Mut taitaa olla ne minimit, kuiteskin ylityksistä alkaa taksamittari juosta aika kovaa vauhtia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua (automaattisesta) nopeudenvalvonnasta ja rajoituksista
Collapse
X
-
http://www.itviikko.fi/teknologia/20...aa/200923946/7
Pätkä puheesta:
Valvonnasta kerrotaan kyllä selkeästi liikennemerkeillä, mutta vain valvonta-alueiden alkaessa. Miksi ihmeessä tolpat ei voi olla heijastinväreillä varutettu ja vaikka se nopeusrajoituskyltti kameran vieressä? Eikös se auttaisi aika paljon hillitsemään nopeuksia ja samalla poistaisi täysin turhat jarruttelut, kun melko moni jarruttaa esim. 100-alueella 80 nopeuteen varmuuden vuoksi.Poliisin työssä korostuu erityisesti rikosten ennalta estämisen merkitys. Tähän poliisi pyrkii mm. automaattisella liikennevalvonnalla. Tästä syystä valvonnasta myös selkeästi kerrotaan liikennemerkeillä. Kukaan tienkäyttäjä ei siten voi sanoa poliisin olevan piilossa. Automaattivalvonta on keskitetty erityisesti niihin paikkoihin, joissa sattuu eniten liikenneonnettomuuksia. Tarkoitus ei siis ole kehittää sakkorysiä, vaan aidosti vaikuttaa liikenneturvallisuuteen.
Comment
-
Ottakaa pian lujaa kiinni penkistä, pian meitä viedään:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/1...t_1166742.html
Comment
-
Vähän voi vaan nauraa noille.. saisivat edes jyväskylässä paikallisliikenteen gps paikannustaulut toimimaan autoihinsa. Vain pienessä osassa on taulut, mutta pimeenä ja niissä missä toimii, toimii vaihtelevasti. Luultavasti noi kustannusarviot voi tuplata ja tavoteajat viedä puolet pidemmälle..
Comment
-
Mutta kiva kun ne keksii sille tommosen mediaseksikkään nimen, niin kukaan ei pidä edes pahana. Ennen kuin on liian myöhäistä ja huomataankin sen oikeaksi nimeksi "rahastusautomaatti".
Kyllä olen ihan sujuvamman liikenteen kannalla, mutta ei niin, että se toteutettaisiin noin. Eikö Audi ja muut saksalaiset tehtaat ollu jossain kaupungissa testannutkin jotain "älyliikennejärjestelmää", toteutus tais olla vain eri kuin tuossa?
Comment
-
Comment
-
Mottorpyöräpuolella oli aikas hyvä graafi miten noi kuolemat yleensä suomessa menee. Skrollaamalla riittävästi se löytyy. Liikennekuolemat ovat siis kello kolmessa oleva turkoosi siivu.
Hienoahan se on että tuohon liikennekuolemien vähentämiseen panostetaan. Muut huomattavat kuolinsyyt olivat alkoholi, verenkiertoelinsariaudet ja syövät sekä itsemurhat. Näille nyt tuskin voidaan mitään tehdäkään?
Comment
-
Juu niin on pönttöjä taas lisää. Mutta nuo ysitien lienevät vielä tyhjiä, puuttuuhan sieltä vielä kyltitkin automaattisesta valvonnasta. Tolpat olivat siellä jo kun ajettiin pohjoiseen 7.11.
Edit: Ja eilen 13.12. oli jo kylttejäkin. Kameraa (tai -roita, en tiedä montako siellä on) kuulemma kierrätettiin tolpissa jo ennen kylttejäkin, vaikka luulin, ettei niin saisi tehdä.
Comment
-
Saas nähdä paljonko tuli muijan huutonetistä 16 eurolla ostamallae pöydälle hintaa. Ensin X6:sen navi ajatti parikymmentä turhaa kilometriä jotain kinttupolkuja eestaas ja siitä hermostuneena koitin sit kiriä aikataulua kiinni maantiellä. Eikös vaan välähtänyt Kangasalla kamera, yhtään en tiedä mikä oli rajoitus, todellista nopeutta varmaan 80-90km/h.
Comment
-
Eipä tullut rankkua. Kirjallinen huomautus 7km/h ylinopeudesta.
Aloin oikein ajattelemaan tuota 'kirjallinen huomautus' politiikkaa. Tulikos tuosta lopultakaan mitään että noita jos kertyy tarpeeksi monta niin voipi saada kortin hyllylle? Vai oliko se pelkkää höpöä?
Sitä vaan kun missään vaiheessa ei kukaan ole selvittänyt, kuka tälläkin kertaa autoa kuljetti. Huomautuksessa luki vain että "olette omistaja/haltija/kuljettaja ko. autolle" eli rekisteritunnuksen mukaan tuli postiin.
Voiko syntyä esim. tilanne jossa sama auto saa monta huomautusta eri kuljettajien toimesta. Ketä silloin rankaistaan vai eikö ketään?
Comment
-
tervetuloa holhousyhteiskunta, koska oikeesti tonne apinoiden sekaan sais järkeä...
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/0...a_1359006.html
Comment
-
Heh, ajatuksena varsin hyvä toi määräaikainen "tekninen kasikympin lätkä". Jos ei mene liikennesäännöt perille hyvällä, niin sitten tekniikka apuun. Sikälikin hyvä rangaistus, että ei menisi leipä keltään ammatikseen ajelevalta ajokiellon vuoksi, kun ehtiihän sitä kasikymppiäkin perille, kun lähtee vähän aikaisemmin :-)
Toteuttaminen vaan pikkaisen hankalaa, eihän voida millään valvoa, millä autoilla tuo rajoituksen saanut puupää ajelee ja siltikin tuo sankari voi kaahata 30, 40, 50, 60 ja 70 rajoituksilla...
Comment
-
jep, ja sitten tuo, että entäs jos lähteekin sillä naapurin ladalla pilleripäissään vetää miljoonaa :)
Comment
-
Siinä vaiheessa, kun nopeudenrajoitin on otettu käyttöön sitä tarvitseville, on alko- ja pirilukko jo pakollinen varuste kaikissa ajoneuvoissa.entäs jos lähteekin sillä naapurin ladalla pilleripäissään vetää miljoonaa :)
Kaipa tuo nopeusrajoituksen tunnistus on toteutettavissa esim. GPS-pohjaisena.eihän voida millään valvoa, millä autoilla tuo rajoituksen saanut puupää ajelee ja siltikin tuo sankari voi kaahata 30, 40, 50, 60 ja 70 rajoituksilla
Comment
-
Uusimmat navigaattorit ilmeisesti osaavat jo "lukea" sen tienvarressa olevan rajoituskyltinkin. Tuon lukusilmä taitaa tosin olla helppo peittää.Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen Näytä viestiKaipa tuo nopeusrajoituksen tunnistus on toteutettavissa esim. GPS-pohjaisena.
Comment
-
Kyllä vaan tarkkailee. Tietokone.fiAlkuperäinen kirjoittaja karppa Näytä viestiEi ne purkit kait merkkejä tarkkaile? Kerrottu vain siinä karttapohjassa missä kohtaa tiellä rajoitus vaihtuu.
Comment
-
Itse sekä autoilijan että pyöräilijänä allekirjoitan tuon täysin. Autoilijana minulle käsite "pyörätien jatke" on jotain aivan hämärää, sitä, kun on joskus mahdoton havaita esim. liikennemerkeistä. Pyöräilijänä on helpompaa: väistä varalta kaikkea muuta liikennettä.Itsellekin tuo on kyllä aika hämärää, että milloin pyöräilijää "pitää" väistää suojatiellä ja milloin ei
Comment

Comment