ensin niin tämä tulee sitten perässä. Listahinta näille varustettuna muodostuu Suomessa minusta melko törkeäksi, joten ei ihme, jos kauppa ei ole käynyt.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Countryboy Näytä viesti
                                                      Tänä vuonna on ensirekisteröity 5 ja viime vuonna 14 S3:sta Trafin julkaiseman tilaston mukaan. Harvinaiseksi on käynyt, jos tässä on myös käytettynä tuodut ja sen vuoksi täällä ensi kertaa rekisteröidyt. Vai onko tämä vain luku uusista autoista? Minulla vasta osto edessä, mutta hiukan kiinnostaa miten harvinainen tuore S3 on.
                                                      Ensirekisteröinneissä on vain uutena Suomeen rekisteröidyt mutta niistäkin puuttuvat ns. vientirekisteröidyt. Käytettyjen tuontimääriä voi tutkia vaikka sivun ottoauto.de -kautta.

                                                      Comment


                                                        Tämä keskustelu seurantaan. Parin viikon päästä pitäisi pihassa olla -17 S3. Jossa siis magnaride. Eli siihen siis pelkät madallusjouset? Ehkä maltillisesti, mitkä? Ehkä käyn joskus myös radalla. Joten nuo pusla ja takavaaja -jutut kiinnostaa. APR:llä oli jokin haldexin ohjausboksi jolla luvattiin takapään reagoimisen nopeutuvan ja kai myös saavan ohjattua takapainoisemmaksi. Onko kenelläkään kokemuksia? Samon kiinnostuin saman valmistajan catbackista, tuskin menee katsastuksesta läpi mutta äänet oli räheet!

                                                        Comment


                                                          APR.llä ei ole Haldexin kontrolleria tarjolla, catbackeja kyllä. Varoituksena sen verran, että viimeisen vuoden aikana on minun korviini tullut huomattava määrä katsastuksessa pompanneita putkistoja ja downpipejä missä ei ole E-hyväksyntää. Puhutaan vajaasta kymmenestä autosta, eikä nämä ole olleet mitään suoraputki viritteisiä vaan ihan asiallisilla äänillä varustettuja autoja, osa vain pari-kolme vuotta vanhoja. Joku on Trafilla ilmeisesti antanut ohjeen tarkastella näitä asioita, kun ei autoja muuten enää käy hylättävänä niin usein.

                                                          Comment


                                                            Ai..mikäs tämä: http://carplus.fi/haldex.html

                                                            Comment


                                                              Se on Haldex controller. Eli Haldexin, tai Borg Warnerin, oma tuote, ei APR:n tuote. Nuo sivut ovat Carplus Oy:n joka on kyllä APR edustaja.
                                                              Kannattaa kuitenkin kysyä molemmista aiheista Villeltä Carplussasta suoraa, suositeltava paikka tehdä kauppaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X