Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä asioita kannattaa tarkastaa ostaessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä asioita kannattaa tarkastaa ostaessa?

    Tarkotus olis ens viikolla käydä tutkimassa lähemmin eräs S6 2,2 '96 farkku. Mitkä kohteet olis tuolla renkaanpotkintareissulla tärkeitä tarkastaa? Ostopäätöksen nyt olen jo oikeestaan tehnyt, mutta voisihan sitä vielä varmuuden vuoksi vähän tonkia.
    Kiitoksia näin etukäteen.

    #2
    Varsinkin automaattivaihteisessa käsijarrun toiminta, ettei jää laahaamaan käytön jälkeen. Satulasta voi olla käkkärin mekanismi ruostunut käyttämättömyyttään, eikä palojen etäisyyden säätö toimi. Edessä takajarrujen täydellinen läpikäynti tai mahdollinen uusinta.

    Takaluukun johtosarja tahtoo Avantissa jossain kohtaa ottaa itseensä. Ilmenee esim. sumareiden yms. takaluukussa sijaitsevien valojen toimimattomuutena ja/tai keskuslukon sekoiluna. Itse yleensä helposti korjattavissa.

    Keskuslukon toiminta kannattaa tarkistaa; kaikkien luukkujen on hyvä mennä lukkoon ja aueta eikä ylimääräisiä pihinöitä tarvisi paljon luukuista kuulua. Vuotava toimilaite saattaa tuhota keskuslukon pumpun, joka ei ole ilmainen.

    Alatukivarret menee jossain vaiheessa vaihtoon, mutta nekään ei tuhottomia maksa.

    Nuo nyt ei ole varmaan mikään sellainen vika, jonka takia kannattaa jättää ostamatta, mutta niihin vedoten voisi koittaa vaikka vähän tingata hintaa alaspäin, jos sanomista löytyy. Kaikenkaikkiaan C4 taitaa olla aika huoleton ja varma vekotin.

    Turbokoneessa on toki omat juttunsa, mutta niistä saa asiaan vihkiytyneet kertoa enemmän.

    Comment


    • #3
      Autotohtorille?

      Comment


        #4
        Ensin kannattaa vielä kerran tarkistaa se oma lääkitys. Sitten pitää oston jälkeen olla aina se (vähintään) tonni perstaskussa ylimääräistä. Se vanha ässä sitten keksii sille useitakin käyttökohteita :)

        Asiaan:
        Mittariston toiminta, toimiiko kaikki miljoona mittaria, palaako merkkivaloja / varoitusvaloja? Näyttääkö öljynpainemittari kylmän koneen käynnistyksen yhteydessä tyhjäkäynnillä noin 3-4bar?

        Toimiiko kylmästöinti, voipi olla kallis korjattava.

        Onkos tossa mallissa vielä ne kalliit / perverssintyyppiset ksenonit, jos on, valitan.

        Toimiiko vakkari? Jos mittaristossa vikaa, voi vaikuttaa myös vakkarin toimintaan. Muutenkin kun noissa on niitä sähköheebeleitä jonkun verran, niin kannattaa tsekata, että toimivat, kuten ikkunat, kattoluukku jne.

        Moottorista nyt sitten voisi keksiä montakin porsivaa kohdetta, mutta ainakin kylmänä kannattaisi tsekata, että lähtee normaalisti käyntiin +vähän kuunnella, ettei kilise ihan hirveesti ja sitten lämpimänä taas tsekata ettei hirveesti savuta, kun vähän polkaisee.

        Toi autotohtori vois tosiaan olla luova ratkaisu, mutta pitää tietysti muistaa, että ei toi nyt enää ihan uusi ole ja yleensä aina noista jotain löytyy, mutta sen pitää tietysti näkyä hinnassakin sitten. Vanhoja ässiä taitaa olla myynnissä melko paljon tätä nykyä...

        Sitten kun vielä tuohon listaan lisää kulkineen melko suurpiirteisen polttoainetalouden, niin ei muuta kuin mukavia kilometrejä. btdt.

        Täältä palstan uumenista löytyy (masentavan) paljon vikojen korjauksia ja arvauksia liittyen noihin 2,2 turbokoneisiin...eikun haku käyttöön.

        Comment


        • #5
          No juu siinähän sitä on tongittavaa. Kiitoksia vaan... ja mitä kulutukseen tulee, niin tuskin se paljoa enempi hörppää kun toi nykynen 5,2 l V8 dodge ram van. Ja onhan sitä ollu rassaamista siinäkin. :-D

          Comment


            #6
            Ota auto koeajoon ja sitten lähimpään klubi miittiin tarkastattavaksi. :)

            Comment


              #7
              Voin tarjota ainakin jonkunlaista apua sen kulutuksen kanssa.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                Voin tarjota ainakin jonkunlaista apua sen kulutuksen kanssa.
                Ostatko Dodgen pois?? Hehe. Eivaa... kerro lisää?

                Comment


                  #9
                  Noin litran verran lähtee kulutuksesta tekemälläni lastusoftalla vakioon verrattuna ja voimaakin saattaa jostain ilmestyä.

                  Comment


                  • #10
                    Nojuu. Lisäpuhtihan ei oo koskaan pahasta.

                    Comment


                    • #11
                      Alkaa menemään hivenen aiheen ohi, mutta nyt se on sitten hankittu. Pahin vika mikä silmään osui on ilmastoinnin "näyttö" joka on saanut hieman kipeetä. Onhan tuossa pari naarmuakin, mutta eihän tässä uutta/näyttelyautoa oltukkaan ostamassa. Kovasti tyytyväinen ostokseen olen (vielä) ollut ja kiitoksia vielä kerran vinkeistä.

                      PS.Mistäs vimpaimesta ton kellon saa pyöräytettyä oikeaan aikaan?

                      Comment


                        #12
                        Vedä siitä mittaristossa olevasta nupista niin alkaa kello säätyä. Onneksi olkoon taas yksi urssi mies lisää.

                        Comment


                        • #13
                          En nyt tiedä onko tämä ihan oikea ketju mut heitetääs ilmoille pari pientä kyssäriä.

                          1. Autowiki kertoo ton R5 tehoiksi 169kW, mutta mulla lukee otteessa 191kW? (onko tolla ABT:llä jotain tekemistä tuon kanssa?)

                          2. Mittaristossa on digimittari "bar". Mitä sen PITÄIS näyttää? Siis mitä se kertoo ja minkälaisia lukuja?

                          3. Olisko kellään tota ilmastoinnin "ohjauspaneelia" ja mitä semmonen maksaa? Mulla on siitä näyttö rikki. Muuten kyllä pelittää.

                          Comment


                            #14
                            Ilmastoinnin ohjauspanelissa on tyyppivikana lattakaapeliliittimen murtuminen näytön ja emolevyn väliltä. Helppo kolvata itsekin.

                            Comment


                            • #15
                              Paitsi että tohon on osunu kännykkä ja näyttö on särki. :-D

                              Comment


                              • #16
                                Ykköskysymykseen on todennäköisesti selkeä vastaus, auto on tuotu käytettynä esim Saksasta, missä se on muutoskatsastettu lastulle. Kun rekisteröiminen on Suomeen tapahtunut, niin tehomäärä on kopioitu.

                                Comment


                                  #17
                                  2. Ahtopaineitahan toi näyttää, tosin absoluuttista. Eli mittari näyttää 2.0 niin on 1bar ahtoja. Eli -1bar niin ollaan oikeilla jäljillä. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                    2. Ahtopaineitahan toi näyttää, tosin absoluuttista. Eli mittari näyttää 2.0 niin on 1bar ahtoja. Eli -1bar niin ollaan oikeilla jäljillä. :)
                                    Juu no noita ahtoja aattellinkin... tai siis jopa luulin tietäväni. Mietittiin vaan kun näyttää tyhjäkäynnilläkin ihan "jees" ahtoja. :-D Kaveri heitti jonkin vastaavan teorian tästä ja näinhän se sitten on.

                                    ...ja nyt kun aiheeseen päästiin, niin kuinka sekasin toi k.o. härveli menee jos tempasee ihan viisari mallisen ahtomittarin?

                                    Comment


                                      #19
                                      Eihän se siitä mihinkään sekoa, hyvin on ainakin itsellä pelittänyt. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja taas aiheeseen liittyen... Ileisesti aika yleinen vika tuo ettei tuuletusta saa puhaltamaan tuulilasille/kinttuihin.

                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905

                                        Kun taas sattuu vapaita, niin pitänee itsekkin suorittaa toi moottoreiden putsi.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X